abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 4 januari 2025 @ 09:15:59 #251
236264 crew  capricia
pi_216169744
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 00:52 schreef HSG het volgende:
Hoeveel drinken mensen wel niet om aan droge januari te doen. Minder drinken helpt ook.
Ik merk altijd dat het richting en vooral in december er gewoon in sluipt dat ik bijna dagelijks wel alcohol nuttig.
Verjaardagen, feestdagen, andere feestjes, weekendjes weg. En dat hoeft helemaal niet altijd veel zijn. Maar wel bijna dagelijks. En dat is alleen wijn. (Bier gaat hier over de datum.)

Voor mij werkt het goed om even een reset te doen en 0 te drinken in januari. Dan is het weer uit mijn systeem en geen gewoonte meer. Ik heb dan ook geen wijn meer in huis. Want het staat bij mij toch voor gezelligheid en lekker koken enzo.

Dus ik doe het dit jaar ook gewoon weer: de hele maand 0 alcohol.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216173177
Ik ga het wel volhouden, drink al meer dan 10 jaar geen alcohol meer.
pi_216191514
Dit jaar hier ook. Even bewust een reset, gewoonte van een biertje/drankje om te relaxen stoppen. In ieder geval deze maand, maar als het bevalt langer. Benieuwd hoe het fysiek impact heeft.
I want to believe...
  maandag 6 januari 2025 @ 16:34:38 #254
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216192005
Ik zit er wel eens aan te denken om te stoppen met het nuttigen van alcohol. Maar als ik het op een rijtje zet dan drink ik eigenlijk maar zelden, eigenlijk alleen in gezelschap met vrienden/visite of op vakantie. De collectie aan cadeau gekregen flessen drank blijft maar groeien aangezien ik deze maar sporadisch nuttig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216195527
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:34 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zit er wel eens aan te denken om te stoppen met het nuttigen van alcohol. Maar als ik het op een rijtje zet dan drink ik eigenlijk maar zelden, eigenlijk alleen in gezelschap met vrienden/visite of op vakantie. De collectie aan cadeau gekregen flessen drank blijft maar groeien aangezien ik deze maar sporadisch nuttig.
Ik heb er onlangs één opengemaakt die al een jaar of drie stond. Verder blijft het inderdaad groeien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 6 januari 2025 @ 21:16:56 #256
236264 crew  capricia
pi_216195985
Ik meld mijzelf af voor de dry january. :D

Heb wat crypto winst gevierd vanavond.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:44:23 #257
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216209513
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:16 schreef capricia het volgende:

Zuipschuit.
Yea, she's on crack.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:50:12 #258
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_216209590
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:16 schreef capricia het volgende:

lol
Het is jouw topic :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 22:56:46 #259
236264 crew  capricia
pi_216209670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:50 schreef Puzzie het volgende:

[..]
lol
Het is jouw topic :+
Het topic is ook al wat ouder. _O-
En vorig jaar is het prima gegaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:57:28 #260
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_216209680
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Het topic is ook al wat ouder. _O-
En vorig jaar is het prima gegaan.
:P Nu ook toch? :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 23:00:44 #261
236264 crew  capricia
pi_216209713
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:57 schreef Puzzie het volgende:

[..]
:P Nu ook toch? :D
Het topic is van ons allemaal. O+
Iemand anders schopte hem omhoog.

Maar ik heb dus al 2 glazen wijn op. Dus echt een Dry January kan ik het niet meer noemen.

Succes voor alle anderen die wel meer ruggegraat hebben dan ik. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216209869
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Het topic is van ons allemaal. O+
Iemand anders schopte hem omhoog.

Maar ik heb dus al 2 glazen wijn op. Dus echt een Dry January kan ik het niet meer noemen.

Succes voor alle anderen die wel meer ruggegraat hebben dan ik. ^O^
Was het droge wijn?
  Moderator dinsdag 7 januari 2025 @ 23:19:11 #263
236264 crew  capricia
pi_216209907
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:15 schreef Farenji het volgende:

[..]
Was het droge wijn?
Ja. Haha! Dat dan weer wel.
Een Dry wine January. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 januari 2025 @ 11:16:33 #264
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216212946
Alcohol :') Alcohol is de grootste legale drugs en gewoon verkrijgbaar (met korting!) in de lokale supermarkt of slijterij. De flessen drank worden via reclame nog net niet je keel doorgespoeld, het is echt te erg. De boodschap: DRINK EN GENIET WANT ZONDER DRANK GEEN GENIETEN!!@#@#@!

Miljarden aan directe en indirecte kosten voor de maatschappij, nog los van het leed dat alcohol aanricht. Maar laten we alcohol vooral 'heel gezellig' blijven vinden want 'het hoort er gewoon bij'.
Le Diable
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 11:21:09 #265
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216212992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:16 schreef SemperLibertas het volgende:
Alcohol :') Alcohol is de grootste legale drugs en gewoon verkrijgbaar (met korting!) in de lokale supermarkt of slijterij. De flessen drank worden via reclame nog net niet je keel doorgespoeld, het is echt te erg. De boodschap: DRINK EN GENIET WANT ZONDER DRANK GEEN GENIETEN!!@#@#@!

Miljarden aan directe en indirecte kosten voor de maatschappij, nog los van het leed dat alcohol aanricht. Maar laten we alcohol vooral 'heel gezellig' blijven vinden want 'het hoort er gewoon bij'.
@Bezsen approves this message.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 8 januari 2025 @ 12:24:57 #266
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_216213752
quote:

Mooi gesproken.
pi_216213931
quote:

Maar mensen mogen toch ook wel gewoon genieten? Zo lang je deze boodschap maar niet ontkent. Ik ben het helemaal eens met wat je zegt; en ik gebruik alcohol enkel sporadisch als 'drugs', maar ik ontken natuurlijk niet dat het heel slecht is. Ik vind het ook wel fijn om af en toe stevig te drinken, maar dat is 1-2 keer per maand.
  woensdag 8 januari 2025 @ 13:41:47 #268
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216214569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar mensen mogen toch ook wel gewoon genieten? Zo lang je deze boodschap maar niet ontkent. Ik ben het helemaal eens met wat je zegt; en ik gebruik alcohol enkel sporadisch als 'drugs', maar ik ontken natuurlijk niet dat het heel slecht is. Ik vind het ook wel fijn om af en toe stevig te drinken, maar dat is 1-2 keer per maand.
Wat mij vooral stoort is dat de accijns op sigaretten door het dak is gegaan en de verkooplocaties drastisch zijn gedaald. Vergelijk: als ik een slof sigaretten oprook op een feestje en daarna in de auto stap, is de kans vrij klein dat ik ongelukken maak.

Als ik een krat bier leeg drink op een feestje en daarna de auto in stap, de kans vrij groot is dat ik iemand zijn graf in rijd. Sterker nog, daarvoor hoeft niet eens de hele krat op.

En het 'mooie' is: deze drug wordt openlijk, overal en soms mét korting aangeboden omdat het maatschappelijk geaccepteerd is. Zuip je jezelf helemaal klem op een feestje dan vind iedereen dat leuk & lachen en heb je voor een week verhalen, maar steek je een sigaret op dan ben je plots een melaatse.
Le Diable
  woensdag 8 januari 2025 @ 14:24:53 #269
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216215201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:41 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wat mij vooral stoort is dat de accijns op sigaretten door het dak is gegaan en de verkooplocaties drastisch zijn gedaald. Vergelijk: als ik een slof sigaretten oprook op een feestje en daarna in de auto stap, is de kans vrij klein dat ik ongelukken maak.

Als ik een krat bier leeg drink op een feestje en daarna de auto in stap, de kans vrij groot is dat ik iemand zijn graf in rijd. Sterker nog, daarvoor hoeft niet eens de hele krat op.

En het 'mooie' is: deze drug wordt openlijk, overal en soms mét korting aangeboden omdat het maatschappelijk geaccepteerd is. Zuip je jezelf helemaal klem op een feestje dan vind iedereen dat leuk & lachen en heb je voor een week verhalen, maar steek je een sigaret op dan ben je plots een melaatse.
Open er een topic over.
Yea, she's on crack.
pi_216216156
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 13:41 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Het interesseert mij vrij weinig wat anderen van me denken. Als ik een peuk op wil steken doe ik dat gewoon. Ik vape, dus rook al een jaar of 8 niet meer, maar toch. Who cares.
pi_216390589
Onbewust een dry january voor mij, want sinds de kerstdagen al geen alcohol meer gedronken. Ik moet zeggen dat ik ook meer een ‘gelegenheidsdrinker’ ben, dus het kost mij tot nu toe relatief weinig moeite. Tegelijkertijd merk ik (daardoor?) ook nog niet heel veel van de positieve effecten van het stoppen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 14:49:31 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216390615
Hier ook onbewust een dry january. Ik sport veel en heb op zaterdagochtend rijles waar ik een contract getekend heb dat ik 24 uur van tevoren niet drink. Er blijven dus weinig dagen over om alcohol te nuttigen. Mijn laatste drankje was een 2% Amstel blikje een paar dagen geleden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216484055
Hier niet helemaal dry january, had 3 uitzonderingen. Verder bevalt het niet voelen van (negatieve) effecten van alcohol dermate goed dat ik denk ik zeker t/m maart door ga deze keer. Zat heel december al in gedachten om te stoppen dus toch wat meer intrinsieke motivatie deze keer. Merk tegenwoordig te snel een slechte nachtrust of gare kop de ochtend erna als ik wel wat drink en dat is het me niet meer waard.
Too much is never enough!
pi_216484407
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:43 schreef The6thgate het volgende:
Hier niet helemaal dry january, had 3 uitzonderingen. Verder bevalt het niet voelen van (negatieve) effecten van alcohol dermate goed dat ik denk ik zeker t/m maart door ga deze keer. Zat heel december al in gedachten om te stoppen dus toch wat meer intrinsieke motivatie deze keer. Merk tegenwoordig te snel een slechte nachtrust of gare kop de ochtend erna als ik wel wat drink en dat is het me niet meer waard.
Zelfde hier.
Niet helemaal dry, maar wel zo goed als. Schade over januari: twee glazen wijn bij een etentje en een keer een biertje.

In totaal drie glazen in 1 maand. Dat aantal, daar draaide ik in december met die feestdagen, mijn hand niet voor om. December was zo ongeveer een fles wijn met zijn tweeën per avond. En daar heb ik van genoten hoor.

Maar een periode heel wat soberder, was even wennen, maar bevalt me uitstekend.

Succes jij! Ik doe met je mee. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 januari 2025 @ 17:09:13 #275
12221 Tijn