Die suiker taks is al een voorbeeld.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:46 schreef Zoddie het volgende:
Ah dus volgend jaar de huur, boodschappen en energie ook weer duurde, okay.
Precies dit, ik ben geen econoom. maar wanneer het mininum loon omhoog gaat, zal de werkgever van die sectoren toch zijn prijzen moeten verhogen ? En vanaf dan komen we in een cirkeltje ?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:46 schreef Zoddie het volgende:
Dit ja. Ik heb een salaris dik boven minimum voor 38 uur maar volgens mij geen cent erbij?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Is er ergens iets waar je dit per salaris(staffel) kunt laten berekenen wat dat voor dat salaris betekent?
Dit ja. Ik heb een salaris dik boven minimum voor 38 uur maar volgens mij geen cent erbij?quote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Is er ergens iets waar je dit per salaris(staffel) kunt laten berekenen wat dat voor dat salaris betekent?
De bonden pakken het weer weg bij de cao salarissen. Minimum kreeg dit jaar 14% daarboven maar 5-8%quote:Op donderdag 14 december 2023 12:00 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Precies dit, ik ben geen econoom. maar wanneer het mininum loon omhoog gaat, zal de werkgever van die sectoren toch zijn prijzen moeten verhogen ? En vanaf dan komen we in een cirkeltje ?
https://services.vismaraet.nl/proformalite/quote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe klein die stijging ook is, het is wel symbolisch voor wat de laatste kabinetten waren. Een stel pussies van de rijken.quote:Op donderdag 14 december 2023 10:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Verder gaat de inkomstenbelasting volgend jaar iets omhoog door een kleine stijging van het lage tarief, van 36,93 naar 36,97 procent. Het hoge tarief, dat je betaalt vanaf 75.518 euro, blijft staan op 49,50 procent.
Of gewoon een stukje van de winst inleveren. Dan kopen de aandeelhouders een keer een Mercedes in plaats van een Bentley.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:00 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Precies dit, ik ben geen econoom. maar wanneer het mininum loon omhoog gaat, zal de werkgever van die sectoren toch zijn prijzen moeten verhogen ? En vanaf dan komen we in een cirkeltje ?
Dit ja.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:00 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Daar valt het te halen inderdaad, niet in de inkomstenbelastingen.quote:Op donderdag 14 december 2023 12:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of gewoon een stukje van de winst inleveren. Dan kopen de aandeelhouders een keer een Mercedes in plaats van een Bentley.
quote:
Daar. Jaar op jaar is mijn salaris in januari gestegen zonder dat een cao oid hier invloed op had.quote:"De belangrijkste reden zit hem in de stijging van de algemene heffingskorting en arbeidskorting."
Ja ja, maar de gemeentebelastingen, boodschappen, energie, kleding, zorgverzekeringen etc. gaan per 1 januari verder niet omhoog?quote:Op donderdag 14 december 2023 10:59 schreef slashdotter3 het volgende:
“We gaan er volgend jaar allemaal op vooruit”
Ik zou ook maar rekening houden met een prijsstijging van kraanwater. Misschien niet volgend jaar, maar wel binnen afzienbare tijd.quote:Op donderdag 14 december 2023 11:46 schreef Zoddie het volgende:
Loonwijzer.nl en dan je CAO invoerenquote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, wat denk je, als jouw salaris omhoog gaat worden de kosten die verbonden zijn aan het product of de dienst waar jouw baan aan vastzit ook hoger.quote:Op donderdag 14 december 2023 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja ja, maar de gemeentebelastingen, boodschappen, energie, kleding, zorgverzekeringen etc. gaan per 1 januari verder niet omhoog?als sneeuw voor de zon dit soort "salarisverhogingen".
UWV keert einde van de maand weer uit toch?quote:
Sorry maar dat kun je beter vragen aan iemand van het UWV. Heb je het heel hard nodig?quote:Op donderdag 14 december 2023 14:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
UWV keert einde van de maand weer uit toch?
Leuk zo'n vicieuze cirkel.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wat denk je, als jouw salaris omhoog gaat worden de kosten die verbonden zijn aan het product of de dienst waar jouw baan aan vastzit ook hoger.
Die 1000 euro per jaar kan ik makkelijk missen..quote:Op donderdag 14 december 2023 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja. Kunnen we ook doorbreken door jou geen salarisverhoging te geven, natuurlijk
Zie je waarom mensen niet meer FT willen werken?quote:Op donderdag 14 december 2023 13:58 schreef Vivark het volgende:
"De belangrijkste reden zit hem in de stijging van de algemene heffingskorting en arbeidskorting."
En weer worden de parttimers onevenredig hard beloond. Mijn collega 4 loonschalen lager en met een halve baan verdiend per uur netto meer dan ik. Ik betaal 25x meer belasting dan zij....
Dit soort verhalen zijn redelijk bizar hoor, 20 uur werken en evenveel of meer overhouden dan iemand zelfde baan 40 uur doet. Toeslagen, wel een sociale huurwoning mogen bezetten etc.quote:Op donderdag 14 december 2023 14:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie je waarom mensen niet meer FT willen werken?
Wat was het ook alweer? Tot ¤35.000,- maakt het geen fuk uit wat je zelf verdient ofso? De staat vult het wel aan voor je.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit soort verhalen zijn redelijk bizar hoor, 20 uur werken en evenveel of meer overhouden dan iemand zelfde baan 40 uur doet. Toeslagen, wel een sociale huurwoning mogen bezetten etc.
https://www.ad.nl/geld/salarissen-omhoog-in-2024-bekijk-hier-hoeveel-jij-er-volgend-jaar-op-vooruitgaat~ae724b27/quote:Op donderdag 14 december 2023 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Bedoel je deze?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer? Tot ¤35.000,- maakt het geen fuk uit wat je zelf verdient ofso? De staat vult het wel aan voor je.
Zoals ja, er zijn meerdere van dit soort staatjes.quote:
Of: niet werken loont veels te veel. Schrap eens een deel van al die fucking toeslagen zeg. Lekker makkelijk zo.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals ja, er zijn meerdere van dit soort staatjes.
Werken loont echt niet.
Aan de ene kant denk ik ook dat je niet moet willen werken tot je dood valt (zie actuele pensioenleeftijd topic), maar als je dan werkt, maak het dan ook echt eerlijk.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of: niet werken loont veels te veel. Schrap eens een deel van al die fucking toeslagen zeg. Lekker makkelijk zo.
Als mensen niet meer dan bijvoorbeeld 20 uur kunnen werken dan ok om toeslagen te krijgen, maar waarom toeslagen krijgen als iemand wel meer zou kunnen werken?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Of: niet werken loont veels te veel. Schrap eens een deel van al die fucking toeslagen zeg. Lekker makkelijk zo.
En dan, mensen in de armoede storten? Werkgevers in lagelonensectoren lagen zich helemaal rot. Ze buiten werknemers uit met hele lage salarissen en vervolgens vult de overheid die mensen aan zodat ze nog enigszins kunnen rondkomen.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Werken moet lonen, mensen moet gewoon genoeg geld krijgen om rond te komen van elke full time baan.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:24 schreef C64 het volgende:
[..]
En dan, mensen in de armoede storten? Werkgevers in lagelonensectoren lagen zich helemaal rot. Ze buiten werknemers uit met hele lage salarissen en vervolgens vult de overheid die mensen aan zodat ze nog enigszins kunnen rondkomen.
Hoeveel procent van de mensen die een sociale toeslag ontvangt werkt daadwerkelijk fulltime denk je?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Werken moet lonen, mensen moet gewoon genoeg geld krijgen om rond te komen van elke full time baan.
Volgens mij zijn hier geen cijfers van als ik zo zoek , wel dit:quote:Op donderdag 14 december 2023 15:34 schreef C64 het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de mensen die een sociale toeslag ontvangt werkt daadwerkelijk fulltime denk je?
quote:Zoveel toeslagen worden er in 2023 betaald:
Zorgtoeslag: 4,6 miljoen
Huurtoeslag: 1,5 miljoen
Kindgebonden budget: 1,0 miljoen
Kinderopvangtoeslag: 0,7 miljoen
Dat lijkt mij wel erg laag.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn hier geen cijfers van als ik zo zoek , wel dit:
[..]
quote:Dienst Toeslagen betaalt in 2023 7,8 miljoen toeslagen uit, met een waarde van 19 miljard euro. Er zijn 5,9 miljoen huishoudens en 9 miljoen mensen betrokken bij een toeslag. Bekijk op deze pagina de verdeling per toeslag.
https://www.overtoeslagen(...)antallen-en-bedragen
Gotcha.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn het aantal toeslagen, niet totaal bedragen
Wat is ook alweer de context van dit gifje? Heeft iemand de video?quote:Op donderdag 14 december 2023 12:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Geen actieve herinnering aan.
Gr gr Mark
[ afbeelding ]
Jij sluit jouw ogen dus voor de uitbuiting van mensen door de teveeleisende werkgevers?quote:Op donderdag 14 december 2023 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar wiens schuld is dat dan? Omdat Nederland een parttime land bij uitstek is krijgen zoveel mensen toeslagen, het is ook te herleiden aan het enorme percentage mensen dat single is. Een op de 3 dertigers is tegenwoordig single, al dan niet met een of meerdere kinderen die zorg en aandacht nodig hebben. In de jaren 70 lag dat percentage nog op 5%. Alleen wonen gecombineerd met een duur land qua levensonderhoud en wonen zit je al snel met iets als het toeslagenstelsel opgescheept.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn hier geen cijfers van als ik zo zoek , wel dit:
[..]
Klopt, maar de kloof moet veel groter worden om mensen actief te maken de arbeidsmarkt op te gaan. Nu is de keuze veels te snel gemaakt om dan maar thuis te blijven en middels allerlei toeslagen en mazen in de wet netto iets minder of soms zelfs een gelijk salaris te hebben.quote:Op donderdag 14 december 2023 15:50 schreef C64 het volgende:
En werkgevers verhogen de lonen, het is dus niet dat er niks gedaan word om werken meer te belonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |