Mooi verwoord en voor mij een stuk meer herkenbaar dan dat van TS!quote:Op zaterdag 9 december 2023 00:18 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Nee, helemaal niet eigenlijk.
Ik heb heel sociaal werk, supertoffe collega's. Ik maak ook buiten het werk om best veel lol, heb hobby's waar ik veel plezier aan beleef.
Ik ga ook gewoon nogsteeds hier en daar uit en kan intens genieten van soms een dagje heerlijk helemaal niets doen of wandelen in het bos of wat dan ook dat heerlijk rustgevend is.
Er is zelf meer mogelijk dan in mijn jonge jaren. Toen zaten financiën nog weleens in de weg, nu is dat veel beter dan toen met school/jeugdloon.
Toen mijn zoon nog niet volwassen was verveelde ik me ook niet. Opa's en oma's zagen hem graag, dus zeker twee keer per maand de bloemetjes buiten zetten samen met mijn ex was geen probleem en verder lekker naar buiten, dierentuinen en vele andere zaken die we hartstikke leuk vonden om te doen. Maar ook samen film kijken met een hapje op de bank of een bordspel doen. Nu nogsteeds doen we die laatste dingen vaak als ik bij mijn zoon en zijn vriendin op bezoek ben.
Natuurlijk ook wel het gewone leven en alles dat daarbij hoort, elke dag feest gaat niet. Maar ook dat is niet onprettig.
Wat ik fijn vindt aan wat ouder worden is juist dat je meer vrijheid krijgt. Naast dat de basis goed zit waardoor je meer kan doen verbreed je horizon ook. Je hoeft minder te voldoen aan 'het plaatje' en richt je meer op wat je echt leuk vind. Wat boeit het dat je geen vette feestavond hebt gehad maar een avond monopolie hebt gespeeld? Je hebt gelachen met elkaar, het was een top avond!
Ja omdat jullie vroeger dus niet echt hebben geleefdquote:Op zaterdag 9 december 2023 01:00 schreef TonyMalony het volgende:
[..]
Mooi verwoord en voor mij een stuk meer herkenbaar dan dat van TS!
Even voorbijgaand aan hoe je nu users die anders denken dan jou wegzet… wat is voor jou ‘echt leven’?quote:Op zaterdag 9 december 2023 01:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja omdat jullie vroeger dus niet echt hebben geleefd
Dat is voor iedereen verschillend, maar je moet er in elk geval met plezier op terug kunnen kijken.quote:Op zaterdag 9 december 2023 07:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Even voorbijgaand aan hoe je nu users die anders denken dan jou wegzet… wat is voor jou ‘echt leven’?
Jazeker wel.quote:Op zaterdag 9 december 2023 01:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 december 2023 01:12 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar daar zijn andere dingen voor in de plaats gekomen.quote:Op zaterdag 9 december 2023 14:31 schreef spierbal het volgende:
Sinds ik kinderen heb is mijn leven saai geworden. Alles wat je voorheen kon doen in het weekend overdag is ten dode opgeschreven. Even de tropenjaren uitzitten en zsm mijn zak deactiveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |