Ik denk dat ik ongeveer 7 uur per week aan wiskunde-opdrachten besteed, zonder de reguliere schooltijd mee te rekenen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 00:44 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoeveel tijd per week besteed je nu aan wiskunde naast de reguliere schooltijd? (Dus huiswerk, zelfstudie, etc.)
Hoeveel tijd wil je straks op de uni naast de reguliere uren aan zelfstudie besteden?
Laat je daardoor niet afschrikken. Ik ben met een 5,7 voor wiskunde B uiteindelijk gepromoveerd in een tak van de snaartheorie. En dat zonder enige vorm van studievaardigheden in m'n eerste jaar. Dus gewoon proberen; met een 9 moet het raar lopen wil het niet lukken. Daarbij zeggen cijfers niet alles: studievaardigheden, discipline en interesse zijn net zo belangrijk.quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:33 schreef Zonnetje. het volgende:
Ik overweeg econometrie te studeren komend jaar, maar twijfel soms aan mijn capaciteiten: 'Ben ik wel slim genoeg? Heb ik het wiskundige inzicht voor deze opleiding?'
Vragen aan econometristen of studenten in deze richting:
- Is de studie echt zo moeilijk als men zegt?
- Hoeveel tijd neemt de studie ongeveer in beslag (zelfstudie, contacturen en colleges)?
- Zijn er bepaalde dingen die belangrijk zijn voor het studeren of dingen die je zelf graag eerder had willen weten?
Met een gemiddelde van 9,2 voor wiskunde B, mijn favoriete vak, ben ik wel gemotiveerd voor de studie, maar ik vrees soms dat het op de universiteit te zwaar wordt.
Ik heb je boek gelezen en ik ben heus niet bang voor een beetje mathematische verdieping maar voor de gewone sterveling is het allemaal hard werken hoorquote:Op zaterdag 16 december 2023 20:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat je daardoor niet afschrikken. Ik ben met een 5,7 voor wiskunde B uiteindelijk gepromoveerd in een tak van de snaartheorie. En dat zonder enige vorm van studievaardigheden in m'n eerste jaar. Dus gewoon proberen; met een 9 moet het raar lopen wil het niet lukken. Daarbij zeggen cijfers niet alles: studievaardigheden, discipline en interesse zijn net zo belangrijk.
Zo idioot ingewikkeld is het nou ook weer niet
Met die inzet zou ik het zelf wel aandurven.quote:Op zaterdag 16 december 2023 08:48 schreef Zonnetje. het volgende:
Ik wil ongeveer 40-45 uur per week studeren, inclusief colleges.
Dat is het voor vrijwel iedereen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:15 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb je boek gelezen en ik ben heus niet bang voor een beetje mathematische verdieping maar voor de gewone sterveling is het allemaal hard werken hoor
Ik vind vooral deze vraag interessant, want wat is moeilijk? Het gaat er vooral om waar je goed in bent. De meeste econometrie studenten zullen Franse taal en cultuur wellicht moeilijker vinden.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2697885/1/100#p211632691]vrijdag
Vragen aan econometristen of studenten in deze richting:
- Is de studie echt zo moeilijk als men zegt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |