abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 december 2023 @ 17:40:37 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_211629555
Ik werk nu drie jaar in ploegendienst. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen omdat ik er tot nu toe positieve ervaringen mee heb, maar zeker ook negatieve:

Het negatieve:
- Ik werk met 3 andere ploegen, dus 4 in totaal. Er wordt wel erg veel geroddeld, en werk wat in de ene ploeg niet wordt gedaan wordt aan de ploeg erna gegeven, of grover gezegd "over de schutting gegooid". Ik heb nu 3 keer in een ploeg met verschillende samenstellingen gezeten, en elke keer is het motto: "onze ploeg is de enige ploeg die goed werk levert, en alle andere ploegen zijn kut". Soms ben ik het er mee eens maar soms ook niet. De werksfeer is over het algemeen wel negatief, en dat maakt wel dat ik soms erover nadenk om ander werk te zoeken. Maarja, het gras is altijd groener aan de overkant.
- Nu hebben ze het geniale idee om alle ploegen weer door elkaar te gooien om te zorgen dat elke ploeg zoveel mogelijk diverse vaardigheden in een ploeg te hebben. Met andere woorden: de collega's die altijd shit over elkaar praten komen nu in dezelfde ploeg :')

Het positieve:
- Het is leuk werk. Ik werk bij een leuk bedrijf met afwisslende werkzaamheden.
- Het betaalt zeer goed. Ik werk in 2-ploegendienst. In een cyclus van 4 weken heb ik een 6 daagse werkweek, en een 3 daagse werkweek, maar geen nachtdiensten gelukkig.
- Het werk is niet erg zwaar. Vooral in de avonddiensten moet je vooral standby staan, dus soms heb je hele rustige avonden.

Zijn er mensen die hier soortgelijke ervaringen mee hebben?

[ Bericht 12% gewijzigd door Ypmaha op 15-12-2023 17:58:15 ]
pi_211629689
Mee gestopt na 8 jaar, na 4 nachtdiensten was ik een zombie.
Andere baan in dagdienst tegen hetzelfde salaris.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211629819
Jaar of 13 half nu.3 ploegen, 5 ploegen en nu 2 ploegen.

Bevalt prima. Weekenden vrij, feestdagen vrij, 9 weken vakantie per jaar, winstdeling, bonusregeling, 13de maand. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_211629841
5 ploegen was kut ivm sociaal leven en weekenden werken enzo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_211629973
Is ploegendienst niet altijd fabriekswerk?
Zelf nog nooit gedaan maar wat ik van mensen begrijp verdient het welke lekker door de toeslagen.
No bitch to me
pi_211630215
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 18:16 schreef TornadoDK het volgende:
Zelf nog nooit gedaan maar wat ik van mensen begrijp verdient het welke lekker door de toeslagen.
Politie, brandweer, ambu, ziekenhuis, verzorgingshuis, Anwb,chauffeur, distributiecentrum, etc etc.
pi_211630367
Verdiende wel goed idd. Maar op een gegeven moment ben je er wel klaar mee.
En dat overdag slapen is ook wel een dingetje...vooral in de zomer.
  Redactie Frontpage vrijdag 15 december 2023 @ 20:21:03 #8
38148 crew  Innisdemon
pi_211631430
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 december 2023 19:03 schreef aloa het volgende:
Verdiende wel goed idd. Maar op een gegeven moment ben je er wel klaar mee.
En dat overdag slapen is ook wel een dingetje...vooral in de zomer.
Ts schrijft dat ie geen nachtdiensten heeft.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_211632161
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 18:43 schreef halfway het volgende:

[..]
Politie, brandweer, ambu, ziekenhuis, verzorgingshuis, Anwb,chauffeur, distributiecentrum, etc etc.
Dat is toch geen ploegendienst maar gewoon onregelmatig werk? Zorg, politie enz
pi_211632189
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 21:00 schreef Magica het volgende:

[..]
Dat is toch geen ploegendienst maar gewoon onregelmatig werk? Zorg, politie enz
Je zult toch met ploegen 24/7 moeten draaien
pi_211632237
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 21:02 schreef halfway het volgende:

[..]
Je zult toch met ploegen 24/7 moeten draaien
Ja maar daar heb je meestal geen vaste ploegen. Tenminste mijn ervaring is dat het meer random is
pi_211632405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 17:40 schreef Ypmaha het volgende:
Met andere woorden: de collega's die altijd shit over elkaar praten komen nu in dezelfde ploeg :')
Mooi toch, kunnen ze leren om een beetje volwassen te doen
pi_211632410
Ik vond het verschrikkelijk vroeger :r
2 Ploegen dan.
3 Ploegen (met nachtdienst) kortstondig gehad, dat was helemaal verschrikkelijk, nachtdienst.

Gewoon lekker dagdienst, en de hele avond voor jezelf hebben.
pi_211632431
Jaja, het leven van een keizer ging niet over rozen :7
pi_211632888
Ooit in een drieploegendienst gewerkt; ik kon er niet goed tegen. Na een half jaar gestopt en toen duurde het een paar weken voordat mijn waak- en slaapritme weer hersteld was.

Er waren wel voordelen natuurlijk;
• goed salaris plus ploegentoeslag;
• woon/werkverkeer buiten de spitsuren;
pi_211633941
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 20:21 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Ts schrijft dat ie geen nachtdiensten heeft.
Dan is er verder niks aan de hand...
pi_211635267
Heb het alleen in mijn studententijd gehad gedurende een half jaar. Was op zich prima, aangezien het twee ploegen was. De ene shift was van 6.15 - 14.45 en de andere shift van 14.30 - 23.00 zeg ik uit mijn hoofd aangezien het alweer bijna 20 jaar geleden is. Dat was op zich prima, omdat het in feite ongeschoold werk was wat voor die tijd uiteindelijk best aardig verdiende.

Mijn vader heeft 37 jaar in ploegen gewerkt, voornamelijk 3, maar ook een tijdje 5. Diep respect daarvoor, want zeker in de nachtdiensten haalde hij simpelweg een stuk minder slaap dan wanneer je een normaal ritme hebt.
pi_211635562
Na mijn mijn eerste, en laatste, week nachtdienst ooit, reed ik 's ochtends vroeg naar huis (toen) van Heijen naar Nijmegen.

En opeens zat ik in Boxmeer.
En ik had geen idee hoe en waarom ik daar was gekomen.

En dat was absoluut niet goed :N

Daarna nooit meer nachtdienst gehad.
pi_211636005
Ik heb 4 jaar in ploegendienst gewerkt, bij 2 bedrijven in 4 varianten. Nachtdienst vond ik niet eens zo erg, het was vooral de ochtendshift die slopend was. Ik had een variant waarbij je van 6:00 tot 14:30 werkt en een waar je van 7 tot 15:30 werkt. Vooral de 6 uur beginnen variant was killing.

Ik heb heel lang in de zwaarste variant gewerkt; 3 ploegen waarbij je ook 5 nachten werkt en de ochtendshift om 6 uur begint. Dit beslaat meer dan de helft van mijn totale tijd in ploegendienst. Daarna ging de nachtshift eruit maar dat deed niet zoveel met mijn energieniveau. Maar toen ik daar stopte verloor ik een kleine 20% salaris, maar ik kreeg er een veelvoud aan energie voor terug. Ik voelde me veel fitter.

Dat gezeur over andere ploegen, heel mooi samengevat als de ploeg voor je heeft nooit wat gedaan en de ploeg na je zijn een stelletje zeikerds is heel herkenbaar. Het is wel bedrijfsafhankelijk. De sfeer is veel afhankelijker van hoeveel werkzekerheid het bedrijf biedt en of dit zich ook echt vertaalt naar vaste contracten voor de medewerkers, zonder tussenpersoon zoals een uitzendbureau.

Overigens heb ik ook gewerkt bij dat bedrijf waar jij werkt en het staat bekend om zijn slechte sfeer. Toen ik ze op mijn LinkedIn had staan werd mijn profiel 4 keer vaker bekeken door recruiters dan normaal (geen overdrijving, je kan deze statistieken inzien), en werd ik veel, veel vaker benaderd. En die mensen weten heel goed bij welk bedrijf de mensen weg willen. Dus voor jou zou het gras bij een ander bedrijf ook echt groener kunnen zijn. Dit bedrijf heeft ook een loyaliteitsbonus, maar ik ken iemand die er voor heeft gepast en toch weg is gegaan, die klaagde ook over de sfeer. Goede werkgevers hebben geen loyaliteitsbonus nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Daboman op 16-12-2023 10:46:54 ]
pi_211661272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 18:16 schreef TornadoDK het volgende:
dat lijkt maar zo je draagt ook weer een hoop af,het draagt niet bij aan een soc. leven en je kan het best solo zijn.daarbij de eerder genoemde verschijnselen van slecht ritme,slaap etc..
pi_211661318
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2023 09:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Na mijn mijn eerste, en laatste, week nachtdienst ooit, reed ik 's ochtends vroeg naar huis (toen) van Heijen naar Nijmegen.

En opeens zat ik in Boxmeer.
En ik had geen idee hoe en waarom ik daar was gekomen.

En dat was absoluut niet goed :N

Daarna nooit meer nachtdienst gehad.
dat heb ik vroeger ook gehad bijna een frontale botsing met een tegenligger,de oververmoeidheid is een killer.
pi_211661405
Ploegendienst is op lange termijn niet zo bevorderlijk voor je gezondheid, ik heb het een tijd gedaan, vrij onregelmatige diensten ook nog inclusief flink overwerken, toen mijn contract niet verlengt werd kwam ik in een soort burn-out out terecht
pi_211661660
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:43 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dat heb ik vroeger ook gehad bijna een frontale botsing met een tegenligger,de oververmoeidheid is een killer.
De vermoeidheid an sich vond ik nog niet eens het ergste, maar dat ik opeens in Boxmeer plotseling weer bij mijn positieven kwam, en geen idee had waarom en vooral hoe ik daar gekomen was, dat vond ik erg beangstigend.
Ik kon me daar totaal niks van herinneren.

Waarschijnlijk ipv slaapgewandel slaapgereden of zo.

Had heel anders af kunnen lopen :{w
pi_211661783
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:47 schreef Cupfighter het volgende:
Ploegendienst is op lange termijn niet zo bevorderlijk voor je gezondheid, ik heb het een tijd gedaan, vrij onregelmatige diensten ook nog inclusief flink overwerken, toen mijn contract niet verlengt werd kwam ik in een soort burn-out out terecht
Ik heb alles bij elkaar een maand of 9 ploegendiensten gedraaid, bij één werkgever.
Daarna nooit meer.

Is echt killing voor je rust en zo.

Vroege dienst had ik een hekel aan want 6 uur beginnen.
Half uur reistijd, dus 5.20u de deur uit om op tijd te zijn en nog een kop koffie te kunnen drinken voor de dienst begint.
Was 4.30u opstaan.
Wel lekker vroeg thuis, maar je moest ook weer vroeg naar bed wou je nog een fatsoenlijke nachtrust hebben (lag er meestal om 21.30u weer in).

Late dienst vond ik wat dat betreft wat prettiger.

Maar blij dat ik daar vanaf was.
  maandag 18 december 2023 @ 20:36:27 #25
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_211662358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 10:40 schreef Daboman het volgende:
Ik heb 4 jaar in ploegendienst gewerkt, bij 2 bedrijven in 4 varianten. Nachtdienst vond ik niet eens zo erg, het was vooral de ochtendshift die slopend was. Ik had een variant waarbij je van 6:00 tot 14:30 werkt en een waar je van 7 tot 15:30 werkt. Vooral de 6 uur beginnen variant was killing.

Ik heb heel lang in de zwaarste variant gewerkt; 3 ploegen waarbij je ook 5 nachten werkt en de ochtendshift om 6 uur begint. Dit beslaat meer dan de helft van mijn totale tijd in ploegendienst. Daarna ging de nachtshift eruit maar dat deed niet zoveel met mijn energieniveau. Maar toen ik daar stopte verloor ik een kleine 20% salaris, maar ik kreeg er een veelvoud aan energie voor terug. Ik voelde me veel fitter.

Dat gezeur over andere ploegen, heel mooi samengevat als de ploeg voor je heeft nooit wat gedaan en de ploeg na je zijn een stelletje zeikerds is heel herkenbaar. Het is wel bedrijfsafhankelijk. De sfeer is veel afhankelijker van hoeveel werkzekerheid het bedrijf biedt en of dit zich ook echt vertaalt naar vaste contracten voor de medewerkers, zonder tussenpersoon zoals een uitzendbureau.

Overigens heb ik ook gewerkt bij dat bedrijf waar jij werkt en het staat bekend om zijn slechte sfeer. Toen ik ze op mijn LinkedIn had staan werd mijn profiel 4 keer vaker bekeken door recruiters dan normaal (geen overdrijving, je kan deze statistieken inzien), en werd ik veel, veel vaker benaderd. En die mensen weten heel goed bij welk bedrijf de mensen weg willen. Dus voor jou zou het gras bij een ander bedrijf ook echt groener kunnen zijn. Dit bedrijf heeft ook een loyaliteitsbonus, maar ik ken iemand die er voor heeft gepast en toch weg is gegaan, die klaagde ook over de sfeer. Goede werkgevers hebben geen loyaliteitsbonus nodig.
Ja, die loyaliteitsbonus eindigt in juni. Tot die tijd wil ik sparen voor een hypotheek, en wellicht dat ik tegen die tijd wel iets anders zoek. Niet zozeer omdat ik het niet naar mijn zin heb, maar ook omdat ik denk ik wel toe ben aan iets anders. Na vier jaar is het wel mooi geweest denk ik.

Maar zo te lezen geen ploegendienst :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')