abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211731431
Hoi. Mijn kat is ziek en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Hij is een oudere kater van 13 jaar met een versnelde schildklier waar hij al driekwart jaar met medicatie op stabiel niveau zit.

Het begon op vrijdag avond, toen wou hij ineens zijn medicatie niet meer innemen. Brokjes wou hij ook niet meer eten.
Die hele nacht ben ik wakker geweest door het vele overgeven van hem.
Zodra de dierenkliniek open was had ik gebeld met hun, het was nog een beetje hannesen met vervoer (heb zelf alleen een fiets of brommer) maar ik kon over een uurtje langskomen.
Moeder geappt en gelukkig kon zij mee.
Naar de spoeddierenarts, temperatuur was aan de lage kant (38) en hij kreeg tabletjes voor eventuele diarree.

Smiddags wou hij wel weer wat natvoer eten en dat stemde me enorm hoopvol.

Toen ik vanochtend wakker werd zag ik dat alles wat hij heeft gegeten, er weer onverwerkt in grote hoeveelheden uit is gegaan, en hij oogt moe en langzaam.
Weer naar de spoeddierenarts geweest, temperatuur was 37.5, zorgelijk, hij was niet uitgedroogd, hij kreeg een prik voor de misselijkheid, ik kreeg haarbal pasta mee voor hem en een warmte lamp zodat hij op kan warmen.

Nu in de avond wilt hij geen enkel eten meer. Hij kokhalsde zelfs bij gekookte kip. Hij is erg langzaam, wilt alleen gelaten worden en er ligt niks meer in de kattenbak na het uitscheppen gistermiddag.

Ik heb zelf ook 39 graden koorts en kan zelf ook maar half nadenken. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb de warmtelamp continu aan maar hij loopt soms een beetje doelloos rond. Ik heb de verwarming hoger gezet en ga zo de droger laten draaien gezien dat ook altijd warmte geeft. Ik ben ontzettend overstuur van dit alles maar probeer niks te laten merken gezien mijn kat enorm angstig is. De dierenarts vandaag zei dat als het niet beter is morgen ik moet bellen en dan word het waarschijnlijk een opname.
Twiddel
pi_211731531
Chat GPT:

Een gemiddelde huiskat kan meestal tussen de 12 en 15 jaar oud worden, maar veel katten leven ook langer, soms tot in de twintig. De levensverwachting hangt af van factoren zoals genetica, voeding, gezondheidszorg en levensstijl.

Voorzichtig afscheidt nemen is een optie... is inmiddels 13 jaar oud toch?
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 18:12:04 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211731560
Nou, het is heel moeilijk, maar de kat is al 13. Je moet je natuurlijk afvragen of alle kosten die je nu maakt nog opwegen tegen de eventuele levenskwaliteit van het diertje.
Breitling - Instruments for Professionals
  Spellchecker zondag 24 december 2023 @ 18:16:07 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211731606
Wat ontzettend k*t ... en net met kerst ...

Geen tips maar heel veel sterkte en beterschap :*
pi_211731643
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 18:12 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, het is heel moeilijk, maar de kat is al 13. Je moet je natuurlijk afvragen of alle kosten die je nu maakt nog opwegen tegen de eventuele levenskwaliteit van het diertje.
Ik weet het. Daarover heb ik ook gesproken met de dierenarts vandaag. Als hij word opgenomen dan zit hij in een donkere kliniek in een donker hokje en dan af en toe iemand die bij hem kijkt.
Daarom is hij nu met mij mee naar huis gegaan, omdat hij hier teminste niet alleen is.

De dierenarts wil hem morgen laten opnemen als het dan nog niet beter gaat maar ik weet niet of dit een redding gaat zijn.

Ik heb het er zo ontiegelijk zwaar mee, het is al 7 jaar mijn maatje, mijn steun en toeverlaat. Wanneer ik totaal alleen was was hij er wel altijd.
Ik heb zelf nu ook heel veel moeite rust te nemen, heb wel koorts maar ben steeds druk met hem.
Twiddel
pi_211731672
Sterkte :*
Spoilers!
pi_211731874
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 18:09 schreef YoopY het volgende:
Chat GPT:

Een gemiddelde huiskat kan meestal tussen de 12 en 15 jaar oud worden, maar veel katten leven ook langer, soms tot in de twintig. De levensverwachting hangt af van factoren zoals genetica, voeding, gezondheidszorg en levensstijl.

Ja en?
Mijn meisje moet over 5 maanden 20 worden en gaat nog goed.
2 jaar geleden ging ze voor het eerst in 15 jaar naar de dierenarts, voor een blaasontsteking.
Moeders is net aan 16 geworden.
De jongens van mijn zus hebben de 17 niet gehaald.
De ene had al 10 jaar speciaal voer en medicijnen voor zijn ontlasting.
De andere had de laatste 3 jaar kanker.
De kat van de buren vroeger, was 23 toen hij ineens niet meer gezien werd.
Het kan dus verkeren.
Grote kans dat je gelijk hebt hoor, maar 13 vind ik vrij jong.
Maar dat heeft niemand voor het zeggen.
Sterkte TS. En een aai voor de kat O+
  zondag 24 december 2023 @ 18:53:53 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211731925
Wat rot.

Je doet wat je kan. En doe wat jou het beste lijkt voor Ollie.

Soms is het hartverscheurend. Heel veel sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 24 december 2023 @ 18:55:02 #9
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211731934
Hopelijk komt ze er weer bovenop. Sterkte 🖤
  zondag 24 december 2023 @ 20:06:11 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_211732714
Sterkte TS.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_211733773
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 18:09 schreef YoopY het volgende:
Chat GPT:

Wtf is dit voor reactie
pi_211733787
Sterkte met je lieve katje TS. O+
  Moderator zondag 24 december 2023 @ 22:18:07 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_211734462
Och wat verdrietig! En mijn meisje is inmiddels 15 jaar maar als ze wat zou gaan mankeren is inslapen ook niet meteen mijn eerste impuls hoor :* Hebben ze bloed geprikt? Er kan natuurlijk van alles aan de hand zijn. Hoe is de ontlasting?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_211736089
de kat moet wel blijven eten, als hij niet eet gaat hij dood
eventueel dan maar dwangvoeren, dat is echt nodig, een kat kan geen 24 uur zonder eten
wij hebben daarom standaard een flesje recovery liquid in huis, daar kan een kat het 1 a 2 dagen op doen, schijt duur spul, 10 euro per flesje, in kleine beetjes voeren, een paar ML per keer, een half uur/vol uur niet kotsen opnieuw voeren etc.

in welke regio woon je? misschien heeft iemand in de buurt een flesje staan of kun je het op de lokale facebook groep etc proberen of morgen ophalen bij een DA?

sterkte :'(

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2023 00:26:11 ]
  Moderator / Miss SHO maandag 25 december 2023 @ 01:05:29 #15
22592 crew  Ole
pi_211737016
Welke regio woon je?

Wat een nare situatie. En dat met de feestdagen ook nog. sterkte
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_211739900
Hoi. Gisteravond nog de dierenarts gebeld maar die zei dat ik het meer tijd moest geven.
Vannacht heeft hij geslapen in zijn krabpaal met de warmte lamp erop. Kon hem tot geen elk eten meer verleiden.

Zelf met slaapmedicatie wel wat geslapen en vanochtend vond ik hem in de krabpaal nog niet veel beter. Hij likt zijn lippen nu om de haverklap, de medicatie die ik hem probeerde te geven moest hij eerst bij kokhalzen en na diverse pogingen is geen een stukje erin gekomen.
Hij heeft heel veel mondslijm continu.

Mijn moeder belde en die stelde voor om het ivm met de kosten van een opname gewoon zo te laten, want de stress van zon beestje is de kosten niet waard volgens haar.

Ik ben kapot en kan niet meer denken. Mijn moeder komt zo langs en zal dan waarschijnlijk gaan hameren over de kosten van de dierenarts.

Ik weet het ook niet meer. Ik heb sterk het gevoel dat dit het einde is.
Twiddel
pi_211739926
bel eens met de dierenarts en overleg over inslapen? Als het beestje nu lijdt is het ook niets toch?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_211740144
Ik ben dat het klinkt als acuut nierfalen.
Hij vergiftigt zichzelf en is daardoor zo misselijk. Daar is bijna niets aan te doen. Het enig wat ze kunnen doen is vocht infuus en soms werkt het maar meestal niet als het al een paar dagen duurt.
Ik zou telefonisch met de dierenarts overleggen want het klinkt niet goed.
Knuffel hem maar flink.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 december 2023 @ 10:41:02 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211740424
Damn, heel veel sterkte en toch stiekem een beetje hoop gewenst..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211741563
We gaan zo nog naar de dierenarts. Ik ben bang dat dit een slecht verhaal gesprek word. Ik ben kapot. Ollie ligt nog in de krabpaal te slapen onder de warmtelamp. Ik warm een pittenzak op en doe daar een dik deken over voor in de mand. Ongelukjes hoeven we niet meer bang voor te zijn.
Twiddel
pi_211742018
Wat sneu. Ik hoop voor jouw en je kat op een kerstwondertje.
Sterkte!
pi_211742217
Blegh sterkte. Vrijdag onze kat laten inslapen en het is zo naar en sip maar soms de beste optie. :'(
  maandag 25 december 2023 @ 12:25:32 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_211742543
Sterkte !
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_211743372
Ollie is ingeslapen. Hij had acute nierfalen. Ik kan alleen maar huilen.
Twiddel
pi_211743484
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Ollie is ingeslapen. Hij had acute nierfalen. Ik kan alleen maar huilen.
Wat verschrikkelijk. Gecondoleerd :*
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')