abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2023 @ 20:54:05 #1
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211696809

Met Sergio Ramos en Lionel Messi zijn twee iconen, tegen hun zin, voor LaLiga verloren gegaan. Ramos kwam er te laat achter dat er een vervaldatum voor het contractaanbod was; voor Messi was geen financiële ruimte meer. Járen van trouwe dienst worden op pijnlijke manieren abrupt beëindigd; geen vol stadion om afzwaaiende helden te eren. Slechts tranen op een persconferentie, zo hoort het eigenlijk niet te gaan. Ome Covid maakt dit soort dingen een extra pijnlijke, lege aangelegenheid. Als we ooit weer zonder regels naar buiten mogen, zal het vast weer goed komen wat Messi en Ramos betreft, is de hoop van deze naïeve OP-maker.

Onder het juk van de financial fairplay moeten alle twintig clubs saneren om aan de regels te voldoen, hun spelers in te kunnen schrijven en toekomstbestendig te geraken. Of het in zulke omstandigheden eerlijk is om te verwachten dat ze op Europees gebied grootse dingen gaan presteren, is een goede vraag bij in ieder geval Real Madrid en FC Barcelona. Ze hebben jarenlang proberen te ontkennen dat hun glorietijdperken van het vorige decennium voorbij zijn, maar nu moeten harde keuzes worden gemaakt en wacht in een door corona overwoekerde financiële chaos een strijd om een nieuw evenwicht te vinden. Met enkele clubs in Engeland en PSG, die niets van de financiële crisis lijken te merken, is dat een extra grote uitdaging.

In december vieren we 10 jaar Simeone bij Atlético. In die tijd heeft hij de club in 2014 en 2021, vorig seizoen, naar het landskampioenschap geloodst. Je zou kunnen stellen dat komend jaar dan de ideale kans is om de titel te prolongeren. Barça en Real Madrid hebben gevoelige verliezen geïncasseerd met respectievelijk Messi, Ramos en Varane terwijl Atlético met Rodrigo De Paul en mogelijk meer spelers zichzelf kan versterken zonder veel te hebben verloren. De middenvelders en aanvallers met rendement lopen toch echt in meer getalen rond bij Atlético (Suárez, Carrasco, Félix, Correa, Llorente). Als de grote twee dat bij willen benen, zullen er meer mensen moeten opstaan dan Griezmann en Benzema bij die clubs. Kan Memphis Depay dat wanneer LaLiga dat toelaat? Staan de Braziliaantjes, Hazard en Bale op?

Voor de titel kunnen we in een genivelleerd speelveld Sevilla ook niet uitsluiten. Ze laten al twee seizoenen zien hoe superstabiel en degelijk ze zijn met hun balbezit-als-doel-spelletje. Maar veel hangt daarin af van de toekomst van Jules Koundé. De 22-jarige centrale verdediger is op jonge leeftijd al van danige klasse dat zijn aanwezigheid bepalend is voor Sevilla’s resultaten. Vorig seizoen eindigden ze met 15 punten voorsprong op de rest vierde. Dat levert het felbegeerde CL-ticket op. Kunnen clubs als Villarreal en het prachtig voetballende Real Sociedad dat komend seizoen aanvallen? Selectiebreedte is de crux en daar lijkt Villarreal wat beter op voorbereid dan la Real. Gezien het slot van 2020/21 moeten we de werken van Unai Emery enorm serieus nemen, maar hij lijkt meer een cuptrainer dan een competitieman. En kan Real Betis haar geweldig stabiele resultaten in 2021 onder Pellegrini voortzetten? Na twee jaar onzin onder Setién en Rubi is het goed om te zien dat Betis weer Europa in mag met nota bene groepsfasevoetbal in de Europa League.

Met Celta de Vigo (dankzij de schitterende werken van Coudet), Athletic Club (onder aanvoering van topcoach Marcelino) en Osasuna zijn er clubs die met een goede wind in de rug komend seizoen die plekken zomaar aan zouden kunnen voetballen. In het rechterrijtje zijn er teveel onzekerheden om ze ‘nu’ in het linkerrijtje te zien eindigen. Granada en Getafe moeten verder zonder hun succescoaches Martinez en Bordalas; Valencia heeft een schrale selectie nog altijd niet serieus genoeg versterkt. Random shout-out naar het excentrieke Levante. Te goed om te degraderen, te slecht om kans te maken op Europees voetbal. Toch een stuntclub in de Liga die met al haar mystieke zaalvoetballers de ene week Atlético Madrid twee keer pijn kan doen en de andere week kansloos op zijn bek gaat tegen Huesca.

Onderin verwelkomen we Espanyol na een jaar afwezigheid terug. Met hun selectie (Embarba, RDT, Puado) zouden ze eigenlijk gewoon simpel handhaving moeten afdingen. Real Mallorca en Rayo Vallecano (Vallecas is terug!) wacht een zwaar seizoen in de strijd tegen degradatie. Elche wacht waarschijnlijk datzelfde lot nadat ze wonder boven wonder handhaving afdongen afgelopen seizoen.

Vrijdag 13 augustus, 21:00. Dan gaat de bal weer rollen. Valencia met Bordalas als coach tegen zijn oude club Getafe. Hoeveel banter, shithousery en spijkerhard voetbal blijft er over?

Wedstrijdschema
Ziggo-gids, wat wordt uitgezonden op de televee en op welk kanaal?

Graag wijs ik nog op deze voorbeschouwingsblog.

:T
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 21 december 2023 @ 20:55:44 #2
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211696843
Blind!!! mist de 1-2.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 21 december 2023 @ 21:00:03 #3
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211696944
dure punten... Maar hier mogen ze wel douchen ... In heel Catalonie is dat niet meer toegestaan ivm de droogte
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  donderdag 21 december 2023 @ 22:48:01 #4
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211699172
De Basken van Alaves maken het Real lastig ... nog steeds 0-0 en Rood voor Nacho
Musica Español
Come On
pi_211699474
Real :')
pi_211699623
Bah bah
  donderdag 21 december 2023 @ 23:23:30 #7
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211699644
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Oriente het volgende:
Real :')
Hebben ze geen Ramos doen ze het alsnog op deze manier.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 december 2023 @ 23:26:28 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_211699676
Kut. :{

Trusten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 21 december 2023 @ 23:29:52 #9
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211699701
Het lukt Real toch weer ... Lucas V maakt 0-1 en Real is weer leider
Musica Español
Come On
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 december 2023 @ 11:31:00 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_211703736
quote:
99s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:29 schreef chufi het volgende:
Het lukt Real toch weer ... Lucas V maakt 0-1 en Real is weer leider
Zag het. Zonde.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 28 december 2023 @ 13:32:38 #11
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211794777
Real heeft zn belangstelling in Mbappe verloren, maar Barcelona daarentegen niet ... Hij hoeft ook niet op zoek naar een huis..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Musica Español
Come On
  vrijdag 29 december 2023 @ 15:06:36 #12
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211818576
Ancelotti heeft met 2 jaar verlengd bij Real... Brasil moet iets anders zoeken

https://videos.marca.com/(...)d-hasta-2026?count=0
Musica Español
Come On
pi_211818683
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 december 2023 15:06 schreef chufi het volgende:
Ancelotti heeft met 2 jaar verlengd bij Real... Brasil moet iets anders zoeken

https://videos.marca.com/(...)d-hasta-2026?count=0
twitter

Carlogod
  vrijdag 29 december 2023 @ 17:03:55 #14
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211821291
quote:
99s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:32 schreef chufi het volgende:
Real heeft zn belangstelling in Mbappe verloren, maar Barcelona daarentegen niet ... Hij hoeft ook niet op zoek naar een huis..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah dit was een grap... 28 december in Spanje is een soort 1 april..
Musica Español
Come On
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:15:33 #15
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211894795
Ai Getafe .... 2-0 achter tegen Rayo en 2 :R inmiddels, direct rood voor Greenwood wegens protesteren ... gaan nog wel wat kaarten vallen ...grimmige sfeer in het veld ..
Musica Español
Come On
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:32:10 #16
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211894938
Hahaha Damian ook :R , maar die was al gewisseld dus dat scheelt
Musica Español
Come On
pi_211895736
Ook knap om in 25 minuten met 11 tegen 8 niet te scoren.
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:00:18 #18
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_211907413
Rodrygo en Vini zijn Barca-esque aan het huilen vandaag
RED ONS HENNIEGOD
pi_211909759
BlindGod
  woensdag 3 januari 2024 @ 22:17:31 #20
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211909909
3-2 al in de 1e helft
Musica Español
Come On
pi_211911523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
BlindGod
Ik zat die goal nog eens terug te kijken, maar mij viel bij Ziggy het superenthousiaste commentaar van Sierd op .... NOT!

(goal valt, publiek, iets van 10 tellen stilte en dan op effen toon "................ doelpunt, ja een doelpunt, Blind maakt hem." Ik weet dat Sierd Atletico fan is maar het lag nu wel HEEL dik bovenop
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_211911535
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:23 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik zat die goal nog eens terug te kijken, maar mij viel bij Ziggo het superenthousiaste commentaar van Sierd op .... NOT!

(goal valt, publiek, iets van 10 tellen stilte) ................ doelpunt, ja een doelpunt, Blind maakt hem. Ik weet dat Sierd Atletico fan is maar het lag nu wel HEEL dik bovenop
Sierd heeft dit altijd bij Atletico. Kan mij nog een CL wedstrkjd voor de geest halen waarin exact hetzelfde het geval was.

Sierd kun je niet serieus nemen.
pi_211911552
Jezus wat een goal was dat zeg

@chufi
graag op anoniem
  Trouwste user 2022 donderdag 4 januari 2024 @ 11:25:19 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_211913960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 23:23 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik zat die goal nog eens terug te kijken, maar mij viel bij Ziggy het superenthousiaste commentaar van Sierd op .... NOT!

(goal valt, publiek, iets van 10 tellen stilte en dan op effen toon "................ doelpunt, ja een doelpunt, Blind maakt hem." Ik weet dat Sierd Atletico fan is maar het lag nu wel HEEL dik bovenop
Ik gruwel van die vent.

Trouwste user 2022 donderdag 4 januari 2024 @ 13:31:59 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_211915375
Girona heeft woensdagavond in een spektakelstuk in eigen huis afgerekend met Atlético Madrid (4-3). Daley Blind was belangrijk door de derde treffer van zijn ploeg voor zijn rekening te nemen. Girona komt dankzij de overwinning weer op evenveel punten als koploper Real Madrid, dat eerder op de avond nipt won van Real Mallorca.

De wedstrijd was amper twee minuten oud toen Valery op aangeven van Barça-huurling Pablo Torre de openingstreffer op zijn naam zette. Heel lang genieten van de voorsprong kon Girona niet, want binnen het kwartier stond het alweer 1-1. Álvaro Morata schoot raak. Dat leek hij te doen vanuit buitenspelpositie, maar de VAR keurde het doelpunt alsnog goed.

Het antwoord van Girona liet niet lang op zich wachten. In de 26ste minuut tekende Savio, vorig nog uitkomend voor PSV, via een rebound voor het derde doelpunt van de avond. Daley Blind maakte er even later zelfs 3-1 van na een corner.

Met een comfortabele marge leek de thuisploeg halverwege de kleedkamer op te gaan zoeken, maar in de 44ste minuut maakte Morata zijn tweede van de avond: 3-2. De VAR voorkwam in blessuretijd zelfs nog erger voor Girona. Morata scoorde opnieuw, maar de videoscheidsrechter had in aanloop naar de goal buitenspel geconstateerd.

In de tweede helft voltooide Morata zijn hattrick alsnog. De Spaanse spits kreeg in de 54ste minuut de ruimte in het strafschopgebied en kon de bal in het midden van het doel schieten na een pass van Rodrigo de Paul. De 3-3 leek lang ook de eindstand te gaan worden, maar dat was buiten Ivan Martin gerekend. De middenvelder van Girona kroonde zich in blessuretijd tot matchwinnaar.

Girona en Real Madrid hebben allebei 48 punten, maar de ploeg uit de hoofdstad heeft een beter doelsaldo. Real won eerder op de woensdag met 1-0 van Mallorca. Nummer 3 Atlético heeft 38 punten, evenveel als Barcelona. Het elftal uit Catalonië heeft wel een duel minder gespeeld.

Desondanks heeft Girona-coach Michel Sánchez niet de illusie dat zijn ploeg in staat is om de komende periode gelijke tred te houden met Real Madrid. Hij denkt dat het niveauverschil nog te groot is.

,,We kunnen het ritme van Madrid niet bijhouden, we willen onszelf niet het etiket van uitdager opplakken”, zei Sánchez. ,,De competitie winnen is voor ons niet het doel. Het doel is om eerst van wedstrijd tot wedstrijd te denken en Europa te bereiken, wat al een succes zou zijn. Om het over grotere dingen te kunnen hebben, zoals de Champions League, moeten we eerst richting de laatste tien wedstrijden in de competitie gaan. Pas dan kan ik het over ons volgende doel hebben.”

https://www.ad.nl/buitenl(...)ktakelstuk~a4d22311/

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')