abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211543771
Volgende week komt het ‘wat ga jij maken’ lijstje voor het kerstdiner weer, dus het lijkt me handig om hier alvast ideeën te delen om je er zo makkelijk mogelijk vanaf te maken, terwijl het wel lijkt alsof je moeite hebt gedaan. Wat zijn jullie successen voor deze avond? Stokbrood met kruidenboter ben ik meestal al te laat voor.

Ik begin met een tip. Zeeman verkoopt cupcake setjes met sneeuwpoppen en kerstmannen. ¤2 voor 48 stuks met kerstprikkers er bij. Hier genoeg voor 2 klassen.

ja, dit topic had ook goed in CUL of FEE gepast, maar aangezien het een kerstdiner voor kinderen is worden culinaire hoogstandjes meestal niet gewaardeerd en ik denk dat de mensen in OUD de meest praktische tips kunnen geven
pi_211543821
quote:
3s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:12 schreef FlyingFish het volgende:
Volgende week komt het ‘wat ga jij maken’ lijstje voor het kerstdiner weer, dus het lijkt me handig om hier alvast ideeën te delen om je er zo makkelijk mogelijk vanaf te maken, terwijl het wel lijkt alsof je moeite hebt gedaan. Wat zijn jullie successen voor deze avond? Stokbrood met kruidenboter ben ik meestal al te laat voor.

Ik begin met een tip. Zeeman verkoopt cupcake setjes met sneeuwpoppen en kerstmannen. ¤2 voor 48 stuks met kerstprikkers er bij. Hier genoeg voor 2 klassen.

ja, dit topic had ook goed in CUL of FEE gepast, maar aangezien het een kerstdiner voor kinderen is worden culinaire hoogstandjes meestal niet gewaardeerd en ik denk dat de mensen in OUD de meest praktische tips kunnen geven
:D

van de rest geen idee. wraps of zo? Makkelijk te maken. Beetje leuk oprollen met een prikkertje en tadaaa
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211543850
Vorig jaar hadden we een kerstboom gemaakt van bladerdeeg en Nutella. Zag er heel leuk uit, maar viel verder niet echt in de smaak want er bleef veel van over.

Dit jaar mogen de kinderen zelf aan de freubel en is de keuze hierop gevallen: https://www.minime.nl/artikelen/532/kerstboom-snacks-kinderen

Vorig jaar gingen de wraps met roomkaas, de pannenkoekjes met pasta en de cupcakes trouwens het snelste op. En daar kan je altijd leuke kerstige creaties van maken.

Ik overwoog zelf nog mini worstenbroodjes (bladerdeeg en knakworst) maar dat idee werd weg gevetod door de 7 jarige.
  donderdag 7 december 2023 @ 13:33:43 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211543927
En twee kerstbroden en twee pakjes roomboter meenemen, mag dat bijvoorbeeld wel? Ik heb geen kinderen dus hoor misschien niet in dit topic thuis, sorry.
pi_211543952
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef Schanu het volgende:
Vorig jaar hadden we een kerstboom gemaakt van bladerdeeg en Nutella. Zag er heel leuk uit, maar viel verder niet echt in de smaak want er bleef veel van over.

Dit jaar mogen de kinderen zelf aan de freubel en is de keuze hierop gevallen: https://www.minime.nl/artikelen/532/kerstboom-snacks-kinderen

Vorig jaar gingen de wraps met roomkaas, de pannenkoekjes met pasta en de cupcakes trouwens het snelste op. En daar kan je altijd leuke kerstige creaties van maken.

Ik overwoog zelf nog mini worstenbroodjes (bladerdeeg en knakworst) maar dat idee werd weg gevetod door de 7 jarige.
Dat zouden die van mij ook wel willen maken, maar valt buiten de regels. Gewone cupcakes ook volgens mij. Het moeten echt iets van normale hapjes zijn, geen zoetigheid.

Vorig jaar had ik uiteindelijk twee zieken, dus dat scheelde. Wat zoon heeft gedaan weet ik niet eens meer…
pi_211544106
Ik maakte (voor welke gelegenheid dan ook :') ) altijd miniworstcroisantjes. Makkelijk gemaakt en het ging altijd op.
Geen idee of dat kersterig is, wel lekker :9
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 7 december 2023 @ 14:00:36 #7
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_211544120
Vorig jaar maakten we pizza kerstboompje. Die waren als eerste op :9~. Misschien maken we wel hetzelfde kijken wat ze wil maken.
pi_211544125
Ik was dit jaar op tijd voor de stokbrood met kruidenboter *O*. Vorig jaar plakjes worst en blokjes kaas gedaan op verzoek van de juf, maar het meeste kwam weer terug naar huis.

Mini worstenbroodjes en alles met chocola erin waren wel een succes vorig jaar begreep ik…
pi_211544166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:37 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat zouden die van mij ook wel willen maken, maar valt buiten de regels. Gewone cupcakes ook volgens mij. Het moeten echt iets van normale hapjes zijn, geen zoetigheid.

Vorig jaar had ik uiteindelijk twee zieken, dus dat scheelde. Wat zoon heeft gedaan weet ik niet eens meer…
Goeie, ik had vorige jaar niet de indruk dat dit niet zou mogen omdat veel mensen met zoetigheid kwamen aanzetten, maar een extra check kan dan geen kwaad. Dan ga ik toch maar een backup plan bedenken :')
pi_211544679
Net als vorig jaar (want; dikke hit) ; American Pancakes met kuipjes Nutella of Jam.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211544830
Wraps, spiesjes met poffertjes en fruit, gehaktballetjes

Maar ook gewoon een schaaltje rauwkost doet het altijd wel goed.

Maar ik zorg meestal dat ik op tijd ben voor drinken, stokbrood met kruidenboter oid.
pi_211545610
Crompouce *O*
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 7 december 2023 @ 17:31:37 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_211545926
Gehaktballetjes *O*

Tegenwoordig ook verkrijgbaar in plantaardige (volgens mij is het niet aardig om planten te vermoorden, dus vreemde woordkeuze) variant.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211552171
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:31 schreef Troel het volgende:
Gehaktballetjes *O*

Tegenwoordig ook verkrijgbaar in plantaardige (volgens mij is het niet aardig om planten te vermoorden, dus vreemde woordkeuze) variant.
Oh ja, ik heb in de kleutergroepen eens spiesjes gemaakt met vega balletjes. Kwamen allemaal retour :{w

Wat in de SC al werd gezegd; hoe ongezonder hoe beter.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:12:30 #15
382129 crew  Donna
pi_211552207
Ik maak deze;

Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:13:44 #16
382129 crew  Donna
pi_211552236
Vorig jaar had ik deze gemaakt;

pi_211552360
Vanochtend net ingevuld. Beide dames (groep 7) maken 10 prikkers tomaatje/mozzarella bolletje.

Ik heb hele veel moeite met de overdaad aan eten en het weggooien wat ieder jaar gebeurd.
Met een meidenkwartet
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:26:55 #18
382129 crew  Donna
pi_211552439
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:20 schreef Cathmar het volgende:
Vanochtend net ingevuld. Beide dames (groep 7) maken 10 prikkers tomaatje/mozzarella bolletje.

Ik heb hele veel moeite met de overdaad aan eten en het weggooien wat ieder jaar gebeurd.
Krijgen jullie het niet mee terug?
  vrijdag 8 december 2023 @ 10:45:00 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_211552629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Krijgen jullie het niet mee terug?
Dat vind ik ook wel een beetje een vies idee. Van dat eten waar dertig paar kleuterhanden in hebben zitten graaien :D
disclaimer
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 10:56:11 #20
382129 crew  Donna
pi_211552767
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 10:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat vind ik ook wel een beetje een vies idee. Van dat eten waar dertig paar kleuterhanden in hebben zitten graaien :D
Er zijn bij ons 2 hulpouders die helpen met bordjes vullen. Dus er wordt niet gegraaid. :D
pi_211552845
Oeh ik volg mee. Ik weet sinds gisteren dat we iets moeten maken en het hele concept is nieuw voor mij. De lijstjes worden gemaakt in de groepsapp waar wij nog niet inzitten, dus ik vrees dat alle standaarddingen al weg gaan zijn :s)
Gelukkig moeten we maar voor een halve klas iets voorzien.
Ik dacht ook aan iets met bladerdeeg, die kerstboom ziet er tof uit. Zijn het standaard koude dingen? Warm lijkt me moeilijk toch?
pi_211552887
Hier zou de lijst vorige week al komen, maar hij kwam pas gister. Toen ik 's avonds eindelijk eens tijd had om te kijken, was alles zo'n beetje vergeven. Wij hebben nu gekozen voor 10 pannenkoeken.
Bij elke keuze was er een aantal stuks ingevuld met het uitdrukkelijke verzoek van de juffen om je je hier ook aan te houden vanwege de verspilling.

Het wordt in ieder geval een succesvol kerstdiner verwacht ik vanwege de hoeveelheid ongezonde dingen:
pannenkoeken, mini-saucijzen- en worstenbroodjes, appelflapjes, stokbrood en 5x eigen inbreng, dus dat is nog afwachten. De gevraagde fruitspiesjes zijn nog niet gekozen :')
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:12:09 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_211552945
Ik heb nog geen lijstjes gezien. Eerste keer in jaren dat er weer een kerstdiner is trouwens, ik heb er pas 1 keer am hoeven geloven en dat was toen mijn oudste in groep 1 zat. Ik had worstkaassterren gemaakt, die gingen schoon op. Op die school werd het niet gereguleerd en hoe veel ouders er wel niet met genoeg eten kwamen om dertig kinderen te vullen, echt verschrikkelijk :') complete lasagnas ook.
disclaimer
  vrijdag 8 december 2023 @ 11:32:56 #24
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211553144
gehaktballen!
je hebt ze in blik in zak met of zonder saus en het is 0 effort voor veel gehaktballen *)
pi_211554310
De kerstboom van Donna is een goed idee! Die hadden we vorig jaar bij het echte kerstdiner met familie ook als voorgerechthapje en scheen heel makkelijk/snel te maken te zijn!

Wij moeten overigens hapjes voor ca 10 personen maken, niet voor de hele klas
pi_211555271
Pff, zoon heeft op school aangegeven dat hij burrito’s of taco’s mee wil nemen :(
  Moderator vrijdag 8 december 2023 @ 15:35:35 #27
382129 crew  Donna
pi_211555307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 13:42 schreef FlyingFish het volgende:
De kerstboom van Donna is een goed idee! Die hadden we vorig jaar bij het echte kerstdiner met familie ook als voorgerechthapje en scheen heel makkelijk/snel te maken te zijn!

Wij moeten overigens hapjes voor ca 10 personen maken, niet voor de hele klas
Ja is heel simpel!
Had in het weekend er voor wel even een proefboom gemaakt (letterlijk) omdat ik een nieuwe oven had en niet wilde dat het zou verbranden. Was geen straf. :P
pi_211555653
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:23 schreef Schanu het volgende:

Tip van Flip (of in dit geval Nijna) zorg dat je de chocolade niet te heet laat worden met smelten, want dan stolt het slecht... Ja, ik spreek uit ervaring...
Ik deed het met witte en melk chocolade, maar heb ook wel wat weg kunnen gooien omdat het niet stolde. Maar wel leuk om te maken.

Ik heb ook wel eens mini-pannenkoekjes gebakken met een stervorm (eigenlijk om een ei in te bakken, maar pannenkoekjes willen ook). Hier stonden ook vaak de hoeveelheden op de invullijst.

De pubers hebben op school iets in hun mentorklas, waar iedereen iets voor moet meenemen volgens mij. Ik heb niet heel goed gelezen nog in de nieuwsbrief.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_211556017
Oh kak. Mentorklas en kerstontbijt. Haha :') :') :')
If they say
pi_211556142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 16:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh kak. Mentorklas en kerstontbijt. Haha :') :') :')
Ze moeten de eerste 2 uur komen voor het kerstontbijt en daarna is het vakantie.
Het idee is wel leuk, samen iets doen. Maar ik denk dat mijn kind niet fietsend op school komt zonder ontbijt ;) . Gaat ook om het idee en ze heeft een erg leuke mentor dus die maakt er wel iets van.
De oudste heb ik geen idee van, bovenbouw, dus die zit steeds met wisselende groepen bij verschillende vakken.
Als het goed is gaan ze in de mentorklas afspreken wie wat meeneemt.
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:19:49 #31
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_211556255
Geen diner hier je mag een feestelijke trommel meegeven. Ook lekkere hapjes maken :Y)
pi_211556268
Er was al vrij veel zoet en nog niets met kaas, en toen vond ik deze: https://www.easydailyfood.com/makkelijk-kerst-hapje-kaas-sterren/

Kleuter is enthousiast want kaas. Dit weekend ff kijken voor een uitsteker.
pi_211556287
Ik geef wel pakjes wicky mee of zo.

Dit is hartstikke leuk voor huismoeders met tijd teveel, maar mensen met een fulltime baan hebben wel wat beters te doen.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:30:41 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211556386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:22 schreef Haags het volgende:
Ik geef wel pakjes wicky mee of zo.

Dit is hartstikke leuk voor huismoeders met tijd teveel, maar mensen met een fulltime baan hebben wel wat beters te doen.
Goedgekeurd

Hier nog geen lijstje gezien, zie het wel, makkelijk en ongezond iig.
Bij scouting neemt ze een bak roomijs mee. Dat lukt me wel om te regelen :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 8 december 2023 @ 17:46:11 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_211556579
Onze lijst komt maandag in parro. Meteen er bovenop duiken en de cherrytomaten claimen!!
disclaimer
pi_211556988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:09 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ze moeten de eerste 2 uur komen voor het kerstontbijt en daarna is het vakantie.
Het idee is wel leuk, samen iets doen. Maar ik denk dat mijn kind niet fietsend op school komt zonder ontbijt ;) . Gaat ook om het idee en ze heeft een erg leuke mentor dus die maakt er wel iets van.
De oudste heb ik geen idee van, bovenbouw, dus die zit steeds met wisselende groepen bij verschillende vakken.
Als het goed is gaan ze in de mentorklas afspreken wie wat meeneemt.
Hier ook, alleen begonnen ze vorig jaar pas om 10u. Weet niet hoe het dit jaar gaat, nog niets gehoord. Staat alleen in magister maar daar kan ik niks mee.
Dus, hallo worstcroisantjes :D
Mijnes eet ervoor vast wel iets, jouwe ook wat kleins laten eten? Fietst makkelijker ;)
If they say
  vrijdag 8 december 2023 @ 18:25:37 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211556993
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 17:46 schreef SQ het volgende:
Onze lijst komt maandag in parro. Meteen er bovenop duiken en de cherrytomaten claimen!!
Regelt de juf hier

Geen gezeik, iedereen rijk
pi_211557177
Ik heb ook minimaal twee jaar gehad dat het mij gewoon niet lukte om ook maar iets te doen. Zelfs geen tomaatjes. Dit was de fase vier kinderen onder de zes.

Soms gaat het gewoon niet. En dat is prima.
Met een meidenkwartet
pi_211557276
bij ons is het een eigen inbreng lijst en kan je zelf invliegen wat je wilt, zolang het maar voor max 6 kindjes is ongeveer.

ik vroeg de kapitein(6) wat hij wilde, hij wilde tompoucen, dus wij gaan voor mini tompoucen (uit de diepvries 8-) ) op een feestelijk bordje of met een glitterprikker.

ik ben team low effort :@ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:08:40 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211557335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:
bij ons is het een eigen inbreng lijst en kan je zelf invliegen wat je wilt, zolang het maar voor max 6 kindjes is ongeveer.

ik vroeg de kapitein(6) wat hij wilde, hij wilde tompoucen, dus wij gaan voor mini tompoucen (uit de diepvries 8-) ) op een feestelijk bordje of met een glitterprikker.

ik ben team low effort :@ :D
Weg met die :@
Nergens voor nodig

Efficiënte ouders, beste ouders *)
  vrijdag 8 december 2023 @ 19:11:23 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211557349
Vanuit de juffenkant…
Arretjescake! En veel a.u.b.!

Wij noemen het dit jaar eindejaarsdiner. Zal vast tegen het zere been van diverse ouders zijn. Maar toen we het kerstdiner noemden kwamen sommige kinderen niet omdat kerst voor hen samenhangt met een geloof wat zij niet aanhangen. Dus…
pi_211557621
Hier is het ook eigen inbreng en iedereen maakt ook iets. Minimaal spiesjes.
Ik heb ook iets makkelijks gekozen, snel klaar en ik vind het belangrijk dat hij ook kan helpen. Hij is nog maar net 4.
pi_211557807
Afgelopen jaar had ik knaks in bladerdeeg. Maar ik denk dat de poffertjes met poedersuiker toch wel het grootste succes waren. Gewoon net wat te lang in de magnetron vlak voor je alles op school gaat brengen en dan is het nog prima warm (van die opwarm poffertjes dus, geen zelf gebakken). En voor de oudste had ik vorig jaar volgens mij een cake gebakken.

En spiesjes tomaat mozzarella basilicum heb ik volgens mij ook wel eens gemaakt.

Of gewoon een zak worteltjes als dat op de lijst stond. Maar dat vinden de kinderen niet leuk om mee te nemen. Maar de effort is wel echt afhankelijk van of ik die dag avonddienst heb of niet. Als ik avonddienst heb en man is om 17.00 thuis en de kinderen moeten om 17.30 weer op school staan, dan ga ik niet het risico nog nemen dat hij nog van alles moet maken (en het door file of wat dan ook niet lukt) dan moet het kant en klaar uit de (koel)kast te pakken zijn.
pi_211558366
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2023 18:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier ook, alleen begonnen ze vorig jaar pas om 10u. Weet niet hoe het dit jaar gaat, nog niets gehoord. Staat alleen in magister maar daar kan ik niks mee.
Dus, hallo worstcroisantjes :D
Mijnes eet ervoor vast wel iets, jouwe ook wat kleins laten eten? Fietst makkelijker ;)
Ja, ze eten sowieso thuis iets, beetje brandstof voor het fietsen inderdaad ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 9 december 2023 @ 06:41:54 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211561091
Alleen hartig hier, voor 4 a 5 kinderen en moet sochtends al mee voor de lunch dus warm is ook geen optie.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:16:59 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_211562138
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 19:11 schreef amaranta het volgende:
Vanuit de juffenkant…

Wij noemen het dit jaar eindejaarsdiner. Zal vast tegen het zere been van diverse ouders zijn. Maar toen we het kerstdiner noemden kwamen sommige kinderen niet omdat kerst voor hen samenhangt met een geloof wat zij niet aanhangen. Dus…
Op een christelijke school zou ik daar best wat van vinden, op een openbare school zou dat al anders zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 9 december 2023 @ 10:20:10 #47
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211562169
quote:
Vanuit de juffenkant…

Damn :') . Dan is er toch wel wat misgegaan qua integratie. Want ik zou het ronduit onbeschoft vinden om mijn kinderen in India niet naar Diwali te laten gaan op school. Of in Egypte naar suikerfeest.

Maar goed, aan de andere kant van de Tongelresestraat is heel veel niet goed gegaan qua integratie. Dusnievreemdnie -O- .
pi_211562199
quote:
Vanuit de juffenkant…

Mag dat bij jullie dan, iets dat zo ongezond is? Ik vind het juist iets waarvan ik verwacht dat het niet gewaardeerd wordt door de juffen vanwege de inhoud.

Ik was vroeger ook dol op arretjes cake maar ik heb het nu echt al jaren niet meer gemaakt. Vroeger elke verjaardag. (En sinds ik stil ben gaan staan bij wat er in gaat spreekt het ook veel minder aan, zo’n klomp boter met suiker en wat koekjes :D )
pi_211562516
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Op een christelijke school zou ik daar best wat van vinden, op een openbare school zou dat al anders zijn.
Hier een openbare school, maar gewoon kerstdiner. Kerst heeft hier dan weer niets te maken met de geboorte van Jezus, maar alleen met eten en samen zijn. Waar het feest oorspronkelijk vandaan komt wordt geeneens benoemd.
pi_211562589
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 10:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Mag dat bij jullie dan, iets dat zo ongezond is? Ik vind het juist iets waarvan ik verwacht dat het niet gewaardeerd wordt door de juffen vanwege de inhoud.

Ik was vroeger ook dol op arretjes cake maar ik heb het nu echt al jaren niet meer gemaakt. Vroeger elke verjaardag. (En sinds ik stil ben gaan staan bij wat er in gaat spreekt het ook veel minder aan, zo’n klomp boter met suiker en wat koekjes :D )
Ja, dat mag. Hartige hapjes en zoete hapjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')