abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:29:41 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211487849
Niet meer maandelijks uitkeren
ING versobert voorwaarden, volgend jaar minder spaarrente

Beste lezers,

Eerder deze week was men het op locatie Amsterdam Zuid, zo ook op kleinere locatie Haarlem :Y) :9, unaniem eens over de niet geheel onbelangrijke wijziging in kwestie van ING voor haar trouwe cliënten. Niet maandelijks maar een jaarlijkse uitkering van rente, aldus de jongste update van ING. c_/
Deze nieuwe manier, hoewel van oudsher hetzelfde ;), zal zowel voor cliënt als bank de nodige voordelen in huis hebben en vervolgens bieden. :s) :s) :s)
Derhalve is het een nieuw bancair concept dat begin volgend jaar serieus van start zal gaan. :7~

Wat zal ik zeggen? Uit naam van één uit meerdere aan ING gelieerde en tevens zeer hoog aangeschreven organisaties, gaf ik in hoogsteigen persoon hierover vorige week al een positief geluid richting ING. *)
''Ook al mag het verschil op het eerste gezicht dan niet heel mag groot lijken, beste ING-pashouder, uiteindelijk biedt deze nieuwe wijze van uitbetalen van spaarrente voor meest trouwe en tevreden cliënten, waaronder uiteraard de bank zelf, per omgaande de nodige voordelen'' :lijstje:, aldus commentaar afgelopen week vanachter de coulissen op goede maar bovenal professionele posten op gebied van economie en publiek welzijn, waar ik zoal rondga. *)

Het een en ander vereist uiteraard best een onderbouwing :lijstje: die (u) in vrijwel alle toonaarden wordt gegeven. Maar het belangrijkste is nu het vertrouwen in haar/zijn bank :o, en per omgaande in een beter functionerende en daarbij nóg handiger dienstverlening terecht te komen om er financieel op vooruit te gaan :Y), waarbij alle beetjes helpen. :) Uiteindelijk zal hierdoor niemand rijk worden, dus reken u niet rijk. Daarvoor echter zijn nu eenmaal geheel andere basissen nodig, wat meest succesvolle burgers zoals in Haarlem :Y) :9 en haar mooie omgeving weten. *) Zelfs al wordt er gesproken van 'versobering', eenieder die thans het geluk heeft bij ING te bankieren zal straks de rijpe vruchten mogen plukken, mij dunkt. :7~

Mooi weekend, geniet ervan!

Scjvb

quote:
1 december 2023 15:29 - Aangepast 1 december 2023 16:37

ING

Spaarders bij ING krijgen vanaf volgend jaar niet meer maandelijks de rente uitgekeerd, maar jaarlijks. De nieuwe voorwaarden leveren spaarders minder rente op.

De huidige maandelijkse uitkering is volgens ING een tijdelijke maatregel die, nu de rente weer grotendeels positief is, kan worden teruggedraaid. "Banken betalen de rente van oudsher jaarlijks uit", zegt een woordvoerder van ING.

Een jaarlijkse uitkering is ook goedkoper voor de bank, omdat ING met een jaarlijkse uitkering minder geld kwijt is aan rente. Hoeveel geld het precies scheelt wil hij niet zeggen.

Scheelt niet heel veel

Spaarders komen er met een jaarlijkse uitkering iets bekaaider vanaf. Bij een maandelijkse rente krijgt een spaarder met 10.000 euro tegoed in totaal 151,04 euro uitgekeerd. Op jaarbasis wordt dat 150 euro. Is het spaarsaldo hoger, dan loopt het verschil op.

Het verschil ontstaat doordat je bij een berekening op maandbasis ook rente krijgt op de rente die al is uitgekeerd. Rente op rente dus.

De lagere kosten voor ING zijn volgens de woordvoerder niet de reden dat de voorwaarden worden aangepast. Een maandelijkse uitkering werd volgens hem in 2020 ingevoerd om spaarders die destijds een negatieve rente voor de kiezen kregen, tegemoet te komen.

Spaarders met tegoeden boven de 1 miljoen euro, en later ook lagere saldi, moesten met die rente opeens geld bijleggen. "Door de rente maandelijks af te rekenen, waren zij minder geld kwijt", aldus ING. Ook werden ze volgens hem niet onaangenaam verrast met een hoge jaarrekening.

Winst verdubbeld

ING zag zijn winst het afgelopen kwartaal verdubbelen. De bank verdient meer aan leningen en is juist minder geld kwijt aan spaarrente. Ook bij andere grote banken is dat, tot chagrijn van veel spaarders, de trend.

De rentes stijgen maar mondjesmaat. Reden voor kartelwaakhond ACM om onderzoek te doen naar de spaarrentes in Nederland. Dat onderzoek boezemt ING-topman Steven van Rijswijk geen angst in, zo zei hij eerder tegen RTL Z.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211488396
Sowieso bij ING bankieren :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_211488435
waarom is de rente per maand meer als de rente per jaar als dit op de juiste manier wordt berekend?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211488585
In China krijg je dagelijks de rente bijgeboekt bij je saldo.
pi_211488595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
waarom is de rente per maand meer als de rente per jaar als dit op de juiste manier wordt berekend?
Als je rente per maand krijgt bouw je rente op rente op.
pi_211488649
Banken beroven je letterlijk op dit moment, ik bedoel het is een soort standaard grap om te zeggen dat banken dit doen.

Maar met de huidige bizar lage spaarrentes, zijn ze letterlijk je aan het bestelen.

Als je een beetje geld hebt en je wil niet beleggen.. ben je letterlijk een dief van je eigen portemonnee op dit moment.
Zet het op een buitenlandse spaarrekening in godsnaam. (Een in Europa zonder bronbelasting en je kan zorgeloos sparen)
pi_211488683
Beste Scjvb

Door het inkoopprogramma van eigen aandelen alleen al in de maand november is de intrinsieke waarde van elk ING-aandeel van jou al 5 cent hoger c_/ . En straks is de winst van elk aandeel van jou ook nog 5 cent extra c_/ c_/

Als dit inkoopprogramma zit de komende weken nog zo doorzet :Y) dan wordt het 15 cent extra hogere IW per aandeel B:)B B:)B en dat effect geldt ook voor de winst per ING-aandeel :B

:7
pi_211488751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:01 schreef Idisrom het volgende:
Beste Scjvb

Door het inkoopprogramma van eigen aandelen alleen al in de maand november is de intrinsieke waarde van elk ING-aandeel van jou al 5 cent hoger c_/ . En straks is de winst van elk aandeel van jou ook nog 5 cent extra c_/ c_/

Als dit inkoopprogramma zit de komende weken nog zo doorzet :Y) dan wordt het 15 cent extra hogere IW per aandeel B:)B B:)B en dat effect geldt ook voor de winst per ING-aandeel :B

De beurzen staan juist op instorten, maar succes ermee.
pi_211488880
En de VVD66 keek er naar en zag dat het goed was...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 december 2023 @ 19:30:34 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211488941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:51 schreef Idisrom het volgende:
In China krijg je dagelijks de rente bijgeboekt bij je saldo.
Bij Nubank in Brazilië ook, alleen geen idee of dat ook bij andere banken daar is :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 december 2023 @ 19:32:12 #11
284411 crew  heywoodu
pi_211488967
1 december is overigens ook nog niet uitgekeerd bij ING :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_211489006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:52 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Als je rente per maand krijgt bouw je rente op rente op.
als je het goed omrekent dan wordt dat meegenomen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211489087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als je het goed omrekent dan wordt dat meegenomen.
Hoe zie je dat voor je? Natuurlijk niet. Want wat is dan de leidraad?

Je kan ook rente per uur krijgen. Dan is elk uur je saldo hoger en je fictieve jaarlijkse rente hoger.En krijg je dus elk uur net iets meer rente uitgekeerd.

Even om aan te geven dat het natuurlijk wel uitmaakt hoevaak je rente uitgekeerd krijgt. Vanwege inderdaad, die rente op rente.
pi_211489159
Als je bij de ing zit dan vraag je gewoon om genaaid te worden. Ieder verstandig mens heeft die kutbank al lang verlaten. De ing begint inmiddels de rabobank te evenaren als het gaat om de schuldvraag.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 december 2023 @ 19:48:03 #15
284411 crew  heywoodu
pi_211489192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:45 schreef Farenji het volgende:
Als je bij de ing zit dan vraag je gewoon om genaaid te worden. Ieder verstandig mens heeft die kutbank al lang verlaten. De ing begint inmiddels de rabobank te evenaren als het gaat om de schuldvraag.
Ok, maar wat is dan wél een goed alternatief? Want ik heb nul verstand van banken en zit gewoon bij de ING ter voortzetting van mijn Postbankrekening die ik als kind had :+

Nooit problemen gehad verder overigens, maar ik ben wel nieuwsgierig wat een (beter?) alternatief zou kunnen zijn. En als je overstapt, schrijf je dan gewoon de hele meuk in één klap over naar die nieuwe rekening? :o
pi_211489313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ok, maar wat is dan wél een goed alternatief? Want ik heb nul verstand van banken en zit gewoon bij de ING ter voortzetting van mijn Postbankrekening die ik als kind had :+

Nooit problemen gehad verder overigens, maar ik ben wel nieuwsgierig wat een (beter?) alternatief zou kunnen zijn. En als je overstapt, schrijf je dan gewoon de hele meuk in één klap over naar die nieuwe rekening? :o
Ik ben zelf een hele tijd geleden overgestapt naar triodos, dat doe je niet voor de rente maar wel voor het investeringsbeleid. Triodos investeert niet in fossiel of wapens maar alleen in duurzame dingen die de wereld verder helpen. En de top van de bank loopt zich niet zo schandalig te verrijken als bij de ING.

Als je over wil stappen naar een andere bank kun je gebruik maken van de overstapservice die oa alle betalingen een tijd lang doorstuurt naar je nieuwe bank, wat het best makkelijk maakt.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:42:44 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211491566
Jammer, dan loont het minder je rekeningen zo laat mogelijk te betalen.
pi_211491653
quote:

[..]

Ing is imho prima voor het normale betalingsverkeer.
Sparen doe je echter beter bij een andere aanbieder zoals bv een Leaseplanbank of Centraal Beheer.
pi_211491718
Ik vind het knap hoe ING altijd kut in het nieuws komt. Bijna omvallen vanwege teveel gokken met spaarders geld, massale witwas, volgens mij ook nog wat corruptie betalen in het buitenland, lekker doorgaan met enorme bonussen terwijl ze aan het belastinginfuus hingen en negatieve rente. En dan nu dit soort centenneukerij terwijl ze recordwinsten halen.

Knap hoor.
pi_211491851
Bunq, geeft in Nederland de hoogste rente.

Daarnaast werkt de app altijd. Bij ING te vaak storing en reclame die je niet kan uitzetten.
pi_211500482
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:55 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik ben zelf een hele tijd geleden overgestapt naar triodos, dat doe je niet voor de rente maar wel voor het investeringsbeleid. Triodos investeert niet in fossiel of wapens maar alleen in duurzame dingen die de wereld verder helpen. En de top van de bank loopt zich niet zo schandalig te verrijken als bij de ING.
Helaas nog geen Apple Pay, dat is een dealbreaker. De keren dat ik mijn bankpas nog gebruik in winkels is elk jaar op 1 hand te tellen.
  zaterdag 2 december 2023 @ 22:44:59 #22
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_211500510
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:04 schreef 111210 het volgende:

en wekelijks _O_
pi_211501400
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:04 schreef 111210 het volgende:

Daarnaast werkt de app altijd. Bij ING te vaak storing en reclame die je niet kan uitzetten.
Ik krijg in Nederland momenteel 3.55% vrij opneembaar, toch een stuk hoger dan Bunq.
pi_211501456
Ik snap het wel, de banken hebben het natuurlijk heel slecht de laatste tijd, daar zullen we allemaal wat extra aan moeten bijdragen.
-nee-
pi_211501509
Zo, ben ik effe blij dat ik niet bij deze klote-oplichtersbank zit.
pi_211502311
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 23:59 schreef -0- het volgende:

[..]
Ik krijg in Nederland momenteel 3.55% vrij opneembaar, toch een stuk hoger dan Bunq.
Ja maar dan zit je bij een bank uit een ander land. Dat houdt veel mensen toch tegen
pi_211502322
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:40 schreef wpor het volgende:

[..]

De meeste banken met niet-jaarlijkse rentebetalingen, communiceren de geannualiseerde rente. Enerzijds omdat het rente vergelijkbaar maakt, anderzijds omdat je dan een op het eerste gezicht hogere rente kunt communiceren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211502433
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 00:20 schreef Vincent_student het volgende:
Zo, ben ik effe blij dat ik niet bij deze klote-oplichtersbank zit.
Ja, want de andere Nederlandse banken kun je allemaal blindelings vertrouwen... :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_211502527
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 06:59 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja maar dan zit je bij een bank uit een ander land. Dat houdt veel mensen toch tegen
Dan zijn mensen hartstikke gek.

Ga dan naar raisin.
Die heeft een makkelijk op te zetten rekening, via hun maak je zo rekeningen aan op banken die allemaal onder het garantiestelsel vallen, tevens is ook duidelijk waar je niet te maken krijgt met bronbelasting. (Ofwel je betaalt gewoon alleen in Nederland belasting en hebt verder nergens wat mee te maken)

En het is allemaal gratis..

Ik heb zelf nu zo’n ~90k wegstaan en ~45k op ing, maar dat is meer voor als de beurzen crashen want dan is het instap tijd.
pi_211503077
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 06:59 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee hoor, NL bank met NL garantiestelsel (Credit Europe Bank). Dit tarief is voor een half jaar maar daarna kan je het prima verplaatsen. Of de rente is dan ook hoger, of lager bij Bunq, dat weet niemand.

En er zijn nog wel wat opties met NL DGS hoger dan Bunq volgens mij.
pi_211503145
quote:

[..]

Er is geen goed alternatief. Alle banken zijn kut.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211503238
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:40 schreef wpor het volgende:

[..]

Je kan ook rente per uur krijgen. Dan is elk uur je saldo hoger en je fictieve jaarlijkse rente hoger.En krijg je dus elk uur net iets meer rente uitgekeerd.

Even om aan te geven dat het natuurlijk wel uitmaakt hoevaak je rente uitgekeerd krijgt. Vanwege inderdaad, die rente op rente.
er zijn hiervoor allerlei verschillende rentes.
pi_211504656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:01 schreef Idisrom het volgende:
Beste Scjvb

Te :( :7 :{w weinig smilies (8> :'( derhalve :D :@ :N :Y) niet oO< _O_ :% gelezen o|O |:) B:)B
pi_211506540
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 10:17 schreef -0- het volgende:

[..]
Nee hoor, NL bank met NL garantiestelsel (Credit Europe Bank). Dit tarief is voor een half jaar maar daarna kan je het prima verplaatsen. Of de rente is dan ook hoger, of lager bij Bunq, dat weet niemand.

En er zijn nog wel wat opties met NL DGS hoger dan Bunq volgens mij.
Ja dat snap ik, maar heb dat ook al eens in het andere topic gezegd. Mijn ouders bv die blijven gewoon stug bij hun grootbank. Want vertrouwd en veilig.

Krijg ze niet omgepraat. Moeten ze ook lekker zelf weten want het is hun geld.

Maar gok dat er heel erg veel mensen zo denken.

Idem met mensen die nooit van energiemaatschappij of zorgverzekeraar switchen om die zelfde reden
pi_211506567
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 08:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan zijn mensen hartstikke gek.

Ga dan naar raisin.
Die heeft een makkelijk op te zetten rekening, via hun maak je zo rekeningen aan op banken die allemaal onder het garantiestelsel vallen, tevens is ook duidelijk waar je niet te maken krijgt met bronbelasting. (Ofwel je betaalt gewoon alleen in Nederland belasting en hebt verder nergens wat mee te maken)

En het is allemaal gratis..

Ik heb zelf nu zo’n ~90k wegstaan en ~45k op ing, maar dat is meer voor als de beurzen crashen want dan is het instap tijd.
Waarom zou ie gek zijn voor die paar tientjes extra renten bij een andere voor mensen onbekende bank?

Even ervanuit gaan dat je max een ton weg zet.

Ik snap de gedachtengang best hoor bij vooral ouderen.

Als je genoeg geld hebt dan lig je echt niet wakker van dat beetje extra geld wat je meer zou kunnen krijgen bij een andere bank
pi_211507290
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 14:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Waarom zou ie gek zijn voor die paar tientjes extra renten bij een andere voor mensen onbekende bank?

Even ervanuit gaan dat je max een ton weg zet.

Ik snap de gedachtengang best hoor bij vooral ouderen.

Als je genoeg geld hebt dan lig je echt niet wakker van dat beetje extra geld wat je meer zou kunnen krijgen bij een andere bank
Paar extra tientjes? What?

Bij 100.000 euro krijg je nu bij ing wat, 1.25%? Laat me niet lachen aub.
Versus minimaal 4% via raisin.

Kan jij rekenen?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 december 2023 @ 17:43:06 #37
284411 crew  heywoodu
pi_211508069
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2023 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is geen goed alternatief. Alle banken zijn kut.
Ja, leuk, maar ik ga mijn geld niet in een sok onder mijn bed bewaren. En natuurlijk zit er verschil tussen banken, al is het alleen maar hoeveel rente je krijgt of wat dan ook.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 december 2023 @ 17:45:15 #38
284411 crew  heywoodu
pi_211508089
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 16:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kan jij rekenen?
Nooit van Raisin gehoord, maar wel geinig dat er uitgerekend vandaag een heel stuk over op AD.nl staat :P
https://www.ad.nl/geld/ra(...)n-per-week~af5496f3/

Wel jammer dat het schijnbaar is opgericht door iemand die eerst nog bij hét ultieme kutbedrijf, McKinsey, heeft gewerkt als een van hun zogenaamde 'consultants' :D

Maar verder interessant om eens over te lezen, dat wel. Uiteraard ga ik daar niet gelijk al mijn spaargeld dumpen, maar wie weet.
pi_211508497
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 16:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kan jij rekenen?
Rustig aan zeg :`)

Ik had het over Bunq en jij over Raisin
2,46% vs 3,16% een verschil van 0,7%

Inderdaad wel wat meer dan een paar tientjes ja.

Maar wat ik daarboven ook al zei, als je genoeg geld hebt ga je niet moeilijk doen met overstappen als je al jaren voor je gevoel goed zit bij een bank, dan maakt dat extra procentje ook geen zak uit.

Overigens geen idee waar je die 4% ziet bij de spaarrekeningen.
pi_211510045
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 18:27 schreef 111210 het volgende:

[..]
Rustig aan zeg :`)

Ik had het over Bunq en jij over Raisin
2,46% vs 3,16% een verschil van 0,7%

Inderdaad wel wat meer dan een paar tientjes ja.

Maar wat ik daarboven ook al zei, als je genoeg geld hebt ga je niet moeilijk doen met overstappen als je al jaren voor je gevoel goed zit bij een bank, dan maakt dat extra procentje ook geen zak uit.

Overigens geen idee waar je die 4% ziet bij de spaarrekeningen.
Het valt nog wel mee met de “daar hebben mensen niks voor over”.
Raisin haalt, wekelijks! 100 miljoen Nederlands spaargeld binnen, gezien de gore jattende Nederlandse banken.

Oh en bij deposito's spaarrekeningen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 maart 2024 @ 13:19:53 #41
284411 crew  heywoodu
pi_212658841
Beetje laat :+

Maar vraagje, want het valt me nu pas op: wordt de rente die je krijgt één keer berekend, aan het eind van het jaar, of loopt die berekening wel gedurende het jaar?

Als ik nu op mijn spaarrekening kijk zie ik bij 'Opgebouwde rente' bijvoorbeeld een bedrag staan, maar wat als ik bijvoorbeeld een huis koop en in november of december de spaarrekening ondersteboven gooi, krijg ik dan ineens (bijna) 0 rente?
pi_212659330
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:19 schreef heywoodu het volgende:
Beetje laat :+

Maar vraagje, want het valt me nu pas op: wordt de rente die je krijgt één keer berekend, aan het eind van het jaar, of loopt die berekening wel gedurende het jaar?

Als ik nu op mijn spaarrekening kijk zie ik bij 'Opgebouwde rente' bijvoorbeeld een bedrag staan, maar wat als ik bijvoorbeeld een huis koop en in november of december de spaarrekening ondersteboven gooi, krijg ik dan ineens (bijna) 0 rente?
Je hebt in november en december dan geen renteopbouw. Wat je al hebt opgebouwd voor dat jaar blijft staan.

https://www.ing.nl/partic(...)-op-je-spaarrekening
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 maart 2024 @ 13:57:52 #43
284411 crew  heywoodu
pi_212659361
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:54 schreef Aether het volgende:

[..]
Je hebt in november en december dan geen renteopbouw. Wat je al hebt opgebouwd voor dat jaar blijft staan.

https://www.ing.nl/partic(...)-op-je-spaarrekening
Ah, duidelijk, dus wat er bij 'Opgebouwde rente' staat krijg je sowieso, ook als je nu je rekening plundert. Goed om te weten ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')