SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schedule of Play:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bingo:
TV:
Viaplay![]()
Hij is lekker hč.quote:Op maandag 18 december 2023 22:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
O ja vGerwen zijn ‘knappe’ oudere broer
Hij ziet er ook niet uit alsof ie een gezonde levensstijl hanteert.quote:Op maandag 18 december 2023 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
anderhalve leg onderweg en Lukeman zweet al als een otter
Nee, als ik een dartbord kan raken lukt dat me ook wel.quote:
Dan zou ik me zorgen gaan maken als darterquote:Op maandag 18 december 2023 22:42 schreef Alaphilippe_ het volgende:
@:Szura Haupai Puha is een Zjak-hype.
Een vriendin?quote:Op maandag 18 december 2023 22:45 schreef Doevelaer het volgende:
Je vraagt je toch af of Tagliano iets is overkomen wanneer hij zo van de een op de andere dag ineens verdwenen is
Als mij wat overkomt laat ik het @Alaphilippe_ wetenquote:Op maandag 18 december 2023 22:45 schreef Doevelaer het volgende:
Je vraagt je toch af of Tagliano iets is overkomen wanneer hij zo van de een op de andere dag ineens verdwenen is
CORREDquote:Op maandag 18 december 2023 22:45 schreef Doevelaer het volgende:
Ja niemand die hem irl kent of zo?quote:Op maandag 18 december 2023 22:45 schreef Doevelaer het volgende:
Aandelenkoers Topking dondert in elkaar.quote:Op maandag 18 december 2023 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
als ik wegga heeft niet eens iemand het in de gaten
25 jaar tyfuschinezenquote:Op maandag 18 december 2023 22:48 schreef Szura het volgende:
Ik dacht dat Hongkongers vloeiend Engels spraken
Lekker lillian batsenquote:Op maandag 18 december 2023 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
okee ik stop ermee. Geen zin meer in dat nollesgezwam. Tot morgen allen.
Dag Flashquote:Op maandag 18 december 2023 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
CHINAEDquote:Op maandag 18 december 2023 22:48 schreef Szura het volgende:
Ik dacht dat Hongkongers vloeiend Engels spraken
Ben jij fan van Dudbridge? Die kwam met Flash van Queen op.quote:Op maandag 18 december 2023 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
ja die is dikker ja. Maar ik had vies plakhaar in gedachten.quote:
Nee. Moeder aller eendagsvliegen. Met Aiden Kirk dan.quote:Op maandag 18 december 2023 22:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Ben jij fan van Dudbridge? Die kwam met Flash van Queen op.
Wie is het klotedwergjequote:Op maandag 18 december 2023 23:00 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik mis de beste versie van Het Klotedwergje.
Die paar honderd euro tikt ie zelf maar afquote:Op maandag 18 december 2023 22:59 schreef Bezsen het volgende:
FOK! moet @:alaphilippe_ sponsoren voor q-school
Maar die speelde gisteren.quote:
Schijnt in Frankrijk ook bekend te staan als... La Plume.quote:Op maandag 18 december 2023 23:02 schreef Slobeend het volgende:
Jeetje, The Feather kan zelfs Frans.
Ally Pally om een uur of 6 na de middagsessiequote:Op maandag 18 december 2023 23:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het valt niet te ontkennen dat Ally Pally als geheel een gigantisch aso paradijs is. Als we alleen de wedstrijd van gisteren als voorbeeld nemen dan kan er geconstateerd worden dat er met vuurwerk, glaswerk, bier, urine en een katheter gesmeten is. Plus een ongeidentificeerd voorwerp wat door de scheidsrechter in beslag genomen is. Als je door het vuurwerk nog geen gehoorbeschadiging opgelopen had dan zorgde de "muziek" van meneer vDuijvenbode daar wel voor.
Ik draag tijdens het sporten nooit darts merchandise want anders denken mensen nog dat ik een of andere mongolische asociale vechtersbaas ben. Zo'n sfeertje hangt er rond deze vereniging. Misschien stoer als je in de brugklas zit maar ik wens daar liever niet mee geassocieerd te worden.
Punaise, mayonaise, trottoir, punaise, paraplu, croissant.quote:Op maandag 18 december 2023 23:02 schreef Slobeend het volgende:
Jeetje, The Feather kan zelfs Frans.
wtfquote:Op maandag 18 december 2023 23:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
urine en een katheter gesmeten is.
Zijn hier beelden van.quote:Op maandag 18 december 2023 23:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
dan kan er geconstateerd worden dat er met vuurwerk, glaswerk, bier, urine en een katheter gesmeten is.
quote:Op maandag 18 december 2023 23:04 schreef fetX het volgende:
[..]
Ally Pally om een uur of 6 na de middagsessie![]()
Ik heb nog nooit zo ongekend veel dronken idioten bij elkaar gezien. En dan denk je: ik moet nog![]()
quote:Na afloop was de sympathieke Vandenbogaerde te zwaar teleurgesteld om te reageren. De kans dat hij zijn ticket voor de Pro Tour, de ‘eerste klasse’ van het darts, verliest, is nu bijzonder groot. Momenteel staat Vandenbogaerde nog in de top 64 van de wereld, maar Steve Lennon en/of Connor Scutt kunnen mits één zege over hem wippen. Dan is hij zijn tourkaart kwijt.
Dartende neef Jeroen Caron - die erbij was - stond ons wel te woord. “Een dubbel gevoel”, klinkt het. “Er zat wel wat druk op bij Mario in verband met zijn tourkaart. Thibault speelde dan weer zonder druk… De dubbels vielen dan ook niet. Op een bepaald moment zelfs zes pijltjes en die komen aan natuurlijk. Bij Thibault vielen ze wel, spijtig maar we blijven achter Mario staan. Hij komt wel terug. Na afloop was hij heel stil en teleurgesteld, maar hij komt er wel bovenop.”
Caron doet in januari ook een gooi naar een tourkaart en hoopt net als Vandenbogaerde Ally Pally te halen. “Het is normaal dat Mario wat last had van zenuwen, het was zijn eerste keer op dit podium. Met die druk erbij dan, niet simpel. Maar het is heel cool om hier te zijn, ik droom er zelf van om hier te geraken. Stap voor stap!”
Wat is dit voor memequote:Op maandag 18 december 2023 23:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het valt niet te ontkennen dat Ally Pally als geheel een gigantisch aso paradijs is. Als we alleen de wedstrijd van gisteren als voorbeeld nemen dan kan er geconstateerd worden dat er met vuurwerk, glaswerk, bier, urine en een katheter gesmeten is. Plus een ongeidentificeerd voorwerp wat door de scheidsrechter in beslag genomen is. Als je door het vuurwerk nog geen gehoorbeschadiging opgelopen had dan zorgde de "muziek" van meneer vDuijvenbode daar wel voor.
Ik draag tijdens het sporten nooit darts merchandise want anders denken mensen nog dat ik een of andere mongolische asociale vechtersbaas ben. Zo'n sfeertje hangt er rond deze vereniging. Misschien stoer als je in de brugklas zit maar ik wens daar liever niet mee geassocieerd te worden.
En dan nog is ie de knappere versie van een bekende andere darterquote:Op maandag 18 december 2023 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lukeman is wel stereotype van viesdik
@de_boswachterquote:Op maandag 18 december 2023 23:09 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik mis de reviews die vroeger wel eens gepost werden tijdens zulke zaad-wedstrijden.
lekker zwetenquote:Op maandag 18 december 2023 23:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lukeman is wel stereotype van viesdik
Nee geen kumbek please.quote:Op maandag 18 december 2023 23:09 schreef fetX het volgende:
Ik hoop niet dat deze wedstrijd nog om gaat draaien.
https://streamable.com/eudtmcquote:Op maandag 18 december 2023 23:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Vandaag een Leo?quote:Op maandag 18 december 2023 23:11 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga een biertje drinken. Ja het is maandag maar daar geef ik geen zak om!!
Die nemen 'm rectaal inquote:Op maandag 18 december 2023 23:11 schreef fetX het volgende:
En ja, er zijn idioten die kiwi met schil eten.
Toen vGerwen met een bekertje werd bekogeld werd toch ook de volledige dartsavond gestaakt en moesten ze de ochtend daarna in een lege zaal hem uitspelen.quote:
Site is stukquote:Op maandag 18 december 2023 23:09 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik mis de reviews die vroeger wel eens gepost werden tijdens zulke zaad-wedstrijden.
Kunnen ook van Onno Hoes zijnquote:Op maandag 18 december 2023 23:11 schreef AllesKaputt het volgende:
Ik vermoed dat die Lukeman minstens 3 leverworsten verorberd als ontbijt.
quote:Op maandag 18 december 2023 23:09 schreef WAvanBuren het volgende:
Geen slechte poging dit.quote:
Ik mis de atleten van vroeger... zoals Andy Fordham.quote:
quote:Op maandag 18 december 2023 23:20 schreef Kopiko het volgende:
Kom er net achter dat vooruitspoelen niet lukt bij een live stream.
Ik mis MarcelMaijerTeringLaijer echt nog geen seconde met z'n infantiele 'vragen' en gekke bekkenquote:
En niemand die er wat aan doet!quote:Op maandag 18 december 2023 23:20 schreef Kopiko het volgende:
quote:Op maandag 18 december 2023 23:20 schreef Kopiko het volgende:
God welquote:Op maandag 18 december 2023 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
als ik wegga heeft niet eens iemand het in de gaten
Mijn dartstactiek is zoveel mogelijk de triple 20 rammenquote:Op maandag 18 december 2023 23:31 schreef fetX het volgende:
Vincent vd Voort zijn tactiek is zoveel mogelijk spelers noemen van 3 punten.
Goh
Gary snapte het niet (lol)quote:Op maandag 18 december 2023 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
wtf GaryDie had er geen zin in zeker
Jij komt er wel.quote:Op maandag 18 december 2023 23:32 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Mijn dartstactiek is zoveel mogelijk de triple 20 rammen
@Caland @fetX @Erasmus @Wereldgozer @GurneyIsBestOke @DombohetOlifantje1quote:Op maandag 18 december 2023 23:36 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Zometeen live podcast @:allefeyenoorders
Gaat ie nog wel een paar keer moeten aanhoren.quote:Op maandag 18 december 2023 23:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Price-schreeuw werd hem al te veel
Alleen MVG en Nijmanquote:
110,06. Meteen het beste van het toernooi.quote:Op dinsdag 19 december 2023 00:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Price zoals verwacht in orde. Benieuwd naar zijn first 9.
Ik ook. Maar ben GRIEPED. Of CORRED. Stukje vaccineren.quote:Op maandag 18 december 2023 23:09 schreef WAvanBuren het volgende:
ik mis er een paar. Leung, Kciukquote:Op dinsdag 19 december 2023 00:15 schreef Alaphilippe_ het volgende:
1 Michael Smith 100,09
PT14 Kevin Doets 99,46
21 Gary Anderson 98,29
5 Gerwyn Price 98,01
3 Luke Humphries 93,58
14 Joe Cullen 93,41
PT26 Lee Evans 92,33
11 Dave Chisnall 90,94
PT16 Connor Scutt 88,83
PT13 Simon Whitlock 88,38
PT25 Cameron Menzies 87,32
Q Darren Penhall 81,24
Die speelden niet in de tweede ronde.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik mis er een paar. Leung, Kciuk
Oh was dat het. Ja kan ik ook niet ruiken natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die speelden niet in de tweede ronde.
Laat de rest maar zitten. Wat een lamme big zeg.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:15 schreef The_Undertone het volgende:
die frituur draaide niet. Het was wel even leuk om te doen, maar ik zag me dat nu niet de volgende veertig jaar doen. Ik ben ook geen werker. Hoe zij twee dat hier doen met de zaak… Dat zit niet in mij. Ik geef dat ook eerlijk toe. Er zijn werkpaarden en ik ben dat niet, simpel.
Doet me denken aan Eli Iserbyt. Die had ook, om het oneerbiedig te zeggen, een knecht nodig thuis om te presteren.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:15 schreef The_Undertone het volgende:
Heerlijk interview met de immer sympathieke Mike De Decker:
Knip
Mede met dank aan die gabber van gisteren. 11 in een R1 partijquote:Op dinsdag 19 december 2023 11:18 schreef Nober het volgende:
Nu al veertig(!) 180'ers meer gegooid na 24 wedstrijden dan tijdens het recordjaar in 2023.
ONGEKEND.
Moederskindje Mike. Kim schijt op hem.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:15 schreef The_Undertone het volgende:
Heerlijk interview met de immer sympathieke Mike De Decker:
Zijn “resting bitch face” moet je erbij pakken: Mike De Decker stond ooit stijf van de stress, nu wil hij ook naam maken op het WK darts
Mike De Decker wist niet wat hij zag toen hij als tiener de zolder moest opruimen van zijn moeder. Vandaag tien jaar later begint ‘The Real Deal’ aan zijn vierde opeenvolgende WK darts, na zijn beste jaar ooit. En toch: “Als ik nu eens de mentaliteit had gehad van Dimitri Van den Bergh hé… Dan had ik al veel verder gestaan.”
Wie Mike De Decker wil leren kennen, moet in de Mechelburger in Mechelen zijn. Die broodjeszaak wordt sinds jaar en dag uitgebaat door zijn mama Tamara Gauwe en stiefpapa Martin Kersbeeck. Na een drukke woensdag doen zij met veel plezier hun deur open voor een babbel over het oprukkende dartstalent, momenteel het nummer 37 van de wereld.
“Er is eigenlijk geen keuze geweest qua carričre voor Mike”, is mama De Decker resoluut. “Op z’n zeventiende kwam hij thuis van school met de boodschap: Ik ga niet meer. Als je wil dat er nog een diploma komt, dan ga je maar zelf. Mijn schooltijd is voorbij. Dan zijn we gaan bekijken wat hij wilde. Mee in de broodjeszaak draaien, zag hij niet zitten. Een frituur dan? We hebben vervolgens eentje overgenomen in Boom en dat heeft hij samen met Martin opengedaan.”
‘The Real Deal’ herinnert zich die episode nog goed. “Dat hebben we een jaar lang gedaan, maar die frituur draaide niet. Het was wel even leuk om te doen, maar ik zag me dat nu niet de volgende veertig jaar doen. Ik ben ook geen werker. Hoe zij twee dat hier doen met de zaak… Dat zit niet in mij. Ik geef dat ook eerlijk toe. Er zijn werkpaarden en ik ben dat niet, simpel. Het is goed dat ik dan darts heb gevonden. Nu ben ik intussen wel wat ouder en heb ik wel het idee: als er iets gebeurt, dan ga ik terug studeren (mama Tamara kijkt trots op, red.). Dat je toch iets van papieren hebt. In een magazijn voor 1.400 euro werken, ga ik niet doen.”
Gauwe: “We hebben Mike ook wel gepusht in het darts. Door zijn goeie prestaties bij de jeugd pakte hij al snel zijn tourkaart voor de Pro Tour (de ‘eerste klasse’ van het darts, red.). En dan had hij zoiets van: Ja, ik ben er en het is oké. Maar twee jaar later was hij die kaart terug kwijt omdat hij er weinig voor deed. Gelukkig had hij al een management dat kosten dekte, zoals hotels. Maar als hij het vliegtuig moest nemen, dan deden wij hem naar de luchthaven. Ook al moesten we dan om 4u00 opstaan. Dan waren we nog op tijd terug om de oven aan te steken om de broodjes af te bakken. Simpel was dat niet, maar dat doe je gewoon voor je kind. Zonder vragen te stellen. Ik zou het niet anders gedaan hebben, nu terugkijkend.”
De Decker: “Dat is voor mij wel goed geweest. Ik heb twee jaar de Challenge Tour gedaan, een stapje teruggezet dus, en dat was niet slecht. Dat is zwaarder dan de Pro Tour met twee toernooien op een dag, vier in een weekend. Maar veel verdien je daar niet mee, praktisch niks eigenlijk. Ik had een kaart en ik was ze kwijt, dus ik was eigenlijk geen profdarter meer. Toen kwam het besef: ‘je gaat er toch wel iets meer voor moeten doen’. Ik heb dan samen getraind met Jelle Klaassen (wereldtopper op dat moment, red.) en het kwam er toen op de Q School (het kwalificatietoernooi voor de Pro Tour, red.) gewoon uit. Het grappige was dat ik zei: De eerste dag is opwarming, de tweede dag pak ik mijn kaart. Wat zo ook gebeurde.”
Rastalent
De opmars van de jonge De Decker was dan ook steil. Bij z’n 17de verjaardag had hij nog geen dartsbord gezien. In de zomer daarop begon het pas, met wat hulp van zijn stiefvader.
“Hij moest de zolder mee helpen opkuisen en ineens kwamen we een dartsblok tegen”, aldus Kersbeeck. “Wat is dat? Ah met die pijltjes! Gaan we dat eens doen? Daarna stond die blok eerst op de ijskast hier en dan heb ik hem opgehangen. Na drie weken begon hij al vrij goed te gooien en dan zijn we ineens naar een toernooi gegaan hier in de buurt.”
Gauwe: “Hij was er meteen helemaal zot van. Ik weet nog dat ik op een bepaald moment in bed lag en ‘doek doek doek’ hoorde tegen de muur. Ja, Mike die aan het gooien was. Constant.”
Kersbeeck: “Weet je, darten kan je niet aanleren. Je hebt het of je hebt het niet. Zet honderd mensen in een lokaal en je haalt er direct de dartstalenten uit. Met veel training kun je alleen beter worden.”
De Decker: “Zonder talent haal je de Pro Tour niet. Het ging bij mij nu wel heel snel, daarom dat ik er misschien snel gek op was. Een paar weken later werd ik vijfde op een groot toernooi met bekende namen als Kim Huybrechts, Ronny Huybrechts en Geert De Vos. Bij de jeugd won ik alles en een paar weken na mijn 18de verjaardag werd ik meteen Belgisch kampioen.”
Na de stevige start, kwamen echter ook al vrij snel de werkpunten boven. “We hadden gezien hoe goed hij was, maar ook hoe lui hij was”, stelt mama De Decker. “Dat moet je niet onder stoelen of banken steken. Zowel in het dagelijkse leven als voor zijn darten.”
De Decker: “Als ik nu eens de mentaliteit had van een Dimitri Van den Bergh, dan stond ik al veel verder. Dat goeie jaar dat ik nu gedraaid heb, zou misschien sneller gekomen zijn.”
Stiefvader Martin komt met wat advies: “Je kan nog beter hé, maar dan moet je trainen met mensen die beter zijn. Eigenlijk zou het een beetje moeten zijn zoals bij Anderlecht, om een voetbalclub te noemen. Dat hij daar toekomt en met andere profs gaat trainen. Met z’n vrienden gaan gooien, dat is goed voor los te gooien maar daar wordt hij niet beter van. En er moet/kan nog een paar procent bij. Dat is moeilijk, maar het zit erin.”
“Hadden ambras bij eerste ontmoeting”
Wie Mike De Decker ook van binnen en van buiten kent, is zijn beste vriend Ludovic Rubais. “Ik ken hem al sinds zijn begindagen in het darts”, klinkt het met een sappig Franstalig accent. “Ik was al actief in het nationale team toen Mike erbij kwam, maar hij was al heel snel de beste van allemaal. We trainen ook regelmatig samen, dat is een afleiding voor hem.”
“Al hadden we wel ambras de eerste keer dat we elkaar zagen (lacht). We zaten in een poule met twee anderen en hij klopte ons. Er zijn dan wat woorden gevallen na een opmerking van hem. Korte erna zijn we samen naar Engeland getrokken voor een toernooi en hij apprecieerde dat ik zo eerlijk was. Sindsdien hebben we elkaar niet meer losgelaten. Ik hoor hem dagelijks en vaak trekken we elkaar door de moeilijkheden van het leven. Hoe hij is als persoon? Stil en droog, maar een echte grapjas. Als hij mij kan kloten… Maar ook iemand met een groot hart. Hij zit altijd in met anderen en probeert zo veel mogelijk te helpen.”
“Ik heb altijd geloofd dat Mike het zou halen. Velen vonden hem niet goed op een podium, maar kijk. Hij had alleen wat tijd nodig. Mike staat sowieso niet graag in de spotlights, lachen is voor hem soms moeilijk (grinnikt). Hij spreekt liever met zijn pijlen dan met zijn mond. Dat is Mike: geen woorden, maar daden. Hopelijk kan hij het tijdens dit WK laten zien. Als alles goed gaat, zullen we met een hele bende aanwezig zijn.”
Oei, spotlights
“Ja, maar het draait niet alleen over trainen”, antwoordt Gauwe. “Het gaat ook over gezonde voeding. Hoe lang dat ik daar met hem al over discussieer… Geen Sprite ’s morgens drinken, , maar wel een banaan met yoghurt en havermout eten. We zijn er echt van overtuigd dat dit iets is waardoor hij nog echt zou kunnen verbeteren.”
De Decker: “In Engeland eet ik s’ morgens altijd een banaan. Maar ik kan gewoon weinig verdragen op dat moment van de dag. Als ik twee bananen eet, zegt mijn maag: Stop! En ik ben ook veel afgevallen intussen. Ik weeg nu 77 kilogram en ik kom van 98 kilogram. Een groot verschil. Ik voel me veel fitter. Vroeger voelde ik na een paar wedstrijden dat ik meer moeite moest beginnen doen tijdens het gooien. Nu is dat niet meer.”
Gauwe: “Vroeger sportte hij niet, nu gaat hij al eens padellen. Dan is hij bezig, staat hij eens in het zweet, er komt wat spiermassa bij… Mike voelt zich nu vitaler. En hij is ook niet meer zo onder de indruk van alles en iedereen. Vroeger was hij onder de indruk als hij tegen Gerwyn Price of Michael Smith uitkwam. Vroeger was heel dat reizen een avontuur. Nu is hij dat gewoon, na een drietal jaar. Zoiets vergt altijd een aanpassingsperiode.”
Niet op de schop
De Decker heeft er dankzij zijn mentale en fysieke ontwikkeling zijn beste seizoen ooit opzitten. Hij haalde voor het eerst een finale van een vloertoernooi, stootte een eerste keer door tot de laatste dag van een European Tour-manche en steeg van de 53ste naar de 37ste plaats op de wereldranglijst. Nu hoopt hij voor het eerst voorbij de tweede ronde op het WK te geraken. Eerste tegenstander is de Duitser Dragutin Horvat. Daarna volgt het 32ste en laagste reekshoofd Madars Razma. Bij winst kan een clash met titelverdediger Michael Smith volgen.
De voorbereiding is alleszins in alle rust verlopen. De Decker woont sinds een goed jaar terug thuis, na een periode in Nederland vanwege een stukgelopen relatie.
“Of ik blij was dat hij terugkwam? Nee, want mijn kind was ongelukkig en dat wil je nooit zien”, is mama Tamara duidelijk. “Maar de deur staat altijd voor hem open. Mama doet nu terug de was en de plas. In essentie worden al zijn zorgen ontnomen, dat is altijd al zo geweest. Wij zorgen ervoor dat alles wordt geregeld, het enige wat hij moet doen is zijn pijlen goed naar het bord gooien. Dat hij traint, op tijd opstaat… En ik moet zeggen: daar is hij enorm in verbeterd. Er is een periode geweest dat hij tot een kot in de nacht zat te gamen, maar dat doet hij niet meer. Maar voor je kind doe je alles, ook voor die van Martin. Die hebben hun leven wel al wat meer op de rails. Mike is een beetje het kakkenestje hé.”
De reactie volgt snel: “Wat zag ik onlangs, een moeder die een rechtszaak had aangespannen om de kinderen van 42 jaar buiten te krijgen? Ik heb nog vijftien jaar (lacht). Maar het is ook wel zo dat ik meer en beter ben beginnen trainen door mijn stiefvader. Nu is dat minder omdat ik elke dag ergens probeer te gaan trainen. In Dartsshop Madhouse - een van mijn sponsors - of bij mijn beste vriend Ludovic of gewoon ergens op een toernooi. Dimitri stuurde ook al dat we terug kunnen trainen nu hij terug in België woont.”
Gauwe: “Martin zorgt er inderdaad mee voor dat Mike zonder stress kan trainen. We hadden onderling zelfs afgesproken dat als het financieel moeilijk zou worden, ik een weekendjob bij zou zoeken. Mike zal kunnen darten zoals hij wil darten. Mike heeft een biologische papa, maar Martin is zijn vader. Zijn papa is er, maar Martin is zijn vader. En Mike mag dan al 28 zijn, hij zit hier niet op de schop. Verre van. Het enige wat we willen, is dat hij een basis opbouwt voor de toekomst. Dat hij iets koopt en eventueel verhuurt.”
De Decker: “Ik heb altijd gezegd: zolang ik alleen blijf, ga ik niet uit huis. Ik ben meer weg dan dat ik thuis ben. Waarom zou ik in godsnaam alleen gaan wonen? Ik ben twee dagen in de week thuis. Dan snij ik in mijn eigen vel.”
Verkeerde perceptie
De Decker is momenteel nog de Belgische nummer drie, na Van den Bergh en Huybrechts. Hij vangt dus minder wind dan die twee kleppers, maar ook ‘The Real Deal’ ontloopt niet aan de vaak harde kritiek in de dartswereld.
“Je merkt het direct wanneer hij een goed of slecht weekend heeft gedraaid”, aldus de mama. “Logisch ook. Als hij verliest, krijgt hij wel veel ‘shitberichten’. Hij is intussen wel al professioneel genoeg om die horizontaal te klasseren en weg te gooien, je moet er zelfs niet naar kijken. Dat gaat vaak over gokkers, maar je moet je daarover zetten. Hoewel dat moeilijker is voor hem als voor ons. Sociale media is iets dat wij niet kenden. Toen werd er eens iets onderling gezegd en daar bleef het bij. Nu zetten ze het erop en kan iedereen het zien.
De Decker: “Daarom ook dat ik Facebook verwijderd heb. Ze hebben zelfs commentaar op Dimitri.”
Gauwe: “Terwijl dat de meest vriendelijke persoon is die ik ken… Als het niet goed was, dan is er commentaar. En als het goed was, dan heb je geluk gehad. Bij Dimitri klagen ze zelfs over zijn dansje, terwijl ik denk: laat die jongen lekker vrolijk zijn. Ongelooflijk. Die mens zal nooit iets verkeerd zeggen over iemand, is altijd vriendelijk, altijd goedgezind…
De Decker: Ja, maar de meeste mensen kennen hem niet hé. Kijk maar eens wat voor commentaar ze geven op die topvoetballers, die kennen ze ook niet. En die hebben dan nog ergens het geluk dat ze vaak zeiken op de hele ploeg, darts is een individuele sport.”
Wie velen ook niet kennen, is Mike De Decker zelf. Al kan je ‘de mensen’ niet volledig ongelijk geven als ze een verkeerde perceptie hebben. “Dat hij wat nors overkomt? Ja, dat is hoe wij zijn. Het is altijd al zo geweest, dat uitzicht. Dat heeft hij echt van zijn moeder”, klinkt het.
De Decker: “Ik had het er onlangs nog over met iemand tijdens een toernooi. Die zei van: Jij kijkt altijd zo zuur. Ik heb geantwoord dat ik niet een hele dag met een smile ga rondlopen. Ik ben zo niet. Als er iets grappig is of als het plezant is, dan lach ik. Je kan dat vragen aan de darters waarmee ik veel optrek, zoals Martijn Kleermaker. Ik kan me echt wel amuseren. Maar kijk, ik kan er dus niet aan doen dat ik, wat ze noemen, een resting bitch face (een eerder arrogant en negatief gezicht dat volgens de wetenschap echt bestaat, red.). En waar er nog veel niet tegen kunnen: als iets mij niet aanstaat, dan zeg ik dat ook.”
Sowieso schijten alle Belgen op elkaarquote:Op dinsdag 19 december 2023 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Moederskindje Mike. Kim schijt op hem.
Ze poepen wat af.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Sowieso schijten alle Belgen op elkaar
quote:Op dinsdag 19 december 2023 09:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aan de spelers te zien wordt het een enorm sfeervolle middag in Alexandra Palace!
Super Mario dus niet, en Dimitri laat zijn vriendin alle ruzies afhandelen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 12:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Sowieso schijten alle Belgen op elkaar
quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ian White, wat een aids meteen weer om de dag mee te beginnen.
Kwakman beunt ook overal bij.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:31 schreef Doevelaer het volgende:
Koert Co en Kwakman, potentieel goed trio
Hep zich wel voorbereidquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kwakman beunt ook overal bij.
Lekker kijken met het emmertje erbij.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:28 schreef Doevelaer het volgende:
Buikgriep, dus we liggen klaar voor de middagsessie![]()
Had zaterdag een kerstdiner, sliep bij een maatje in Groningen. Zaten gisteren beide te klagen over een tweedaagse kater. App hem vanochtend 'Buikgriep?'quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lekker kijken met het emmertje erbij.
James wordt inderdaad elk jaar groter, vooral in de breedte dan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:36 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Veel zin om James Wade, de grote outsider, in actie te zien tegen Matt Campbell.
Beterschap vent!quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:28 schreef Doevelaer het volgende:
Buikgriep, dus we liggen klaar voor de middagsessie![]()
hoofd in zijn nek anders valt zijn pruik eraf.quote:
Videoland blijkbaar welquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:49 schreef franklop het volgende:
Ik kijk maar eens mee.
Heeft Viaplay ook rechten van Mr Bean?
Je neemt maar vrij!quote:Op dinsdag 19 december 2023 13:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja nou ik had dit toch aangekondigd.
Ik ben vrij maar ik moet zo naar de tandarts want mijn mond vindt dat ik teveel gewerkt heb en te slecht voor mezelf heb gezorgdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |