abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 18 december 2023 @ 16:45:08 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211659595

quote:
ARNHEM - Handhavers in Arnhem mogen vanaf vrijdag zichtbaar religieuze uitingen dragen bij hun uniform. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om een hoofddoek, keppel of een tulband. Religieuze uitingen waren al toegestaan voor ambtenaren met publieksfuncties en Arnhem vindt het niet langer passend om handhavers daarvan uit te sluiten, schrijft burgemeester Ahmed Marcouch in een brief aan de gemeenteraad.„Vanaf vandaag zorgen we ervoor dat een handhaver bij het uniform de religieuze uitingen niet hoeft te verstoppen. Zo hoeft een Arnhemse handhaver tijdens zijn werk geen afscheid te nemen van iets dat hoort bij zijn identiteit”, aldus Marcouch.
Marcouch gaat daarmee rechtstreeks in tegen de wens van minister Yesilgöz (Justitie en Veiligheid) en de Tweede Kamer. De minister deed religieuze uitingen bij politieagenten in de ban, maar kan dat strikt formeel niet ook doen bij boa’s. Er zijn gemeenten die deze ruimte benutten om voor boa’s andere maatstaven te hanteren.Hoofddoekjes en andere religieuze hoofdbedekkingen zijn onder meer in Tilburg al toegestaan. In het Gelderse Arnhem diende de fractie van DENK vorig jaar een motie in om de kledingvoorschriften aan te passen. In Utrecht is een soortgelijke motie aangenomen om dit te regelen. „Maar daar wordt nog aan gewerkt en we zijn nog niet zover”, zo laat een woordvoerder weten.

Handhavers mogen zelf weten of ze hun religie zichtbaar willen uitdragen in hun kleding, schrijft Marcouch. Voorwaarden zijn dat de uiting de veiligheid niet in de weg staat en dat het om „een passende en herkenbare uiting” gaat. De burgemeester van PvdA-huize stelt dat religieuze uitingen op het uniform neutraal optreden door een handhaver niet in de weg staan.
https://www.telegraaf.nl/(...)-of-hoofddoek-dragen

Wat vind je hiervan?

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_211659618
Als burgemeester moet je gewoon gehoorzamen. Zou een mooie bende worden als iedereen maar doet waar die zin in heeft.
Tevens Marokkaans, niet echt handig dit.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211659620
Bizar dat een islamist toelaat dat islamisering doorgaat.
pi_211659630
Nou ingrijpen dan.
pi_211659643
Moeten ze in Den Haag doen, en dan met een keppeltje op in de Schilderswijk gaan lopen. Succes hé!
Zonder wrijving geen glans
  maandag 18 december 2023 @ 16:55:11 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211659664
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2023 16:49 schreef HyperViper het volgende:
Nou ingrijpen dan.
Geef Marcouch maar strafontslag en draai die maatregel terug. Idiote geloofsgekken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211659700
Die Marcouch houdt er duidelijk een dubbele agenda op na. Dat zag je ook na 7 oktober en ook na de overwinning van de PVV op 22 november.

Laten we wel wezen, dit gaat puur en alleen om de hoofddoeken die gedragen moeten kunnen worden. Niet om de andere religies die in dit verhaaltje altijd zijdelings genoemd worden. Het is jammer dat het politie apparaat dit niet kan dwarsbomen, want dan worden ze weer als discriminerend aangemerkt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 18 december 2023 @ 17:01:03 #8
65846 Bocaj
47th President.
  Forum Admin maandag 18 december 2023 @ 17:01:27 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211659713
Verschrikkelijk nare tendens dat bestuurders selectief met wet en regelgeving omgaan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 18 december 2023 @ 17:04:37 #10
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211659735
Een beetje raar om keppeltjes voor handhavers te verbieden terwijl politici allemaal met een keppeltje rondhuppelen om hun loyaliteit aan Israël te tonen?
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211659750
Ooooh, wat gaat de PVV zo nog veel zetels krijgen. :{w

Dat zouden er nu al 43 zijn uit mijn hoofd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211659781
quote:
en Arnhem vindt het niet langer passend om handhavers daarvan uit te sluiten, schrijft burgemeester Ahmed Marcouch in een brief aan de gemeenteraad.
Waarom was het eerst wel passend om handhavers hiervan uit te sluiten, en nu niet meer?

quote:
Zo hoeft een Arnhemse handhaver tijdens zijn werk geen afscheid te nemen van iets dat hoort bij zijn identiteit”, aldus Marcouch.
Waarom zou een handhaver zijn identiteit moeten kunnen uiten onder werktijd? Waarom wordt dit ogenschijnlijk wederom nogal selectief beperkt tot religieuze uitingen? Een handhaver moet zich alleen kunnen uitlaten als de uitlating religieus van aard is, waarom?
pi_211659796
Ik vind het toch problematisch dat een Marokkaanse moslim nou net degene is die zoiets doet. Je kan deze beslissing niet los zien van zijn achtergrond.

Voor een niet-gekozen 'neutrale' despoot nogal ingewikkeld.
  maandag 18 december 2023 @ 17:18:12 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211659815
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Marcouch houdt er duidelijk een dubbele agenda op na. Dat zag je ook na 7 oktober en ook na de overwinning van de PVV op 22 november.

Laten we wel wezen, dit gaat puur en alleen om de hoofddoeken die gedragen moeten kunnen worden. Niet om de andere religies die in dit verhaaltje altijd zijdelings genoemd worden. Het is jammer dat het politie apparaat dit niet kan dwarsbomen, want dan worden ze weer als discriminerend aangemerkt.
Inderdaad. Net alsof er overal in Nederland mensen met tulbanden en keppeltjes lopen.
  maandag 18 december 2023 @ 17:18:50 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211659823
Belachelijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211659826
Mij boeit het niet. Ook wel 'ns een hindoestaanse van de koninklijke Marechaussee met een stip op 'r voorhoofd gezien.

Zal wel weer voer zijn voor de tokkie boosmensen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211659837
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 17:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mij boeit het niet. Ook wel 'ns een hindoestaanse van de koninklijke Marechaussee met een stip op 'r voorhoofd gezien.

Volgens mij is die stip een soort van make up.

Kan allebei:

Hindoes hebben hun eigen traditionele geneeskunst, deze heet ayurveda en is duizenden jaren oud. Verder dragen hindoes soms een rode stip op hun voorhoofd. Sommigen doen dat omdat ze het mooi vinden, anderen zien het als religieus symbool. In de tempel smeert de priester ook vaak iets op het voorhoofd van bezoekers.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211659842
Hoog tijd voor een politieagent die pastafari is.
  maandag 18 december 2023 @ 17:23:16 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211659846
Dat hele hoofddoekverbod interesseert me geen fluit, maar als burgemeesters op eigen houtje kunnen gaan besluiten aan welke regels ze zich wel of niet willen houden dan maken we de zaken wel bijzonder ingewikkeld. Misschien had Marcouch hier even over zijn voorbeeldfunctie moeten nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211659885
Tja we hebben de salafisten zelf binnen gelaten.
pi_211659894
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

Dit dus precies ^O^
  Forum Admin maandag 18 december 2023 @ 17:31:47 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211659912
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 17:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Kansloze "durrrr tokkie" reflex elke keer. De enige die zich enigszins als een tokkie gedraagt is Marcouch zelf met zijn "ik bepaal zelf aan welke wetten/regels ik me hou."
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 18 december 2023 @ 17:32:34 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211659921
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kansloze "durrrr tokkie" reflex elke keer. De enige die zich enigszins als een tokkie gedraagt is Marcouch zelf met zijn "ik bepaal zelf aan welke wetten/regels ik me hou."
Deze user komt toch nooit met inhoudelijke teksten.
pi_211659947
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jij kunt je beter bezighouden met users die woorden als salafisten bezigen zoals een user hierboven.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211659956
Als een hoofddoek toegestaan is zou een swastika op de arm ook toegestaan moeten zijn.

Ik ben tegen beide, maar gelijke monniken gelijke kappen.

Beide uitingen zijn door verschillende culturen gebruikt maar staan hedendaags vooral symbool voor een moordlustige ideologie. En nee, natuurlijk is niet elke moslim moordlustig, maar dat is ook niet iedereen die de swastika als religieus teken ziet. Of gewoon mooi vindt.

Óf je mag jezelf "versieren" op elke manier die je wil, óf je draagt gewoon een uniform waarbij het enige onderscheid is hoe je er fysiek uitziet.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2023 17:41:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')