abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211905009
quote:
15s.gif Op woensdag 3 januari 2024 15:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Letterlijk zijn eerste regel is dat ze het er vaak over hebben de laatste tijd.
Want als je het erover hebt dan kun je alleen maar bij elkaar blijven als je ook gaat samenwonen en als je dat dan niet doet is het onvermijdelijk dat je uit elkaar gaat?

Je kan het er ook over hebben en dan concluderen dat LATten voor jullie beiden toch beter werkt, omdat er voor samenwonen te grote verschillen zijn.
pi_211905094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
En al zou hij hier gelijk krijgen, wat wil hij daarmee doen? Dit topic uitprinten en aan zijn partner laten lezen gevolgd door de conclusie dat men ook op het Fok!-forum het er over eens is dat zij moet verhuizen?
Ik zie het TS nog doen ook :')

Wel benieuwd naar de leeftijd van TS en zijn vriendin nu..

edit gevonden:

quote:
ficus in SEX / Hoeveel jaar is qua leeftijdsverschil te groot Ligt helemaal aan de persoon. Ik ben zelf 30, maar ik heb nooit veel gehad met mensen van mijn eigen leeftijd en jonger. Mijn vrienden zijn allemaal 35-45. Ik heb ook nog nooit gedatet met een vrouw die jonger was dan mij. Nu ben ik aan het daten met een vrouw van 38, dus 8 jaar ouder. Iemand anders heeft misschien helemaal niks met oudere mensen en zoekt het een stuk jonger. Hoe jij in het leven staat en waar jij staat qua ontwikkeling en levenservaring is belangrijker dan het getal.
Verschillen van 15 jaar en meer vind ik zelf wel erg groot worden. Het lijkt me niet dat iemand van 30 op hetzelfde niveau zit dan een gemiddelde 50-er en andersom.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211905501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zie het TS nog doen ook :')

Wel benieuwd naar de leeftijd van TS en zijn vriendin nu..

edit gevonden:
[..]

Tsja, dat wordt een taaie kluif voor hem dan. Meestal weet 'n vrouw van 38 wel wat ze wil en als dat niet zo is, dan vaak in elk geval wel wat ze niet wil.
  woensdag 3 januari 2024 @ 18:47:46 #104
338319 ZarB
Piña colada
pi_211906526
Gezien de eventuele kinderen ook mee zijn genomen in de berekening: jullie gaan er dus al vanuit dat de grootouders wel structureel op de koters willen passen?

Waarom is het als volwassene uberhaupt nog zo ontzettend van belang hoe ver je van je ouders woont? Tenzij je mantelzorger bent oid overleef je toch hopelijk wel als je niet naast ze woont?

En 2 x in de maand naar Utrecht._O-

En voor een vriendschap maakt het niet uit of het 30 min of 45 min is. Je woont of bij elkaar om de hoek of niet. Dan moet toch alles op afspraak en dan maakt die 15 min reistijd minder uit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211906636
quote:
12s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Het is duidelijk wat dit voor een kutforum is. Een moderator die zelfs niet leest wat ik schrijf maar gewoon wat onzin dropt. Mijn concessie is meer dan genoeg als ik naar onze beide situaties kijk. Dan wordt het wellicht einde relatie. En einde FOK ;)
Mooi

Dan kan dit topic wel op slot

Wel kut voor je dat jij je niet kan verplaatsen in de mening van een ander en als een of andere halve narcist denkt te kunnen bepalen en afdwingen wat je wijfie wel of niet moet slikken en als je hier een weerwoord krijgt ga je dreigen. Lekker gezond bezig, goede basis voor een relatie
pi_211906735
quote:
12s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Het is duidelijk wat dit voor een kutforum is. Een moderator die zelfs niet leest wat ik schrijf maar gewoon wat onzin dropt. Mijn concessie is meer dan genoeg als ik naar onze beide situaties kijk. Dan wordt het wellicht einde relatie. En einde FOK ;)
Nou! Dat was snel! Moeilijk persoon om mee samen te leven.
pi_211906784
Welke samenwoonlocaties heeft je vriendin voorgesteld toen jullie dit bespraken?
pi_211907132
Ik zou lekker LATten, als ik TS was. Zo lang zijn jullie ook nog niet bij elkaar.
-nee-
  woensdag 3 januari 2024 @ 19:52:10 #109
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211907288
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:41 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou lekker LATten, als ik TS was. Zo lang zijn jullie ook nog niet bij elkaar.
Hangt er wel een beetje van af hoe groot de kinderwens is, maar anders ik ook.

Ik heb nu sinds 2002 een LAT-relatie met mijn lief en we zijn nog steeds gelukkig samen. We hebben ook geen kinderwens, sterker nog, we denken beiden dat we niet geschikt zijn als ouders. Ook speelt mee dat we allebei onze twijfels hebben of we ueberhaupt wel kinderen op deze wereld willen zetten, even plat uitgedrukt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_211907371
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:52 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Hangt er wel een beetje van af hoe groot de kinderwens is, maar anders ik ook.
Zijn partner is 39, dus ik denk dat dat klokje aardig tikt
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:02:09 #111
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211907440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zijn partner is 39, dus ik denk dat dat klokje aardig tikt
Ja, maar dan moet je, denk ik, extra goed opletten. Tijdsdruk kan rare dingen met je doen.

"Ik vind je leuk en ik wil nu een kind van je want het klokje tikt" lijkt me geen gezond argument voor een relatie c.q. samenwonen.
pi_211907517
Mijn partner is niet 39. Dat was een andere vrouw met wie ik in het verleden aan het daten was. Ik ben 31 en mijn partner 32. De kinderwens is bij ons allebei heel groot, dus dat is ook een reden waarom samenwonen wel gewenst is. Daarbij is het gependel tussen mij en haar en andersom ook niet ideaal. Kost ook elke week weer een paar uur.

Voorstel van mijn partner was in haar plaats of in één van de omliggende dorpen. Ik zie dat gewoon niet zitten. Dan ga ik een halfuur verder weg van alles, terwijl ik nu al alles ver weg heb. Ik krijg hier op het forum het idee dat het merendeel vind dat ik naar haar poppen moet dansen, terwijl een relatie geven en nemen is. Er zullen concessies gedaan moeten worden. Ik heb in mijn ogen een goed en reëel voorstel gedaan. Nu zij nog.
Als dit topic geschreven was vanuit mijn partner, was het dan zo dat iedereen mijn kant op moest komen? Dat idee krijg ik hier wel. Dat het hier vooral draait om de mening van de topicstarter tegen te spreken.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:10:16 #113
382129 crew  Donna
pi_211907537
Voor hobbies en vrienden heb je straks toch geen tijd meer als je kinderen hebt, dus maakt dat half uur extra ook niet uit. :P :P
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:14:09 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211907617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Mijn partner is niet 39. Dat was een andere vrouw met wie ik in het verleden aan het daten was. Ik ben 31 en mijn partner 32. De kinderwens is bij ons allebei heel groot, dus dat is ook een reden waarom samenwonen wel gewenst is. Daarbij is het gependel tussen mij en haar en andersom ook niet ideaal. Kost ook elke week weer een paar uur.

Voorstel van mijn partner was in haar plaats of in één van de omliggende dorpen. Ik zie dat gewoon niet zitten. Dan ga ik een halfuur verder weg van alles, terwijl ik nu al alles ver weg heb. Ik krijg hier op het forum het idee dat het merendeel vind dat ik naar haar poppen moet dansen, terwijl een relatie geven en nemen is. Er zullen concessies gedaan moeten worden. Ik heb in mijn ogen een goed en reëel voorstel gedaan. Nu zij nog.
Als dit topic geschreven was vanuit mijn partner, was het dan zo dat iedereen mijn kant op moest komen? Dat idee krijg ik hier wel. Dat het hier vooral draait om de mening van de topicstarter tegen te spreken.
Nee, jij vindt dat zij moet doen wat jij voorstelt omdat jij jouw argumenten overtuigend vindt. Maar zij wil niet.

Wat wil je dan horen van ons? Hoe je haar wel kunt overtuigen? Omdat jij 100% gelijk hebt?

Of misschien kun je het ook eens van een andere kant bekijken door de reacties die je hier krijgt. Dat je misschien wel goede argumenten hebt, maar dat je daarmee nog niet je relatie een goede toekomst geeft.

Jij wilt niet naar haar pijpen dansen, maar ze moet wel jouw argumenten accepteren en meegaan in jouw plan.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:14:28 #115
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211907624
Tja, als beide partners in een relatie niet genegen zijn om in de ogen van de ander genoeg tegemoetkomingen te doen...
Je kunt blijven praten, wat altijd goed is, maar ik zie het somber in, hoe hard het misschien voor jullie ook is.
pi_211907668
Ik vind het een slecht idee om als liefdeskoppel aan kinderen te beginnen als je samen qua communicatie al zo vastloopt op iets als waar je gaat samenwonen. Ik krijg de indruk dat er hier iets teveel voor lief wordt genomen omdat er een kinderwens gerealiseerd moet worden.

Zodra je samen aan kinderen begint moet je ook nog fatsoenlijk met elkaar kunnen communiceren als eventueel de liefdesrelatie strandt. Als je in de wittebroodsweken al tegenover elkaar in de loopgraven staat met argumentenlijstjes om iets als samenwonen moet op dat vlak toch echt eerst een flinke verbetersprong plaatsvinden.
pi_211907677
quote:

Je bent aan het mierenneuken , een half uurtje hebben we het over , tsjah vervelend . Je grote liefde geeft aan dat ze graag blijft wonen waar ze woont , jij wilt dat ze meegaat naar jouw gekozen dorpje , je grote liefde wil niet , is zij wel jou grote liefde ? of moet alles gaan zoals jij wilt ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_211907740
quote:

Dat is hier vaak wel de beweging, de vaste R&P kliek speelt graag advocaat van de duivel en er is een soort intense behoefte om de TS eerst tot introspectie te dwingen, maar soms is dat ook nodig. Maar ja, soms vergeten ze hier wel dat we het gewoon met één kant van het verhaal moeten doen, en daar iets constructiefs van moeten maken.

Het euvel is wel de gedachte 'Er moeten door beiden concessies gedaan worden.' Dat hoeft natuurlijk niet altijd, dat staat nergens in steen geschreven. Misschien doet zij na het samenwonen iedere avond concessies met die vieze troep die jij wilt gaan eten. :P Maar als zij niet te bewegen is om verder weg te gaan van haar omgeving, dan valt daar weinig van te maken behalve toegeven, of er een einde aan maken. En eerlijk gezegd, als die tweede al als een optie voelt, dan is het niet best gesteld met de liefde.

Hoe het ook zij, toegeven aan haar nukken is niet leuk en voelt oneerlijk, maar het is een optie, en ook die moet je overwegen.

Is zij uberhaupt te bewegen? Want zoals je het laat overkomen is ze erg rigide in dit onderwerp.
-nee-
pi_211907836
Ik wil haar kant van het verhaal wel eens horen TS. Nodig haar eens uit hier.
pi_211907862
quote:
8s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:17 schreef Joene het volgende:

[..]
Je bent aan het mierenneuken , een half uurtje hebben we het over , tsjah vervelend . Je grote liefde geeft aan dat ze graag blijft wonen waar ze woont , jij wilt dat ze meegaat naar jouw gekozen dorpje , je grote liefde wil niet , is zij wel jou grote liefde ? of moet alles gaan zoals jij wilt ?
Dat werkt toch 2 kanten op?
pi_211907877
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat is hier vaak wel de beweging, de vaste R&P kliek speelt graag advocaat van de duivel en er is een soort intense behoefte om de TS eerst tot introspectie te dwingen, maar soms is dat ook nodig. Maar ja, soms vergeten ze hier wel dat we het gewoon met één kant van het verhaal moeten doen, en daar iets constructiefs van moeten maken.

Het euvel is wel de gedachte 'Er moeten door beiden concessies gedaan worden.' Dat hoeft natuurlijk niet altijd, dat staat nergens in steen geschreven. Misschien doet zij na het samenwonen iedere avond concessies met die vieze troep die jij wilt gaan eten. :P Maar als zij niet te bewegen is om verder weg te gaan van haar omgeving, dan valt daar weinig van te maken behalve toegeven, of er een einde aan maken. En eerlijk gezegd, als die tweede al als een optie voelt, dan is het niet best gesteld met de liefde.

Hoe het ook zij, toegeven aan haar nukken is niet leuk en voelt oneerlijk, maar het is een optie, en ook die moet je overwegen.

Is zij uberhaupt te bewegen? Want zoals je het laat overkomen is ze erg rigide in dit onderwerp.
Dit klopt wel, ik vind het wel prettig om meningen te lezen die haaks staan op mijn eigen gedachte of gevoelens

TS staat voor een lastige keus denk ik, schik ik in of kan het einde relatie betekenen
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:45:32 #122
5428 crew  miss_sly
pi_211907951
quote:

Het is natuurlijk niet per se zo dat er co cessies gedaan moeten worden. In ieder geval niet per definitie 50-50

Veel belangrijker is dat jullie samen blijven praten. Als er al concessies gedaan worden, is dat een proces waar je langzaam maar zeker op uit komt. Niet iets dat na een voorstel automatisch gebeurt.

Dus nogmaals: ga met elkaar in gesprek. Beweeg naar elkaar toe als jullie echt van elkaar houden en samen verder willen en kinderen willen. Zet niet je hakken in het zand omdat jij een voorstel hebt gedaan en zij jiet enthousiast toehapt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211907995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat werkt toch 2 kanten op?
Zeker maar als je echt zo gek op diegene bent maak je de concessie toch
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:52:33 #124
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_211908011
quote:
[..]
Dit klopt wel, ik vind het wel prettig om meningen te lezen die haaks staan op mijn eigen gedachte of gevoelens

Ja, dit heb ik ook best wel erg. Al zal ik daar minder snel fora voor gebruiken omdat communicatie daar toch wel iets.... anders is dan in het echte leven.
Maar ik mag bij familie, vrienden en collega's ook wel graag een tegengestelde mening weergeven, juist om te horen wat hun argumenten zijn om juist mijn mening te ondersteunen.
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2024 @ 20:55:02 #125
70532 loveli
N
pi_211908035
quote:
Ik krijg hier op het forum het idee dat het merendeel vind dat ik naar haar poppen moet dansen, terwijl een relatie geven en nemen is. Er zullen concessies gedaan moeten worden. Ik heb in mijn ogen een goed en reëel voorstel gedaan. Nu zij nog.
Zoek naar de derde mogelijkheid, waar jullie allebei blij van worden.

Niet de optie die ten koste van één of allebei gaat. Dat wreekt zich op de lange duur.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')