https://www.telegraaf.nl/(...)-of-hoofddoek-dragenquote:ARNHEM - Handhavers in Arnhem mogen vanaf vrijdag zichtbaar religieuze uitingen dragen bij hun uniform. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een hoofddoek, keppel of een tulband. Religieuze uitingen waren al toegestaan voor ambtenaren met publieksfuncties en Arnhem vindt het niet langer passend om handhavers daarvan uit te sluiten, schrijft burgemeester Ahmed Marcouch in een brief aan de gemeenteraad.„Vanaf vandaag zorgen we ervoor dat een handhaver bij het uniform de religieuze uitingen niet hoeft te verstoppen. Zo hoeft een Arnhemse handhaver tijdens zijn werk geen afscheid te nemen van iets dat hoort bij zijn identiteit”, aldus Marcouch.
Marcouch gaat daarmee rechtstreeks in tegen de wens van minister Yesilgöz (Justitie en Veiligheid) en de Tweede Kamer. De minister deed religieuze uitingen bij politieagenten in de ban, maar kan dat strikt formeel niet ook doen bij boa’s. Er zijn gemeenten die deze ruimte benutten om voor boa’s andere maatstaven te hanteren.Hoofddoekjes en andere religieuze hoofdbedekkingen zijn onder meer in Tilburg al toegestaan. In het Gelderse Arnhem diende de fractie van DENK vorig jaar een motie in om de kledingvoorschriften aan te passen. In Utrecht is een soortgelijke motie aangenomen om dit te regelen. „Maar daar wordt nog aan gewerkt en we zijn nog niet zover”, zo laat een woordvoerder weten.
Handhavers mogen zelf weten of ze hun religie zichtbaar willen uitdragen in hun kleding, schrijft Marcouch. Voorwaarden zijn dat de uiting de veiligheid niet in de weg staat en dat het om „een passende en herkenbare uiting” gaat. De burgemeester van PvdA-huize stelt dat religieuze uitingen op het uniform neutraal optreden door een handhaver niet in de weg staan.
Geef Marcouch maar strafontslag en draai die maatregel terug. Idiote geloofsgekkenquote:
Waarom was het eerst wel passend om handhavers hiervan uit te sluiten, en nu niet meer?quote:en Arnhem vindt het niet langer passend om handhavers daarvan uit te sluiten, schrijft burgemeester Ahmed Marcouch in een brief aan de gemeenteraad.
Waarom zou een handhaver zijn identiteit moeten kunnen uiten onder werktijd? Waarom wordt dit ogenschijnlijk wederom nogal selectief beperkt tot religieuze uitingen? Een handhaver moet zich alleen kunnen uitlaten als de uitlating religieus van aard is, waarom?quote:Zo hoeft een Arnhemse handhaver tijdens zijn werk geen afscheid te nemen van iets dat hoort bij zijn identiteit”, aldus Marcouch.
Inderdaad. Net alsof er overal in Nederland mensen met tulbanden en keppeltjes lopen.quote:Op maandag 18 december 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Marcouch houdt er duidelijk een dubbele agenda op na. Dat zag je ook na 7 oktober en ook na de overwinning van de PVV op 22 november.
Laten we wel wezen, dit gaat puur en alleen om de hoofddoeken die gedragen moeten kunnen worden. Niet om de andere religies die in dit verhaaltje altijd zijdelings genoemd worden. Het is jammer dat het politie apparaat dit niet kan dwarsbomen, want dan worden ze weer als discriminerend aangemerkt.
Volgens mij is die stip een soort van make up.quote:Op maandag 18 december 2023 17:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mij boeit het niet. Ook wel 'ns een hindoestaanse van de koninklijke Marechaussee met een stip op 'r voorhoofd gezien.
Zal wel weer voer zijn voor de tokkie boosmensen.
Dit dus preciesquote:Op maandag 18 december 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Marcouch houdt er duidelijk een dubbele agenda op na. Dat zag je ook na 7 oktober en ook na de overwinning van de PVV op 22 november.
Laten we wel wezen, dit gaat puur en alleen om de hoofddoeken die gedragen moeten kunnen worden. Niet om de andere religies die in dit verhaaltje altijd zijdelings genoemd worden. Het is jammer dat het politie apparaat dit niet kan dwarsbomen, want dan worden ze weer als discriminerend aangemerkt.
Kansloze "durrrr tokkie" reflex elke keer. De enige die zich enigszins als een tokkie gedraagt is Marcouch zelf met zijn "ik bepaal zelf aan welke wetten/regels ik me hou."quote:Op maandag 18 december 2023 17:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mij boeit het niet. Ook wel 'ns een hindoestaanse van de koninklijke Marechaussee met een stip op 'r voorhoofd gezien.
Zal wel weer voer zijn voor de tokkie boosmensen.
Deze user komt toch nooit met inhoudelijke teksten.quote:Op maandag 18 december 2023 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kansloze "durrrr tokkie" reflex elke keer. De enige die zich enigszins als een tokkie gedraagt is Marcouch zelf met zijn "ik bepaal zelf aan welke wetten/regels ik me hou."
Jij kunt je beter bezighouden met users die woorden als salafisten bezigen zoals een user hierboven.quote:Op maandag 18 december 2023 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kansloze "durrrr tokkie" reflex elke keer. De enige die zich enigszins als een tokkie gedraagt is Marcouch zelf met zijn "ik bepaal zelf aan welke wetten/regels ik me hou."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |