abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:05:38 #176
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211758381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Zolang je klimaatverandering ontkent en een geopolitieke kabouter bent kun je inderdaad sinterklaas spelen met het geld dat daarmee overblijft. Helaas gaat de realiteit je dan een keer inhalen, maar ach wie dan leeft wie dan zorgt.

En die continue bullshit over hoe slecht het hier toch wel niet is….

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niemand heeft het over het ontkennen van klimaatverandering.

We kunnen alleen best even onze plannen on hold zetten totdat bijvoorbeeld China zo ver is dat onze plannen ook daadwerkelijk effect hebben.

Even 38 miljard in een klimaatput gooien terwijl China door gaat met vervuilen is totaal achterlijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:07:35 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758410
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 22:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ook een rol speelt is dat Links (lees: progressieven) de snel veranderende demografieën in het Westen als een positieve ontwikkeling zien. En daardoor ziet men eigenlijk geen reden om deze trend af te remmen.
Op links wordt dat vooral gezien uit noodzakelijk voortvloeiend uit het kleiner worden van de relatieve afstanden tussen de continenten en de nog steeds aanwezige grote mondiale ongelijkheid in levensstandaard. Een zekere mate van mengeling wordt inderdaad als positief beschouwd.

quote:
Was jij het zelf niet die recent zei dat zonder multiculturaliteit, Nederland maar een saai land was dat naar spruitjeslucht zou ruiken? Dat is een sentiment dat onder meer progressieven leeft, in meer of mindere mate.
Dat klopt, daar werd flink op aangeslagen door iemand die blijkbaar niet de beschouwelijke distantie in acht kon nemen die wel nodig is voor dergelijke discussies. Volgens mij schreef ik daar niet veel geks. Het ging over de eerste helft van de twintigste eeuw. Nederland was toen vruchtbare bodem voor grote wetenschappers maar het was hier op cultureel gebied gewoon een beetje saai en bovendien een conservatieve boel. De Indische migratie heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de progressieve bloeiperiode van de jaren 60 die doorgolfde naar de jaren 90.

Ik vraag me af of dezelfde user ook zo zou zijn geflipt als ik had geschreven dat het dom was van Mugabe en Mbeki om de blanken het land uit te jagen omdat daar veel kennis en cultureel kapitaal zit en die gemeenschap essentieel is om als Zuid-Afrika het rijkste en voorlijkste land van het continent te blijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211758436
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Zijn we het er dan over eens dat het in elk geval niet te maken heeft met een goed doorgerekend verkiezingsprogramma? :')
Allicht, immers wie voor populisten valt zal over het algemeen weinig ophebben met enige mate van ratio.
pi_211758439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:47 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Je kunt het gewoon niet hebben dat dat hele "een doorgerekend verkiezingsprogramma is goed"-argument volledig onderuit gaat.

Maar prima joh. Ik ga nog wel even door hoor.
het gaat niet onderuit :)
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:09:22 #180
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211758454
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Niemand heeft het over het ontkennen van klimaatverandering.

We kunnen alleen best even onze plannen on hold zetten totdat bijvoorbeeld China zo ver is dat onze plannen ook daadwerkelijk effect hebben.

Even 38 miljard in een klimaatput gooien terwijl China door gaat met vervuilen is totaal achterlijk.
Je ontkent het niet, maar zegt gewoon fuck you tegen je nageslacht? Tja dat is ook een keuze. Veel belangrijker om boos te zijn over migrantjes, dat begrijp ik best.
pi_211758492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:52 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens en totaal onnodig.

Wat minder geld naar de linkse hobbies en de oude besjes kunnen prima leven. En wij ook.
En wie gaat al die zorg dan verlenen?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:12:23 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op links wordt dat vooral gezien uit noodzakelijk voortvloeiend uit het kleiner worden van de relatieve afstanden tussen de continenten en de nog steeds aanwezige grote mondiale ongelijkheid in levensstandaard. Een zekere mate van mengeling wordt inderdaad als positief beschouwd.
[..]
Dat klopt, daar werd flink op aangeslagen door iemand die blijkbaar niet de beschouwelijke distantie in acht kon nemen die wel nodig is voor dergelijke discussies. Volgens mij schreef ik daar niet veel geks. Het ging over de eerste helft van de twintigste eeuw. Nederland was toen vruchtbare bodem voor grote wetenschappers maar het was hier op cultureel gebied gewoon een beetje saai en bovendien een conservatieve boel. De Indische migratie heeft een grote rol gespeeld bij het ontstaan van de progressieve bloeiperiode van de jaren 60 die doorgolfde naar de jaren 90.

Ik vraag me af of dezelfde user ook zo zou zijn geflipt als ik had geschreven dat het dom was van Mugabe en Mbeki om de blanken het land uit te jagen omdat daar veel kennis en cultureel kapitaal zit en die gemeenschap essentieel is om als Zuid-Afrika het rijkste en voorlijkste land van het continent te blijven.
Nee, je stelde onomwonden dat een samenleving pas 'onsaai' en 'onconservatief' kan worden als er met huidskleurtjes gestrooid wordt. Hetgeen een intens racistische opmerking blijft.

'Saai' is verder ook op geen enkele fatsoenlijke wijze objectief te operationaliseren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:13:33 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je stelde onomwonden dat een samenleving pas 'onsaai' en 'onconservatief' kan worden als er met huidskleurtjes gestrooid wordt. Hetgeen een intens racistische opmerking blijft.
Neuh, dat schreef ik nergens. Dat fantaseerde je er in je woede bij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211758533
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:08 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
het gaat niet onderuit :)
Joh, het is wild schoppen maar veel inhoud zit er niet achter…
pi_211758547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Kwijt uit beschaafde partijen. Ik moet PVV-ers niet. Ik veracht mensen die bevolkingsgroepen buitensluiten dus sluit ik ze zelf ook maar buiten. Mensen met dergelijk gedachtengoed zijn bij mij thuis ook niet welkom.
Je deelt toch een land en de groep pvv stemmers wordt alleen maar groter. Is het dan wel in het beste belang van Nederland en Nederlanders om je zo op te stellen? Misschien kan je verder komen door hun gedachtegang en problemen te begrijpen? Want ik denk niet dat pvv stemmers zo een uniforme groep is en allemaal vanuit buitenlanders haat stemmen.
pi_211758551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ach, hij komt uit het immer xenofobe Brabant. Die weet niet beter en gaat straks weer veel schreeuwen over woke.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:15:30 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat je verder kennelijk inherente karaktereigenschappen toekent aan mensen op basis van etniciteit hoorde er ook nog bij
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:15:53 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat je verder kennelijk inherente karaktereigenschappen toekent aan mensen op basis van etniciteit hoorde er ook nog bij
Dat deed ik niet. Dat fantaseerde je erbij. Die input had net zo goed uit het blanke Zweden kunnen komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:16:08 #189
498210 KoningWouter
pi_211758567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:09 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Je ontkent het niet, maar zegt gewoon fuck you tegen je nageslacht? Tja dat is ook een keuze. Veel belangrijker om boos te zijn over migrantjes, dat begrijp ik best.
Nee, ik vind dat we wat moeten doen aan klimaatverandering. Maar wel op een moment dat het effect heeft. En dat heeft het nu gewoon niet.
pi_211758568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Je deelt toch een land en de groep pvv stemmers wordt alleen maar groter. Is het dan wel in het beste belang van Nederland en Nederlanders om je zo op te stellen? Misschien kan je verder komen door hun gedachtegang en problemen te begrijpen? Want ik denk niet dat pvv stemmers zo een uniforme groep is en allemaal vanuit buitenlanders haat stemmen.
Waarom zou je op een extreemrechtse anti-buitenlanderspartij stemmen als je niet wat tegen buitenlanders hebt?
Overigens vind ik de stelling dat de groep PVV-stemmers alsmaar groter wordt ook wat dapper. Die club gaat nogal in golfbewegingen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:17:18 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758579
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, hij komt uit het immer xenofobe Brabant. Die weet niet beter en gaat straks weer veel schreeuwen over woke.
De laatste keer deed je schijtlollig over Limburg, nu weer Brabant. Zoals ik al zei: culturele diversiteit en tolerantie en inclusie zijn allemaal waardeloze en inhoudsloze kreten wanneer ze uit jouw mond komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nee, ik vind dat we wat moeten doen aan klimaatverandering. Maar wel op een moment dat het effect heeft. En dat heeft het nu gewoon niet.
Wat natuurlijk gewoon bewezen onzin is. Jij zou de put ook pas dempen als het kalf verdronken is?
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:18:13 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758597
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom zou je op een extreemrechtse anti-buitenlanderspartij stemmen als je niet wat tegen buitenlanders hebt?
Overigens vind ik de stelling dat de groep PVV-stemmers alsmaar groter wordt ook wat dapper. Die club gaat nogal in golfbewegingen.
Dat vind je problematisch, mensen beoordelen op waar ze vandaan komen?

Hoe spreek je jezelf tegen in twee posts; volg een cursus bij Karel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758602
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De laatste keer deed je schijtlollig over Limburg, nu weer Brabant. Zoals ik al zei: culturele diversiteit en tolerantie en inclusie zijn allemaal waardeloze en inhoudsloze kreten wanneer ze uit jouw mond komen.
Ook toen ging het over Brabant, beste Etto. Jullie hebben gewoon een structureel probleem met een intens xenofobe inheemse bevolking.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:19:10 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211758610
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook toen ging het over Brabant, beste Etto. Jullie hebben gewoon een structureel probleem met een intens xenofobe inheemse bevolking.
Nee, toen was het een idee om Limburg 'af te stoten'.

Maar goed. Dus op basis van afkomst kun je zeg maar inschatten hoe mensen kunnen zijn?

Interessant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211758639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vind je problematisch, mensen beoordelen op waar ze vandaan komen?

Hoe spreek je jezelf tegen in twee posts; volg een cursus bij Karel.
Ik benoemde enkele verschillende problemen, die van de PVV als extreemrechtse anti-buitenlanderspartij en die van Brabant, als bijzonder belangrijke voedingsbodem voor de PVV met xenofobie.

Die onderwerpen komen dus eerder bij elkaar dan dat ze elkaar tegenspreken.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:21:29 #197
498210 KoningWouter
pi_211758652
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat natuurlijk gewoon bewezen onzin is. Jij zou de put ook pas dempen als het kalf verdronken is?
Ja het heeft zo veel nut dat we 0,00038 graden kunnen redden met onze 38 miljard.

En ik begrijp dat we meer doen met dat geld. Maar dat geld kan ook ergens anders vandaan komen.

Laten we het maar even niet hebben over een 70000 man tellende klimaattop in airconditioned Dubai waar iedereen ingevlogen wordt. Hoe achterlijk dat eigenlijk is.

Laten we dat gewoon blijven doen en gezamenlijk tot een oplossing komen wat het best te doen met het klimaat.

Zonder als beste jongetje van de klas onze eigen bevolking onder al het andere stellen.

Vind je het echt gek dat mensen PVV gaan stemmen als er het gevoel ontstaat dat er misbruik van ze wordt gemaakt door kartelpartijen?
pi_211758653
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vroeg je mij al twee topics eerder en dit was mijn antwoord:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 11:26 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik snap je redenering niet echt, ik lees vooral onbegrip. Je snapt niet waarom mensen PVV stemmen? Hier staan een aantal redenen:
[..]
[..]
[..]
De voornaamste reden is de opvatting over migratie. Dat je anti-migratie of migratie kritisch bent betekent toch niet gelijk dat je sympathie hebt voor extreemrechts gedachtegoed of dat je buitenlanders haat? Neem bijvoorbeeld die burgerwacht van Ter Apel die tientallen keren geïnterviewd zijn. Dat zijn mensen die elke keer weer benadrukken dat ze specifiek op de pvv stemmen omdat die zich in hun ogen het meest hardmaakt voor hun problemen en niet omdat ze buitenlanders en/of asielzoekers haten.
quote:
Zo zie ik het, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Jij denkt niet dat ze groter worden?
pi_211758659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in onderbuiksentiment te begrijpen lol.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:21:51 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211758661
Laten we het netjes houden en bovendien is de ene provincie niet 'beter' dan de andere, noch zegt de provincie waar iemand woont of vandaan komt iets over diens opvattingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')