De snippets van deze week zijn uit.
https://www.svtplay.se/Maria Sur: Leuke opener van de show. Niet iets voor de originaliteitsprijs, want dit soort dansbare uptempo liedjes zitten er elk jaar tussen. Maar prima voor de finale, om daarin middenmoot te scoren.
Engmanns Kapel: Het klinkt als de Zweedse Henk Wijngaard. Met de vlam in de pijp scheuren ze naar de 7e plek denk ik.
Dear Sara: Iemand die in dezelfde vijver vist als Maria Sur, maar dan met een minder, hooguit iets radiovriendelijker liedje. Het is meer Poor Sara zo.
C-Joe: Het klinkt als iets wat zou kunnen zijn uitgebracht rond het WK 2010 ofzo. Best gezellig, maar het mist toch wel veel om de telefoon voor op te pakken.
Liamoo: De Mr.Big Star van deze show volgt nu. Naar het schijnt met een spectaculaire act. Ik denk dat als een Nederlandse vakjury in de finale wordt uitgenodigd, dit sowieso wel een mooie score gaat krijgen. Kwalificatie daarvoor lijkt me een formaliteit, al is dit wel iets wat demensethuis buiten Zweden waarschijnlijk niet gaat aanspreken.
Fröken Snusk: Een oninteressante act met altijd een bivakmuts over het gezicht, een kinderstemmetje, een kinderliedje dat op hoge snelheid wordt afgespeeld. Ik ben hier denk ik te oud voor. Waarschijnlijk de favoriet van de kinderjury.
Liamoo zal wel winnen, Maria Sur is bij de bookmakers tweede, en dat lijkt me op basis van de liedjes correct. Al zou het kunnen dat als één van de anderen een grote fanbase blijkt te hebben, misschien Fröken Snusk, dat die roet in het eten gooit. Al zou dat wel verrassend zijn.