abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 december 2023 @ 12:54:35 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211637034
Het proces tegen de Franse seriemoordenaar Monique Olivier nadert zijn einde. Een opmerkelijke getuige is gehoord: haar eigen zoon.

Hij is nu 35 jaar, heeft een baan en woont in Zuid-Frankrijk. Maar de eerste 15 jaar van zijn leven deelde hij met twee seriemoordenaars: zijn ouders. Hij was als baby, peuter, kind en tiener omringd door ontvoeringen, verkrachtingen en moorden. Hij zat in de auto waarmee meisjes en vrouwen werden opgepikt. Hij woonde in het huis waar slachtoffers werden gedood.

,,Ik heb 15 jaar met ze samengeleefd, maar ze hebben nooit verteld wat ze deden.’’ Als klein kind had hij helemaal niets in de gaten. Gruweldaden? Hij had er geen weet van, zegt hij. Hij had wel wapens en geld in huis zien liggen. ,,Maar ik dacht dat ze misschien een overval hadden gepleegd, iets stoms hadden gedaan.’’

Selim is het kind van Michel Fourniret en Monique Olivier. Z’n vader, overleden in 2021, is veroordeeld voor acht moorden, z’n moeder is veroordeeld voor vijf moorden. Van eind jaren 80 tot begin jaren 2000 lieten ze in België en Frankrijk een schrikbarend spoor van menselijk leed achter zich.

De zoon van het echtpaar werd deze week gehoord in de rechtbank. Moeder Monique Olivier staat daar opnieuw terecht. Justitie houdt haar verantwoordelijk voor de verdwijning van de 9-jarige Estelle Mouzin in 2003, de moord op de 20-jarige Joanna Parrish in 1990 en de verdwijning van de 19-jarige Marie-Angèle Domèce in 1988.

Videoverbinding
Selim sprak de rechtbank toe via een videoverbinding en was knullig vermomd, met een pruik en een nepbaard. Over zijn vader, seriemoordenaar Michel Fourniret zei hij: ,,Hij was autoritair, niet liefdevol, hij speelde nooit met me. Maar het was wel mijn vader.’’

Over zijn moeder, seriemoordenaar Monique Olivier zei hij: ,,Ze hield van me, ze hielp me. Ze was mijn moeder en een kind houdt van zijn moeder. We voelden ons verbonden: als we grapjes maakten stopten we als Michel er aan kwam.’’

Selim werd ‘gebruikt’ door zijn ouders. Toen Monique Olivier zwanger van hem was, veinsde ze buikkramp om een jonge vrouw in de val te lokken en te ontvoeren. Het lichaam van die vrouw is nooit teruggevonden.

‘Waarom kon ik uit hun handen blijven en anderen niet?’
Toen Selim twee maanden oud was klampte zijn moeder een 12-jarig meisje aan, zogenaamd om te helpen bij het zoeken van een dokter voor haar baby. Het meisje werd ontvoerd, vermoord en door Fourniret en Olivier begraven in hun tuin.

Toen Selim negen jaar oud was probeerden Fourniret en Olivier een Belgische studente in huis te halen, zogenaamd om de jongen pianoles te geven. De jonge vrouw was verbaasd: ze sprak nauwelijks Frans en woonde op 100 kilometer afstand. Ze besloot geen les te geven. ,,Ik vraag me af: waarom kon ik uit hun handen blijven en anderen niet?’’ zei de vrouw in de rechtbank.

,,Ik was een baby, ik ben gebruikt als lokaas’’, zei Selim een paar jaar geleden op de Franse tv. ,,Ja, we hebben Selim gebruikt, maar dat was z’n vaders idee’’, zei Monique Olivier.

Herinneringen weg gedrukt
Gedurende 15 jaar was de jongen zich niet bewust van wat er gebeurde, vertelde de volwassen Selim deze week tegen de rechter. ,,Ik probeer wel eens terug te denken om te kijken of dingen naar boven komen waarmee ik nabestaanden kan helpen. Maar er komt niets boven. Misschien heb ik herinneringen wel weg gedrukt om mezelf te beschermen.’’

Pas na de arrestatie van zijn vader in 2003 kreeg de toen 15-jarige Selim door wat er aan de hand was. Fourniret zat in de cel en Olivier moest aan de lopende band naar het politiebureau waar ze werd verhoord. ,,Op een dag vertrok ze weer maar kwam ze niet meer terug. Toen zat ik helemaal alleen thuis. Mijn oom is me toen komen halen en hij heeft verteld wat er aan de hand was.’’ Daarna heeft Selim zijn vader en moeder nooit meer ‘papa’ en ‘mama’ genoemd: het waren vanaf toen Michel en Monique.

Die afstandelijkheid was er ook in de rechtbank. Monique Olivier benadrukte keer op keer dat ze alleen maar deed wat Michel Fourniret haar vroeg te doen. Zoon Selim maakte korte metten met die ‘slachtofferrol’. ,,Ze was geen slachtoffer, ze was een medeplichtige. Ze hadden een pact gesloten, ze wist wat er gebeurde.’’ Selim vertelde dat toen Fourniret werd opgepakt zijn moeder meteen wilde verhuizen, naar een nieuw huis dicht bij de gevangenis waar haar man zat. ,,Dat hoefde ze helemaal niet te doen, ze had juist ook ver weg kunnen gaan wonen.’’

‘Je lijkt precies op je vader’
Tijdens zijn verhoor vroeg Selim aan zijn moeder om opheldering te geven over verdwenen lichamen en slachtoffers. Om de nabestaanden duidelijkheid te verschaffen. ,,Wie ben jij om mij de les te leren?’’, sneerde zijn moeder. Om er kwaad aan toe te voegen: ,,Je lijkt precies op je vader, zoals je nu vermomd bent!’’ Selim tegen zijn boze moeder: ,,Nu laat je je ware aard zien.’’

Het verhoor was afgelopen en de videoverbinding met de zoon werd verbroken. Voor Selim was het tijd om naar zijn eigen wereld terug te keren: hij is zelf begin dit jaar officieel in staat van beschuldiging gesteld wegens poging tot verkrachting van een 16-jarig meisje.

Monique Olivier (74) stond vrijdag voor de laatste keer voor de rechter. Daarna volgt het vonnis over haar betrokkenheid bij de dood van het meisje en de twee vrouwen. Maar Olivier gaat sowieso de cel weer in. Ze is bij eerdere processen al veroordeeld tot levenslang en 20 jaar.

https://www.ad.nl/buitenl(...)als-lokaas~a2516968/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211637053
Netflix, dat is pas een serie moordenaar :Y

Menig serie die na 1 of 2 seizoenen de nek om is gedraaid :'(
pi_211638056
Dit soort mensen verdient maar één straf...
pi_211638065
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 december 2023 14:41 schreef aloa het volgende:
Dit soort mensen verdient maar één straf...
Idd :(
The best of Frans Bauer op repeat op maximum volume :(

Geen genade :(
  zaterdag 16 december 2023 @ 16:05:53 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211638857
Wat een ziek volk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Colorchick zaterdag 16 december 2023 @ 17:36:36 #6
382129 crew  Donna
pi_211639647
De appel valt niet ver van de boom
pi_211639787
heet die zoon echt Selim?
ik denk het niet hè, aangezien ie vermomd was, zou ie ook zijn echte naam niet hebben opgegeven.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_211640159
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 17:36 schreef Donna het volgende:
Ja dat was sneu om te lezen
  zaterdag 16 december 2023 @ 19:13:24 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211640360
:') :') :') :') :')

quote:
Voor Selim was het tijd om naar zijn eigen wereld terug te keren: hij is zelf begin dit jaar officieel in staat van beschuldiging gesteld wegens poging tot verkrachting van een 16-jarig meisje.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211640912
quote:
Voor Selim was het tijd om naar zijn eigen wereld terug te keren: hij is zelf begin dit jaar officieel in staat van beschuldiging gesteld wegens poging tot verkrachting van een 16-jarig meisje.
Hij heeft een aardje naar z'n vaartje / appel-niet-ver-van-boom-valt / jong geleerd, oud gedaan
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211640939
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 17:36 schreef Donna het volgende:
Daar lijkt het helaas wel op. Al is-ie dus nog niet veroordeeld.
  Trouwste user 2022 woensdag 20 december 2023 @ 14:14:45 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_211680691
De Franse seriemoordenaar Monique Olivier (75) is opnieuw veroordeeld tot levenslang. Ze stond terecht voor medeplichtigheid aan de ontvoering en de dood van een meisje en twee jonge vrouwen. In alle drie de zaken heeft ze bekentenissen afgelegd. De moorden pleegde ze samen met haar man, seriemoordenaar Michel Fourniret, die in 2021 in gevangenschap overleed.

Volgens de Franse rechter moet ze vanwege die misdrijven voor de rest van haar leven achter de tralies verdwijnen. De komende 20 jaar mag ze sowieso niet op vrije voeten komen, aldus het vonnis.

Justitie had levenslang geëist, waarvan ze 22 jaar verplicht achter de tralies zou moeten blijven. Olivier deed actief mee met de gruweldaden van haar man, zei de aanklager in het slotpleidooi. ,,Ze was de ideale bondgenoot. Samen waren ze het ergste seriemoordenaars-koppel van de laatste 50 jaar.’’

Monique Olivier zou tijdens de rechtszaak bovendien ‘leugens’ hebben verteld, onverschillig zijn geweest en geen empathie hebben getoond. ,,Daardoor zijn de families van de slachtoffers dubbel gestraft.’’

Olivier stond de afgelopen drie weken terecht voor de verdwijning van de 9-jarige Estelle Mouzin in 2003, de moord op de 20-jarige Joanna Parrish in 1990 en de verdwijning van de 19-jarige Marie-Angèle Domèce in 1988.

Bekentenissen
De advocaat van Olivier, Richard Delgenes, benadrukte tijdens het proces juist dat zijn cliënt wèl heeft gepraat en openheid van zaken heeft gegeven. Olivier heeft gezegd medeverantwoordelijk te zijn voor de dood van Parrish en Domèce. En ze zei te hebben gelogen toen ze Fourniret een alibi gaf voor de moord op de 9-jarige Estelle Mouzin. ,,Zonder die bekentenissen was er nu niet eens een proces geweest’’, aldus Delgenes.

Hij zal geen beroep aantekenen tegen het vonnis: ,,We willen niet dat de nabestaanden nog een tweede proces moeten doorstaan.’’

Vergiffenis
Olivier heeft tijdens de zittingen geen nieuwe informatie gegeven over de lichamen van Domèce en Mouzin, die nog steeds spoorloos zijn. Ze kreeg, op de laatste zittingsdag, het laatste woord van de rechter. ,,Ik heb spijt van wat ik heb gedaan’’, zei ze. ,,Ik vraag vergiffenis aan de families van de slachtoffers, hoewel ik weet dat het onvergeeflijk is wat ik heb gedaan.’’

Het is niet de eerste keer dat ze wordt veroordeeld: er zijn al twee rechtszaken geweest voor vijf andere moorden waar ze medeplichtig aan was. Daarvoor werd ze een keer tot levenslang en een keer tot 20 jaar cel veroordeeld. Fourniret werd tijdens zijn leven veroordeeld voor acht moorden.

En nog altijd lopen er onderzoeken naar onopgehelderde moorden en verdwijningen. ,,Het echtpaar Fourniret-Olivier laat geheimen achter’’, zei advocaat Didier Seban van de nabestaanden. ,,Fourniret heeft zelf gesproken over 35 moorden die ze hebben gepleegd.’’

https://www.ad.nl/buitenl(...)te-50-jaar~a8928ddf/

Stel je voor dat alle feiten en misdaden boven water zouden komen. :{ Dit is wat er is bekend of ontdekt. Misschien wel topje ijsberg :{ Over ijsberg gesproken. Moet denken aan de documentaire over The Iceman. De maffia-killer in de VS.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 20 december 2023 @ 15:53:35 #13
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_211681797
quote:
Selim werd ‘gebruikt’ door zijn ouders. Toen Monique Olivier zwanger van hem was, veinsde ze buikkramp om een jonge vrouw in de val te lokken en te ontvoeren. Het lichaam van die vrouw is nooit teruggevonden.
Deze zin intrigeert me nogal voor een onbenullige bijzin.

Staat er nou dat zijn moeder zwanger van haar zoon was? Arme jongen.

Ik weet dat hij ook verdachte is. Maar damn.
pi_211687808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:53 schreef Saboo het volgende:

[..]
Deze zin intrigeert me nogal voor een onbenullige bijzin.

Staat er nou dat zijn moeder zwanger van haar zoon was? Arme jongen.

Ik weet dat hij ook verdachte is. Maar damn.
Ze bedoelen dat die moeder op dat moment in verwachting was van haar zoon (hij zat dus op dat moment in haar buik), lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')