Hoe kan het toch dat we dit anno 2023 nog steeds bagetalliseren? Vervang drank eens door sigaretten in dit bericht en iedereen vindt het een achterlijk berichtje 'omdat dat toch logisch is???'quote:Deelnemers aan Dry January drinken een maand lang geen druppel alcohol. Dat kan even doorbijten zijn, zeker als je de enige bent in je omgeving die op een feestje niet ‘gezellig’ mee drinkt. Houd toch vol, zeggen artsen, want ook in slechts een maand zal je een positief verschil merken als je geen alcohol nuttigt.
Is toch allemaal hetzelfde, het is maar hoe je het rechtvaardigt voor jezelf.quote:Op zondag 31 december 2023 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Drinken omdat je hetgeen je drinkt lekker vindt![]()
Drinken 'omdat het dan gezellig is'
Drinken 'omdat het nodig is'
Mwah, dat ligt ook aan de situatie/persoon. Op een kerstborrel of zo'n ander groot evenement drink ik zeker wel eens een biertje of twee om de drukte en het sociale gebeuren wat beter aan te kunnen, is niet goed, maar die evenementen altijd skippen is ook niet handig. Dat is dus meer voor het effect dan voor de smaak, want bierquote:Op zondag 31 december 2023 11:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is toch allemaal hetzelfde, het is maar hoe je het rechtvaardigt voor jezelf.
Alcohol is gewoon een drug. En het effect gaat het om. Los van je eigen rechtvaardiging blijft het effect gewoon hetzelfde.
Ik drink thuis niet, niet als ik alleen ben, overigens nooit doordeweeks. Alleen in sociale settings drink ik, meestal zaterdagavond. (Nee, eigenlijk alleen zaterdagavond, want bij kerstborrels of uit eten drink ik ook niet.) En dan heb ik het gewoon nodig als introvert persoon. Bij mij is het of helemaal niet of een stuk of 6-8 biertjes, want ik doe het puur voor het effect. En daar ben ik gewoon heel eerlijk voor mezelf.quote:Op zondag 31 december 2023 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, dat ligt ook aan de situatie/persoon. Op een kerstborrel of zo'n ander groot evenement drink ik zeker wel eens een biertje of twee om de drukte en het sociale gebeuren wat beter aan te kunnen, is niet goed, maar die evenementen altijd skippen is ook niet handig. Dat is dus meer voor het effect dan voor de smaak, want bier![]()
Met doorgeslagen extremisten zoals jij is discussie zinloos.quote:Op zondag 31 december 2023 11:23 schreef Bezsen het volgende:
Smeermiddel voor de maatschappij.
Heel bijzonder hoe men voor zichzelf moet verkopen dat ze letterlijk gif tot zich nemen.
Sinds wanneer ben je een extremist als je een gezonde aversie hebt tegen iets dat ongecontroleerde celdeling bevordertquote:Op zondag 31 december 2023 11:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Met doorgeslagen extremisten zoals jij is discussie zinloos.
Ben je ook veganist?quote:Op zondag 31 december 2023 11:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je een extremist als je een gezonde aversie hebt tegen iets dat ongecontroleerde celdeling bevordert
Waarom beantwoord je een vraag met een wedervraag?quote:
Dat klopt dus niet hè. Een glaasje alcohol verhoogt al je kans op ongecontroleerde celdelingquote:Op zondag 31 december 2023 11:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik geloof nog steeds in het 'geniet, maar drink met mate' van vroeger. Het beste is natuurlijk geen alcohol, dat staat vast. Maar er zit wel een verschil tussen een drankje in het weekend of elke dag een halve krat wegtikken voor de tv. Overigens ben ik me er sinds mijn fitbit beter van bewust wat alcohol doet met mijn hart en slaapkwaliteit, en dat is zeker niet niks.
Wat staat er nou in die zin ervoor?quote:Op zondag 31 december 2023 11:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet hè. Een glaasje alcohol verhoogt al je kans op ongecontroleerde celdeling
Een stukje waarheid. Daar val ik dan ook niet over. Ik benoem alleen de verdere onwaarheid in je post.quote:Op zondag 31 december 2023 11:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat staat er nou in die zin ervoor?
Maar het is niet onwaarquote:Op zondag 31 december 2023 11:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een stukje waarheid. Daar val ik dan ook niet over. Ik benoem alleen de verdere onwaarheid in je post.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |