abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211720385
Mijn ouders hadden tot een half jaar geleden geen centrale verwarming in het het hele huis, maar nog een ouderwetse gaskachel.

Sinds afgelopen juni hebben ze eindelijk, na enig pushen vanuit de woningbouwvereniging, een centrale verwarming thuis.

Dus alles is gloednieuw: ketel, leidingen, radiatoren, thermostaat, the works.

Pas sinds oktober zijn ze gaan stoken, nu dus een maand of 3.

En vanochtend deed de verwarming het niet.
Er brandde een lampje op de ketel en die gaf aan dat er water bijgevuld moest worden, omdat de druk te laag was.
0,2 Bar als ik het goed begrepen heb.

Ze hebben het weekend/storingsnummer gebeld en die zeiden dat dat niks bijzonders was en dat ze het gewoon bij konden vullen.

Nou lijkt het mij wel heel erg snel, dat een half jaar oude installatie al na 3 maanden stoken al bijgevuld moet worden.

Mijn 12 jaar oude Valliant ketel wordt om de 2 jaar bij de service beurt bijgevuld door de monteur.

Mijn ouders hebben volgens mij een Intergas ketel (al weet ik dat niet zeker).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211720423
Zal wel lucht ingezeten hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211720442
Voor ze begonnen met stoken in oktober zijn alle radiatoren ontlucht.
A murky, forgotten land.
pi_211720572
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:33 schreef StateOfMind het volgende:
En ook gevuld?

Er kan iets lekken natuurlijk maar ik zou eerst bijvullen, ontluchten, eventueel nog een keer bijvullen en het even aanzien.

Zoveel water zou wel ergens moeten blijven als het lekt.
pi_211720762
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En ook gevuld?

Er kan iets lekken natuurlijk maar ik zou eerst bijvullen, ontluchten, eventueel nog een keer bijvullen en het even aanzien.

Zoveel water zou wel ergens moeten blijven als het lekt.
Dat durf ik niet te zeggen.
Maar aangezien de installatie in juni geïnstalleerd is, neem ik aan dat het toen gebruiksklaar, dus ook bijgevuld, is opgeleverd.

En van juni tot oktober is er niet gestookt.

Ter vergelijking, mijn CV ketel wordt om de 2 jaar bij de service bijgevuld en vaker niet.
En voor ik in het stook seizoen de verwarming aan zet, ontlucht ik eerst alle radiatoren.

Meer doe ik er zelf niet aan.
A murky, forgotten land.
pi_211720786
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat durf ik niet te zeggen.
Maar aangezien de installatie in juni geïnstalleerd is, neem ik aan dat het toen gebruiksklaar, dus ook bijgevuld, is opgeleverd.

En van juni tot oktober is er niet gestookt.

Ter vergelijking, mijn CV ketel wordt om de 2 jaar bij de service bijgevuld en vaker niet.
En voor ik in het stook seizoen de verwarming aan zet, ontlucht ik eerst alle radiatoren.

Meer doe ik er zelf niet aan.
Zou alsnog even die cv bijvullen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_211720796
Voor zover ze kunnen zien is er geen zichtbare lekkage, maar er lopen ook leidingen in de kruipruimte en daar komen mijn ouders niet.

Ik kan daar zelf ook niet komen.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:04:45 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211720810
Ja, het is snel.

En nu?
Bijvullen en afwachten, als het weer zo snel leeg is weer aan de bel trekken (liefst voor het ding op 0,2 bar staat) en dan gaan ze er vast iets aan doen.
Het is een huurhuis, ik zou me er verder niet al te druk om maken.
pi_211720825
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:02 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Zou alsnog even die cv bijvullen.
Dat hebben ze idd gedaan na het telefoontje van de storingsdienst, en mijn ouders houden het in de gaten voorlopig.
Meer kunnen ze niet doen.

Ik vond het alleen apart dat een hagelnieuwe installatie zo snel al bijgevuld moet worden.
A murky, forgotten land.
pi_211720853
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat hebben ze idd gedaan na het telefoontje van de storingsdienst, en mijn ouders houden het in de gaten voorlopig.
Meer kunnen ze niet doen.

Ik vond het alleen apart dat een hagelnieuwe installatie zo snel al bijgevuld moet worden.
Waarschijnlijk gewoon een luchtbel ergens.. of toch stiekem een lekkage/lekke wisselaar of expansievat kapot.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_211720902
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:33 schreef StateOfMind het volgende:
De laatste restjes lucht gaan er pas via het automatische ontluchtingsventiel uit als het water in het systeem langdurig wordt rondgepompt.
Met handmatig ontluchten ontlucht je alleen de radiatoren zelf, maar nóóit alle plekjes waar een beetje lucht in kan blijven hangen.

Kortom: volkomen normaal dat na het volledig vullen van het cv-systeem er nog één of meerdere keren water bijgevuld moet worden.
pi_211720921
Duidelijke antwoorden ^O^
Dan mag er wat mij betreft een slotje op :Y
A murky, forgotten land.
pi_211721286
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:12 schreef StateOfMind het volgende:
Duidelijke antwoorden ^O^
Dan mag er wat mij betreft een slotje op :Y
We willen graag weten hoe het afloopt. :@

Ook voor andere mensen met hetzelfde probleem die hier via een zoekmachine terecht komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2023 21:36:06 ]
pi_211721295
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:34 schreef Viezig het volgende:

[..]
We willen graag weten hoe het afloopt. :@
:D
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')