quote:Op donderdag 7 december 2023 13:12 schreef FlyingFish het volgende:
Volgende week komt het ‘wat ga jij maken’ lijstje voor het kerstdiner weer, dus het lijkt me handig om hier alvast ideeën te delen om je er zo makkelijk mogelijk vanaf te maken, terwijl het wel lijkt alsof je moeite hebt gedaan. Wat zijn jullie successen voor deze avond? Stokbrood met kruidenboter ben ik meestal al te laat voor.
Ik begin met een tip. Zeeman verkoopt cupcake setjes met sneeuwpoppen en kerstmannen. ¤2 voor 48 stuks met kerstprikkers er bij. Hier genoeg voor 2 klassen.
ja, dit topic had ook goed in CUL of FEE gepast, maar aangezien het een kerstdiner voor kinderen is worden culinaire hoogstandjes meestal niet gewaardeerd en ik denk dat de mensen in OUD de meest praktische tips kunnen geven
Dat zouden die van mij ook wel willen maken, maar valt buiten de regels. Gewone cupcakes ook volgens mij. Het moeten echt iets van normale hapjes zijn, geen zoetigheid.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef Schanu het volgende:
Vorig jaar hadden we een kerstboom gemaakt van bladerdeeg en Nutella. Zag er heel leuk uit, maar viel verder niet echt in de smaak want er bleef veel van over.
Dit jaar mogen de kinderen zelf aan de freubel en is de keuze hierop gevallen: https://www.minime.nl/artikelen/532/kerstboom-snacks-kinderen
Vorig jaar gingen de wraps met roomkaas, de pannenkoekjes met pasta en de cupcakes trouwens het snelste op. En daar kan je altijd leuke kerstige creaties van maken.
Ik overwoog zelf nog mini worstenbroodjes (bladerdeeg en knakworst) maar dat idee werd weg gevetod door de 7 jarige.
Goeie, ik had vorige jaar niet de indruk dat dit niet zou mogen omdat veel mensen met zoetigheid kwamen aanzetten, maar een extra check kan dan geen kwaad. Dan ga ik toch maar een backup plan bedenkenquote:Op donderdag 7 december 2023 13:37 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat zouden die van mij ook wel willen maken, maar valt buiten de regels. Gewone cupcakes ook volgens mij. Het moeten echt iets van normale hapjes zijn, geen zoetigheid.
Vorig jaar had ik uiteindelijk twee zieken, dus dat scheelde. Wat zoon heeft gedaan weet ik niet eens meer…
Oh ja, ik heb in de kleutergroepen eens spiesjes gemaakt met vega balletjes. Kwamen allemaal retourquote:Op donderdag 7 december 2023 17:31 schreef Troel het volgende:
Gehaktballetjes![]()
Tegenwoordig ook verkrijgbaar in plantaardige (volgens mij is het niet aardig om planten te vermoorden, dus vreemde woordkeuze) variant.
Krijgen jullie het niet mee terug?quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:20 schreef Cathmar het volgende:
Vanochtend net ingevuld. Beide dames (groep 7) maken 10 prikkers tomaatje/mozzarella bolletje.
Ik heb hele veel moeite met de overdaad aan eten en het weggooien wat ieder jaar gebeurd.
Dat vind ik ook wel een beetje een vies idee. Van dat eten waar dertig paar kleuterhanden in hebben zitten graaienquote:
Er zijn bij ons 2 hulpouders die helpen met bordjes vullen. Dus er wordt niet gegraaid.quote:Op vrijdag 8 december 2023 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel een beetje een vies idee. Van dat eten waar dertig paar kleuterhanden in hebben zitten graaien
Ja is heel simpel!quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:42 schreef FlyingFish het volgende:
De kerstboom van Donna is een goed idee! Die hadden we vorig jaar bij het echte kerstdiner met familie ook als voorgerechthapje en scheen heel makkelijk/snel te maken te zijn!
Wij moeten overigens hapjes voor ca 10 personen maken, niet voor de hele klas
Tip van Flip (of in dit geval Nijna) zorg dat je de chocolade niet te heet laat worden met smelten, want dan stolt het slecht... Ja, ik spreek uit ervaring...quote:Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef Schanu het volgende:
Vorig jaar hadden we een kerstboom gemaakt van bladerdeeg en Nutella. Zag er heel leuk uit, maar viel verder niet echt in de smaak want er bleef veel van over.
Dit jaar mogen de kinderen zelf aan de freubel en is de keuze hierop gevallen: https://www.minime.nl/artikelen/532/kerstboom-snacks-kinderen
Vorig jaar gingen de wraps met roomkaas, de pannenkoekjes met pasta en de cupcakes trouwens het snelste op. En daar kan je altijd leuke kerstige creaties van maken.
Ik overwoog zelf nog mini worstenbroodjes (bladerdeeg en knakworst) maar dat idee werd weg gevetod door de 7 jarige.
Ze moeten de eerste 2 uur komen voor het kerstontbijt en daarna is het vakantie.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh kak. Mentorklas en kerstontbijt. Haha![]()
![]()
Goedgekeurdquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:22 schreef Haags het volgende:
Ik geef wel pakjes wicky mee of zo.
Dit is hartstikke leuk voor huismoeders met tijd teveel, maar mensen met een fulltime baan hebben wel wat beters te doen.
Hier ook, alleen begonnen ze vorig jaar pas om 10u. Weet niet hoe het dit jaar gaat, nog niets gehoord. Staat alleen in magister maar daar kan ik niks mee.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ze moeten de eerste 2 uur komen voor het kerstontbijt en daarna is het vakantie.
Het idee is wel leuk, samen iets doen. Maar ik denk dat mijn kind niet fietsend op school komt zonder ontbijt. Gaat ook om het idee en ze heeft een erg leuke mentor dus die maakt er wel iets van.
De oudste heb ik geen idee van, bovenbouw, dus die zit steeds met wisselende groepen bij verschillende vakken.
Als het goed is gaan ze in de mentorklas afspreken wie wat meeneemt.
Regelt de juf hierquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:46 schreef SQ het volgende:
Onze lijst komt maandag in parro. Meteen er bovenop duiken en de cherrytomaten claimen!!
Weg met diequote:Op vrijdag 8 december 2023 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:
bij ons is het een eigen inbreng lijst en kan je zelf invliegen wat je wilt, zolang het maar voor max 6 kindjes is ongeveer.
ik vroeg de kapitein(6) wat hij wilde, hij wilde tompoucen, dus wij gaan voor mini tompoucen (uit de diepvries) op een feestelijk bordje of met een glitterprikker.
ik ben team low effort![]()
Ja, ze eten sowieso thuis iets, beetje brandstof voor het fietsen inderdaadquote:Op vrijdag 8 december 2023 18:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier ook, alleen begonnen ze vorig jaar pas om 10u. Weet niet hoe het dit jaar gaat, nog niets gehoord. Staat alleen in magister maar daar kan ik niks mee.
Dus, hallo worstcroisantjes![]()
Mijnes eet ervoor vast wel iets, jouwe ook wat kleins laten eten? Fietst makkelijker
Op een christelijke school zou ik daar best wat van vinden, op een openbare school zou dat al anders zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:11 schreef amaranta het volgende:
Vanuit de juffenkant…
Arretjescake! En veel a.u.b.!
Wij noemen het dit jaar eindejaarsdiner. Zal vast tegen het zere been van diverse ouders zijn. Maar toen we het kerstdiner noemden kwamen sommige kinderen niet omdat kerst voor hen samenhangt met een geloof wat zij niet aanhangen. Dus…
Damnquote:Op vrijdag 8 december 2023 19:11 schreef amaranta het volgende:
Vanuit de juffenkant…
Wij noemen het dit jaar eindejaarsdiner. Zal vast tegen het zere been van diverse ouders zijn. Maar toen we het kerstdiner noemden kwamen sommige kinderen niet omdat kerst voor hen samenhangt met een geloof wat zij niet aanhangen. Dus…
Mag dat bij jullie dan, iets dat zo ongezond is? Ik vind het juist iets waarvan ik verwacht dat het niet gewaardeerd wordt door de juffen vanwege de inhoud.quote:Op vrijdag 8 december 2023 19:11 schreef amaranta het volgende:
Vanuit de juffenkant…
Hier een openbare school, maar gewoon kerstdiner. Kerst heeft hier dan weer niets te maken met de geboorte van Jezus, maar alleen met eten en samen zijn. Waar het feest oorspronkelijk vandaan komt wordt geeneens benoemd.quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Op een christelijke school zou ik daar best wat van vinden, op een openbare school zou dat al anders zijn.
Ja, dat mag. Hartige hapjes en zoete hapjes.quote:Op zaterdag 9 december 2023 10:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Mag dat bij jullie dan, iets dat zo ongezond is? Ik vind het juist iets waarvan ik verwacht dat het niet gewaardeerd wordt door de juffen vanwege de inhoud.
Ik was vroeger ook dol op arretjes cake maar ik heb het nu echt al jaren niet meer gemaakt. Vroeger elke verjaardag. (En sinds ik stil ben gaan staan bij wat er in gaat spreekt het ook veel minder aan, zo’n klomp boter met suiker en wat koekjes)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |