SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TS is vaker daar geweest en kan melden dat de Jeepney pure lokale cultuur is. De oorsprong ligt in de jeeps die de amerikanen er na de tweede wereldoorlog hebben achtergelaten, maar ze worden al een poos op de Filipijnen zelf gefabriceerd.
Een ander bijzonder voertuig is de Tri-Cycle op Palawan (Ook Filipijnen):
Ik zal de Jeepney ontzettend gaan missen in het straatbeeld als ik er weer 'ns ben.Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
Hopelijk besluit men de originele uit te gaan rusten met een schonere motor zodat de cultuur kan voortleven. Ik begreep dat dat groene kreng ook onbetaalbaar is voor de chauffeurs.quote:Op donderdag 28 december 2023 09:36 schreef Basp1 het volgende:
Die groene in de spoiler is naturlijk ook te versieren en op te pimpen waardoor de jeepneycultuur hetzelfde blijft.
Schonere motoren is van dezelfde inconsistente logica als safe sex zonder condoom.quote:Op donderdag 28 december 2023 09:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hopelijk besluit men de originele uit te gaan rusten met een schonere motor zodat de cultuur kan voortleven. Ik begreep dat dat groene kreng ook onbetaalbaar is voor de chauffeurs.
De stoommachine had ook nooit uitgevonden mogen wordenquote:Op donderdag 28 december 2023 09:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hopelijk besluit men de originele uit te gaan rusten met een schonere motor zodat de cultuur kan voortleven. Ik begreep dat dat groene kreng ook onbetaalbaar is voor de chauffeurs.
Mwah, hij zal lelijk blijven.quote:Op donderdag 28 december 2023 09:36 schreef Basp1 het volgende:
Die groene in de spoiler is naturlijk ook te versieren en op te pimpen waardoor de jeepneycultuur hetzelfde blijft.
Mwah er valt wel redelijk wat winst te behalen als dit echt nog hele ouderwetse motoren zijn. Alleen is dat eerder een tussenstap die al jaren geleden had moeten worden genomen.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schonere motoren is van dezelfde inconsistente logica als safe sex zonder condoom.![]()
En ja in het begin kost nieuwe technologie altijd meer dan de bestaande.
Als de chauffeurs ook de zonnecellen op hun eigen dak kunnen financieren rijden ze dadelijk zonde brandstofkosten.
Er rijden daar al elektrische mini-busjes met zonnepanelen rond.quote:Op donderdag 28 december 2023 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Schonere motoren is van dezelfde inconsistente logica als safe sex zonder condoom.![]()
En ja in het begin kost nieuwe technologie altijd meer dan de bestaande.
Als de chauffeurs ook de zonnecellen op hun eigen dak kunnen financieren rijden ze dadelijk zonde brandstofkosten.
Die oude dingen zijn enorm betrouwbaar, maar het zijn meestal 3-liter diesels met compleet open uitlaten. Ze braken een zooi narigheid uit aan de achterkant, niet normaal!quote:Op donderdag 28 december 2023 11:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwah er valt wel redelijk wat winst te behalen als dit echt nog hele ouderwetse motoren zijn. Alleen is dat eerder een tussenstap die al jaren geleden had moeten worden genomen.
Dat zag je in Cuba ook toen ik er was: Een paar jaar oude Chinese bussen die al aftandser waren dan de decennia oude standaard streekbussen die nog steeds reden.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Er rijden daar al elektrische mini-busjes met zonnepanelen rond.
Althans....ze staan er stil, want het is goedkope Chinese troep dat vreselijk onbetrouwbaar is.
[..]
quote:Op donderdag 28 december 2023 15:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zag je in Cuba ook toen ik er was: Een paar jaar oude Chinese bussen die al aftandser waren dan de decennia oude standaard streekbussen die nog steeds reden.
Wel een apart systeem. Is 13 jaar geleden dat ik er was maar er zijn daar een soort van 1000den private busdiensten die van hot naar her rijden.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:24 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hebben m'n vrouw en ik nog in Cebu city gezien.
[ afbeelding ]
Dezelfde, 's avonds.
We vroegen het gewoon aan de chauffeurs en als je ergens wilde uitstappen, tikte je gewoon met een muntje tegen een stalen buis van de constructie van de jeepney.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel een apart systeem. Is 13 jaar geleden dat ik er was maar er zijn daar een soort van 1000den private busdiensten die van hot naar her rijden.
Geen idee meer hoe je er nu achterkwam waar ze stopten.
In Makati City (Manila financial district) hebben ze vaste stopplaatsen.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel een apart systeem. Is 13 jaar geleden dat ik er was maar er zijn daar een soort van 1000den private busdiensten die van hot naar her rijden.
Geen idee meer hoe je er nu achterkwam waar ze stopten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |