abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 13:08:16 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211574214
Met de kerstspirit
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 10 december 2023 @ 13:10:05 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211574219
Bedankt allemaal :*

Aapie weigerde uiteraard vandaag om zijn middagtukkie te doen. Man komt langs voor kusje en neusje neusje en meneer is meteen stil :? Het zal wel aan mijn energie liggen…

Zelf ook even op bed gaan liggen. Na onze tukkies gaan we verder met lego bouwen, hopelijk vrolijkt dat wat op :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211574278
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 13:10 schreef MaJo het volgende:
Bedankt allemaal :*

Aapie weigerde uiteraard vandaag om zijn middagtukkie te doen. Man komt langs voor kusje en neusje neusje en meneer is meteen stil :? Het zal wel aan mijn energie liggen…

Zelf ook even op bed gaan liggen. Na onze tukkies gaan we verder met lego bouwen, hopelijk vrolijkt dat wat op :)
Misschien moet man ook even neusjeneusje bij jou doen.
pi_211574690
@MaJo :*

Ging het hier laatst niet over planners of to-do lijstjes ofzo? Ik heb voor mezelf voor kerstmis een hele grote weekplanner gekocht van acryl met van die dry erase stiften, ben helemaal enthousiast :') :D.
pi_211574951
Lieve mensen, een belangrijke mededeling: over exact 2 maanden is het carnaval! :D *O*

We hebben vanmorgen voor het eerst dit seizoen gerepeteerd met de blaaskapel en mijn humeur is er door opgeknapt
pi_211575021
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 14:47 schreef Adrian4 het volgende:
Lieve mensen, een belangrijke mededeling: over exact 2 maanden is het carnaval! :D *O*

We hebben vanmorgen voor het eerst dit seizoen gerepeteerd met de blaaskapel en mijn humeur is er door opgeknapt
Nice! Ben mn carnavalspak en die van m’n man al bij elkaar aan het sprokkelen op vinted!
pi_211575325
Paniek. Heb een vast bezorgmoment bij appie op dinsdag. Kijk ik net, leveren ze gewoon 2e kerstdag :? Die verplaatst naar de woensdag. Maar, omdat dinsdag wilde ik later, net voor kerst, een extra bezormoment. Alles vol, behalve zondag de 24e. Dat maar gedaan :')

Dochter en aanhang komen één van die dagen en dan kook ik zelf. Man is er echter niet, die gaat tot eind januari naar zn moeder want heeft haar al vijf jaar niet gezien. Dus ben ik niet van plan om langer in de keuken te staan dan nodig en eet ik met zoon zalm uit de oven van appie plus weet ik veel wat er nog bij. Maar, die zalm is maar 2 dagen houdbaar vandaar de bestelpaniek :') :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211575431
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Paniek. Heb een vast bezorgmoment bij appie op dinsdag. Kijk ik net, leveren ze gewoon 2e kerstdag :? Die verplaatst naar de woensdag. Maar, omdat dinsdag wilde ik later, net voor kerst, een extra bezormoment. Alles vol, behalve zondag de 24e. Dat maar gedaan :')

Dochter en aanhang komen één van die dagen en dan kook ik zelf. Man is er echter niet, die gaat tot eind januari naar zn moeder want heeft haar al vijf jaar niet gezien. Dus ben ik niet van plan om langer in de keuken te staan dan nodig en eet ik met zoon zalm uit de oven van appie plus weet ik veel wat er nog bij. Maar, die zalm is maar 2 dagen houdbaar vandaar de bestelpaniek :') :')
Wat is nou precies het probleem? Ik snap het niet
pi_211575505
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat is nou precies het probleem? Ik snap het niet
Dat mijn bezorgmoment op dinsdag de 19e is en de zalm minimaal 2 dagen houdbaar is. Waardoor ik dan niet zeker weet of het de kerst haalt ;)
Superprobs, I know :P
Komt omdat ik de zooi nu moet omgooien omdat man er niet is.

Zoon wil óók de zalmrolade. Doen we die de andere dag :Y
If they say
  zondag 10 december 2023 @ 15:44:32 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211575517
NM 1stworldproblems, die heb ik ook wel eens. :D :o

Ik begin langzaamaan een beetje zenuwachtig te worden. Vandaag is het Wereldlichtjesdag, waarbij er over de hele wereld om 19.00 kaarsjes aangestoken worden ter nagedachtenis aan overleden kinderen, jong en oud en ik organiseer daarvoor een bijeenkomst in mijn stad.
Was de afgelopen jaren erg mooi. :Y Alleen is er deze keer flink wat meer aandacht aan gegeven in de lokale krant en op lokale fb pagina's dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe druk het gaat worden. En of het droog blijft, dat vooral. Anders moeten we naar binnen en dat is lang zo fijn niet als met zijn allen buiten.

Ik ga zo iig maar een starten met het opwarmen van 10l chocolademelk. :Y)

#dagboek
pi_211575570
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:44 schreef BE het volgende:

[..]
Ik lees even mee! :D
Ik ben niet echt duidelijk, geloof ik :D

Maar goed, eigenlijk wilde ik waarschuwen voor de bezorgmomenten voor kerst, die zitten bijna vol :')
If they say
pi_211575608
Ik las erover @BE Had er ook nog nooit van gehoord. Mooi initiatief wel :Y
If they say
  zondag 10 december 2023 @ 15:59:30 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211575682
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:43 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat mijn bezorgmoment op dinsdag de 19e is en de zalm minimaal 2 dagen houdbaar is. Waardoor ik dan niet zeker weet of het de kerst haalt ;)
Superprobs, I know :P
Komt omdat ik de zooi nu moet omgooien omdat man er niet is.

Zoon wil óók de zalmrolade. Doen we die de andere dag :Y
Kun je die zalm niet invriezen?
pi_211575718
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 15:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kun je die zalm niet invriezen?
Nee, daar keek ik juist voor maar er staat bij, niet geschikt om in te vriezen.

En de zalmtompoucen zitten nu ook in het mandje. Denk dat we ná kerst geen zalm meer kunnen zien :')
If they say
  zondag 10 december 2023 @ 16:06:05 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211575747
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 16:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nee, daar keek ik juist voor maar er staat bij, niet geschikt om in te vriezen.

En de zalmtompoucen zitten nu ook in het mandje. Denk dat we ná kerst geen zalm meer kunnen zien :')
Je kan het allicht proberen.
pi_211575757
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 16:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je kan het allicht proberen.
Neh, heb nu een bezorging op de 24e ;)
If they say
pi_211575858
Succes @BE Hopelijk wordt het een fijn samenkomen
pi_211575863
Ik weet echt nog niet wat ik met kerst eet btw.
pi_211575894
Voor Thanksgiving heb ik een sweet potato casserole gemaakt en die viel goed in de smaak dus ik denk dat ik die met kerst weer maak. En peuter wil graag chocoladetaart. Verder heb ik ook nog geen idee dus suggesties zijn welkom :D.
  zondag 10 december 2023 @ 16:49:01 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211576063
Gourmetten 2x (bij schoonouders en hier, dat vinden de pubers nog steeds het leukst) en 1x iets buffetterigs bij mijn zus thuis met mijn ouders er bij. Niet te moeilijk! *O*
pi_211576160
Voor dochter en gezin maak ik haleem en dan breekbrood en sla erbij. Dat maak ik de dag ervoor.
Voor zoon en mij heb ik zalm :D breekbrood met kaas en kruidenboter, aardappelgratin met truffel, zalmtompouce, zalmrolade, aardappel kerststerren. En komkommer of iets. Das dan wel voor twee dagen. Geen idee welke dag dochter komt en hou rekening met 3 kerstdagen *)
En zoon wil alle Harry Potterfilms kijken. De dagbesteding is dus ook al rond :+

Meestal koken man en ik ook samen een dag maar dit jaar dus niet en doe ik lekker makkelijk en bestel ik alles waar ik hem geen plezier mee doe :)

Zoon wil kaasfondue proberen. Dan wordt mijn kerstkadootje een kaasfonduepan :+ en eten we dat met oud en nieuw.
If they say
pi_211576694
Wij zitten nog te denken wat we kunnen doen met kerst. We gaan dan naar mijn vader. Moet dan iets meenemen. Rollade zou kunnen. Maar wat nog meer geen idee. Hij heeft dan wel een magnetron op zijn kamer. De rest gaat wat bestellen, maar door veel andere kosten hebben we daar het geld niet voor.
We gaan volgend weekend alvast kerst vieren met de familie van mijn vriend. Daarvoor doen wij het drinken. De rest zorgt voor het vlees, soep, salade en andere lekkere hapjes en smeersels.
  zondag 10 december 2023 @ 18:21:30 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211576888
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 18:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wij zitten nog te denken wat we kunnen doen met kerst. We gaan dan naar mijn vader. Moet dan iets meenemen. Rollade zou kunnen. Maar wat nog meer geen idee. Hij heeft dan wel een magnetron op zijn kamer. De rest gaat wat bestellen, maar door veel andere kosten hebben we daar het geld niet voor.
We gaan volgend weekend alvast kerst vieren met de familie van mijn vriend. Daarvoor doen wij het drinken. De rest zorgt voor het vlees, soep, salade en andere lekkere hapjes en smeersels.
Je hebt het de afgelopen tijd niet makkelijk gehad. Ik wil je graag een hart onder de riem steken en een financiële bijdrage aan je leveren zodat jullie ook iets kunnen bestellen. Stuur me maar een open tikkie of betaalverzoek via pb.
pi_211576960
Ik heb de bezorgmomenten al wel vastgelegd voor Kerst, die moet ik op tijd aanpassen anders komen er 4 kratten bier binnen _O-

Eerste Kerstdag komt mijn familie lunchen, nog geen idee wat we gaan maken. Het zijn allemaal makkelijke eters, die enige met restricties is die vrouw waar ik mee ga trouwen. Het is vooral veel want mijn familie bestaat uit 9 volwassenen en dan wij zelf nog. En die volwassenen eten nogal veel.

Schoonfamilie moet ik wijn mee gaan kopen met schoonmoeder (long story) en dat is een diner op fietsafstand bij zwager op jaja.....Derde Kerstdag (bestaat niet he, maar bij schoonfamilie dus wel). Wij hoeven niets te maken of mee te nemen verder.

Nou onze woonkamer is Kerstwonderland hoor, we zijn klaar met alle dozen uitpakken en alles een plek geven. Nou ja alle, 2 dozen zijn terug naar zolder, dan werd het zelfs voor ons te vol.
  zondag 10 december 2023 @ 18:28:39 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211576978
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 15:44 schreef BE het volgende:
NM 1stworldproblems, die heb ik ook wel eens. :D :o

Ik begin langzaamaan een beetje zenuwachtig te worden. Vandaag is het Wereldlichtjesdag, waarbij er over de hele wereld om 19.00 kaarsjes aangestoken worden ter nagedachtenis aan overleden kinderen, jong en oud en ik organiseer daarvoor een bijeenkomst in mijn stad.
Was de afgelopen jaren erg mooi. :Y Alleen is er deze keer flink wat meer aandacht aan gegeven in de lokale krant en op lokale fb pagina's dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe druk het gaat worden. En of het droog blijft, dat vooral. Anders moeten we naar binnen en dat is lang zo fijn niet als met zijn allen buiten.

Ik ga zo iig maar een starten met het opwarmen van 10l chocolademelk. :Y)

#dagboek
Succes! Komt goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')