abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211632691
Ik overweeg econometrie te studeren komend jaar, maar twijfel soms aan mijn capaciteiten: 'Ben ik wel slim genoeg? Heb ik het wiskundige inzicht voor deze opleiding?'

Vragen aan econometristen of studenten in deze richting:
- Is de studie echt zo moeilijk als men zegt?
- Hoeveel tijd neemt de studie ongeveer in beslag (zelfstudie, contacturen en colleges)?
- Zijn er bepaalde dingen die belangrijk zijn voor het studeren of dingen die je zelf graag eerder had willen weten?

Met een gemiddelde van 9,2 voor wiskunde B, mijn favoriete vak, ben ik wel gemotiveerd voor de studie, maar ik vrees soms dat het op de universiteit te zwaar wordt.
pi_211634727
Hoeveel tijd per week besteed je nu aan wiskunde naast de reguliere schooltijd? (Dus huiswerk, zelfstudie, etc.)

Hoeveel tijd wil je straks op de uni naast de reguliere uren aan zelfstudie besteden?
gr gr
pi_211635363
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 00:44 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoeveel tijd per week besteed je nu aan wiskunde naast de reguliere schooltijd? (Dus huiswerk, zelfstudie, etc.)

Hoeveel tijd wil je straks op de uni naast de reguliere uren aan zelfstudie besteden?
Ik denk dat ik ongeveer 7 uur per week aan wiskunde-opdrachten besteed, zonder de reguliere schooltijd mee te rekenen.

Ik wil er veel tijd in steken, maar ik ben niet bereid om 60 uur per week te studeren. Ik wil ongeveer 40-45 uur per week studeren, inclusief colleges.

Studeer jij econometrie?
pi_211635392
Praat met een student, ik verwacht die hier niet te vinden.

Wiskunde misschien @Haushofer ?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211640815
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 21:33 schreef Zonnetje. het volgende:
Ik overweeg econometrie te studeren komend jaar, maar twijfel soms aan mijn capaciteiten: 'Ben ik wel slim genoeg? Heb ik het wiskundige inzicht voor deze opleiding?'

- Hoeveel tijd neemt de studie ongeveer in beslag (zelfstudie, contacturen en colleges)?
- Zijn er bepaalde dingen die belangrijk zijn voor het studeren of dingen die je zelf graag eerder had willen weten?

Met een gemiddelde van 9,2 voor wiskunde B, mijn favoriete vak, ben ik wel gemotiveerd voor de studie, maar ik vrees soms dat het op de universiteit te zwaar wordt.
Laat je daardoor niet afschrikken. Ik ben met een 5,7 voor wiskunde B uiteindelijk gepromoveerd in een tak van de snaartheorie. En dat zonder enige vorm van studievaardigheden in m'n eerste jaar. Dus gewoon proberen; met een 9 moet het raar lopen wil het niet lukken. Daarbij zeggen cijfers niet alles: studievaardigheden, discipline en interesse zijn net zo belangrijk.

Zo idioot ingewikkeld is het nou ook weer niet :P
pi_211641424
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Laat je daardoor niet afschrikken. Ik ben met een 5,7 voor wiskunde B uiteindelijk gepromoveerd in een tak van de snaartheorie. En dat zonder enige vorm van studievaardigheden in m'n eerste jaar. Dus gewoon proberen; met een 9 moet het raar lopen wil het niet lukken. Daarbij zeggen cijfers niet alles: studievaardigheden, discipline en interesse zijn net zo belangrijk.

Zo idioot ingewikkeld is het nou ook weer niet :P
Ik heb je boek gelezen en ik ben heus niet bang voor een beetje mathematische verdieping maar voor de gewone sterveling is het allemaal hard werken hoor
-nee-
pi_211641466
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 08:48 schreef Zonnetje. het volgende:
Ik wil ongeveer 40-45 uur per week studeren, inclusief colleges.
Met die inzet zou ik het zelf wel aandurven.
Weet van mezelf dat ik de discipline niet zou kunnen opbrengen, maar met 40-45 uur studeren per week, had ik het zeker aangedurft.

Op de EUR zit er nog wat overlap met economie ook in jaar 1 econometrie... Je zou je voor beide kunnen inschrijven, als je goed bent in wiskunde kun je al aardig wat vakken wegstrepen van economie in jaar 1.

En als je te matig bent in wiskunde voor econometrie kun je zonder vertraging overschakelen.

Moet je daar wel interesse in hebben natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211642730
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2023 21:15 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik heb je boek gelezen en ik ben heus niet bang voor een beetje mathematische verdieping maar voor de gewone sterveling is het allemaal hard werken hoor
Dat is het voor vrijwel iedereen. ;) Ik heb dat eerste jaar meerdere keren op het punt gestaan te stoppen.

En thnx :)
pi_211642950
quote:
1s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2697885/1/100#p211632691]vrijdag

Ik vind vooral deze vraag interessant, want wat is moeilijk? Het gaat er vooral om waar je goed in bent. De meeste econometrie studenten zullen Franse taal en cultuur wellicht moeilijker vinden.

Het punt met econometrie is dat het populair is aan universiteiten in Rotterdam, Tilburg en Maastricht. Drie universiteiten die geen (bèta) faculteit exacte wetenschappen hebben en daardoor is econometrie ineens heel analytisch en hardcore abstract.

Vergeleken met een TU studie zoals elektrotechniek, technische natuurkunde of lucht-en ruimtevaart techniek is econometrie relatief makkelijk.
Op brede universiteiten (RuG, VU, UvA) wordt econometrie als even moeilijk gezien als studies als wiskunde en informatica, iets makkelijker dan natuurkunde maar lastiger dan bijvoorbeeld scheikunde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shreyas op 17-12-2023 19:23:13 ]
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')