abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211565399
Hier wordt de neppe boom morgen opgezet. Net gecontroleerd of alle lampjes het nog doen en of we nog genoeg slingers hebben enzo. Dus we zijn er klaar voor :)

Vanaf dit jaar heb ik ook de houten kerststal die mijn overgrootvader heeft gemaakt. En allemaal ander kerstspul uit mijn ouderlijk huis. Dat krijgt allemaal een mooi plekje O+
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:57:39 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211565473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:47 schreef Amsel het volgende:
Hier wordt de neppe boom morgen opgezet. Net gecontroleerd of alle lampjes het nog doen en of we nog genoeg slingers hebben enzo. Dus we zijn er klaar voor :)

Vanaf dit jaar heb ik ook de houten kerststal die mijn overgrootvader heeft gemaakt. En allemaal ander kerstspul uit mijn ouderlijk huis. Dat krijgt allemaal een mooi plekje O+
Ach, de kerststal waar je moeder zo trots en blij mee was ;( O+
Ik was er echt jaloers op. Ik zoek al jaren naar een mooie kerststal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:59:58 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211565491
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:46 schreef MaJo het volgende:

[..]
De aannemer heeft dat allemaal zelf gedaan. Ik denk dat hij er totaal niet bij stil heeft gestaan, of het hem gewoon niet boeide (dat laatste kan natuurlijk ook). Ik heb er zelf ook niet over nagedacht dat die warmte twee kanten op werkt maar het is ook niet mijn expertise.

Ik vermoed dat er iets van ventilatie zal moeten komen omdat het allemaal potdicht zit.
[..]
We gaan na de kerst een nieuwe nepperd kopen, dan zijn ze in de aanbieding. Dit jaar dus maar eens een echte, weet ik ook hoe dat bevalt :P Het enige van wat ik me kan herinneren van een echte is het stofzuigen de hele tijd :D

Mijn moeder heeft ook al zo lang ik me kan heugen een neppe, denk dat het elkaar inderdaad wel beïnvloedt :Y
Dat wilden wij vorig jaar ook doen. Had ik een mooie aanbieding bij de Wehkamp gezien. Stuurde hem naar mijn man. En toen hij reageerde was die alweer weg.
Nu hebben we een echte, 5 euro bij de praxis. Die staat trouwens op een soort van easy fix standaard
  zaterdag 9 december 2023 @ 16:00:51 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211565501
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:57 schreef livelink het volgende:

[..]
Ach, de kerststal waar je moeder zo trots en blij mee was ;( O+
Ik was er echt jaloers op. Ik zoek al jaren naar een mooie kerststal.
Wij hebben die van little people. Ook mooi. 😅
pi_211565510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:58 schreef Bami het volgende:
Ik vind onze nepperd eigenlijk een beetje te groot. Toen ik nog in een appartement woonde bewust groter gekocht voor “straks in een grote mensen huis” alleen is hij zelfs in dat uitgebouwde grote mensen huis nog wel aan de grote kant. _O- Maar weiger een nieuwe te kopen, want dan vervalt het hele duurzame concept een beetje. Plus hij is wel mooi. O+
Verkopen en weer kopen via marktplaats is ook duurzaam hé ;)

De onze komt van marktplaats, ondertussen 10 jaar geleden. Doet het nog steeds prima.
  zaterdag 9 december 2023 @ 16:02:00 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211565511
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, die heb ik ook nog :D
Maar ik ben hem ontgroeid :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211565772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 14:54 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Huilen!

Als ik ooit toe ben aan een nieuwe dan wil ik ook één met ingebouwde lampjes, klotewerk :N
Dat hebben we hier ook al gezegd, de volgende kunstboom wordt met ingebouwde lampjes.

@MaJo, neeee wat klote.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 16:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben de Dick Bruna kerststal ;) met een zelfgemaakte ster op het dak, aangezien het origineel ergens een keer verdwenen is.

Wij hadden vroeger een kerststal thuis met een soort kerstboompje ernaast. die deed me altijd denken aan een wc borstel ;)
Fake it till you make it...
pi_211565899
Wij hebben de Kerststal uit mijn kindertijd O+ Ziet er niet echt heel mooi meer uit, maar weg gaat ie niet.

De nepperd is vandaag binnengekomen, hopelijk morgen opzetten en versieren.

Ben er voor vandaag klaar mee, 'even' een Ivar kast met bureau in elkaar zetten..... Wat een werk alsnog en vervolgens alles opruimen.
Maar B is helemaal blij. Hadden als verrassing een microscope voor hem gekocht en daar istie nu al een uur mee aan het klooien. O+ Kamer is eindelijk af (nou ja.....de led strip moet nog gemonteerd worden en de slangen sticker moet nog aan de muur), maar dat doen we pas als we zeker weten dat de kast zo blijft staan.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:03:58 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211566043
Wat balen, Majo! :o Hopelijk betekent dat niet dat die vloerverwarming lekt? Maar wel slecht als daar vooraf niet over nagedacht is. Ook vervelend dat je daar nu dus voorlopig geen dingen kunt opslaan. Hopelijk is het redelijk eenvoudig te verhelpen door wat ventilatie toe te voegen inderdaad.

We hebben een leuk boompje weten te vinden en hij is ook al opgetuigd. We hebben versiersels in alle mogelijke kleuren, altijd al een hele bonte bende dus, maar Cato had een leuk idee om de koudere kleuren onderin te doen en de warmere bovenin, dus het is nu een soort regenboogboom geworden.
in de haak.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:05:46 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211566067
Oja en kerststallen: wij hebben 3 varianten: Little People, Dick Bruna en een gehaakte. Dit jaar is die van Little People verkozen.
in de haak.
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:12:08 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211566130
De kerstboom staat. Nep, voor de record, een hele mooie, jaren geleden in de uitverkoop.

Friesland is ook geboekt. Ik bedacht me ineens dat we altijd stoppen bij Hajé @Lelystad. 3p kamer & kerstdiner ^O^ Zijn we meteen een eind op weg.

Leeuwarden blijft op het staat om eens heen te gaan. Groningen kennen we inmiddels goed.

Thanks voor de tips :)

En dan vanavond: oppas, naar het theater en dansen O+
pi_211566174
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:34 schreef MaJo het volgende:
Weten jullie nog die nepboom die we al 100 jaar hebben? Die heb ik net naar de stort gebracht. Onze hele kelder zit onder de schimmel, het is zelfs door de plastic dozen heen getrokken :X We hadden al last van vocht daar maar het is alleen maar erger geworden. Vermoedelijk door de vloerverwarming, en het vocht kan dus geen kant op. Net maar even een vochtexpert gemaild, ben benieuwd naar de oplossing/kosten -O-
Oh wat naar! Hopelijk verder geen waardevolle spullen weg hoeven gooien?

Voor de stats: een lelijke neppe boom die we niet gaan vervangen totdat de kinderen oud genoeg zijn om eraf te blijven, en als ongelovige geen kerststal. Ik wil wel een notenkraker collectie gaan aanleggen, die vind ik zo tof. Het liefst ook twee levensgrote voor bij de voordeur :D.

Verder ga ik helemaal blij het weekend in, mijn studeren de afgelopen jaren heeft z’n vruchten afgeworpen O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ooit nog een keer een baan vinden :') .
pi_211566207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:46 schreef MaJo het volgende:
Het enige van wat ik me kan herinneren van een echte is het stofzuigen de hele tijd :D
Daarom nemen wij er altijd een met kluit. Die kun je gewoon fatsoenlijk water geven en dan valt de naalduitval erg mee, vind ik.
Balen van je spullen en vochtprobleem -O-

Ik heb losse beeldjes en we hebben de befaamde Little People kerststal. Al hoeft die misschien niet meer te staan dit jaar, mijn 8 jarige voelt zich ineens groot :D
pi_211566230
Even gegoogled maar die little people kerststal is wel echt grappig ja.
pi_211566315
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:16 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Voor de stats: een lelijke neppe boom die we niet gaan vervangen totdat de kinderen oud genoeg zijn om eraf te blijven, en als ongelovige geen kerststal. Ik wil wel een notenkraker collectie gaan aanleggen, die vind ik zo tof. Het liefst ook twee levensgrote voor bij de voordeur :D.

Verder ga ik helemaal blij het weekend in, mijn studeren de afgelopen jaren heeft z’n vruchten afgeworpen O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat goed!
SPOILER
pi_211566342
Hier geen kerststal maar twee funkopops, een kerstGoofy en een kerstEeyore, bij een flakkerende nepkaars :7
Alles nep, behalve de planten dan :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211566361
Gefeliciteerd @Smart_ass :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:37:03 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211566375
Hier staat de boom net, alleen nog niet versierd. Ik ben een beetje op, ben de hele ochtend bij de hockey geweest, daarna de hele middag op zolder geklust en gesjouwd terwijl de rest van het gezin oud papier heeft weggebracht. En morgen moeten er nog twee hockey'en ;( :') dus daar nog druk mee. En ik was nog niet bijgekomen van Sintdrukte. Maargoed, rust is overrated :').
KuikenGuppy
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:42:53 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211566433
quote:

[..]

SPOILER
Gefeliciteerd!
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:43:54 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211566443
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:21 schreef Smart_ass het volgende:
Even gegoogled maar die little people kerststal is wel echt grappig ja.
Wij hebben de OG. Dat is blijkbaar een collectorsitem
  zaterdag 9 december 2023 @ 17:55:48 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211566560
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb net een vintage Fisher Price speelgoedje voor best wat geld verkocht via Marktplaats. Die man komt aan de deur, geeft me het geld, en zegt tijdens het weglopen: "die ga ik voor een surprise gebruiken" :X.
KuikenGuppy
pi_211566583
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:30 schreef exode het volgende:

[..]
Oh wat goed!
SPOILER
SPOILER
Dank voor de felicitaties O+, ben blij dat het erop zit.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Heel cool!
  zaterdag 9 december 2023 @ 18:17:30 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211566769
Gefeliciteerd @Smart_ass *O*
I just passed the bar as well... in het hotel :')
Biertje, bitterballen, ik vermaak me wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 9 december 2023 @ 18:34:09 #274
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211566930
quote:

[..]

SPOILER
Dan ben je met recht ( ;) ) een smart ass! Gefeliciteerd!
pi_211566950
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 17:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
SPOILER
Dank voor de felicitaties O+, ben blij dat het erop zit.
[..]
Heel cool!
Nee heel saai in Utrecht. Kom je wel bij mij op de afdeling, dat vind ik wel een goed verkooppunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')