abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211957686
Goedemorgen uit een koud Portugal, -2 vannacht. Geeft wel mooie foto's, gemaakt nadat we de ezels naar de wei hadden gebracht. Die staan nu op de twee terrassen achter het huis voor een paar weken.

Internet en coax in de keuken om te voldoen aan het bouwbesluit, ze gaan wel wat dingen schrappen las ik. Bidet wordt straks niet meer verplicht in een badkamer (door de gestegen huizenprijzen worden de huizen kleiner, moeilijk om een bidet in een kleine badkamer te proppen).

Stopcontacten, op die muur komt de koelkast en mijn broodoven (+ rijsoven) te staan. Wij hebben gewoon een losse koelkast, ik ben niet van inbouwkoelkasten, dat komt denk ik omdat ze reteduur waren. De koelkast is zonder vriesgedeelte. We hebben een losse vriezer. Samen verbruiken ze ongeveer 200 Kwh per jaar in totaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door Managarm op 08-01-2024 09:40:57 ]
pi_211959433
Heb je vast al eens uitgelegd maar is jullie huis straks klimaat neutraal?
Jesus saves but death prevails.
pi_211959508
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:10 schreef Shivo het volgende:
Heb je vast al eens uitgelegd maar is jullie huis straks klimaat neutraal?
Nee, want cv-houtkachel. Maar we hoeven heel weinig te verwarmen, met twee graden vorst is het in het huis in de ochtend nog 14 graden. We hopen dat als straks in de winter de massa van het huis is opgewarmd (en dat is nogal wat) dat we dan een keer per dag een uur de kachel aan moeten steken om warm water te krijgen.

Voor warm water (buiten de winter) twijfel ik nog een beetje, warmtepompboiler of gewone elektrische boiler. We gaan de hoeveelheid zonnepanelen nog verdubbelen, omdat in de winter het best lang duurt voor de accu's weer vol zijn.

Ik denk dat ik gewoon een simpele elektrische boiler ophang en dan kijk hoe het gaat, vooral omdat een warmtepompboiler door een "expert" geïnstalleerd moet worden, het is ophangen en stekker in het stopcontact steken bij de kleinere (geen luchtdoorvoer naar buiten). Ik wilde deze dan op de vide neerzetten omdat het daar toch altijd warm zal zijn.
pi_211961340
Een bidet in een badkamer is verplicht in Portugal? :?
pi_211962551
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een bidet in een badkamer is verplicht in Portugal? :?
Bij nieuwbouw wel, ik had sowieso een bidet neergezet.

Ook bijvoorbeeld gasvoorzieningen vanaf de rand van het terrein naar je huis, kastje bij de ingang, vanaf daar gasleiding naar huis. Dat is geschrapt na de ellende met de gasprijzen.
pi_211989909
Smorgens

donderdag 11 januari 2024 @ 08:06:58 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211989987
Goedemorgen! Hoe is het met Liesbeth's hand? Zij kan wel goed behangen, zeg!

Die vuren bij de kerk :X .
Resistance is futile.
pi_211990010
quote:
7s.gif Op donderdag 11 januari 2024 08:06 schreef Seven. het volgende:
Goedemorgen! Hoe is het met Liesbeth's hand? Zij kan wel goed behangen, zeg!

Die vuren bij de kerk :X .
Alles goed, ze kan haar hand weer helemaal bewegen.
pi_212078200
Nog steeds hard bezig aan het stuken, zal volgende week foto's maken.

Vandaag eens gekeken hoelang ik al op Fok aanwezig ben, mijn eerste reïncarnatie heb ik geregistreerd op 28 Oktober 2001.
  donderdag 18 januari 2024 @ 14:52:08 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212078267
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:45 schreef Managarm het volgende:
Nog steeds hard bezig aan het stuken, zal volgende week foto's maken.

Vandaag eens gekeken hoelang ik al op Fok aanwezig ben, mijn eerste reïncarnatie heb ik geregistreerd op 28 Oktober 2001.
Wat is je originele account dan :7
Resistance is futile.
pi_212078355
quote:
6s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat is je originele account dan :7
Krocht, niet echt veel mee gepost. Ik heb meerdere usernames gehad.
pi_212083925
Onze weg is weer compleet naar de gallemiezen na de regen van de afgelopen dagen. Ze hadden het keurig gerepareerd met grind maar dat is allemaal weer weggespoeld.
pi_212113492
Eindelijk een beetje normaal weer komende week, laat de lente maar beginnen.

Het heeft echt goed geregend, een van de stuwmeren stond twee weken geleden nog op 65 procent en ze waren bang dat er niet genoeg water zou zijn. Nu hebben ze de sluizen moeten openen omdat het stuwmuur op het punt van overstromen stond.

[ Bericht 34% gewijzigd door Managarm op 21-01-2024 20:12:16 ]
pi_212119806
Een experiment, wat raaigras gemengd met wat ander zaad gezaaid (Facelia, Afrikaantjes, Goudsbloem, Mosterd, Bladkool, Klaver), eerst grond gefreesd, met de hand gezaaid en dan nog een keer met de frees eroverheen. Werkt als een tierelier, nu nog kijken of het opkomt.

Het was geen straf om te werken vandaag, heerlijk zonnetje (18 graden).

[ Bericht 4% gewijzigd door Managarm op 21-01-2024 17:26:48 ]
pi_212121146
Nice! Is dat allemaal voer voor de ezels? Of meer voor de mooi?
pi_212121383
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nice! Is dat allemaal voer voor de ezels? Of meer voor de mooi?
Meeste is ezelvoer, we hopen het terrein iets meer te verrijken met wat groen.
  zondag 21 januari 2024 @ 19:54:13 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212122372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:14 schreef Managarm het volgende:
Onze weg is weer compleet naar de gallemiezen na de regen van de afgelopen dagen. Ze hadden het keurig gerepareerd met grind maar dat is allemaal weer weggespoeld.
:{ dat is minder. Moeten ze nu gewoon weer komen om te repareren?
Resistance is futile.
  zondag 21 januari 2024 @ 19:56:52 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212122408
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 18:31 schreef Managarm het volgende:

[..]
Meeste is ezelvoer, we hopen het terrein iets meer te verrijken met wat groen.
Ben benieuwd, zal ongetwijfeld veel vliegend spul aantrekken ook :) .
Resistance is futile.
pi_212122576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 21:14 schreef Managarm het volgende:
Is het niet mogelijk om hier en daar een barrière in de weg te leggen zodat het niet (helemaal) wegspoelt?
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_212122607
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:08 schreef Zedi het volgende:

[..]
Is het niet mogelijk om hier en daar een barrière in de weg te leggen zodat het niet (helemaal) wegspoelt?
Niet mijn weg, is van de gemeente, ze zullen het binnenkort wel weer repareren. Voorzichtig rijden dan komt het goed.

Dit was December 2022.

pi_212122968
De gemeente fixt het elke keer weer? Zullen ze nog een keer een structurelere oplossing proberen of vinden ze het wel best zo?
pi_212128181
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 20:33 schreef Zedi het volgende:
De gemeente fixt het elke keer weer? Zullen ze nog een keer een structurelere oplossing proberen of vinden ze het wel best zo?
Ze repareren het elke keer, structurele oplossing doen ze niet echt veel, alleen als het heel slecht wordt.

Bij ons vrijstaande huurhuis was de muur aan de kant van de weg kapot, ze hadden met het repareren van de weg een deel van de muur geraakt. Dat hebben ze dus wel netjes opgelost, compleet nieuwe muur van grote blokken natuursteen.

Helaas alleen foto's van de bouw.

pi_212128337
Het houdt ze van de straat, of in dit geval op de straat (aan de straat?) 😉
pi_212161574
Isolatie klaar, vandaag beginnen met de laag die het water- en winddicht maakt. Dat is een soort lijm die je in combinatie met gaas tegen de isolatie aan smeert.

Ons meertje is vol, veel buien zijn ons voorbij gegaan (volgens buienradar) maar wel genoeg water om alles te vullen. Bij de grote rots bij de oude ingang komt het water weer uit de heuvel, dus het greppeltje wat we gemaakt hebben naar het nieuwe meertje op het onderste deel van ons terrein stroomt weer.

Zara zegt hallo:

pi_212173099
We gaan omhoog

De "gang"

Kantoor

Er zit toch iets van een Duitse herder in Zara?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')