Misschien dit?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Welke stukken ervaar jij als "anti-PVV" als ik vragen mag?
quote:Het intimideren, bedreigen en schofferen van mensen is buiten de orde. Wie daarvoor kiest, verlaagt zichzelf en beschadigt onze gemeenschap.
Als de grote wereldproblemen onze krachten te boven gaan, kunnen we in ieder geval wél zorgen dat we in eigen land vreedzaam samenleven en tegenstellingen overbruggen.
Dat vraagt iets van de manier waarop we met elkaar omgaan. Als we boos zijn over dingen die ons raken, zijn we te snel geneigd te denken: wie is er fout? Wie is er schuldig?
Ik denk veel eerder dat hij daarmee de automobilisten bedoelde.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:20 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ook.
"Zonder tegenstellingen geen vooruitgang. Maar de manier waarop we ermee omgaan is allesbepalend. Er zijn regels die voor iedereen gelden. Wij Nederlanders kennen een democratische rechtsorde. Die geeft ons houvast en zekerheid. Discriminatie in welke vorm dan ook is uit den boze.
Het intimideren, bedreigen en schofferen van mensen is buiten de orde. Wie daarvoor kiest, verlaagt zichzelf en beschadigt onze gemeenschap."
Vooral het bovenstaande. WA refereert hier vooral naar de standpunten van de PVV en naar de mensen die op de PVV hebben gestemd.
Hij bevestigde alleen onze grondwet. Ik vond het mooi gesproken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:59 schreef Bimmer88 het volgende:
Even compleet wat anders. Heb me gisteren kapot geërgerd aan de anti-PVV speech van "onze" koning. Bah bah. Respecteert overduidelijk zelf de democratie niet.
Ja, schandalig dat de koning oproept tot beschaafd gedrag.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:20 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ook.
"Zonder tegenstellingen geen vooruitgang. Maar de manier waarop we ermee omgaan is allesbepalend. Er zijn regels die voor iedereen gelden. Wij Nederlanders kennen een democratische rechtsorde. Die geeft ons houvast en zekerheid. Discriminatie in welke vorm dan ook is uit den boze.
Het intimideren, bedreigen en schofferen van mensen is buiten de orde. Wie daarvoor kiest, verlaagt zichzelf en beschadigt onze gemeenschap."
Vooral het bovenstaande. WA refereert hier vooral naar de standpunten van de PVV en naar de mensen die op de PVV hebben gestemd.
Nieuwe verkiezingen waarbij de PVV nog groter wordt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hij bevestigde alleen onze grondwet. Ik vond het mooi gesproken.
Geert Wilders is binnen zijn beweging een autocraat en hij respecteerd onze grondwet niet wat hij wel heeft verklaard bij de installatie van de tweede kamer.
Verder hebben VVD, PVV en NSC andere belangen die ik niet overbrugd zie worden. Met BBB zal Geert Wilders er wel uitkomen denk ik.
De formatie is gedoemd tot mislukken en dus mag Frans Timmermans het gaan proberen en daarna eventueel mieuwe verkiezingen.
Het rare is dat VVD de PVV niet heeft uitgesloten, maar GL/PvdA wel en die zijn nota bene nog de tweede grootste partij. De chaos bij de VVD is nu overigens dusdanig ernstig dat ik een splitising niet uitsluit.
Een coalitie met daarin PVV zie ikl absoluut niet gebeuren. Pure tijdsverspilling naar mijn idee en ik neem het de PVV-stemmer kwalijk om verwerpelijk gedachtengoed te steunen.
goh.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar dat boeit geen enkele PVV-stemmer wat.
Geert en zijn volgelingen moeten niet janken gezien zijn uitspraken als nepparlement, D'66 rechters, Sigrid Kaag voor heks uitmaken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen waarbij de PVV nog groter wordt.
De geest is uit de fles. Die gaat er niet meer in.
Dan kun je kwalijk nemen wat je wilt. Maar dat boeit geen enkele PVV-stemmer wat. Hij/zij wordt al jaren verketterd.
Dat ben ik niet met je eens. Hij lijkt wel veranderd qua media en X gedrag. Hij sorteert voor op het premierschap.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Geert en zijn volgelingen moeten niet janken gezien zijn uitspraken als nepparlement, D'66 rechters, Geert Kaag voor heks uitmaken.
Hij opereert totaal niet verbindend en is dus bij voorbaat kansloos. Pieter Omtzigt loopt veel risico op afbraak als hij in zee gaat met PVV. Bovendien, stel er zou een PVV, VVD, NSC en BBB coalitie komen hebben ze nog geen meerderheid in de eerste kamer.
Men gaat de PVV hard aanpakken inzake de rechtsstaat en over een half jaar ofzo is zijn mementum voorbij verwacht ik.
Daar mogen we dan uit afleiden dat de standpunten van de PVVquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:20 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ook.
Ja nu weet ik het niet meer hoor. Had ik als PVV stemmer dan toch eerst Timmermans moeten stemmen om het koningshuis af te schaffen voordat ik PVV kon stemmen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Daar mogen we dan uit afleiden dat de standpunten van de PVV
- pro discriminatie
- pro intimidatie
- pro bedreiging
- pro schoffering
zijn? Dan heeft WA dat toch overzichtelijk opgesomd.
Een wolf in schaapskleren en dito streken.Hij heeft ook geen woorden teruggenomen. Hij is nog steeds dezelfde Wilders. Ik trap er niet in dat hij milder zou zijn geworden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Hij lijkt wel veranderd qua media en X gedrag. Hij sorteert voor op het premierschap.
En anders nieuwe verkiezingen. Op naar de 48 zetels.
Dat mag.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Een wolf in schaapskleren en dito streken.Hij heeft ook geen woorden teruggenomen. Hij is nog steeds dezelfde Wilders. Ik trap er niet in dat hij milder zou zijn geworden.
Dat is geen bijzondere interpretatie maar een kwestie van goed luisteren/ lezen. Dit is een rechtstreekse verwijzing naar de uitslag van afgelopen verkiezingen in samenhang met de thans lopende discussie tussen de PVV en NSC.quote:
Ik hoop het dat hij nog steeds dezelfde Wilders is. Stel je voor dat ie gaat lijken op Timmermans of Jetten. Dan zit straks heel Nederland aan de grond met driedubbele leningen om maar te moeten deugen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Een wolf in schaapskleren en dito streken.Hij heeft ook geen woorden teruggenomen. Hij is nog steeds dezelfde Wilders. Ik trap er niet in dat hij milder zou zijn geworden.
Zouden zijn. Het is maar een mening, gestoeld op de standpunten van links.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
- pro discriminatie
- pro intimidatie
- pro bedreiging
- pro schoffering
Kletskoek. Hoe kom je daarbij? Economisch heeft Geert Wilders volstrekt onverantwoordelijke ideëen. De Programma's van GL/PvdA en D'66 zijn keurig doorgerekend en wat denk je dat het bedrijfsleven van een Nexit zou denken?quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:55 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ik hoop het dat hij nog steeds dezelfde Wilders is. Stel je voor dat ie gaat lijken op Timmermans of Jetten. Dan zit straks heel Nederland aan de grond met driedubbele leningen om maar te moeten deugen.
Oja. Doorgerekend door het CPB....quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kletskoek. Hoe kom je daarbij? Economisch heeft Geert Wilders volstrekt onverantwoordelijke ideëen. De Programma's van GL/PvdA en D'66 zijn keurig doorgerekend en wat denk je dat het bedrijfsleven van een Nexit zou denken?
Hij is dan ook historicus en heeft het overzicht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
- pro discriminatie
- pro intimidatie
- pro bedreiging
- pro schoffering
Je punt? Nee dan de PVV die zijn eigen vlees keurt inzake doorrekening.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:00 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Oja. Doorgerekend door het CPB....
Een doorrekening van een partijprogramma die na de verkiezingsuitslag direct de prullenbak in gaat. Nee daar hebben we wat aan.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je punt? Nee dan de PVV die zijn eigen vlees keurt inzake doorrekening.
Dat kun je beter stellen van het gehele programma van PVV.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een doorrekening van een partijprogramma die na de verkiezingsuitslag direct de prullenbak in gaat. Nee daar hebben we wat aan.
Het geeft anders wel aan hoe haalbaar plannen en ideeen zijn. Partijen die hier niet aan meedoen zijn imo al bij voorbaat af.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een doorrekening van een partijprogramma die na de verkiezingsuitslag direct de prullenbak in gaat. Nee daar hebben we wat aan.
Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een doorrekening van een partijprogramma die dat na de verkiezingsuitslag direct de prullenbak in gaat. Nee daar hebben we wat aan.
Ja, het zegt best veel over de praktische haalbaarheid. Nou snap ik dat dat bij populisten niet zo boeiend is. Maar roepen dat het alternatief zo duur uit zou pakken als je zelf de Oppersinterklaas wilt spelen is wat dubieus…quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:02 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Een doorrekening die alléén uitkomt als alle punten van dat betreffende programma worden doorgevoerd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je punt? Nee dan de PVV die zijn eigen vlees keurt inzake doorrekening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |