abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 6 december 2023 @ 17:01:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_211535833
Op1 gaat van de televisie verdwijnen. De talkshow in de late avond van de publieke omroep maakt volgend jaar september plaats voor Khalid & Sophie die momenteel in de vooravond zitten. Dat melden bronnen aan deze site.

Eva Jinek neemt in dat nieuwe televisieseizoen vanaf september 2024 het tijdslot van 19.00 uur voor haar rekening. Zij verruilde RTL afgelopen jaar na vier seizoenen voor AvroTros en krijgt een eigen show waarin actualiteiten en cultuur de basis vormen. Dat laatste bevestigt Eric van Stade, de directeur van AvroTros die Jinek naar de pubieke omroep haalde. ,,Eva neemt vier dagen voor haar rekening, van maandag tot en met donderdag”, stelt Van Stade desgevraagd. Wat er met de vrijdag in de vooravond gaat gebeuren, is nog onduidelijk. De nieuwe show van Eva Jinek wordt straks geproduceerd door MediaLane, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de productie van onder andere Even Tot Hier, The Connection, Maud & Babs en in het verleden Matthijs Gaat Door.

Met het opheffen van Op1, verdwijnt ook het geestekindje van Frans Klein, de voormalig Direceur Video van de NPO. Eind 2019 toen Eva Jinek naar RTL vertrok en Jeroen Pauw stopte met zijn late talkshow, kwam op initiatief van Klein een talkshow van de gezamenlijke omroepen tot leven. De presentatie was in handen van wisselende duo’s. Elke avond zat een ander tweetaal aan tafel namens een omroep. Aan het prestigieuze project deden vier omroepen mee: de EO, Omroep MAX, WNL en BNNVara.

De laatste omroep trok zich in augustus van dit jaar terug uit de NPO 1-talkshow na een verschil van inzicht ‘over de invulling en aansturing van het programma’. Daarna gingen de drie overgebleven omroepen verder en werd de vrijdag gepresenteerd door Sven Kockelmann (WNL) en Tijs van den Brink (EO). Namens Op1 wilde penvoerder Bert Huisjes geen commentaar geven, BNNvara stelt dat ‘ze in gesprek zijn met de NPO over de programmering van 2024.’

https://www.ad.nl/show/op(...)ate-avond~a61459c25/

Mooi die rechtse zooi van de buis. Nu het ochtendontbijt-programma op NPO1 nog. Ieder programma met Welmoed weg is ok. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_211536106
Dat OP 1 verdwijnt, is wel een goede zaak. Een kakelprogramma met teveel presentatoren, waardoor ze gezamenlijk de Balkenendenorm in veelvoud konden overschrijden.
pi_211536138
Alles wat mij niet bevalt moet weg!! :(
pi_211536228
Op1 is verre van volmaakt. Maar in plaats daarvan ELKE avond BNNVARA met Khalid en Sophie… nee, dan haak ik toch echt af.

Waarom niet een praatshow met 1-2 goede interviewers, zonder stupide rubriekjes en maximaal twee gasten per avond?
pi_211536288
Op1 was al een grote achteruitgang tov Pauw en dan krijgen we nu het nog veel slechtere K&S :')

Defund the NPO!
  woensdag 6 december 2023 @ 18:10:36 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211536606
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:32 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Op1 is verre van volmaakt. Maar in plaats daarvan ELKE avond BNNVARA met Khalid en Sophie... nee, dan haak ik toch echt af.

Waarom niet een praatshow met 1-2 goede interviewers, zonder stupide rubriekjes en maximaal twee gasten per avond?
Buitenhof dagelijks maken. Of afkijken bij de Belgen ('De Afspraak').

Maar dat is vast niet 'leuk' genoeg.

Khalid & Sophie kan ik hebben, maar liever met wat zwaarders ernaast. Nu verwacht ik zowel om 19 als 22 uur een vrij lichte toon.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 17:22 schreef Idisrom het volgende:
Dat OP 1 verdwijnt, is wel een goede zaak. Een kakelprogramma met teveel presentatoren, waardoor ze gezamenlijk de Balkenendenorm in veelvoud konden overschrijden.
De meeste hadden vermoedelijk gewoon al een contract.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eightyone op 06-12-2023 18:18:57 ]
pi_211536726
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Buitenhof dagelijks maken. Of afkijken bij de Belgen ('De Afspraak').

Maar dat is vast niet 'leuk' genoeg.

Khalid & Sophie kan ik hebben, maar liever met wat zwaarders ernaast.
[..]
De meeste hadden vermoedelijk gewoon al een contract.
Khalid en Sophie zijn mij te licht als interviewers en veel te vooringenomen. Dus voor mij eindigt het hier wat betreft talkshows op NPO1.
pi_211536784
Feest bij RTL en SBS.
pi_211536800
OP1 is niets, maar K&S is ook niets, dus daarmee schieten we weinig op.

Sowieso zou er eens een evaluatie moeten komen van al die TV-vulling met nieuws, actualiteiten en gepraat daarover op de NPO. Tussen 17 en 24 uur heb je op een gemiddelde avond vier keer het Journaal, Tijd Voor Max, Eén Vandaag, Jinek, Nieuwsuur, Avondshow en K&S. Is dat nu echt allemaal noodzakelijk? Het zou veel beter zijn om de krachten wat meer te bundelen en om te beginnen met één goede talkshow te komen, in plaats van met meerdere matige shows.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 6 december 2023 @ 18:35:08 #10
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211536994
twitter
  woensdag 6 december 2023 @ 18:51:34 #11
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: