https://www.hartvannederl(...)sentatrice-overledenquote:Oud-presentatrice Cilly Dartell is overleden. Dat heeft haar familie bekendgemaakt. Dartell, die in het verleden onder andere te zien was bij Hart van Nederland en Shownieuws, is 66 jaar oud geworden.
Dartell wist al sinds 2019 dat zij longkanker had. Ze volgde een traject van chemokuren en immuuntherapieën. In november werd bekend dat de kuren niet meer aansloegen. De SBS6-coryfee vertelde toen aan de Story: "Ik weet dat ik doodga. Alleen kunnen ze niet zeggen hoe lang ik nog heb. Dat kan een maand zijn, of misschien wel twee maanden", aldus Dartell. In 2016 werd ze ook al getroffen door dezelfde ziekte.
Carrière
Tussen 1996 en 2012 presenteerde Dartell Hart van Nederland en sinds 2003 daarnaast ook Shownieuws. Daarvoor was ze te horen op Radio 1 en Radio 2 en te zien in diverse televisieprogramma's van de AVRO. In de vroege jaren van haar carrière stond Dartell in het theater en speelde ze in diverse musicals.
Dartell was getrouwd en woonde in de Amerikaanse staat Florida. Ze laat partner Jan en twee zoons na.
dankuwelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |