abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 23 december 2023 @ 15:36:34 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211717806

Om mee te beginnen....

Ik las net dat Irene van der Laar al twee rondes heeft overleeft in De Slimste Mens. Ik schreef laatst een column dat ik gefrustreerd ben. Het lef en de ambitie mis om m'n geniale kwaliteiten, briljant uit te buiten. 800.000 relevante posts op internet, naast 50.000 geweldige topics er niet toe doen. Je moet immers in Hart van Nederland verschijnen of aan Wie is Linda de Mol mee doen. Al schrijf je, zoals ik, 250 mooie wekelijkse columns in 4 jaar, op de Front Page van de grootste site van Nederland. Als opvolger van Nico Dijkshoorn. Zoden aan de dijk zet het niet. Halve misschien.

Wat ik wil zeggen, en liegen niet. Volgens de Wikipedia van Irene van der Laar is ze columniste, actrice, onderneemster, voorlichtster, miss Universe in Nederland en miss Nederland in de omgeving van om en nabij. Wat er niet bij staat is dat ze net niet zwakbegaafd is.

Tijdens de Nationale IQ-test over de afgelopen 30 jaar, liet ze, met een score van 84, alleen Big Brother Kelly, Bonnie StClaire, Tatjana Simic en een aap achter zich. Ik verwijt haar niks. Ik ben zelf een nutteloze nietsnut. Maar zou ik iets mogen lenen van de onbeschaamdheid ? Het grenzeloze zelfvertrouwen in het totale niets. Dan ruil ik tong80 in voor tong84. En ga naar Gooise vrouwen kijken. Om aan Maestro mee te kunnen doen.

tong80

Herman.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 24 december 2023 @ 11:51:30 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_211727742
Had ik hem op dit sub-forum geplaatst :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 27 december 2023 @ 13:00:47 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_211774481
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 11:51 schreef tong80 het volgende:
Had ik hem op dit sub-forum geplaatst :?

Geen idee Tong. Gaat nergens meer over.

Trouwste user 2022 zaterdag 30 december 2023 @ 12:20:53 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_211836487
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:00 schreef tong80 het volgende:

[..]
Geen idee Tong. Gaat nergens meer over.

Klopt. Lachwekkend. :D

Trouwste user 2022 zondag 7 januari 2024 @ 09:32:20 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_211946315
31 december....

Vanaf vanmiddag in m'n nest gelegen. Te beroerd om me te ergeren. Effe er uit. Zet net de tv aan. Het eerste dat ik zie is Raymond Mens en Heleen van Rooyen in een wedstrijd met Georgina Verbaan die met mijn kijkgeld hun best doen om dommer te zijn dan de gemiddelde Nederlanders die ze moeten beoordelen.

Ik verlang niet meer naar Wim Kan. Ik eis m'n IQ terug. Al is het maar de helft. Zeg maar de I van intelligentie. Dat ik Q&Q kan waarderen en de kleine waarheid op waarde kan schatten. De waardebon kan inleveren, met teruggave van klein geld. De kleine waarheid is immers een groot goed. Wat ik U zeg.

Ze zeggen dat de BNers op zijn om deel te nemen aan De Slimste Mens. Is het geen idee om de onbekende Nederlander in ere te herstellen ? Misschien wordt dan het gemiddelde IQ opgekrikt. Opgefrist, met Fritsie van Jiskefet als DJ.

Hidden soundsystem als klinkend voorbeeld. Met Harry Mens als mentor van Raymond. Misschien dat de mensheid er dan beter uit gaat zien. Waarschijnlijk dovenmans oren. We zullen het zien. Straks weer Danny Blind aan het roer. Een land stuurloos. Hopeloos verloren. Toch hou ik van de spruitjes, desolaat opzoek geprakt te worden. Gelukkig nieuw jaar en koester wat je niet hebt.

tong80

Trouwste user 2022 dinsdag 9 januari 2024 @ 17:30:47 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_211975018
2023......

De PVV van Geert Wilders wint de verkiezingen. De Crompouce is nieuwsfeit van het jaar. Ajax stond, onder leiding van een hockey coach en een Duitse scout, na 8 wedstrijden laatste in de Eredivisie. Noa Vahle is Nederlands bekendste voetbaljournalist. René van der Gijp verbetert het record hinniken van Salinero. De Nederlandse inzending van het Eurovisie Songfestival is een duo dat elkaar niet kent, nooit live heeft gezongen en niet weet dat het koeienuier i.p.v. koeieuier is. Desondanks het niet klinkert.

Angela de Jong heeft meer macht dan het kijkcijferkastje. Het kijkcijferkastje wordt daarom afgeschaft. Tina Nijkamp neemt de functie van kijkgeld over, en zet iedere zwartkijker te kijk. Gordon neemt afscheid van alles en iedereen. Alles neemt wraak en zet zijn spiegelbeeld te kijk.

Een Turkse dictator kan het lidmaatschap van Zweden in de NAVO tegenhouden. De anarchist, de man die het Capitool met geweld aanviel, de Amerikaanse verkiezingen in twijfel trekt stelt zich kandidaat voor de Republikeinen.

Peter Gilles is groter dan zijn ego. Zijn zoon Mark probeert hem te overschaduwen. Echter stond Ruud in de weg als sympathieke persoonlijkheid. SBS dondert het niks. Geld is geld. Ontmaskeren laten ze aan Irene van der Laar over. Het IQ van 84. Het onnozele ding, dat drie ronden van De Slimste Mens overleefde.

De VVD lijdt aan collectief geheugenverlies. Een derderangs boerin Koekkoek staat aan kop van de peilingen een overspannen autist weet zonder iets te zeggen haar te overtreffen. Je bent een BN'r als je aan Bed and Breakfast mee hebt gedaan. Als Boer een vrouw zoekt. Of als domste uit een kwis komt. Daarna mag je op een eiland naar Momfert de mol zoeken.

Koot en Bie zijn 20 jaar te vroeg gestopt. De Fabeltjeskrant lijkt nooit geschreven.

tong80

Trouwste user 2022 donderdag 11 januari 2024 @ 14:57:51 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_211993489
Hélène Hendriks heeft een kijkcijferrecord gevestigd. Kapper Eus, vertelt, als tafelgast van Veronica Inside, dat-ie er het zijne van denkt. Dat ze eerst maar eens moet bewijzen in een boekenprogramma, ook verstand van schilderen te hebben. Dat je als slappe kwast het bij je leest moet houden. Dat niet iedereen geknipt is de totale leegheid van het Hilversumse bestaan te vertegenwoordigen. Ik ga toch de vriendschap met journalist Frénk van der Linden eens herstellen.

Zijn ego en die van mij opzij zetten. Zijn uitnodiging om een uurlang quats te verkondigen in Kunststof op Radio1 accepteren. M'n bescheiden genialiteit niet meer verschuilen achter m'n briljante scheiding naar links. Dan neem ik gelijk radio3 mee op de praat-en schopstoel. Opdat de ware Herman Stok mag opstaan. Zo ware ik er één van wie van de drie ben. En Herman van Veen zich Hilversum3 nog herinnert.

Herman. Die er nog brood in ziet.

Trouwste user 2022 donderdag 18 januari 2024 @ 12:21:06 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_212076472
Ik geloof dat het vanavond is bij SBS of RTL. Iets met ouwe muziek in nieuwe zakken. Dat ze Elvis en ABBA gaan nadoen. Vorig jaar won een Nederlandse Elvis met snor de wedstrijd wie het best net niet het origineel was. Als Herman van Karejan kijk ik nergens meer van op. Frederik met Spigt staat te zwaaien tot het een lieve lust is. Niemand weet waarom ze er als BNer toe doet. Ze schijnt ooit gezongen te hebben. Lekker boeien zou ik moeten zeggen. Maar dan ben je als Herman weer een azijnpisser. Dus laat ik het er maar bij zitten. Draai nog eens een wegbereider, die ongeëvenaard zichzelf nadoet. Herman Brood's hondje heette niet voor niets Iggy. En ik ga even pissen.

Herman.

Trouwste user 2022 zondag 21 januari 2024 @ 13:16:05 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_212116636
Wat een mooie, sympathieke Poolbioloog in Buitenhof. Het contrast met Henk Kamp kan niet groter. Geen valse grijns, maar oprechte emoties. Geen tranen voor de bühne. Gelukkig nog iets moois uit het hoge noorden.......Hoe triest het onderwerp ook is. Nu al tv-moment van het jaar. Wat een grootheid deze man......

'Poolbioloog Maarten Loonen van de Rijksuniversiteit Groningen doet al meer dan 30 jaar onderzoek op Spitsbergen in de Noordelijke IJszee.'

tong80

zondag 21 januari 2024 @ 18:24:26 #10
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_212121307
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:16 schreef tong80 het volgende:
Wat een mooie, sympathieke Poolbioloog in Buitenhof. Het contrast met Henk Kamp kan niet groter. Geen valse grijns, maar oprechte emoties. Geen tranen voor de bühne. Gelukkig nog iets moois uit het hoge noorden.......Hoe triest het onderwerp ook is. Nu al tv-moment van het jaar. Wat een grootheid deze man......

'Poolbioloog Maarten Loonen van de Rijksuniversiteit Groningen doet al meer dan 30 jaar onderzoek op Spitsbergen in de Noordelijke IJszee.'

tong80

[ afbeelding ]

Kon die ijsbeer niet iets mooier?
Lach met een schone bips
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 februari 2024 @ 13:13:28 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_212274744
De misstanden van DWDD en Studio Sport zijn boven water gekomen omdat ze transparant zijn. Gelukkig duikt Matthijs onder in het warme bad van de commerciëlen. Waar de misstanden geld in het laatje brengen. De beroeps crimineel en Brabander Peter Gilles gaat de voice over inspreken van "Frank Lammers de onsmakkelijke real life zoop.'' De rol van Albert in de musical 'Ik Albert Christus, in Gods naam laat me m'n musical verkopen' gaat vertolkt worden door of Johnnie de Mol, Bas Nijhuis, Harrie Mens, Lil Klein of eventueel misschien een omgebouwde Rachel Hazeskamp.

Net naar wiens pet Robert Molendijk z'n hoofd staat. Deze alleskunner kan eventueel de rol van iedere Mol vervangen. Cume Laude afgestudeerd in 'semi geïnteresseerd kijken.' Zelfs Albert Mol kan niet kiezen uit deze drie. Laat staan als het er één van de acht zou zijn geweest. Aldus Koos Albert.
Verder alles goed meneer Dröge humor ? Jawel hoor. Oogjes dicht, en snaveltjes toe. Schijnheilig de rijdende rechter inschakelen bij zwakbegaafden en zwarte piet.

Herman. Geen Idols kandidaat. Wel briljante voetbalkwiswinnaar bij de KRO. 600.000 kijkers prime time, Nederland 1. Ik won 500 gulden in 1997. Tegenwoordig winnen ze een ton, als ze ongeveer weten wat om en nabij 1 plus 1 is. Bij 3 rekent de jury het goed. Omdat het er niet te ver vandaan zit. Dit laatste was geen Koos-grap. Gewoon zelf gevonden door Tong. Slaap lekker. Morgen ongezond weer. Tot RUR.

tong80

Trouwste user 2022 donderdag 8 februari 2024 @ 12:18:49 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_212344661
Ook dat nog. Ook dat nog komt terug. Dit is geen creatieve armoede. Dit is nog erger dan al die lullige, kut coverbands op tv. Gelukkig wordt de imitator van Hans Janmaat minister-president. Elvis met snor wordt gepruimd in Nederland. De Nederlandse Barry Gibb ziet er uit als Chriet Titulaer zonder snor. Gelukkig nog geen baard in de keel.

Dus waarom geen geblondeerde fascist zonder snorretje. Een demente dorpsgek met hangsnor denkt namens de "gewone" Nederlander te spreken. Als Showroom terug komt, moet Johan Derksen de eerste gast zijn. Het liefst met Frans Bromet als camerman en interviewer.

Al meer dan 20 jaar geleden dat Koot en Bie er de brui aan gaven. Ze hebben zelfs Pim Fortuin nooit na kunnen doen. Die werd in dezelfde week vermoord als waarin zijn stadsgenoten van Feijenoord de Europacup wonnen. Ik zou een moord doen voor nieuw Nederlands voetbalsucces in Europa. Tevens voor waardige opvolgers van van Kooten en de Bie. Misschien iets voor Erik van Muiswinkel? Of is dat te simplistisch gedacht landgenoten ?

tong80

Trouwste user 2022 zaterdag 17 februari 2024 @ 10:20:14 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_212463691
Ik kijk nu, zaterdagochtend, naar de herhaling van Groenteman op zondag. Omdat ik op zondagavond naar Studio Sport kijk, met een bord opgewarmde boerenkool uit moeders keuken op schoot. Het nepotisme in optima forma. De zoon van Hanneke kan er niks van, maar alles is in kannen en kruiken. Een onprettige, onverzorgde uitstraling met een onprettig spraakgebrek, gecombineerd met een stuitend, Amsterdamse arrogante houding. Buiten dat ik geen idee heb of er een prettige onverzorgde uitstraling bestaat, en of ik in deze eerste zinnen het record 'pleur er pleonasmen tegen aan want dan doe je duur record' heb gebroken, valt er niks van deze alinea te begrijpen.

Hetgeen dan weer precies is wat dit programma uitstraalt. Van de hak op de tak. Geen idee wat de bedoeling is. Iets met kunst en mensen die dingen doen. Of gedaan hebben. Of nog gaan doen. Twee korte items van een minuut met vrouwen van het menselijke soort. Daarna 25 minuten lullen met een onbekende Nederlandse zanger van blue grass. Het favoriete muziekgenre van Gijs. Het voorstellen van de muzikanten duurt al langer dan de items er voor.

'Hier houden we toch allemaal van mensen?' Om in de woorden van Gijs te spreken: 'Een soort van stukje persoonlijkheidsbeleving in het theatergebeuren.'

Ik wens Gijs Groenteman een lang leven toe. Met stukjes spek enzo. Maar af en toe verlang ik naar Dominee Gremdaat. Die zou gehakt hebben gemaakt van deze te vette, opgewarmde magnetron maaltijd. Desnoods met Margreet Dolman op schoot. En Buster Fonteyn die een beetje misselijk wordt.

tong80

[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 17-02-2024 10:27:16 ]
  Trouwste user 2022 zondag 31 maart 2024 @ 13:54:11 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_213034913
Zeggen "ze" dat er tegenwoordig niks meer op tv is. Natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Er zijn momenteel meer zenders dan dat er in de jaren 60 televisies waren in Zaltbommel. Dat er niks meer kan of mag is ook flauwekul.

Ik kwam net dit filmpje tegen. Dit gaat gewoon een stapje verder dan alles van Wim t. Schippers, Koot en Bie, Arjan Ederveen, Farce Majeure, Showroom en Menno Büch bij elkaar. Daar mocht je ter bescherming van je tere kinderziel, en geestelijke gezondheid, van je ouders ook niet naar kijken.........

Vorige week zijn de Nederlands kampioenschappen schaatsen begonnen. Zowel bij de mannen als de vrouwen heeft, verrassend genoeg, een Nederlander de 500 meter gewonnen zag ik op Teletekst. De wedstrijdbeelden zag ik net als de rest van Nederland pas later. Waarschijnlijk voorafgegaan en onderbroken door interview-filmpjes met de afscheid nemende Irene Schouten en Thomas Krol. Want lullen kunnen we hier wel. Zelfs Gordon gaat na zijn afscheid en terugkeer vaker over de tong in praatprogramma's dan dat-ie (gelukkig) te horen is als zanger. Met daar weer hinderlijk tussendoor de eerste (semi) wielerklassieker. Omloop het Nieuwsblad, voorheen nog van het volk, tegenwoordig blijkbaar voor de sporadische krantenlezer. Terwijl je die wielerbeelden ook later in het sportjournaal kunt laten zien. Of op Teletekst kunt teruglezen. Desnoods laat je Jan Jaap van der Wal de uitslag tussen neus en lippen door voorlezen. Belg immers momenteel.

Eerst zagen we bij de NPO tijdens het schaatsen, herhalingen van programma's met BN'ers die iets doen in het buitenland met andere BN'ers. Er zijn zelfs kinderen van BN'ers er met de haren bij gesleept. Je krijgt er bijna nostalgische gevoelens bij. Dat je terug gaat naar je kindertijd. Op zaterdagavond, net gedouched in pyjama met natte haartjes naar Spel zonder Grenzen kijken. Je mocht dan langer opblijven en hoefde niet net te doen alsof je dood was, zodat je ouders niet in de gaten hadden dat je nog leefde. Je hoefde je adem niet in te houden als je meeleefde met de kandidaten. Smakken mocht gewoon als je de frietjes naar binnen schoof.

De vroegere zaterdagavond is de huidige zaterdagochtend. Als volwassene mag je van jezelf tot 10:00 uur uitslapen. Net onder de douche vandaan word je met natte haartjes op je fronsende wenkbrauwen bediend. Je hoeft niks meer te missen. De mogelijkheden zijn tegenwoordig grenzeloos. Voor mij begon het vrijdagmiddag al, waar 'Ivo op zondag' werd herhaald, waarin Ivo Niehe filmpjes uit het verleden herhaalde met interviews met Wim van Hanegem die drie dagen later, op dinsdag, 80 werd. Nederlandse tv, uniek in de wereld. Zelfs het enige land waar Teletekst nog bestaat. Zo even kijken op pagina 200, achter welk programma (H) staat.

tong80

Trouwste user 2022 maandag 1 april 2024 @ 12:49:42 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_213047287
Ik blijf genieten als sceptische punker. Wat een held. Wat een briljant nummer. Wat een historische Nederlandse bijdrage. Ik zit weer te janken. Mijn pa leeft niet meer, m'n moeke is aan het dementeren. Zelf zoveel shit de laatste jaren.

Hartaanvallen, open hart operatie, momenteel kanker. De rechtse klote zooi die ons te wachten staat. Ja ik betrek het sentiment op mezelf. Mag ik? Mag ik emoties tonen? Of moet ik als tong80 met 700.000 briljante posts en 60.000 geniale topics blijven uitleggen wat ironie is?

Joost was geweldig, heerlijk relativerend, en uniek niet ingestudeerd bij Arjen Lübach. Johan Derksen en andere zeiksnorrende rechts extremisten dopen hun slappe pen in afgezaagde televisie, waar ze alles afzagen wat ze niet begrijpen. De trek eens aan m'n vinger-grappen, slaan daar als kut op het hoofd van van der Gijp. Tenzij er een dildo op zit.

Joost wordt afgedaan als clown. Terwijl de de grootste clowns met knikkers gooien om hun knikkers binnen te graaien. Ik krijg weer hoop door deze geweldige artiest. Niet alles is verrot. Ik zoek nog meer (TV)filmpjes. Heerlijk om van je af te janken. Blijf je hart volgen mensen. Laat de cynische negatievelingen het uitzoeken. (Ik wilde 'doodvallen' posten') Geniet van wat je hebt en koester hetgeen je had.

tong80

Trouwste user 2022 vrijdag 31 mei 2024 @ 22:04:09 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_213748054
Vanavond weer eens genoten. Fascinerend hoe sommige mensen zijn. Alles wat ik in een mens verafschuw of zelfs haat, komt in Massa is Kassa langs. Ben er ook jaloers op. Dat je zo schaamteloos bent. Zelfs voor de camera het normaal is voordat je gaat vissen, proeft of het visvoer ook voor een mens eetbaar is. Bij Expeditie Robinson zou het een opdracht zijn om immuniteit te winnen. De briljante voice over van Frank Lammers maakt het af. Zelfs de bijrollen zijn perfect. Mieke en Johnny verdienen een eigen soap-serie. In de geest van George & Mildred. Dat was ook een spin-off van Man over de vloer. Dat ze nog lang op tv moge blijven. Het mooie, tevens lelijke, tegengewicht tegen de gezelligheidscultuur die tegenwoordig de Nederlandse ether bevuilt. Daar kan geen Hélène Hendriks of Linda de Mol tegenop grienen.

tong80

pi_213749935
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:04 schreef tong80 het volgende:
Alles wat ik in een mens verafschuw of zelfs haat, komt in Massa is Kassa langs.
Hoe kan je er naar kijken? Perverse prikkels?
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 juni 2024 @ 06:28:56 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_213750483
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 02:00 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Hoe kan je er naar kijken? Perverse prikkels?
Lees dan wat ik schrijf. Ik vind Adolf Hitler als persoon ook fascinerend. Of Marc Dutroux. Of Eric Cantona. Of Marijke Helwegen.

zaterdag 1 juni 2024 @ 07:03:55 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213750643
Die nutteloze zoon, met die lodderige ogen, had je nog niet eens genoemd.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 07:05:21 #20
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213750657
Wanneer ga je nou eens een TV recenseren?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 juni 2024 @ 08:06:26 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_213750971
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 07:03 schreef Eightyone het volgende:
Die nutteloze zoon, met die lodderige ogen, had je nog niet eens genoemd.
Mark of Ruud ?

zaterdag 1 juni 2024 @ 08:13:01 #22
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213751003
Mark.
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 juni 2024 @ 08:30:58 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_213751063
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:13 schreef Eightyone het volgende:
Mark.
Ik heb zijn naam niet genoemd, maar hij vrat dus visvoer. Heb ik wel aangekaart.

Trouwste user 2022 zondag 9 juni 2024 @ 07:54:25 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_213842350
We raken er gewend aan. Neerlands sport succes. Ik zet de tv aan. Eerst ff een half uurtje sport round up op CNN. Gelijk rijdt Verstappen je kamer binnen. Iets met pole position. Je kijkt maar half, hij gaat toch wel winnen in Canada. Daarna item over Roland Garros, dat een Nederlandse een tennis record vestigt in het rolstoeltennis. Een record dat Esther Vergeer, een andere Nederlandse in handen had. Kom even niet op haar naam. Ach, ze is nog jong, en volgens Mart Smeets is sport voor mensen met een beperking irrelevant en er kijkt geen hond naar. Je weet wel, Mart Smeets, die 40 jaar voorzitter was van het mannen dispuut 'Het arrogante zelfvoldaantje.'

Ben bijna de Nederlanders vergeten die gisteren medailles wonnen op het EK-atletiek. Zat weer eens geen goud bij. Hoe durven ze te juichen voor zilver en brons. Typisch Nederlands. Gelukkig is er nog voetballen. Een sport voor echte mannen. Waar die omhoog gevallen aanstaande topscorer allertijden voor het Nederlands elftal, terecht bekritiseerd wordt. Depay heet-ie. Is duidelijk niet één van ons. Hoe durft ie niet mee te zingen met het Wilhelmus. Iedere rechtgeaarde Nederlander kent dat heldenlied immers helemaal uit het hoofd. De uitslover durft zelfs een witte haarband te dragen. Je schaamt je toch kapot ? Terecht ontplofte heel internet om dit nationale schandaal te bespreken. Dat de bondscoach hem niet direct naar huis heeft gestuurd is onverklaarbaar. Gelukkig stelden de geroutineerde, journalistieke vakvrouwen Hélène Hendriks en Noa Vahle dit ter discussie.

Eerlijk gezegd en niet gezwegen. Stiekem verlangen we terug naar een stotterende Tom Egberts, die tijdens het sportjaaroverzicht aan Mart Smeets vraagt de envelop te openen. Waarin de winnaar staat van de sportman van het jaar verkiezing 1991. De professionele Mart, zonder ironie, zegt dat het een verrassende ex-aequa is geworden.

'En de winnaars zijn: De aimabele Limburgse amateurbokser Arnold Vanderlyde, die heroïsch tweede werd bij het wereldkampioenschap boksen in Sydney, en de geweldige Edwin Jongejans, met een gouden plak tijdens het WK-schoonspringen vanaf één meter.'

Herman-niet Vanspringel.

Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 17:55:31 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_215009738
Ik lees via internet een paar kranten. Iedere dag de Volkskrant, Telegraaf en Algemeen Dagblad. Op tv kijk ik naar Lubach, Even Tot Hier, Het Uur van de Wolf en Van Roosmalen & Groenteman. Maar ook naar Ongehoord Nieuws, WNL op Zondag, Massa is Kassa en M'n ex-schoonmoeder zoekt een negroïde, blinde vink op een onbewoond eiland.

Je moet immers niet in je eigen bubbel blijven, maar je links en rechts oriënteren en op de hoogte laten stellen. Zo keek ik net naar het vernieuwde Vijf Uur journaal op Nederland1. Het is de cringe voorbij. Het tart alle beschrijvingen. Het is beledigend voor Corky en Bess, Jan en Alleman, Bassie en Adriaan en andere Bonny St Clairs.

Bij de laatste zit er nog een beetje muziek in. Als ik naar dit hernieuwde journaal kijk bekruipt me het gevoel dat Ron Brandsteder als Dokter Bernard aan de minister van gezondheid uitlegt hoe je iemand zijn temperatuur moet opnemen. Of dat Menno Bentveld in een natuurprogramma uitlegt wat je ziet op een foto van Humberto Tan; 'Boom, dit is een boom, een boom heeft takken, dit is een boom met takken. Op de takken zitten bladeren. In de herfst vallen de bladeren uit de boom. Dan is het een boom zonder takken.'

Ik zeg regelmatig dat we Koot en Bie missen. Of dat 30 minuten van Arjan Ederveen briljant was. Dat iedereen zich nog de typetjes herinnert in Kopspijkers. Ik zeg ook vaak dat we in Nederland de beste televisie ter wereld hebben. Soms twijfel ik er aan. Maar als ik zoals daarnet het vijf uur journaal zie weet ik het zeker, we zijn uniek in de wereld. En wie het daar niet mee eens is, kan de boom in.

tong80

Trouwste user 2022 dinsdag 17 september 2024 @ 21:32:25 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_215012601
Je zal maar net op je klote hebben gekregen in de Champions League, en je bent verplicht een omhooggevallen schoolkrantjournaliste te woord moeten staan. 'Wat is je lievelingskleur?' 'Heb je een huisdier?' 'Wat eet je het liefst?' 'Wat is je lievelingsboek zonder plaatjes?' Nepotisme kent geen grenzen in de televisiewereld.
Nu de zoon van Leo van der Goot die de zoon van Heleen van Rooijen aankondigt, voordat de zoon van Jan Mulder verder gaat met z'n analyses. De zoon van Heleen van Rooijen heeft verkering met de dochter van voetballer Jan Schulting. De zoon van Pieter Jan Hagens zit trouwens ook in Vandaag Inside, waar de zoon van Heleen van Rooijen in de redactie zit. Helaas is de zoon van Hans Kraaij Sr. niet meer welkom in Vandaag Inside.

tong80

[ Bericht 3% gewijzigd door tong80 op 17-09-2024 21:38:20 ]
  Trouwste user 2022 zondag 3 november 2024 @ 23:06:30 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_215469333
Vandaag mindere dag. In bed gelegen en niks meegekregen. Dat is het mooie van dat alles vroeger niet beter was. Je zet de computer en tv aan, en met handen voor de ogen, tussen de vingers door, gezocht naar beelden of samenvatting van de race. Bleek dus legendarisch te zijn. Met één race, als er nog twijfels waren, bewezen bij de grootsten ooit te behoren.

Daarna nog verwend met de marathon van New York. Paar jaar geleden al een column geschreven over de onzin term "on-Nederlands goed" Het werd weer eens bevestigd dat het "Nederlands-goed" moet zijn. Ik ga weer onder het Bommels beddengoed liggen. Op weg naar "Dolle dinsdag". Naar eventueel typisch Amerikaans slecht. Duimen dat het allemaal mee valt, en ik niet door m'n vingers naar de tv hoef te kijken. De voorpret is er niet minder om. Nu oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker........

tong80

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')