abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211767630

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_211767640
Is het niet eens tijd om de topicstart bij te werken?
pi_211770561
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 23:00 schreef wbwb het volgende:
Is het niet eens tijd om de topicstart bij te werken?
ja naderhand editten kan niet toch?
pi_211773092
Ik had zelf een belangrijke brief gestuurd (moest via de post) begin deze maand maar deze is nooit bij de organisatie aangekomen (antwoordnummer). Dus verwacht nog wel een achterstand deze maand.
pi_211805135
Veel succes alvast met die oudjaarszooi van de NPL…
pi_211805155
Nog erg veel kerstkaarten bij de post vandaag
pi_211805514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:04 schreef Cupfighter het volgende:
Nog erg veel kerstkaarten bij de post vandaag
Verbaast me niks, ik moet ook nog post van de 21e krijgen…
pi_211805829
Hier kwamen er vandaag kerstkaarten binnen die er dik een week eerder gedaan hebben blijkens de stempel.

Was kennelijk erg druk dit jaar.
pi_211811232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:31 schreef Inbox het volgende:
Hier kwamen er vandaag kerstkaarten binnen die er dik een week eerder gedaan hebben blijkens de stempel.

Was kennelijk erg druk dit jaar.
Dat viel wel mee, denk eerder dat er weinig mensen bij de sortering waren/zijn. Maar had gisteren ook het leeuwendeel van de kerstkaarten. En heel veel foute. In de grote post werkt trouwens echt niet..
pi_211811444
Collega kreeg gisteren nog een kaartje die de elfde is gestempeld, het wordt elk jaar erger lijkt het wel.
pi_211812410
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:06 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]
Dat viel wel mee, denk eerder dat er weinig mensen bij de sortering waren/zijn. Maar had gisteren ook het leeuwendeel van de kerstkaarten. En heel veel foute. In de grote post werkt trouwens echt niet..
Verbaast me ook niks. Wie wil dat werk in deze omstandigheden voor dit loon nog doen?
pi_211826129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:19 schreef wbwb het volgende:

[..]
Verbaast me niks, ik moet ook nog post van de 21e krijgen…
de header: ja dat is het nu al,ook voor de collega's tijd voor revanche.
pi_211826166
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:06 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]
hier van die lichten die zeer kleine kaartjes tussen de pakketten gedrukt hadden,ja het niveau ligt niet al te hoog,en de toezicht op het werk nog minder.
pi_211826177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:49 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Collega kreeg gisteren nog een kaartje die de elfde is gestempeld, het wordt elk jaar erger lijkt het wel.
wat te denken van de duizenden fouten per dag,het is nu wel heel erg,veel erger dan voorgaande jaren met hun logische gein.
pi_211826192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 09:35 schreef wbwb het volgende:

[..]
Verbaast me ook niks. Wie wil dat werk in deze omstandigheden voor dit loon nog doen?
helemaal waar
pi_211826276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:02 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wat te denken van de duizenden fouten per dag,het is nu wel heel erg,veel erger dan voorgaande jaren met hun logische gein.
Enorm veel fouten inderdaad
pi_211827064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
de header: ja dat is het nu al,ook voor de collega's tijd voor revanche.
Ja, ik wou "nog slechter" vragen, maar dat paste blijkbaar niet…

Je zou denken dat dit al het slechtst is, maar PostNL zal echt wel een manier kunnen vinden om het nog slechter te maken hun kennende…
pi_211827527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:37 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, ik wou "nog slechter" vragen, maar dat paste blijkbaar niet…

Je zou denken dat dit al het slechtst is, maar PostNL zal echt wel een manier kunnen vinden om het nog slechter te maken hun kennende…
het is mij en vast vele anderen een raadsel,dat het nog bestaansrecht heeft.
pi_211831018
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:56 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
het is mij en vast vele anderen een raadsel,dat het nog bestaansrecht heeft.
Voor postbezorging is er simpelweg geen alternatief. De lokale werkplaats van de gemeente gaat geen tijdschriften bezorgen en hoeven sowieso niet elke dag langs de deuren. Maar de laatste jaren is zelfs de 24 uurs post onbetrouwbaar geworden dus PostNL prijst zichzelf wel uit de markt zo.
pi_211841783
Er zou voor 2 januari alleen 39% tijd afgaan voor de Y wijken, wat hebben ze gedaan? Er natuurlijk ook tijd voor de X wijken afgehaald!!!.... :')

Krijg je een bericht met sorry dat het eraf gehaald is maar je er wel weer tijd bij kan plussen... Schijnbaar kunnen ze niet "gewoon" die tijden weer terug zetten... Er zullen weer genoeg mensen zijn die niet plussen dinsdag...

Op Facebook lees ik ook dat er mensen aanstaande dinsdag (verplicht) op verlof gezet zijn omdat zij (alleen) Y wijken hoefden te lopen maar omdat die wijken schijnbaar niet afgevoerd gaan worden worden ze op verlof gezet
pi_211844798
Er zijn al zoveel nare streken geleverd van hogerhand, het monddood maken op de site, een brandje bij een opstandig sorteercentrum, het tig keer tijd afhalen vanwege het scannen/ niet meer scannen. Verlof dat ineens weg was, minuren proberen te compenseren met mijn mivt, zomaar wijken op mijn rooster zetten. We zijn untermenschen als je het toelaat..
pi_211844803
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:51 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Voor postbezorging is er simpelweg geen alternatief. De lokale werkplaats van de gemeente gaat geen tijdschriften bezorgen en hoeven sowieso niet elke dag langs de deuren. Maar de laatste jaren is zelfs de 24 uurs post onbetrouwbaar geworden dus PostNL prijst zichzelf wel uit de markt zo.
nee dat is ook het grote probleem,collega sandd had er ook niets van gebakken,ander was een mooie concurrent geweest.
pi_211844831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:47 schreef the_X het volgende:
Er zou voor 2 januari alleen 39% tijd afgaan voor de Y wijken, wat hebben ze gedaan? Er natuurlijk ook tijd voor de X wijken afgehaald!!!.... :')

Krijg je een bericht met sorry dat het eraf gehaald is maar je er wel weer tijd bij kan plussen... Schijnbaar kunnen ze niet "gewoon" die tijden weer terug zetten... Er zullen weer genoeg mensen zijn die niet plussen dinsdag...

Op Facebook lees ik ook dat er mensen aanstaande dinsdag (verplicht) op verlof gezet zijn omdat zij (alleen) Y wijken hoefden te lopen maar omdat die wijken schijnbaar niet afgevoerd gaan worden worden ze op verlof gezet
ja ze moeten eens stoppen met het aansturen van een leven van een ander,ze bakken nergens wat van.
pi_211844864
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:21 schreef Bezorgertje het volgende:
Er zijn al zoveel nare streken geleverd van hogerhand, het monddood maken op de site, een brandje bij een opstandig sorteercentrum, het tig keer tijd afhalen vanwege het scannen/ niet meer scannen. Verlof dat ineens weg was, minuren proberen te compenseren met mijn mivt, zomaar wijken op mijn rooster zetten. We zijn untermenschen als je het toelaat..
veel punten die onder de noemer lastige onkostendieren vallen,ja dan moeten ze eht lekker zelf gaan doen,kun je lachen want daar voelen ze zich te min voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')