Ik merk altijd dat het richting en vooral in december er gewoon in sluipt dat ik bijna dagelijks wel alcohol nuttig.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 00:52 schreef HSG het volgende:
Hoeveel drinken mensen wel niet om aan droge januari te doen. Minder drinken helpt ook.
Ik heb er onlangs één opengemaakt die al een jaar of drie stond. Verder blijft het inderdaad groeien.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:34 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zit er wel eens aan te denken om te stoppen met het nuttigen van alcohol. Maar als ik het op een rijtje zet dan drink ik eigenlijk maar zelden, eigenlijk alleen in gezelschap met vrienden/visite of op vakantie. De collectie aan cadeau gekregen flessen drank blijft maar groeien aangezien ik deze maar sporadisch nuttig.
Zuipschuit.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:16 schreef capricia het volgende:
Ik meld mijzelf af voor de dry january.![]()
Heb wat crypto winst gevierd vanavond.
lolquote:Op maandag 6 januari 2025 21:16 schreef capricia het volgende:
Ik meld mijzelf af voor de dry january.![]()
Heb wat crypto winst gevierd vanavond.
Het topic is ook al wat ouder.quote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het topic is ook al wat ouder.
En vorig jaar is het prima gegaan.
Het topic is van ons allemaal.quote:
Was het droge wijn?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het topic is van ons allemaal.![]()
Iemand anders schopte hem omhoog.
Maar ik heb dus al 2 glazen wijn op. Dus echt een Dry January kan ik het niet meer noemen.
Succes voor alle anderen die wel meer ruggegraat hebben dan ik.
Ja. Haha! Dat dan weer wel.quote:
@Bezsen approves this message.quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:16 schreef SemperLibertas het volgende:
AlcoholAlcohol is de grootste legale drugs en gewoon verkrijgbaar (met korting!) in de lokale supermarkt of slijterij. De flessen drank worden via reclame nog net niet je keel doorgespoeld, het is echt te erg. De boodschap: DRINK EN GENIET WANT ZONDER DRANK GEEN GENIETEN!!@#@#@!
Miljarden aan directe en indirecte kosten voor de maatschappij, nog los van het leed dat alcohol aanricht. Maar laten we alcohol vooral 'heel gezellig' blijven vinden want 'het hoort er gewoon bij'.
Mooi gesproken.quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:16 schreef SemperLibertas het volgende:
AlcoholAlcohol is de grootste legale drugs en gewoon verkrijgbaar (met korting!) in de lokale supermarkt of slijterij. De flessen drank worden via reclame nog net niet je keel doorgespoeld, het is echt te erg. De boodschap: DRINK EN GENIET WANT ZONDER DRANK GEEN GENIETEN!!@#@#@!
Miljarden aan directe en indirecte kosten voor de maatschappij, nog los van het leed dat alcohol aanricht. Maar laten we alcohol vooral 'heel gezellig' blijven vinden want 'het hoort er gewoon bij'.
Maar mensen mogen toch ook wel gewoon genieten? Zo lang je deze boodschap maar niet ontkent. Ik ben het helemaal eens met wat je zegt; en ik gebruik alcohol enkel sporadisch als 'drugs', maar ik ontken natuurlijk niet dat het heel slecht is. Ik vind het ook wel fijn om af en toe stevig te drinken, maar dat is 1-2 keer per maand.quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:16 schreef SemperLibertas het volgende:
Wat mij vooral stoort is dat de accijns op sigaretten door het dak is gegaan en de verkooplocaties drastisch zijn gedaald. Vergelijk: als ik een slof sigaretten oprook op een feestje en daarna in de auto stap, is de kans vrij klein dat ik ongelukken maak.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar mensen mogen toch ook wel gewoon genieten? Zo lang je deze boodschap maar niet ontkent. Ik ben het helemaal eens met wat je zegt; en ik gebruik alcohol enkel sporadisch als 'drugs', maar ik ontken natuurlijk niet dat het heel slecht is. Ik vind het ook wel fijn om af en toe stevig te drinken, maar dat is 1-2 keer per maand.
Open er een topic over.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:41 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wat mij vooral stoort is dat de accijns op sigaretten door het dak is gegaan en de verkooplocaties drastisch zijn gedaald. Vergelijk: als ik een slof sigaretten oprook op een feestje en daarna in de auto stap, is de kans vrij klein dat ik ongelukken maak.
Als ik een krat bier leeg drink op een feestje en daarna de auto in stap, de kans vrij groot is dat ik iemand zijn graf in rijd. Sterker nog, daarvoor hoeft niet eens de hele krat op.
En het 'mooie' is: deze drug wordt openlijk, overal en soms mét korting aangeboden omdat het maatschappelijk geaccepteerd is. Zuip je jezelf helemaal klem op een feestje dan vind iedereen dat leuk & lachen en heb je voor een week verhalen, maar steek je een sigaret op dan ben je plots een melaatse.
Het interesseert mij vrij weinig wat anderen van me denken. Als ik een peuk op wil steken doe ik dat gewoon. Ik vape, dus rook al een jaar of 8 niet meer, maar toch. Who cares.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:41 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wat mij vooral stoort is dat de accijns op sigaretten door het dak is gegaan en de verkooplocaties drastisch zijn gedaald. Vergelijk: als ik een slof sigaretten oprook op een feestje en daarna in de auto stap, is de kans vrij klein dat ik ongelukken maak.
Als ik een krat bier leeg drink op een feestje en daarna de auto in stap, de kans vrij groot is dat ik iemand zijn graf in rijd. Sterker nog, daarvoor hoeft niet eens de hele krat op.
En het 'mooie' is: deze drug wordt openlijk, overal en soms mét korting aangeboden omdat het maatschappelijk geaccepteerd is. Zuip je jezelf helemaal klem op een feestje dan vind iedereen dat leuk & lachen en heb je voor een week verhalen, maar steek je een sigaret op dan ben je plots een melaatse.
Zelfde hier.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:43 schreef The6thgate het volgende:
Hier niet helemaal dry january, had 3 uitzonderingen. Verder bevalt het niet voelen van (negatieve) effecten van alcohol dermate goed dat ik denk ik zeker t/m maart door ga deze keer. Zat heel december al in gedachten om te stoppen dus toch wat meer intrinsieke motivatie deze keer. Merk tegenwoordig te snel een slechte nachtrust of gare kop de ochtend erna als ik wel wat drink en dat is het me niet meer waard.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |