abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 1 januari 2024 @ 01:30:38 #226
236264 crew  capricia
pi_211875838
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:23 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De boel werd gewoon te laat geleverd, de Russen hadden alles helemaal bemijnd wat 'eventjes' optrekken erg moeilijk maakt. Helemaal icm dat je tegenwoordig alles ziet aankomen mbv de drones. Hopelijk als men vanuit de lucht een 'edge' krijgt dat het alsnog iets beter kan icm betere artillerie.
Dat klopt hoor. Eens met je. Zonder luchtoverwicht is gewoon bijzonder moeilijk. En vooral too little, too late.

Maar ik was benieuwd of er nog ergens analyses te lezen/beluisteren/bekijken etc zijn. Over ons westerse materiaal.
Zo blijken die Leopards met Russische drones vrij makkelijk uit te schakelen te zijn. Volgens die analyse van de Oostenrijkse Heer. En de Russen produceren die drones nu en masse.

Ik zoek dat soort analyses.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 01-01-2024 01:38:15 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211875889
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat klopt hoor. Eens met je. Zonder luchtoverwicht is gewoon bijzonder moeilijk.

Maar ik was benieuwd of er nog ergens analyses te lezen/beluisteren/bekijken etc zijn. Over ons westerse materiaal.
Zo blijken die Leopards met Russische drones vrij makkelijk uit te schakelen te zijn. Volgens die analyse van de Oostenrijkse Heer. En de Russen produceren die drones nu en masse.

Ik zoek dat soort analyses.
Als ze 'en masse' Leopards hadden uitgeschakeld zouden we wel meer filmpjes en foto's gezien hebben aangezien ze elke uitgeschakelde Leopard vanuit 100 hoeken zullen posten.

Westers matriaal moet gewoon luchtmacht materiaal zijn en serieuze artillerie zals ATACMS en Taurus, Storm Shadow in grote getale.
  maandag 1 januari 2024 @ 02:04:05 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211876050
https://www.reddit.com/r/(...)few_m2_bradley_ifvs/
The performance of the few M2 Bradley IFVs Ukraine received from the USA is absolutely astonishing. In some cases a single Bradley wiped out entire Russian units and single-handily blunts entire Russian assaults near Avdiivka, thanks to the superior optics and accurate 25mm cannon.
pi_211876310
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:14 schreef capricia het volgende:
Het Oekraïense zomeroffensief lijkt toch wel min of meer als mislukt gezien te worden. Vanwege meerdere oorzaken.

Ik las dat de westerse wapens, de tanks enzo, ook niet de gamechangers waren die men gehoopt had. De door het westen getrainde troepen te onervaren en inmiddels uit direct combat gehaald. Dat soort dingen.

Hebben jullie ergens een YT of een leesstuk over onze westerse wapens, wat die over- of onderpresteren op het slagveld tegen de Russen?
Ik neem namelijk aan dat iedere overheid en wapenproducent geïnteresseerd is in die info, en dat dit soort zaken nauwlettend gevolgd worden.

Deze filmpjes ken ik. Mocht je meer weten, graag!!!

Vooral dat eerste filmpje is interessant. Omdat de Oostenrijkse Heer maar een paar keer per jaar de stand van zaken naar buiten brengt.

Oh en happy New Year!! Feliz Navidad.
Westerse wapens zijn veel beter dan die van de Russen, en onderpresteren helemaal niet. Het probleem is dat er gewoon veel te weinig van geleverd zijn. Dat ze veel te laat geleverd worden en wanneer ze geleverd worden gebeurd dat over een langere periode/sporadisch.
pi_211876328
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 20:47 schreef slashdotter3 het volgende:
In a new video, Ukrainian soldiers were seen running away from the battlefield. Ukrainian soldiers, who seemed rattled, were trying to escape from the Russian blitzkrieg. However, the Ukrainian troops had to face fire from their own army comrades. Video shows troops rushing and hiding inside trenches after gunfire by fellow soldiers. Kyiv's soldiers even hurled grenades to stop comrades from escaping from the battleground. The shocking video shows that the Ukrainian army is battling a major rebellion.
FFS welke spast heeft deze video in elkaar gezet?

Ok er zijn een reeks problemen:
- Het gras is groen.
- Hier is een meer originele bron video
- Het watermerk is vertaald: "Pozdnyakov" (?) , van een beruchte russische fascist
- Dit Telegram account heeft ook deze bekende nep video gepubliceerd nabij Enerhodar.
- en toen had ik geen zin meer om te graven, want dit account heeft mij geblocked lol.

Volgens mij hebben die russen eindelijk een doel gevonden voor hun rupee berg.
pi_211876372
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 03:03 schreef oheng het volgende:

[..]
FFS welke spast heeft deze video in elkaar gezet?

Ok er zijn een reeks problemen:
- Het gras is groen.
- Hier is een meer originele bron video
- Het watermerk is vertaald: "Pozdnyakov" (?) , van een beruchte russische fascist
- Dit Telegram account heeft ook deze bekende nep video gepubliceerd nabij Enerhodar.
- en toen had ik geen zin meer om te graven, want dit account heeft mij geblocked lol.

Volgens mij hebben die russen eindelijk een doel gevonden voor hun rupee berg.
Ik geloof er inderdaad niks van dat dit moedwillig gebeurd is. Of het is per ongeluk gebeurd, en dachten ze dat het Russen waren/ze waren in paniek. Of het is in scene gezet door Rusland. Want zoals bij eerdere nepfilmpjes zijn de camera beelden weer van een veel te hoge kwaliteit voor Rusland. Komt het van een hele onbetrouwbare bron vandaan, is het gras veel te groen, is de grond veel te droog en zijn de uniformen veel te schoon.
pi_211876373
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 02:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)few_m2_bradley_ifvs/
The performance of the few M2 Bradley IFVs Ukraine received from the USA is absolutely astonishing. In some cases a single Bradley wiped out entire Russian units and single-handily blunts entire Russian assaults near Avdiivka, thanks to the superior optics and accurate 25mm cannon.
Nou daar zeg je wat. De 186 Bradley's zijn in gebruik bij een (1!) brigade: namelijk de 47e MechBrig (Telegram linkje). Die dus eerst moest aanvallen in Zaporichia, en toen in alle haast het russische offensief moest stoppen bij Avdiivka (om precies te wezen: Stepove).

Stel je eens voor dat Oekraine 5 van zulke brigades kon uitrusten.

[ Bericht 3% gewijzigd door oheng op 01-01-2024 03:45:46 ]
pi_211876378
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 03:17 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik geloof er inderdaad niks van dat dit moedwillig gebeurd is. Of het is per ongeluk gebeurd, en dachten ze dat het Russen waren/ze waren in paniek. Of het is in scene gezet door Rusland. Want zoals bij eerdere nepfilmpjes zijn de camera beelden weer van een veel te hoge kwaliteit voor Rusland. Komt het van een hele onbetrouwbare bron vandaan, is het gras veel te groen, is de grond veel te droog en zijn de uniformen veel te schoon.
Erger, het kunnen ook russen zijn die op hun eigen troepen schoten.
Zal niet de eerste keer zijn. En bedenk dat rusland een miljardenbudget heeft voor propaganda en infiltratie.
pi_211876389
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 03:19 schreef oheng het volgende:

[..]
Erger, het kunnen ook russen zijn die op hun eigen troepen schoten.
Zal niet de eerste keer zijn. En bedenk dat rusland een miljardenbudget heeft voor propaganda en infiltratie.
Dat is ook zo ja. Zou zeker niet de eerste keer zijn. Al zou ik dat niet erger noemen. Dat is een win-win. Maar dan weer is het een wel heel erg hoge kwaliteit filmpje. Tenzij ze moedwillig hun eigen soldaten afschieten. Of een aantal Oekraïense krijgsgevangenen in hetzelfde uniform gestopt hebben en hebben laten wegrennen.
  maandag 1 januari 2024 @ 03:32:35 #235
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211876399
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)ins/?sh=5a02dfe61ed6
Killing Russians By The Truckload Around Avdiivka, Ukraine’s M-2 Fighting Vehicles Are Showing How Russia Loses—And Ukraine Wins
De totale dehumanisering van zo'n kop (door Forbes) toont wel aan op welke koers we zitten.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_211876409
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 20:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je spaart gewoon zelf, belegt in panden of aandelen of bent afhankelijk van familieleden. Dat is wereldwijd eigenlijk gewoon de standaard.
Hou er wel rekening mee dat het bezit, opname en verhandelen van buitenlandse valuta (dollars) extreem beperkt in in rusland. Je mag nog net dollars omruilen voor roebels. Feitelijk is rusland afgesloten van de internationale markt.

Fun fact: ik kan me nog herninneren dat een hoop russsen zich vorige winter zaten te verkneukelen over dat iedereen in Oekraine en Europa ging doodvriezen en/of hun huisdieren moest opeten.

Ik denk dat, zoals gebruikelijk, ook hier weer projectie van toepassing is.
pi_211876416
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 03:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
De totale dehumanisering van zo'n kop (door Forbes) toont wel aan op welke koers we zitten.
Het is een feitelijke beschrijving van de realiteit. Wil je vrachtwagens vol dode russen zien? Wees maar blij dat 99% van de ergste dingen hier niet voorbij komt.
pi_211876452
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 22:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vandaar de investeringen in vastgoed, dat verdampt niet bij hyperinflatie. Maar inderdaad, overige investeringen zijn vrij link, maar geven ook hoog rendement vanwege dat risico. Het heeft wel z'n charme een dergelijk systeem.

Denk dat in vastgoed investeren in Rusland wel wat lastiger is. De woonkazernes zullen meestal geen privaat bezit zijn. Moet je mazzel hebben met een datsja met een moestuin…
pi_211876477
quote:
10s.gif Op maandag 1 januari 2024 04:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Denk dat in vastgoed investeren in Rusland wel wat lastiger is. De woonkazernes zullen meestal geen privaat bezit zijn. Moet je mazzel hebben met een datsja met een moestuin…
Ik denk dat het hebben van een hypotheek ook geen pretje is met een basis rente van 16%.
Dat, en er is een huizen bubbel in rusland.
  maandag 1 januari 2024 @ 06:24:19 #240
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211876647
quote:
10s.gif Op maandag 1 januari 2024 04:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In communistische landen of voormalig communistische landen is het huisbezit juist veel hoger dan in de markteconomiën.

https://tradingeconomics.(...)ate?continent=europe

Cuba en China bijvoorbeeld zitten ook op 90%.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_211876877
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 06:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In communistische landen of voormalig communistische landen is het huisbezit juist veel hoger dan in de markteconomiën.

Dit gaat hier off topic maar daar zit dan toch ergens een definitiekwestie. Hier kom ik op 57% eigen woningbezit in Nederland https://www.clo.nl/indica(...)n%20huurwoning%20was. Terwijl jouw overzicht op 70% zit. Kan me ook niet voorstellen dat al die appartementencomplexen waar Ivan Modaal woont gesplitst eigendom zijn.
pi_211876919
quote:

[..]
Het moet gebeuren, er is geen alternatief.
pi_211876920
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 06:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Opvallend voor landen waar oorspronkelijk privaat bezit niet mocht.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 1 januari 2024 @ 10:17:03 #244
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211877129
quote:

[..]
De Ruzzen zien de Oekraïners idd niet als humaan nee.

Dat blijkt wel uit hun beestachtige optreden, ook tegen burgers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211877255
Rusland heeft een westers land aangevallen, maar men maakt zich druk om de dehumanisering van Russen. _O-

Moet jij eens kijken hoe ver de dehumanisering gaat als Rusland in de toekomst een NAVO land aanvalt.
  maandag 1 januari 2024 @ 10:52:29 #246
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211877359
Voor klachten over dehumanisering van de Russen moet je bij het Kremlin zijn, afdeling Kanonnenvoer.
A murky, forgotten land.
pi_211877621
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Als ze 'en masse' Leopards hadden uitgeschakeld zouden we wel meer filmpjes en foto's gezien hebben aangezien ze elke uitgeschakelde Leopard vanuit 100 hoeken zullen posten.

Westers matriaal moet gewoon luchtmacht materiaal zijn en serieuze artillerie zals ATACMS en Taurus, Storm Shadow in grote getale.
Wat als westerse luchtmachten niet meer kunnen vliegen omdat hun vliegbases met kruisraketten, raketartillerie en/of zelfmoorddrones uitgeschakeld zijn? Wat als westerse luchtmachten na een halve dag "sorties" vliegen al door hun munitie heen zijn?

Er wordt niet voor niets door Duitse, Belgische, Poolse en inmiddels ook Nederlandse hoge officieren gewaarschuwd dat Europese NAVO leden zich voor dienen te bereiden op een oorlog met Rusland. Des te langer achterover geleund wordt des te kanslozer de positie wordt waarin we onszelf gemanoeuvreerd hebben.
pi_211877680
quote:

[..]
Voor die dehumanisering zijn de Russen met hun "meatwave" aanvallen toch echt zelf verantwoordelijk.
  maandag 1 januari 2024 @ 11:31:54 #249
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211877701
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:25 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wat als westerse luchtmachten niet meer kunnen vliegen omdat hun vliegbases met kruisraketten, raketartillerie en/of zelfmoorddrones uitgeschakeld zijn? Wat als westerse luchtmachten na een halve dag "sorties" vliegen al door hun munitie heen zijn?

Er wordt niet voor niets door Duitse, Belgische, Poolse en inmiddels ook Nederlandse hoge officieren gewaarschuwd dat Europese NAVO leden zich voor dienen te bereiden op een oorlog met Rusland. Des te langer achterover geleund wordt des te kanslozer de positie wordt waarin we onszelf gemanoeuvreerd hebben.
Intussen heeft China ook weer duidelijke taal gesproken -O-

https://nos.nl/artikel/25(...)aiwan-onvermijdelijk
A murky, forgotten land.
pi_211877737
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Intussen heeft China ook weer duidelijke taal gesproken -O-

https://nos.nl/artikel/25(...)aiwan-onvermijdelijk
De doelstellingen van de "as van het kwaad" zijn volstrekt duidelijk, de Russische inval in Oekraïne is nog niets in vergelijking met de ellende die ons nog te wachten staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')