Helaas heb je gelijkquote:Op zondag 24 december 2023 18:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je de journalisten bij sommige progressief linkse media zoals de NOS carte blanche zou geven, zou men waarschijnlijk het liefst spreken over 'Palestijnse vrijheidsstrijders' of zelfs 'Palestijnse verzetshelden' dus het valt nog mee.
[..]
Dat krijg je als grote hoeveelheden migranten uit bepaalde landen toelaat.
De BBC is hier veel helderder in, die proberen objectieve informatie te geven waarna de lezer zelf kan bepalen hoe hij of zij het interpreteert of wil kwalificeren. Door etiketten er op te plakken zoals terrorist wordt daarmee het artikel gekleurd. Dat is weer iets waar rechts ook elke keer over valt want de staatsomroep is niet neutraal....quote:Op zondag 24 december 2023 18:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)14-militairen-gedood
Het blijft treurig dat de Nederlandse Staatsomroep blijft spreken over 'strijders' in plaats van terroristen. Nu zelfs 'Palestijnse strijders'.
Het past bij het beeld dat Hamas in die extremistische kringen als een legitieme oorlogspartij wordt beschouwd.
Misschien moet je de definitie van het woord even opzoeken.quote:Op zondag 24 december 2023 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
Door etiketten er op te plakken als terrorist wordt daarmee het artikel meteen gekleurd,
Is dus elke volwassen man die in Gaza gedood wordt een terrorist? Er lopen er ongeveer 500.000 rond.quote:Op zondag 24 december 2023 19:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je de definitie van het woord even opzoeken.
Okt 7, was gewoon een terroristische actie.
Reden waarom iemand dat doet, laat onverlet dat het gewoon terroristische acties zijn.
Niet perse, maar iedereen die daar aan het matten is, is wel lid van een terroristische organisatie. Dus mag je die mensen dan ook terroristen noemen? Ik denk het wel.quote:Op zondag 24 december 2023 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
Is dus elke volwassen man die in Gaza gedood wordt een terrorist?
Dat is inderdaad de spagaat waar de NOS inzit, die 'terroristen' vechten op eigen grond tegen een bezetter.quote:
Ja, dat zagen we ook op okt 7 héquote:Op zondag 24 december 2023 20:02 schreef opgebaarde het volgende:
die 'terroristen' vechten op eigen grond tegen een bezetter.
De kans is in ieder geval groot dat het vanaf 15 of 16 jaar een terrorist, terrorist in spé of iemand is die terrorisme toejuicht.quote:Op zondag 24 december 2023 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dus elke volwassen man die in Gaza gedood wordt een terrorist? Er lopen er ongeveer 500.000 rond.
Edit: Heb je ergens een artikel waar de NOS de daders van 7 oktober weigert terroristen te noemen?
Maar ze vechten toch alleen op eigen grond tegen een bezetter?quote:
Zijn dus terroristen?quote:Dat was in Israël en daar zijn doelbewust bijna 900 burgers vermoord en meer dan 200 ontvoerd gaap
Wil je er zo'n avond van maken, een semantisch spelletjequote:
Was al gezegd en ik vroeg je naar een NOS artikel waar ze weigeren die 7 okt terroristen terroristen te noemen.quote:terroristen?
quote:Op zondag 24 december 2023 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wil je er zo'n avond van maken, een semantisch spelletje
quote:Op zondag 24 december 2023 20:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet perse, maar iedereen die daar aan het matten is, is wel lid van een terroristische organisatie. Dus mag je die mensen dan ook terroristen noemen? Ik denk het wel.
Ik heb geen idee of dat zo is. Ik heb daar geen uitspraken over gedaan.quote:Was al gezegd en ik vroeg je naar een NOS artikel waar ze weigeren die 7 okt terroristen terroristen te noemen.
Ik weet niet of wij dezelfde definfie van 'kans is groot' gebruiken, ik ben geneigd het met deze post van jou eens te zijn.quote:Op zondag 24 december 2023 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De kans is in ieder geval groot dat het vanaf 15 of 16 jaar een terrorist, terrorist in spé of iemand is die terrorisme toejuicht.
Dat is natuurlijk onzin. Waarom moet het toch continu zo extreem. Jullie zitten met jullie kind kinderen en hun domme vriendjes te vaak in de zandbakquote:Op zondag 24 december 2023 20:33 schreef 3rr0r het volgende:
Zodra ze de grens terug overgaan van Israel naar Gaza veranderen ze van terroristen naar vrijheidsstrijders
De bbc is sowieso veel neutraler en feitelijker dan de nos, al jaren.quote:Op zondag 24 december 2023 19:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De BBC is hier veel helderder in, die proberen objectieve informatie te geven waarna de lezer zelf kan bepalen hoe hij of zij het interpreteert of wil kwalificeren. Door etiketten er op te plakken zoals terrorist wordt daarmee het artikel gekleurd. Dat is weer iets waar rechts ook elke keer over valt want de staatsomroep is niet neutraal....
Maar oké. Voor de volgende keer, zie de laatste alinea van dat artikel. Dat zou je ook kunnen zien als een legitimering van het doden van Israëliërs.
Maar dat is Hamas.quote:Op zondag 24 december 2023 18:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
De vrijheid om te strijden tegen een apartheidsregime die oorlogsmisdaden pleegt.
Nee dat is Israelquote:Op zondag 24 december 2023 23:19 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar dat is Hamas.
Dan zouden ze zichzelf dus neer moeten knallen.
Dat zou wel een heleboel ellende schelen!
Zei je Slayer?quote:
Israël kent een systematische en overheidgestuurde rassensegregatie?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |