Heb mijn studieschuld bij alle 3 gemeld in de berekeningen, dus daar zal het niet aan liggen. Heb gezien hoe die studieschuld in de berekening werd meegenomen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:30 schreef Scuidward het volgende:
Ik ben geen hypotheekadviseur, maar als bank zou ik je drie keer hetzelfde hebben aangeboden, als de rente en looptijd gelijk blijft. Dan denk ik dat deze drie adviseurs allemaal net een andere aanvraag hebben gedaan, misschien dat iemand je studieschuld vergeten is?
Heb je andere afwijkingen in de berekening gezien?quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:56 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Heb mijn studieschuld bij alle 3 gemeld in de berekeningen, dus daar zal het niet aan liggen. Heb gezien hoe die studieschuld in de berekening werd meegenomen.
Ze waren allemaal berekend op 10 jaar vast.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:07 schreef paardendokter het volgende:
Het gaat bij bescherming tegen overcreditering om je maximum maandlasten, niet om je maximum hypotheekbedrag. Dus ik neem aan dat er verschillende rentevaste periodes gebruikt zijn in de berekeningen en verschillende rentepercentages.
Nee, ze gingen van hetzelfde inkomen en studieschuld maandbedrag uit.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:00 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Heb je andere afwijkingen in de berekening gezien?
Ja maar ING 10 jaar vast zal een hogere rente hebben dan asr 10 jaar vast of blg 10 jaar vast.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:39 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Ze waren allemaal berekend op 10 jaar vast.
Ik schreef: Dus ik neem aan dat er verschillende rentevaste periodes gebruikt zijn in de berekeningen en verschillende rentepercentages.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:39 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Ze waren allemaal berekend op 10 jaar vast.
Ja het zal ook heel anders werken dan ik denk. Ik kijk gewoon heel droog naar inkomen maar er is meer dan alleen inkomen bij het bepalen van de maximale hypotheek. Vond het alsnog bijzonder dat ik met mijn studieschuld zo veel kon lenen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:35 schreef opgebaarde het volgende:
Wat hierboven al tig keer is gezegd. Maar dan op een andere manier
Hoe hoger de rente van de hypotheek, des te lager is de hoogte van je hypotheek. ING rekent bijvoorbeeld 4,8% rente en de onafhankelijke adviseur heeft er een bij Munt voor jou gevonden en daar is de rente maar 4,6%
De hypotheekvorm. Je krijgt geloof ik iets meer hypotheek bij een annuïteit dan bij lineair. Als je een combi maakt met aflossingsvrij heb je lagere maandlasten maar ook lagere hypotheek.
200.000 is anno 2023 niet veel meer.quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:01 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Ja het zal ook heel anders werken dan ik denk. Ik kijk gewoon heel droog naar inkomen maar er is meer dan alleen inkomen bij het bepalen van de maximale hypotheek. Vond het alsnog bijzonder dat ik met mijn studieschuld zo veel kon lenen.
TS moet blij zijn dat hij met 60k (!) inkomen nog een huis kan kopen. Je zult een modaal inkomen of minder hebbenquote:Op woensdag 13 december 2023 00:57 schreef Chinless het volgende:
[..]
200.000 is anno 2023 niet veel meer.
Met welke 3 rente-%'s werd er gerekend? NHG al dan niet meegenomen in alle berekeningen??quote:Op dinsdag 12 december 2023 17:55 schreef duracellkonijntje het volgende:
Toen ik begon met adviseurs vergelijken ben ik naar 3 geweest: de ING, de Hypotheker en een zelfstandig onafhankelijk adviseur. De bedragen die ze voor me konden krijgen waren uiterlijk: ¤225.000, ¤261.000 en ¤283.000 respectievelijk (o.b.v. vast contract en iets meer dan ¤60.000 pj).
Wat ik nu niet snap is het verschil in mogelijke hypotheekbedragen. Waar zit dat verschil hem in? Waarom kan de een veel meer voor me krijgen dan de andere?
Dat verdient een pas afgestudeerde leraar toch al. Zoveel is het niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 02:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
TS moet blij zijn dat hij met 60k (!) inkomen nog een huis kan kopen. Je zult een modaal inkomen of minder hebben
Modaal ja.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:53 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat verdient een pas afgestudeerde leraar toch al. Zoveel is het niet.
modaal jaquote:Op woensdag 13 december 2023 18:53 schreef Shivo het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 december 2023 18:53 schreef Shivo het volgende:
[..]
Kan dat de grote verschillen verklaren?quote:Op woensdag 13 december 2023 16:54 schreef Namelrah het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid afhankelijk van het percentage. Een rekenrente van 2,01% levert een hogere maximale hypotheek op dan eentje van 1,99% door het toenemen van de woonquote. Wil zeggen dat bij een hogere woonquote er een groter deel van de inkomsten mogen worden besteed aan lasten, wat resulteert in een hogere max. hypotheek ondanks een hoger percentage. Sweetspots voor hypotheekhoogte liggen dus op 2,01 - 2,51 -3,01 enzovoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |