abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211781165
Coronavirus verspreidt zich extreem snel: ‘Ziekenhuizen moeten al zoeken naar bedden’

De afgelopen week steeg het landelijk gemiddelde van het aantal virusdeeltjes in het rioolwater met maar liefst 57 procent. Het aantal patiënten met corona gaat ook pijlsnel omhoog.

https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-bedden~a20a87dd/

Het aantal virus deeltjes in het riool zijn er bijna 2x zoveel als tijdens de enorme piek van februari 2022, het hoogste ooit zelfs:

Volgens de berichtgeving moeten de ziekenhuizen zich voorbereiden.

Volgens de Rijksoverheid lag de afgelopen week het aantal bezette ziekenhuisbedden per dag (zonder IC-bedden) door COVID-19-patiënten op 741.
https://coronadashboard.r(...)iekenhuizen-in-beeld

Ten tijde van de februari piek '22 waren dat er zo'n 1100-1300 per week.
Eind januari 2021 toen we nog in lockdown plus avondklok zaten, waren dat zo'n 1300-1700 covid ziekenhuis opnames per week.
https://coronadashboard.r(...)iekenhuizen-in-beeld

Op zich zitten we qua verpleegopnames helemaal niet zo bizar ver af als ten tijde van de periode dat we nog vol in de maatregelen zaten.

Er is alleen in dit opzicht echter totaal geen verschil met vorig jaar rond deze tijd, behalve die riooldeeltjes, waar velen waarde aan hechten. Dat zijn er nu drie keer zoveel als vorig jaar rond deze tijd, eigenlijk het hoogste ooit gemeten.

Zie grafiek en de bronnen.
Persoonlijk heb ik nooit enige waarde gehecht aan die rioolmetingen, maar het is overheidsnieuws, en alle media rapporteren het.

Ziekenhuisbed bezetting

ICbed bezetting

Update per 15 december :

twitter
pi_211781259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Heeft er hier iemand ooit meegemaakt dat een geliefde op de IC lag door Covid?

Dat je geliefde op zijn buik was gedraaid? En daarna zwaar opgeblazen.

Dat je geliefde met alles aan het falen was? Inclusief dialyse-apperaat?

Dat je wordt verteld dat je afscheid moet nemen?

Dat je je kleding al hebt uitgezocht voor de uitvaart?

Ik schat zo in dat op alles het antwoord NEE is.

En dan ben ik hier de wappie die voorzichtig is omdat ik mijn vader gewoonweg nog een keer aan het hoofd van de tafel wil zien?

En dan heb ik het nog nieteens over mijn zusje en haar moeder die nog altijd met een schuldgevoel zitten dat ze mijn vader kapot hebben geholpen.
Speciaal voor iedereen O+
pi_211833441
Post-COVID ‘hartfalenpandemie’ mogelijk.

OSAKA – Nadat ze COVID-19 hebben opgelopen, lopen patiënten mogelijk een hoger risico op hartfalen als gevolg van aanhoudende virale infecties in hun hart, zelfs zonder een noemenswaardige hartziekte te ontwikkelen, volgens onderzoeksresultaten die op 23 december door Japanse onderzoekers zijn aangekondigd.

Riken-onderzoeksleider Hidetoshi Masumoto, die goed thuis is in de regeneratieve geneeskunde, merkte op: “Sommige mensen die besmet zijn met het coronavirus kunnen aanhoudende virale infecties in hun hart hebben. Er moeten een testsysteem en behandelmethoden worden opgezet ter voorbereiding op een ‘pandemie voor hartfalen’. ,'waarin we een snelle toename zullen zien van het aantal patiënten met hartfalen".

https://mainichi.jp/english/articles/20231226/p2a/00m/0sc/047000c

Zeer uitgebreid:
https://www.sciencedirect(...)ii/S2589004223027189
pi_211833986
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 08:16 schreef Za het volgende:
Post-COVID ‘hartfalenpandemie’ mogelijk.

OSAKA – Nadat ze COVID-19 hebben opgelopen, lopen patiënten mogelijk een hoger risico op hartfalen als gevolg van aanhoudende virale infecties in hun hart, zelfs zonder een noemenswaardige hartziekte te ontwikkelen, volgens onderzoeksresultaten die op 23 december door Japanse onderzoekers zijn aangekondigd.

Riken-onderzoeksleider Hidetoshi Masumoto, die goed thuis is in de regeneratieve geneeskunde, merkte op: “Sommige mensen die besmet zijn met het coronavirus kunnen aanhoudende virale infecties in hun hart hebben. Er moeten een testsysteem en behandelmethoden worden opgezet ter voorbereiding op een ‘pandemie voor hartfalen’. ,'waarin we een snelle toename zullen zien van het aantal patiënten met hartfalen".

https://mainichi.jp/english/articles/20231226/p2a/00m/0sc/047000c

Zeer uitgebreid:
https://www.sciencedirect(...)ii/S2589004223027189
De wappiedroom dat het door vaccinaties komt is in duigen gevallen ^O^
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211834003
Ophouden met iemand een wappie te noemen is echt zoveel beter.
pi_211834144
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Nah een grote groep verdient het gewoon. Al zijn het wss mensen met psychische problemen maar weigeren die aan te pakken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:21 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Er zijn wel mogelijk (een zeer gering) gevallen bekend waarbij gevaccineerde mogelijk wat post Covid symptomen hebben. Onderzoek loopt nog.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211834262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:21 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Dat blijft ook een heel wonderlijk verschijnsel: die intense hoop dat vaccinaties tóch schadelijk blijken. Wat spreekt daar voor mensbeeld uit?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211834281
quote:
Idd noem ze gewoon makkelijk te beinvloeden recalcitrante mensen met een benedengemiddeld IQ. :P
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:04:57 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211834442
Hier ook corona. Paar dagen behoorlijk ellendig gevoeld. Precies tijdens de kerst. Denk wel dat de heftige kerstborrel (die eindigde in een karaokebar) qua weerstand niet heeft geholpen. Drie dagen later werd ik ziek. :')

Komt wel dichtbij zo.
pi_211834996
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:38 schreef MatthijsDJ het volgende:

Nah een grote groep verdient het gewoon. Al zijn het wss mensen met psychische problemen maar weigeren die aan te pakken.

Imo zijn het de wappie roepers die geestelijke problemen hebben, complottheoristen zijn, of iig vrij simpel van geest. Met alle respect.

In deel 2 van deze reeks:

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 10:17 schreef spicymchaggis het volgende:

Za gebruikt de "firehose of falsehood" braaf zoals haar door haar Kremlin overlords opgedragen is.
:')
pi_211835387
Moeten we alweer massaal wc-papier en eiersnijders in huis halen?
  zaterdag 30 december 2023 @ 11:19:10 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211835472
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moeten we alweer massaal wc-papier en eiersnijders in huis halen?
Als je te bang bent voor een bidet of douche?.... (nooit begrepen waarom mensen WC papier gaan inslaan, in het ergste geval stap je ff onder de douche. Is nog schoner ook.)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211835486
quote:
Ik heb geen respect voor wappies/complotgekkies die andermans gezondheid niet in acht nemen en schijt hadden aan regels om samen uit een pandemie te komen.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211835527
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als je te bang bent voor een bidet of douche?.... (nooit begrepen waarom mensen WC papier gaan inslaan, in het ergste geval stap je ff onder de douche. Is nog schoner ook.)
Ik zou ook hebben verwacht dat mensen wat andere zaken in zouden slaan ja :P
pi_211835586
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:47 schreef Za het volgende:

[..]
Imo zijn het de wappie roepers die geestelijke problemen hebben, complottheoristen zijn, of iig vrij simpel van geest. Met alle respect.

In deel 2 van deze reeks:
[..]
:')
_O-

Post anders nog eens zo'n spannend verhaaltje wat je in de krochten van het internet opgeduikeld hebt.
pi_211835597
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
O ja! Dat was echt heel raar. De enige verklaring die ik daar ooit voor hoorde was dat wc-papier in grootverpakking veel ruimte inneemt en zo het gevoel van voldoende voorraad geeft.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211835677
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:28 schreef spicymchaggis het volgende:

_O-

Post anders nog eens zo'n spannend verhaaltje wat je in de krochten van het internet opgeduikeld hebt.
"Kremlin overlords".

:D 8)7
pi_211835925
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:38 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Oke wappie, als jij dat zo graag wil kunnen we je wel zo noemen.
n
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:08:02 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211836273
Ben nu al twee dagen goed ziek, erger dan de vorige keer dat ik COVID had, maar nu niet getest of wat. Zou erg snel zijn als het van kerstdiner met de schoonfamilie was, maar voor de rest niets out of the ordinary gedaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 30 december 2023 @ 12:14:05 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_211836355
Ik heb sinds de pandemie 1 x een gewone griep gehad. Verder gewoon niet. 8-)

#covidimmuunpersoon
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211836380
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:33 schreef Za het volgende:

[..]
"Kremlin overlords".

:D 8)7
Hoe jij "in de wedstrijd staat" is al lang duidelijk, daar hoef je niet meer omheen te draaien. :Y

Random woord: "serpent"
pi_211838991
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:20 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ik heb geen respect voor wappies/complotgekkies die andermans gezondheid niet in acht nemen en schijt hadden aan regels om samen uit een pandemie te komen.
Deze mensen zijn vrij duidelijk herkenbaar. Zie dit topic.
pi_211839007
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:20 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Tijd voor de booster schaapje.
pi_211839184
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:29 schreef Nober het volgende:

[..]
Tijd voor de booster schaapje.
Wat ik eerder bedoelde: doe eens normaal.
pi_211839316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:39 schreef mascara-klodder het volgende:

Wat ik eerder bedoelde: doe eens normaal.
?

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:15 schreef spicymchaggis het volgende:

Hoe jij "in de wedstrijd staat" is al lang duidelijk, daar hoef je niet meer omheen te draaien. :Y

Random woord: "serpent"
En dit is oke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')