abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211509041
quote:
1) Voor de uitzondering een persoonlijk draadje: De winst van Wilders heeft er bij mij zo ingehakt dat ik een paar dagen echt niets kon. Hoe is het mogelijk dat zoveel mensen stemmen op een partij die mensen uitsluit?

2) Op zoek naar antwoorden, kwam ik ook uit bij mijn eigen beroepsgroep: de journalistiek. Net als destijds bij de opkomst van Fortuyn werden we (ja, ik ook) verrast door het enorme aantal Wilders-stemmers.

3) Maar in mijn ogen heeft de journalistiek ook gefaald in haar werk voor de verkiezingen: A er was te weinig aandacht voor de kwalijke inhoud van het PVV Verkiezingsprogramma

4) En B: de (parlementaire) pers ging te makkelijk mee in het Milders-frame en C: het frame dat de PVV op economisch en sociaal gebied links is (niet dus).

5) Maar dit soort verhalen verschenen pas NA de verkiezingen: (zoals veel verhalen die eigenlijk VOOR de verkiezingen geschreven hadden moeten worden)

6) Zoals veel journalisten pas na de uitslag eens een duik in het PVV Verkiezingsprogramma namen. In journalistieke kringen zie ik tot op heden weinig van een ‘mea culpa’ of een reflecterende blik op de eigen rol.

7) Terwijl die reflectie juist zo hard nodig is. Media en met name de praatprogramma’s hebben een cruciale rol gespeeld in de winst van Wilders.

8) Ik vind de winst van Wilders rampzalig, maar gaan we verder? En is de journalistiek, die zo opzichtig faalde, nog wel het beroep dat ik wil beoefenen?

9) Hoe voorkom je dat mensen in de toekomst (blijven) stemmen op partijen die bevolkingsgroepen uitsluiten en het wantrouwen in de rechtspraak, de politiek, de media en de wetenschap aanwakkeren?

10) Kan ik dat als individu niet beter doen buiten de in mijn ogen falende journalistiek die steeds meer burgers niet weet te bereiken? Kan ik niet beter het onderwijs ingaan? Me aansluiten bij een ngo?

11) Met andere woorden: kan ik als journalist nog wel een rol spelen? En zo ja, hoe? Of kan ik beter een ander vak kiezen?

12) Over deze vragen wil ik de komende weken goed nadenken. Adviezen en/of suggesties en/of tips zijn van harte welkom!!! EINDE DRAAD.
https://twitter.com/sieboom/status/1731318225600684402

Het journalisme is nog nooit zo slecht geweest. Maar dat kan vast nog veel slechter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 03-12-2023 21:32:38 ]
  zondag 3 december 2023 @ 19:27:53 #2
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211509045
Nieuwswaardig topic weer.
pi_211509094
Nou nou poe poe.
pi_211509118
Geen idee wie deze boomer is.
  Moderator zondag 3 december 2023 @ 19:41:26 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_211509232
Linkse tranen smaken altijd zoet
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_211509646
"Mensen uitsluiten is slecht" :'( , aldus de meneer die mensen uitsluit.
Nieuw is niet altijd beter.
  zondag 3 december 2023 @ 20:38:46 #7
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211509957
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 20:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Die lui op links hebben er nogal een handje van zichzelf moreel superieur te voelen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211510243
Ik dacht dat journalisten verslag doen van nieuws dat feitelijk gebeurd is. Schijnbaar denken journalisten daar zelf tegenwoordig anders over. Zij willen opiniėrend zijn.

En dat is precies de reden waarom ik nog maar weinig kranten lees. Ik wil feiten, geen meningen.
  zondag 3 december 2023 @ 21:22:13 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211510516
Ik zou niet weten waarom we een discussie moeten voeren over een of andere geschokte journalist.
Erg nieuwswaardig is het ook niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211510688
quote:
Mensen uitsluiten omdat zķjzelf mensen uitsluiten, is minder raar dan je suggereert. Het is geen paradox.
pi_211510755
Can gebeuren.
pi_211512706
quote:
Er zijn veel mensen met een hogere opleiding die niet aan zelfreflectie doen. Leven in een zelfgekozen bubbel en praten niet met Nederlandse burgers, waardoor Nederlandse burgers voor hen vreemdelingen zijn geworden.
  maandag 4 december 2023 @ 09:56:22 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211512959
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn veel mensen met een hogere opleiding die niet aan zelfreflectie doen. Leven in een zelfgekozen bubbel en praten niet met Nederlandse burgers, waardoor Nederlandse burgers voor hen vreemdelingen zijn geworden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211513304
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Dit definieert links helaas de laatste jaren. De SP uitgezonderd.
pi_211513331
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Jouw reac
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 09:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Krijg jij soms orgasmes door te schelden?
pi_211513564
Nou, weer wat toevoeging op de GGZ wachtlijsten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')