Lees ook alleen maar ik ik ik….quote:Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
Dit dus. Volgens mij heeft zij geen enkele voordelen als zij ging verhuizen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
We lezen hier alleen: ik ik ikquote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake. Wij wonen ongeveer een halfuurtje bij elkaar vandaan. Niet zo heel ver bij elkaar vandaan, dus iets in de buurt vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Nou, niet dus...
Vanwege de situatie van ons beiden is het het meest logisch als zij richting mijn kant zou komen wonen. Dit om de volgende redenen:
- Ik moet 2 keer per maand voor mijn werk naar Utrecht, wat voor mij nu al 1,5 uur enkele reis is zonder file. Vaak komt de totale reistijd in de buurt van de 3 uur enkele reis.
- Ik heb een aantal vrienden op +/- 3 kwartier afstand wonen
- Voor een aantal hobby's reis ik regelmatig ruim een halfuur enkele reis
Al met al kun je dus stellen dat ik nu al alles best ver weg heb. Als ik richting haar ga dan zou ik nog verder weg van alles gaan wonen. Als zij mijn kant op zou komen dat zit zij nog altijd binnen 30 minuten van alles (werk, ouders, vrienden, etc.). In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik. Alleen ziet zij het nog niet echt zitten om richting mij te verhuizen. Als ik vraag waarom dan zegt ze 'we moeten allebei concessies doen'. WTF concessies doen. Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd. Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind. Qua afstand zou alles dan nog 10 minuten verder voor mij worden dan wat het nu al is, alleen zou ik dat voor die ene specifieke woonplaats nog wel over hebben. Ook dat heb ik al voorgesteld, maar veel enthousiasme heb ik nog niet gemerkt.
Ergens ben ik wel bang dat hier uiteindelijk de relatie op gaat stranden. Hebben jullie ervaringen / tips / oplossingen, etc. om er wellicht wel uit te komen?
En nu al samenwonen?quote:Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie
Lol en dan gaat het ooit uit en dan zit je daar in Tokio te kijken..quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:13 schreef Chandler het volgende:
AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |