SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Intolerant voor intolerantie![]()
![]()
Triest, mooie muziek.
Ik mis de naam Noa Marciano, iemand een idee waarom? Edit: is de eerste foto, filmpje eindigt niet met alle foto's.![]()
In plaats alweer van alles in te vullen en uit die duin van je te zuigen kan je proberen te lezen. Allereerst ben ik voor de staat Isral en heb ik veel meer vertrouwen in Isral dan welk Arabisch land dan ook. Ik heb ook wel eens kritiek op Nederland of de overheid, dat betekent niet dat ik vind dat Nederland ontmanteld moet worden of verzin nog iets anders geks cuendillarquote:Op woensdag 20 december 2023 13:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ontken je nou dat er ooit een Isral heeft bestaan?
Waarom zoek je toch zo opzichtig naar ingangen om Isral toch de schuld te geven van alles?
Een user gebruikt:
Dat een onafhankelijke Islamtische en Arabische staat genaamd Palestina nooit heeft bestaan, wil er bij veel moslims maar niet in.
als argument waarom mensen niet voor een Palestijnse staat mogen spreken. Als dat zo'n steekhoudend argument is, hoe sterk is dan het argument om israel wel historische rechten te geven? We hebben het hier over 2.000 jaar geleden h. Woonde er toen alleen maar Joden…?
Het gaat om dat kulargument van je vriend, daar reageer ik op en had je zelf notabene kunnen zien![]()
Rockets go quiet as Hamas leaders start talking truce
https://www.timesofisrael(...)start-talking-truce/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)20-december-a4184855
Tot Nederlander genaturaliseerde Ofir Engel spreekt voor het eerst over gevangenschap door Hamas
Drie weken na zijn vrijlating door Hamas heeft de Isralisch-Nederlandse Ofir Engel (18) zich voor het eerst publiekelijk uitgesproken. Dat deed hij dinsdag in een interview met RTL Nieuws. Engel, die tijdens zijn gevangenschap via een spoedprocedure de Nederlandse nationaliteit verkreeg, werd op 7 oktober gevangengenomen door leden van Hamas toen hij zijn vriendin bezocht in de kibboets Be’eri. Vervolgens zat hij 54 dagen vast in Gaza, samen met zijn schoonvader en oom, die nog steeds gevangen worden gehouden.
„Ik ben lichamelijk niet mishandeld, maar mentaal des te meer”, vertelt Engel. „Ze zeiden dat niemand ons wilde, ook onze families in Isral niet, en dat we in geen jaar zouden terugkeren. Allerlei dingen om je mentaal te breken.” Met name de laatste week was voor Engel de moeilijkste. Toen was het „echt overleven”. Naar eigen zeggen heeft Engel gedurende de hele periode amper gegeten, waardoor hij en andere gevangenen „ernstig verzwakt” waren. Kort na zijn vrijlating had Engels grootvader nog verklaard dat zijn kleinzoon goed te eten kreeg en de mensen die hem vasthielden omschreven als „niet al te slechte mensen”.
Na zijn vrijlating, die onderdeel was van een gevangenenruil tussen Hamas en Isral, werd Engel overgebracht naar een kinderziekenhuis in Petach Tikwa , waar hij bijna een week verbleef. Na een kort verblijf in Tel Aviv is hij weer thuis in Ramat Rachel, een kibboets in de buurt van Jeruzalem. „Al is er van alles gebeurd en namen ze ons gevangen, ze hebben ons niet vermoord en niet fysiek mishandeld.”
[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 20-12-2023 16:19:28 ]![]()
Nou zijn er door de jaren heen veel docu's die een beeld geven van het leven daar. Danny Ghosen was rond het staakt-het-vuren tussen Hamas en Isral op de Westelijke Jordaanoever.
Het wordt er allemaal niet veel beter op.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
4.45 ik weet niet waarom mijn zoon vast zit, echt geen ideequote:Op woensdag 20 december 2023 16:16 schreef KinKiJan het volgende:
Nou zijn er door de jaren heen veel docu's die een beeld geven van het leven daar. Danny Ghosen was rond het staakt-het-vuren tussen Hamas en Isral op de Westelijke Jordaanoever.
Het wordt er allemaal niet veel beter op.![]()
![]()
Eehhm. Wat hij vertelt is net wat de clubjes zoals HRW en B'tselem al jaren rapporteren. Palestijnen kunnen gevangen gezet worden zonder dat ze weten wat de aanklacht is, gerust een jaar zonder contact met familie of een advocaat en soms worden ze veroordeeld waarbij ook voor de advocaat niet bekend is wat het bewijs zou zijn.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
4.45 ik weet niet waarom mijn zoon vast zit, echt geen idee
Niet dat ik deze vent geloof, hij heeft vast een vermoeden waarom zijn zoon vast zit. Hij lijkt de verhalen ook te kennen![]()
Belangrijke Hamas buurt waarbij elk huis geboobytrapped is wordt nu gewoon de hele wijk opgeblazen, veiliger dan het met soldaten clearen.
video: https://www.reddit.com/r/(...)ejaiya_neighborhood/
IDF blowing up 56 houses in Shejaiya neighborhood, Gaza.
============================
This neighborhood of Gaza was the main theater of operations of all precedent rounds of ground combat, and Hamas supposed this would be the main initial point of contact with the IDF and was also the symbol of some Hamas success, including the taking of dead soldiers body parts as hostages.
Many of the houses were fully booby-trapped, includes dozens (if not hundreds) of entrance to underground tunnels and facilities, it included outposts and rockets facilities.
Because of the scale of the infrastructures and traps, it seems it was deemed only a full systematic destruction of a few entire blocks would do the job to eliminate this specific problem, unlike the rest of Gaza.![]()
Tja, administratieve detentie noemen ze het. Denk dat het allemaal wel meevalt; de zoon kwam vrij op 44:15.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
4.45 ik weet niet waarom mijn zoon vast zit, echt geen idee
“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Oh maar 40 minuten vastgezetenquote:Op woensdag 20 december 2023 16:47 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Tja, administratieve detentie noemen ze het. Denk dat het allemaal wel meevalt; de zoon kwam vrij op 44:15.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
https://apnews.com/articl(...)c60ffeb07b4b1ff294e9
A Palestinian baby girl, born 17 days ago during Gaza war, is killed with brother in Israeli strike![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 december 2023 15:34 schreef Aether het volgende:
Rockets go quiet as Hamas leaders start talking truce
https://www.timesofisrael(...)start-talking-truce/
Dit is natuurlijk een fantastisch resultaat.
Gewoon geen raketaanvallen meer.
Prime Minister Netanyahu: "We are continuing the war until the end. It will last until the Hamas is eliminated - until victory."
"Whoever thinks we will stop is not connected to reality. We will not cease fighting until we achieve all the goals we've set - the elimination of Hamas, the release of our captives, and the removal of the threat from Gaza."![]()
Wel apart, nauwelijks te eten maar opa vertelde dat ze goed te eten hadden gekregen. Miscommunicatie. Z'n schoonpa zit nog gevangen dus misschien wilden ze zich (nog) niet al te slecht uitlaten over de gijzelnemers.quote:Op woensdag 20 december 2023 15:37 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)20-december-a4184855
Tot Nederlander genaturaliseerde Ofir Engel spreekt voor het eerst over gevangenschap door Hamas
Drie weken na zijn vrijlating door Hamas heeft de Isralisch-Nederlandse Ofir Engel (18) zich voor het eerst publiekelijk uitgesproken. Dat deed hij dinsdag in een interview met RTL Nieuws. Engel, die tijdens zijn gevangenschap via een spoedprocedure de Nederlandse nationaliteit verkreeg, werd op 7 oktober gevangengenomen door leden van Hamas toen hij zijn vriendin bezocht in de kibboets Be’eri. Vervolgens zat hij 54 dagen vast in Gaza, samen met zijn schoonvader en oom, die nog steeds gevangen worden gehouden.
„Ik ben lichamelijk niet mishandeld, maar mentaal des te meer”, vertelt Engel. „Ze zeiden dat niemand ons wilde, ook onze families in Isral niet, en dat we in geen jaar zouden terugkeren. Allerlei dingen om je mentaal te breken.” Met name de laatste week was voor Engel de moeilijkste. Toen was het „echt overleven”. Naar eigen zeggen heeft Engel gedurende de hele periode amper gegeten, waardoor hij en andere gevangenen „ernstig verzwakt” waren. Kort na zijn vrijlating had Engels grootvader nog verklaard dat zijn kleinzoon goed te eten kreeg en de mensen die hem vasthielden omschreven als „niet al te slechte mensen”.
Na zijn vrijlating, die onderdeel was van een gevangenenruil tussen Hamas en Isral, werd Engel overgebracht naar een kinderziekenhuis in Petach Tikwa , waar hij bijna een week verbleef. Na een kort verblijf in Tel Aviv is hij weer thuis in Ramat Rachel, een kibboets in de buurt van Jeruzalem. „Al is er van alles gebeurd en namen ze ons gevangen, ze hebben ons niet vermoord en niet fysiek mishandeld.”
[ afbeelding ]![]()
Rocket alarm sounds near Gaza border, ending 40-hour lullquote:Op woensdag 20 december 2023 18:49 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een fantastisch resultaat.
Gewoon geen raketaanvallen meer.
https://www.timesofisrael(...)ending-40-hour-lull/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
There is no doubt that both Washington and Tel Aviv underestimated the military capacity of the Hamas-led armed resistance.
It is one thing to snatch Palestinians off the streets of the West Bank and disappear them into a military court system, a practice Israel has perfected over the decades. It is quite another to defeat a well-armed insurgency that has spent decades building vast underground infrastructure beneath its own territory and training for this very moment.
Both Biden and Netanyahu know what they dare not say in public: On a military level, things are not going well.
Israel, a nuclear-armed nation state with modern weapons systems and intelligence capabilities and fully backed by the most powerful nation on Earth, is desperately struggling to achieve a meaningful tactical victory over the armed Palestinian guerrilla forces in Gaza.
Despite the vast resources Israel has dedicated to its propaganda effort, it is also flailing in its effort to defeat Hamas on that front.
On a daily, sometimes hourly, basis, the Qassam Brigades, Hamas’s military wing, and their allies in arms release videos showing successful attacks on Israeli armored vehicles and troop positions. The short films offer a glimpse into another side of this war, the one that Israel and the U.S. do not want the public to see. And the picture that emerges stands in stark contrast to the official Israeli narrative. Fighters from Hamas and Palestinian Islamic Jihad are engaged in urban combat and close-quarters firefights with Israeli forces, and they are inflicting heavy losses on them. They have also published a close-up videoOpens in a new tab of Israeli soldiers in a makeshift tent camp inside Gaza that Hamas fighters filmed by discreetly popping up from tunnel hatches.
New article:
https://theintercept.com/2023/12/20/gazIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
deze muts lijkt op die ex van wierd dukIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op woensdag 20 december 2023 17:49 schreef slashdotter3 het volgende:
https://apnews.com/articl(...)c60ffeb07b4b1ff294e9
A Palestinian baby girl, born 17 days ago during Gaza war, is killed with brother in Israeli strike
[ afbeelding ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
petje af dat hij onder de huidige omstandigheden die kant opgaat. nu nog naar gaza net als die cnn correspondentenquote:Op woensdag 20 december 2023 16:16 schreef KinKiJan het volgende:
Het wordt er allemaal niet veel beter op.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dit gaat al goed fout want ten eerste is het geen artilleriegranaat en ten tweede staat dat er niet.quote:
Heb je nog meer?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Blah blah blah.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:51 schreef Slayage het volgende:
There is no doubt that both Washington and Tel Aviv underestimated the military capacity of the Hamas-led armed resistance.
Er is maar n ding dat telt: de resultaten. Er vliegen geen raketten meer naar Isral
Hamas heeft geen controle meer over de Gaza-strook
Begint inmiddels bij jou ook de vertwijfeling toe te slaan?
Nicequote:Op donderdag 21 december 2023 13:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit gaat al goed fout want ten eerste is het geen artilleriegranaat en ten tweede staat dat er niet.
Heb je nog meer?
Ik kwam deze tegen. Geen idee of 't klopt![]()
aan blinkens lichaamstaal kan je aflezen dat hij niks gelooft van wat uit zijn mond komt.
ter herinnering biden staat in amerika op een dieptepunt in populariteit. buiten amerika wordt amerika grotendeels uitgekotst voor hun blinde backing aan israel. daarnaast moesten de amerkanen een veto gebruiken om bij de VN een oproep tot een wapenstilstand te blokkeren.
de zogenaamde grote coalitie om in de rode zee te surveilleren hebben ze alleen een handje vol landen kunnen overtuigen, nee bahrein en de seychellen tellen niet mee![]()
nee amerika neemt niet de leiding in de wereld en blinken weet dat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties Forumhop: Hop naar: