abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:58:41 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759299
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:57 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Als dit vanuit een rechts ideologisch kader gebeurd zijn er maar weinigen die dat als woke zullen bestempelen.
Dit is gewoon de Wekkeriaanse terminologie. En die is inderdaad net zo racistisch, seksistisch en intolerant als de zijde die het zegt te bestrijden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 13:58:42 #277
5428 crew  miss_sly
pi_211759300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:56 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat zou nu dan het grootste probleem zijn wat we hebben. Even goed nadenken hoor want het zit diep ergens moet het te vinden zijn. Oja! migratie!

Laten we dat eerst eens even stoppen. Voordat ons hele systeem instort onder de hordes laaggeletterden die gebruik eisen te maken van ons asielsysteem en sociale woningstelsel.

Als we zo doorgaan met het voortrekken van migranten dan komt er een dag van een revolte. Ik geef het je op een presenteerblaadje.

En dat hebben we eigenlijk al gehad door deze verkiezingsuitslag.
Hoe?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211759313
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:57 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Als dit vanuit een rechts ideologisch kader gebeurd zijn er maar weinigen die dat als woke zullen bestempelen.
Nee, dan toont Etto alle denkbare sympathie.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:00:11 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die waren cultureel wat voorlijker, Belgie had een sterke liberale beweging in de 19e eeuw, Zweden was van armoedige bende naar progressieve kracht in Noord-Europa gegaan, Frankrijk, Engeland en Italie waren bakens van cultuur. Het was niet dat er in Nederland helemaal niets gebeurde, maar als je als Nederlander wat wilde trok je naar Parijs. Vanaf de jaren '60 begon Amsterdam een plek in te nemen als een van de belangrijkste culturele centra van de wereld.
Allemaal subjectief.

En nogmaals: in de Republiek sloot men mensen op basis van religie uit. In de 19e eeuw kwam daar verandering in en in de eerste helft van de 20e eeuw was godsdienstvrijheid universeel.

Progressie en voortuitgang zagen we hier in de 19e en 20e eeuw volop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:01:02 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759332
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, dan toont Etto alle denkbare sympathie.
Noem eens wat van mijn rechtse standpunten.

Maar dat woke en schedelmeters enorm veel overeenkomsten hebben is dan ook iets wat ik al jaren zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759334
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik zie inderdaad wel een bovengrens aan de mogelijke populariteit van een partij als de PVV.
Je moet je op z'n minst toch wat aangetrokken voelen tot boze retoriek over buitenlanders en in die vorm heeft de meerderheid van de Nederlanders dat niet zo.
Daarnaast schommelt het aandeel van rechts-populistische partijen al jaren wat binnen een bepaalde bandbreedte. Daarin zagen we dit jaar wel een “doorbraak” vanuit de VVD naar PVV maar het is maar de vraag of ze dat vol kunnen houden. En voor zolang het duurt kan met FvD, JA21 etc welles eten maar dan komt er wel weer een nieuwe afscheiding.
Onder aan de streep denk ik dat Wilders heel blij moet zijn met deze uitslag en dat dit ook zijn enige kans om dat ook echt te verzilveren.
Bedenk ook dat de vorige verkiezingen (voor PS) vrij recent waren de PVV daar tussen PvdD en D66 eindigde als 7e partij, ze hebben hoge pieken en diepe dalen.
Maar de reden voor deze hoge piek is toch grotendeels door het vraagstuk migratie? Zolang dat niet opgelost wordt in de ogen van de rechtse stemmer, hoe kan je dan dalen verwachten?
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:01:09 #282
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211759335
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe?
Door ze terug te sturen naar waar ze vandaan kwamen. Behalve de asielzoekers die daadwerkelijk te maken hebben met oorlog. Geen gelukszoekers meer behalve als we ze zelf kunnen selecteren en als toevoeging aan onze maatschappij zien.
Nooit meer slapen
pi_211759349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is gewoon de Wekkeriaanse terminologie.
Huh, vind je dat ik dat nu doe?

Ik probeer alleen aan te geven dat je stelling (voor de meesten) niet helemaal accuraat is.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:04:13 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:02 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Huh, vind je dat ik dat nu doe?

Ik probeer alleen aan te geven dat je stelling (voor de meesten) niet helemaal accuraat is.
Nee, ik geef aan waar het vandaan komt, Gloria Wekker, en dat woke in wezen net zo achterlijk intolerant, exclusief en racistisch is als de rechtse ideologie die je ter vergelijking aanhaalt.

Lood om oud ijzer.

Mensen in hokjes opdelen op basis van vaststaande eigenschappen en daar vervolgens ook gedrag en karakter aan koppelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759371
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 december 2023 11:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, je bent dus gewoon aan het fantaseren geslagen?
Nu zit je serieus te projecteren.

Je bent heel ver heen. Zoek hulp.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:06:34 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759378
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allemaal subjectief.

En nogmaals: in de Republiek sloot men mensen op basis van religie uit. In de 19e eeuw kwam daar verandering in en in de eerste helft van de 20e eeuw was godsdienstvrijheid universeel.
Dat zal allemaal best. Jij schreef dat ik volkeren (in casu de Nederlander) inherente eigenschappen (conservatisme) toedichtte. Dat doe ik niet, zie mijn bewering dat Nederland in de jaren 50 behoorlijk conservatief was, maar in de gouden eeuw niet.

quote:
Progressie en voortuitgang zagen we hier in de 19e en 20e eeuw volop.
In Europa ja, maar Nederland zat vooral op de bagagedrager van andere landen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:07:28 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best. Jij schreef dat ik volkeren (in casu de Nederlander) inherente eigenschappen (conservatisme) toedichtte, dat doe ik niet, dat toonde ik met mijn bewering dat Nederland in de jaren 50 behoorlijk conservatief was, maar in de gouden eeuw niet.
[..]
In Europa ja, maar Nederland zat vooral op de bagagedrager van andere landen.
En dat is allemaal mega subjectief.

En niet conservatief in de Gouden Eeuw? Welke straf stond er op 'sodomie' denk je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:10:15 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dat is allemaal mega subjectief.

En niet conservatief in de Gouden Eeuw? Welke straf stond er op 'sodomie' denk je?
relatief vooruitstrevend. In de Gouden Eeuw was de Republiek gewoon behoorlijk voorlijk, zoals in de jaren 50 Nederland relatief conservatief en gezapig was. Subjectief inderdaad maar ik ben niet de enige die dat beweert.

Maar nogmaals, van je bewering dat ik volkeren aangeboren karaktertrekken zou toedichten en het zou hebben gehad over huidskleuren als essentieel blijft niets overeind.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211759443
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Zolang je klimaatverandering ontkent en een geopolitieke kabouter bent kun je inderdaad sinterklaas spelen met het geld dat daarmee overblijft. Helaas gaat de realiteit je dan een keer inhalen, maar ach wie dan leeft wie dan zorgt.

En die continue bullshit over hoe slecht het hier toch wel niet is….

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat wil je graag zo houden en niet laten uithollen door oplopende kosten door als maar meer parasiterend tuig wat 'toevallig' hier heen komt en de verzoringsstaat komt uitzuigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211759452
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:01 schreef oblo het volgende:

[..]
Maar de reden voor deze hoge piek is toch grotendeels door het vraagstuk migratie? Zolang dat niet opgelost wordt in de ogen van de rechtse stemmer, hoe kan je dan dalen verwachten?
Is dat vraagstuk nu heel anders of urgenter dan toen we in maart in gingen stemmen voor PS? De kiezer schiet nogal alle kanten op en houdt ook niet zo sterk vast aan één onderwerp.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:12:54 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759458
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
relatief vooruitstrevend. In de Gouden Eeuw was de Republiek gewoon behoorlijk voorlijk, zoals in de jaren 50 Nederland relatief conservatief en gezapig was. Subjectief inderdaad maar ik ben niet de enige die dat beweert.

Maar nogmaals, van je bewering dat ik volkeren aangeboren karaktertrekken zou toedichten en het zou hebben gehad over huidskleuren als essentieel blijft niets overeind.
In de jaren '50 werd je niet op de brandstapel gezet als je 'sodomitische handelingen' had verricht.

Verder was die Gouden Eeuw voor het gros van Nederland een periode van armoede, ziekte, afzien, vuiligheid en vroeg sterven. Dat er een paar jokers met gouden dukaten het leuk hadden en lekker 'kosmopolitsch' bezig waren, maakt het niet ineens een luilekkerland van (vooruitstrevende) culturele groei en ontwikkeling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211759466
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:49 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Vooral in het buitenland draait het om geld.
Maar het duurt jaren om het Nederlands fatsoenlijk onder de knie te krijgen. Of vind jij het geen probleem dat je ouders niet kunnen communiceren met hun verplegers?
pi_211759487
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:01 schreef oblo het volgende:

[..]
Dat kan alleen maar als andere (linkse) partijen dit vraagstuk ook als probleem durven te bestempelen en concreet willen aanpakken.

Het politiek correcte gelul van Jetten en Timmermans zorgt er voor dat mensen met een minder dan modaal inkomen, die normaliter links zouden stemmen (omdat het eigenlijk veel beter zou zijn voor hun eigen portemonnee), massaal PVV hebben gestemd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:17:42 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211759509
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In de jaren '50 werd je niet op de brandstapel gezet als je 'sodomitische handelingen' had verricht.

Verder was die Gouden Eeuw voor het gros van Nederland een periode van armoede, ziekte, afzien, vuiligheid en vroeg sterven. Dat er een paar jokers met gouden dukaten het leuk hadden en lekker 'kosmopolitsch' bezig waren, maakt het niet ineens een luilekkerland van (vooruitstrevende) culturele groei en ontwikkeling.
Je bent bekend het concept relatief als in 'in relatie tot tijd en ruimte'?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:18:28 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211759519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je bent bekend het concept relatief als in 'in relatie tot tijd en ruimte'?
Ja. Ik ben ook bekend met het concept 'subjectief' als in niet universeel en algemeen geldend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 december 2023 @ 14:20:18 #296
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211759538
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dan nu concreet: welke grote problemen (benoem ze punt voor punt maar eens) en hoe gaat de PVV die concreet oplossen (dus niet alleen het legtrekken van twee potjes geld, maar de oplossingen).
Met de 'kopvoddentax' natuurlijk :Y :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')