ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Hier heb ik eerder over gelezen. Is echt wel mooi hoe ze dit hebben uitgevonden. Ik hoop dat de oorspronkelijke fabrikant nooit meer een trein mag leveren.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Oh, ze zijn nu alsnog aangeklaagd? In die presentatie van een paar dagen terug gaven ze aan dat er nog altijd geen formele aanklacht lag, ondanks de grote woorden van Newag dat ze het zouden doen.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het is vrij evident dat Newag dingen heeft gedaan om zichzelf een voordeel te geven t.o.v. concurrenten, ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat SPS een paar hackers zou inhuren om te achterhalen wat er nou gebeurt.
[..] Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het is vrij evident dat Newag dingen heeft gedaan om zichzelf een voordeel te geven t.o.v. concurrenten, ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat SPS een paar hackers zou inhuren om te achterhalen wat er nou gebeurt.
Het is goed dat SPS dit op deze manier heeft opgepakt. De hackers hebben duidelijk aangetoond waar Newag mee bezig was
Ook best gek dat iedere trein een andere softwareversie had die op details afweek van de rest.
Vraag je het niet allemaal na te vertellen, het is wel veel informatie in een keer en soms worden plaatsen/stations genoemd die niet op de kaart staan. Dat de Ringbahn niet compleet geëlektrificeerd is vond ik ook wel bijzonder
Er zijn geloof ik wel meer treinen ingekort die in Duitsland eindigen/starten, zodat ze niet meer de dienstregeling in Zwitserland verstoren met een vertraging van 60% op sommige routes.
Jawel. Alle treinen die een impact hebben op de dienstregeling van de SBB en beginnen/eindigen in Duitsland liggen onder de loep, de SBB heeft het besluit genomen, artikelen zijn hier voorbij gekomen.
Op donderdag 4 januari 2024 16:24 schreef derLudolf het volgende: De EC213 Frankfurt a/M - Zagreb is met ingang van dienstregeling 2024 ingekort tot Villach-Zagreb
Was van plan die in maart misschien te nemen, maar die optie valt dus af
Volgens mij was die EC vervangen door een ICE of RailJet, dus daarom geen koerswagens meer denk ik.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 4 januari 2024 22:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jawel. Alle treinen die een impact hebben op de dienstregeling van de SBB en beginnen/eindigen in Duitsland liggen onder de loep, de SBB heeft het besluit genomen, artikelen zijn hier voorbij gekomen.
Dat is inmiddels ook grotendeels alweer teruggedraaid als een SBB nieuwsbericht dat ik enkele maanden terug las.
Op donderdag 4 januari 2024 22:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jawel. Alle treinen die een impact hebben op de dienstregeling van de SBB en beginnen/eindigen in Duitsland liggen onder de loep, de SBB heeft het besluit genomen, artikelen zijn hier voorbij gekomen.
EC213 ging via Frankfurt, Stuttgart, München richting Oostenrijk en uiteindelijk Kroatië
Aldus Vagonweb was dat ook alleen vorig jaar zo, rest van de tijd sinds 2012 Villach-Zagreb.
Als ie pünktlich is zou je met de EC113 vanuit Frankfurt alsnog de overstap kunnen halen
Nou ja, dat weekend had ik sowieso al vrij gevraagd, omdat het de bedoeling was om even op en neer te vliegen naar Slovenië. Gisteren maar even gevraagd of ik meer vrije dagen kan krijgen, zodat die treinavontuur door kan gaan
Dat heet een tractiestuur of tractiewiel, en is een manier voor het bedienen van een krachtvoertuig. De machinist bepaalt hiermee hoeveel vermogen het krachtvoertuig levert. Het is een oudere ontwerpstijl, naar mijn weten een Frans ontwerp.
Wat wel past bij de locs, die ook van Franse makelij zijn.
[ Bericht 18% gewijzigd door James1988 op 05-01-2024 19:12:35 ]
't Is eigenlijk de opvolger van het ouderwetse tractiewiel waarmee je de wals in een weerstandsloc bediende. Daar schakelde je met iedere klik een weerstandstrap af, tot je in de eindstand kwam en de veldverzwakkingskruk kon bedienen, waarna je doorging met opschakelen in de volgende motorgroepering.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe