quote:
Op zaterdag 9 december 2023 15:21 schreef vlindertje89 het volgende:[..]
Inmiddels ben je bij de dierenarts geweest, neem ik aan? Aangezien er al behoorlijk wat werkdagen zijn geweest met gewoon normale tarieven sinds je eerste post. Hoe gaat het nu met de staart?
Overigens kun je ook de spoedpost of spoedlijn van de eigen dierenarts (kies wat van toepassing is) gewoon bellen voor advies als je twijfelt wat te doen. Die telefonische triage kost geen geld - in elk geval bij mijn spoedpost niet (en kun je natuurlijk vragen als je belt voor de zekerheid).
Als hij zijn staart continu laag houdt, is er iets kapot en/of heeft hij pijn. Anders zou hij hem niet laag houden. Dus hij heeft al laten merken dat hij pijn heeft, jij herkent het alleen niet als zodanig.
Hey Vlindertje, dank je voor het alsnog reageren.
Nee niet met hem naar de dierenarts gegaan... laat in de nacht (ik hield hem wel in de gaten), begon hij toch weer te eten, en ging zijn staart ook steeds verder omhoog.
Dus ja hij was inderdaad ergens erg van geschrokken, en dat duurde een paar uur ( i.i.g. lang genoeg om me zorgen te maken)! Maar het feit dat hij zijn voeding alsnog op at in de nacht... was voor mij een teken, dat nog geen dierenarts hoefde te bellen, als hij de volgende dag weer helemaal zichzelf zou zijn.
En ja, zo bleek gelukkig ook. Meneer was weer helemaal zichzelf.
Dus ja iets heeft hem even totaal "uit het lood" geschoten (meer theoretisch dan praktisch hoop ik).
Maar het katertje was de volgende dag weer blij om te eten, blij om te drinken ... en was weer de Johan Cruijff der katten om met papieren proppen te spelen.
Hij is nergens gewond, al was ik daar eerst wel heel bang voor... maar nee! Ik mocht al mijn katers' lichaam checken. Niet alles was gewenst zoals ik verwachte.
Maar nog kort na het plaatsen van deze vraag... wist ik al, dat mijn katertje, niet gewond was... maar vooral geschrokken. En ja... dat kon soms ook een impact hebben... zoals een kind zijn eerste bestraffing krijgt van een ander (Kut) kind.
Nee, ik ben blij dat ik mijn kater begrijp... En ja, dit was zijn eerste keer dat hij "verlagen" tot mij kwam.
Maar nee, de volgende dagen ging hij weer op onderzoek uit in mijn tuin en soms ook daar buiten.