abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:23:29 #126
5428 crew  miss_sly
pi_211757632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:20 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja en wat blijft er dan nog over van je doorgerekende plannen als je onderhandeld en compromissen sluit?
Dat kun je dus doorrekenen hè. Je hebt dan al een basis.

Hoe dan ook zul je altijd opnieuw moeten berekenen, daar zijn die doorrekeningen dan ook niet voor. Het gaat er vooral om dat er een duidelijk beeld geschetst wordt hoe men bepaalde plannen wil financieren. Welke geldstromen men wil gebruiken.
Een programma dat structurele (dat is jaarlijks terugkerende) kosten wil optuigen, maar geen structurele plannen heeft om dat te bekostigen is niet onderbouwd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211757671
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, wat men doet is in gesprek gaan, onderhandelen en compromissen sluiten.

Wilders zei de avond van de verkiezingen al dat alles wat rechtstatelijk of ongrondwettelijk een probleem zou kunnen zijn in de ijskast te zetten. En dat is zo’n groot deel van wat in zijn programma staat, dat hij eigenlijk dus zegt alles op te geven als ie maar in het torentje komt.

Na 20 jaar pluche-kleven wil hij even ergens anders zitten.
Onderhandelen? Dat hebben we gezien bij het vorige kabinet waarin links al haar standpunten door heeft gedrukt, omdat "ze" anders het kabinet zouden laten klappen. Noem je dat ook onderhandelen?
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:25:16 #128
5428 crew  miss_sly
pi_211757672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:21 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja sorry @:miss_sly. ik wilde het nog aanpassen maar vond het wel grappig eigenlijk. Excuses als je het zo aantrekt.
Grappig? Het is vooral denigrerend. Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor, maar ik krijg dan wel een bepaald beeld van jou als gesprekspartner. Dat wordt niet positief beïnvloed, zoals je begrijpt.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:25:49 #129
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211757681
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kun je dus doorrekenen hè. Je hebt dan al een basis.

Hoe dan ook zul je altijd opnieuw moeten berekenen, daar zijn die doorrekeningen dan ook niet voor. Het gaat er vooral om dat er een duidelijk beeld geschetst wordt hoe men bepaalde plannen wil financieren. Welke geldstromen men wil gebruiken.
Een programma dat structurele (dat is jaarlijks terugkerende) kosten wil optuigen, maar geen structurele plannen heeft om dat te bekostigen is niet onderbouwd.
Op het moment dat je een compromis sluit dan heb je toch al helemaal niets meer aan je doorrekening.

Het is gewoon een farce. Net doen alsof je het allemaal zo goed voor elkaar hebt en alles haalbaar is.

Nou daar doet Wilders niet aan mee. En volgens mij is een groot deel van Nederland het daar helemaal mee eens.
Nooit meer slapen
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:26:28 #130
5428 crew  miss_sly
pi_211757686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Onderhandelen? Dat hebben we gezien bij het vorige kabinet waarin links al haar standpunten door heeft gedrukt, omdat "ze" anders het kabinet zouden laten klappen. Noem je dat ook onderhandelen?
Ja.
Als je het er niet mee eens bent, moet je er niet mee instemmen. Als regeren zo belangrijk voor je is, dat je alles opgeeft aan ideologie kun je dat niemand anders kwalijk nemen dan jezelf.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:26:52 #131
498210 KoningWouter
pi_211757697
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Grappig? Het is vooral denigrerend. Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor, maar ik krijg dan wel een bepaald beeld van jou als gesprekspartner. Dat wordt niet positief beïnvloed, zoals je begrijpt.
Oke prima. Ik heb mijn excuses aangeboden. Doe er mee wat je wilt.
Nooit meer slapen
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:27:08 #132
5428 crew  miss_sly
pi_211757703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Op het moment dat je een compromis sluit dan heb je toch al helemaal niets meer aan je doorrekening.

Het is gewoon een farce. Net doen alsof je het allemaal zo goed voor elkaar hebt en alles haalbaar is.

Nou daar doet Wilders niet aan mee. En volgens mij is een groot deel van Nederland het daar helemaal mee eens.
Klopt, Wilders doet daar niet aan mee. Die heeft een op vrijwel alle fronten onhaalbaar programma.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:27:30 #133
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_211757712
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:25 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Het kabinet was al geklapt en zo links is het beleid al jaren niet meer en wat doen veel stemmers? Nog rechtser stemmen lol. Zit totaal geen logica in.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:28:45 #134
498210 KoningWouter
pi_211757732
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt, Wilders doet daar niet aan mee. Die heeft een op vrijwel alle fronten onhaalbaar programma.
Klopt.

De PVV stemmer stemt dan ook helemaal niet op dat complete programma. Dus Wilders doet niet alsof hij een haalbaar programma heeft. Zet dat programma op behoorlijk wat punten de ijskast in en gaat het land repareren.

We hebben nu iemand nodig die dat ook eens daadwerkelijk gaat doen in plaats van nog eens 4 jaar afbraakbeleid.
Nooit meer slapen
pi_211757743
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Moet het je nageven. Knap dat jij dat ziet zonder die doorrekening waar je kennelijk veel waarde aan hecht.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:32:51 #136
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211757800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Klopt.

De PVV stemmer stemt dan ook helemaal niet op dat complete programma. Dus Wilders doet niet alsof hij een haalbaar programma heeft. Zet dat programma op behoorlijk wat punten de ijskast in en gaat het land repareren.

We hebben nu iemand nodig die dat ook eens daadwerkelijk gaat doen in plaats van nog eens 4 jaar afbraakbeleid.
Als jij werkzaam bent in het bedrijfsleven, hoor ik graag waar. Dan kom ik daar ook wel een paar jaar CEO spelen zonder concrete plannen maar met een vlaggetje met 'Repareren!' erop.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:32:52 #137
5428 crew  miss_sly
pi_211757801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:28 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Klopt.

Wat gaat Wilders volgens jou dan doen om het land te repareren?
pi_211757819
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Alle Marokkanen het land uit, snap je dat nu nog niet.
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:34:45 #139
5428 crew  miss_sly
pi_211757850
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:29 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Moet het je nageven. Knap dat jij dat ziet zonder die doorrekening waar je kennelijk veel waarde aan hecht.
Daar is geen door berekening voor nodig, beetje gezond verstand en kunnen optellen en aftrekken doet al veel. Heel veel uit willen geven en bijna geen inkomen hebben of genereren en plannen hebben die tegen (grond)wetten en verdragen ingaan maakt het vrij snel duidelijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:35:12 #140
498210 KoningWouter
pi_211757863
quote:

[..]
20 miljard bij migratie wegtrekken
38 miljard uit het klimaatfonds halen (en on hold zetten)

Dat in de zorg proppen. En hopelijk in de ouderen zorg. Ik heb namelijk geen zin om straks niet meer te kunnen werken omdat ik dagelijks de reet van mijn ouders moet wassen. Daar is helemaal geen oplossing voor.
Nooit meer slapen
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 12:35:20 #141
5428 crew  miss_sly
pi_211757869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Alle Marokkanen het land uit, snap je dat nu nog niet.
Ik zou het graag eens horen van iemand die er zo van overtuigd is dat Wilders ns land gaat repareren.
pi_211757878
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het kabinet was al geklapt en zo links is het beleid al jaren niet meer en wat doen veel stemmers? Nog rechtser stemmen lol. Zit totaal geen logica in.
Ik denk dat links/rechts deze verkiezingen bij veel mensen niet eens heel relevant was. De gemiddelde PVV kiezer (zelfs de kiezer in het algemeen) wil voornamelijk dat er iets gedaan word aan immigratie. Als de SP of een GL daar meer op had ingezet hadden die ook best wat extra stemmen gekregen. Het is een thema dat belangrijk is voor veel mensen (of je het er nou mee eens bent of niet), dus dan is het niet heel gek dat een PVV vrij veel stemmen krijgt; gezien het toch de voornaamste partij was/is die echt inzette op immigratie. De gemiddelde PVV kiezer weet ook wel dat de grenzen niet opeens dicht gaan, want dat kan helemaal niet (en moet je ook niet willen), maar ze stralen in ieder geval uit dat ze er iets mee willen.

Of dat lukt? Valt te bezien, en zal liggen aan wat er uit de onderhandelingen rolt (en wat daar haalbaar van is), maar ik heb er meer vertrouwen in dan een GL bij wijze van spreken. Of een partij nou links of rechts is, de meeste zaken komen toch wel goed (toch altijd kwestie van onderhandelingen, 2e en 1e kamers, etc), gaat er uiteindelijk meer om welke partij inspeelt op de kwesties die veel spelen in de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2023 12:36:53 ]
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:36:37 #143
498210 KoningWouter
pi_211757898
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar is geen door berekening voor nodig, beetje gezond verstand en kunnen optellen en aftrekken doet al veel. Heel veel uit willen geven en bijna geen inkomen hebben of genereren en plannen hebben die tegen (grond)wetten en verdragen ingaan maakt het vrij snel duidelijk.
Oude Haagse politiek.

Dag 1:
Kijk ons verkiezingsprogramma eens goed doorgerekend zijn.

Dag 2:
Verkiezingen

Dag 3:
Weg verkiezingsprogramma.

Wat schieten we daar in godsnaam mee op?
Nooit meer slapen
pi_211757899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:29 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
lees jezelf anders ff in...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-grondwet-zijn-onze voorbeeldje
pi_211757909
quote:

[..]
Ik ben het ook niet eens met alle standpunten van Wilders, maar wat betreft instroom van migranten heeft hij gewoon een punt. De kraan die links open wilt laten staan is onhoudbaar. De kosten daarvan lopen de spuigaten uit.

Een klein voorbeeld. Nu moeten we koste wat kost kansloze asielzoekers in hotels gaan plaatsen. Elke dag gratis douchen. De oudere Nederlander in het verzorgingshuis of thuiswondende mag blij zijn als hij of zij 1x per twee weken gedouched wordt. En dit is slechts één voorbeeld van de vele. En precies dít is een groot gedeelte van Nederland zat.
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:38:20 #146
498210 KoningWouter
pi_211757920
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:32 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Als jij werkzaam bent in het bedrijfsleven, hoor ik graag waar. Dan kom ik daar ook wel een paar jaar CEO spelen zonder concrete plannen maar met een vlaggetje met 'Repareren!' erop.
Een doorgerekend plan in het bedrijfsleven heeft nog nut.

In de politiek kan het de dag na de verkiezingen de prullenbak in.

Je zult maar bij het CPB werken en die nutteloze onzin moeten doorrekenen om vervolgens een dag na de verkiezingen je harde werk in de prullenbak te zien gaan.

Dat is nog eens denigrerend @miss_sly .
Nooit meer slapen
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:39:09 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211757940
Mensen in een verzorgingshuis worden 1x in de 2 weken gedoucht

Fantaseer lekker verder in je eentje, een gesprek heeft zo weinig zin
Laffe huichelaar
  dinsdag 26 december 2023 @ 12:41:15 #148
498210 KoningWouter
pi_211757970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:39 schreef timmmmm het volgende:
Mensen in een verzorgingshuis worden 1x in de 2 weken gedoucht

Fantaseer lekker verder in je eentje, een gesprek heeft zo weinig zin
Moet je wel in een verzorgingstehuis terecht komen. Dan ben je al ver heen. Het bejaardentehuis moet terug komen.

Ik gun mijn ouders een gezellige goede oude dag na een leven lang hard werken en dat zouden zij graag doen in een bejaardentehuis.

En ik gun mijzelf ook een leven waarbij ik niet dagelijks de reet van mijn ouders hoef af te vegen en te wassen.
Nooit meer slapen
pi_211757971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waarom stemmen ze dan nog rechtser?
pi_211757976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 12:38 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Een doorgerekend plan in het bedrijfsleven heeft nog nut.

In de politiek kan het de dag na de verkiezingen de prullenbak in.

Je zult maar bij het CPB werken en die nutteloze onzin moeten doorrekenen om vervolgens een dag na de verkiezingen je harde werk in de prullenbak te zien gaan.

Dat is nog eens denigrerend @:miss_sly .
:') wat een vervelende langspeelplaat is dit zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')