abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211981571
Ik ben ook een pakket kwijt sinds begin december *O* Van kastje naar de muur en terug *O* Ondertussen weet niemand waar het is *O* Gelukkig geen btw voor invoer oid hoeven betalen :o (dit komt uit een EU land)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211985544
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik zit ook al sinds 19 december op een pakket te wachten. Toen kreeg ik namelijk een factuur van PostNL wegens btw bij invoer. Braaf betaald, maar de status is nu al 3 weken "je hebt betaald, we maken je pakket klaar voor bezorging". Wat er allemaal valt klaar te maken aan een pakket weet ik ook niet, maar het kost ze wel enorm veel tijd.
Servicemedewerker zei me dat als het een paar weekjes status onbekend heeft, je er bijna zeker vanuit kunt gaan dat ze het zijn kwijtgeraakt. Dus balen dat je ook al extra hebt betaald!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_211987113
quote:
Een soort Engelse toeslagenaffaire :X Maar dan bij de post.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211987255
https://www.postnl.nl/klantenservice/drukte/

quote:
Natuurlijk doen we er alles aan om je post zo snel mogelijk te bezorgen. We voegen bijvoorbeeld routes samen
Want dat Logisch Bezorgen werkt zo goed om te voorkomen dat er vertraging is… |:(
pi_212012965
quote:
Ja, maar die persoon in dat artikel is ook niet zo slim. 1 postzegel is voor 20 gram, niet voor 25 gram. En als je zoveel post verstuurt, snap ik ook niet dat je nog postzegels gebruikt.

Overigens wel stom dat PostNL zo'n nieuw tarief verzint voor 50-350 gram en dan pas maanden later verwacht postzegels daarvoor te hebben.
pi_212014430
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 17:57 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Ik wijs mensen altijd op postfilter als er iemand is die de post aanneemt, ik hoop dan maar dat ze er gebruik van maken
Sinds een aantal jaar kun je je zelf uitschrijven voor spam bij de betreffende loterijen. Bijvoorbeeld voor de PCL:
https://www.postcodeloterij.nl/post
Je hoeft ook alleen maar gegevens in te vullen voor het type waarvoor je je wilt uitschrijven. Ik hoefde mij bijvoorbeeld alleen maar uit te schrijven voor de post, dus wilde geen telefoonnummer en e-mail adres omdat ze die niet van mij hoeven te hebben, en ik geen geen telefoontjes/mails van ze ontving.
Maar dat is dus ook niet nodig, puur postcode en huisnummer is al genoeg.

Dit bij verschillende loterijen gedaan en inderdaad geen spam meer van ze ontvangen, dus het is effectief.
pi_212043823
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:12 schreef wbwb het volgende:
https://www.postnl.nl/klantenservice/drukte/
[..]
Want dat Logisch Bezorgen werkt zo goed om te voorkomen dat er vertraging is… |:(
Om het tekort aan postbezorgers op te lossen, proberen we zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken om voor ons te komen werken. Zo bieden we nieuwe postbezorgers bijvoorbeeld een vast contract vanaf dag 1. tuurlijk die staan in rijen van 10 te wachten om het papier in ontvangst te nemen.

dit staat bovenin,ze moeten wel het echte verhaal vertellen,niet dit Net als bij veel andere bedrijven is het voor ons moeilijk om personeel te vinden. Daardoor hebben we op dit moment te weinig bezorgers in sommige regio's. Om die reden kan je post af en toe wat later aankomen.
pi_212043845
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:04 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, maar die persoon in dat artikel is ook niet zo slim. 1 postzegel is voor 20 gram, niet voor 25 gram. En als je zoveel post verstuurt, snap ik ook niet dat je nog postzegels gebruikt.

Overigens wel stom dat PostNL zo'n nieuw tarief verzint voor 50-350 gram en dan pas maanden later verwacht postzegels daarvoor te hebben.
weet je waar ze dat ook doen: nu
In Denemarken daar betaal je een tarief,ook binnenlands van 3,30 per brief,absurde prijzen,meen dat het dramavest daar ook vandaan kwam,kijk wat er van over is.
pi_212044192
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Om het tekort aan postbezorgers op te lossen, proberen we zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken om voor ons te komen werken. Zo bieden we nieuwe postbezorgers bijvoorbeeld een vast contract vanaf dag 1. tuurlijk die staan in rijen van 10 te wachten om het papier in ontvangst te nemen.

dit staat bovenin,ze moeten wel het echte verhaal vertellen,niet dit Net als bij veel andere bedrijven is het voor ons moeilijk om personeel te vinden. Daardoor hebben we op dit moment te weinig bezorgers in sommige regio's. Om die reden kan je post af en toe wat later aankomen.
"in sommige regio's" _O-

Zijn er dan nog regio's over waar er geen tekort is? :')
pi_212044269
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2024 21:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
weet je waar ze dat ook doen: nu
In Denemarken daar betaal je een tarief,ook binnenlands van 3,30 per brief,absurde prijzen,meen dat het dramavest daar ook vandaan kwam,kijk wat er van over is.
Dat is echt een absurd tarief en dat is dan ook nog met bezorging in 5 dagen. Gewoon bezorging de volgende dag kost nog eens ruim ¤1,30 extra. Dat gaat toch niemand betalen zo? Het is dan zelfs goedkoper om vanuit Nederland een brief daarheen te sturen, en mogelijk ook nog sneller gezien dat dan 3-4 dagen duurt.

Zou er daar dan geen postcodeloterij ofzo zijn? Want ik kan me niet voorstellen dat bedrijven nog reclame willen versturen als het zo duur is. En ja, ik snap dat bedrijven korting krijgen, gemiddelde prijs voor niet-24-uurspost in Nederland was ¤0,28 in 2022, maar dan nog.

Edit: bij 10.000 stuks DM binnen Denemarken betaal je zo'n ¤1,10/stuk. Wow. Met PostNL kost dit naar Denemarken zonder kortingen en dergelijke vanaf 100 stuks ¤1,13/stuk, maar weet ik dat het via bepaalde tussenpartijen ook voor slechts ¤0,73/stuk kan.

[ Bericht 10% gewijzigd door wbwb op 15-01-2024 22:25:40 ]
pi_212047517
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2024 22:10 schreef wbwb het volgende:

[..]
Dat is echt een absurd tarief en dat is dan ook nog met bezorging in 5 dagen. Gewoon bezorging de volgende dag kost nog eens ruim ¤1,30 extra. Dat gaat toch niemand betalen zo? Het is dan zelfs goedkoper om vanuit Nederland een brief daarheen te sturen, en mogelijk ook nog sneller gezien dat dan 3-4 dagen duurt.

Zou er daar dan geen postcodeloterij ofzo zijn? Want ik kan me niet voorstellen dat bedrijven nog reclame willen versturen als het zo duur is. En ja, ik snap dat bedrijven korting krijgen, gemiddelde prijs voor niet-24-uurspost in Nederland was ¤0,28 in 2022, maar dan nog.

Edit: bij 10.000 stuks DM binnen Denemarken betaal je zo'n ¤1,10/stuk. Wow. Met PostNL kost dit naar Denemarken zonder kortingen en dergelijke vanaf 100 stuks ¤1,13/stuk, maar weet ik dat het via bepaalde tussenpartijen ook voor slechts ¤0,73/stuk kan.
ja PostNord prijst zich uit de markt, de bezorgers verdienen wel omgerekend 18eu/uur best duur daar.
pi_212047544
met de cao blijft het ook akelig stil, of willen ze eerst de "cijfers" publiceren,
en komt er weer zo n halleluja drama story bij :)
pi_212047577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:22 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja PostNord prijst zich uit de markt, de bezorgers verdienen wel omgerekend 18eu/uur best duur daar.
Maar dan nog. Stel ik bezorg duizend brieven in 3 uur met dat salaris, dan kom je per brief uit op zo'n 5,4 cent. Dat er wat bijkomt bij die 5,4 cent snap ik natuurlijk, maar meer dan ¤3 is compleet belachelijk.
pi_212047625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:26 schreef ophaling10 het volgende:
met de cao blijft het ook akelig stil, of willen ze eerst de "cijfers" publiceren,
en komt er weer zo n halleluja drama story bij :)
Ik verwacht er ook niet al te veel van, zeker als CNV en BVPP zo doen. Ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen. Ik hoop dat de cao voor postbezorgers afgeschaft wordt en nog wat meer dingen, maar ik ben bang van niet.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 10:44:00 #92
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212048487
CAO onderhandelingen bij de postnl duren altijd zo'n 6 maanden ofzo... Dus verwacht niks bijzonders voor mei of juni.

Overal ligt sneeuw, het is code geel en het bedrijf blijft wel verdacht stil... Geen aandacht meer voor veilig bezorgen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212048622
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:44 schreef V__L_N het volgende:
CAO onderhandelingen bij de postnl duren altijd zo'n 6 maanden ofzo... Dus verwacht niks bijzonders voor mei of juni.

Overal ligt sneeuw, het is code geel en het bedrijf blijft wel verdacht stil... Geen aandacht meer voor veilig bezorgen?
Nee joh, jaren geleden viel ik door het gladde weer en scheurde ik een spiertje in mijn pols, er zelfs nog een paar dagen mee doorgewerkt maar op gegeven moment toch ziek gemeld en dan commentaar krijgen ook nog, echt het grootste kut bedrijf waar ik ooit voor gewerkt heb terwijl ik post bezorgen heel leuk vond
pi_212051617
Zelf geen medewerker van PostNL maar lees, hoor en zie dat er externe partijen worden ingeschakeld om postbezorging van PostNL over te nemen, dat ze 'onderaannemers' hebben als het ware. Bij ons in de wijk wordt de post soms dagen niet bezorg. Bel je, dan wordt aangegeven dat het max. 5 werkdagen kan duren én als het dan nog niet binnen is je de afzender moet vragen het opnieuw te versturen.

Wat is er gaande bij PostNL, bezuinigigen, personeelstekort of...?
pi_212051699
quote:
ja dat was een heel drama voor die franchisers(terwijl ze gewoon onschuldig waren,alles door de automatisering)mensen zijn echt naar de bliksem door dit gegaan.
pi_212051716
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 09:33 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik verwacht er ook niet al te veel van, zeker als CNV en BVPP zo doen. Ik ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen. Ik hoop dat de cao voor postbezorgers afgeschaft wordt en nog wat meer dingen, maar ik ben bang van niet.
ja met 5ct meer (boven wml)in de hoogste trede kunnen ze niet aan komen zetten,iedereen heeft een beetje geluk dat die grens van 36/38/40 uur eraf is (voor berekening van wml)anders zat het gros nog dik onder dat bedrag.
pi_212051722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:33 schreef bananen-plukker het volgende:
Zelf geen medewerker van PostNL maar lees, hoor en zie dat er externe partijen worden ingeschakeld om postbezorging van PostNL over te nemen, dat ze 'onderaannemers' hebben als het ware. Bij ons in de wijk wordt de post soms dagen niet bezorg. Bel je, dan wordt aangegeven dat het max. 5 werkdagen kan duren én als het dan nog niet binnen is je de afzender moet vragen het opnieuw te versturen.

Wat is er gaande bij PostNL, bezuinigigen, personeelstekort of...?
hier is redelijk wat te lezen,kort samengevat, voor een klein loontje krijg je geen mensen meer.
pi_212051754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:44 schreef V__L_N het volgende:

gelijk is de wind gunstig,zodat het weer gauw voorbij is,volgende week een graad of 9/10,met ijzel en andere sneeuwgein is ons werk een drama.
pi_212052901
Dit weer is 100 keer beter dan die twee maanden regen.. die cao mag dit keer wel sneller, vergeet niet dat ze vorige keer gewoon twee maanden "gejat" hebben. Plus dat er niemand meer te krijgen is.
pi_212053045
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:50 schreef Bezorgertje het volgende:
Dit weer is 100 keer beter dan die twee maanden regen.. die cao mag dit keer wel sneller, vergeet niet dat ze vorige keer gewoon twee maanden "gejat" hebben. Plus dat er niemand meer te krijgen is.
dat 1e=waar,(wanneer +rente)het 2e ze leven nog in de glorie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')