abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2023 @ 03:24:40 #1
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_211451024
Ja, dat viel mij direct op, nadat hij langer wegbleef dan normaal. Zelfs toen ik zijn naam noemde, ging zijn staart nog niet omhoog, wat normaal gesproken wel gebeurt.

En hij at & dronk aanvankelijk ook niet. Dat is een ander teken dat hij zich niet goed voelt.
Tegelijkertijd, geef ik mijn katers nog een dag om te herstellen, wat mij heel wat dure dierenarts bezoekjes heeft bepaard. Ja dan is het vaak een keuze tussen direct naar de dierenarts gaan, of (sinds dit jaar...) of een dag later naar de dierenarts gaan.... met het risico dat ik door de hoge dierenartskosten... geen geld genoeg meer heb, om mijn katers te eten te geven!.

En ja, ik eet liever een paar dagen goedkope shit... dan dat ik de situatie ten koste wil laten gaan van mijn katten!
Mijn katten snappen niet waarom ze ineens slechter eten krijgen. Ik wel! Dus dan offer ik me liever op, in deze tijd van extreme bezuinigingen. Ik weet alleen hoelang ik dit vol kan houden...

Hoe dan ook, hij dronk een beetje melk en at een beetje van zijn eten... een uurtje geleden. Maar nog lang zoveel iet als normaal.

Wat zou jij doen? Als dit jouw katten waren? Nog een dag aankijken... of rechtstreeks naar de dierenarts gaan?
pi_211451080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 03:24 schreef Also-von-Oder het volgende:
Wat zou jij doen? Als dit jouw katten waren?
Naar de dierenarts want dit klopt niet.

Je moet je eigen (etens)behoefte niet wegcijferen. Wat je kunt doen is in bulk eten inkopen, op sites zoals Butlon of Megafoodstunter. Als je verder geen voedselallergieėn hebt, kun je flink schransen bij die tweede.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 28 november 2023 @ 09:02:44 #3
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_211451841
Melk is slecht voor katten. Geef ze gewoon water.
pi_211454738
Staart laag kan een teken zijn van een letsel (onder een auto gekomen, getrapt geworden door iemand,..)
Soms is het noodzakelijk om asap met ontstekingsremmers te starten zodat er geen blijvend letsel is.
Kan je niet even naar de dierenarts bellen voor advies?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 29 november 2023 @ 01:57:33 #5
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_211460855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:02 schreef Hiddendoe het volgende:
Melk is slecht voor katten. Geef ze gewoon water.
Ik had het over kattenmelk.
En ja een van mijn katers drinkt alleen regenwater... de ander houdt van kattenmelk en drinkt alleen regenwater, als ik even zijn favoriete kattenmelk niet heb.
Maar beste Hiddendoe... je weet toch dat kattenmelk geen lactose heeft, waardoor dit (in beperkte hoeveelheden) heel goed aan een kat gegeven kan worden! Iets van 60 mg kattenmelk.
pi_211471931
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:50 schreef Lenny77 het volgende:
Staart laag kan een teken zijn van een letsel (onder een auto gekomen, getrapt geworden door iemand,..)
Soms is het noodzakelijk om asap met ontstekingsremmers te starten zodat er geen blijvend letsel is.
Kan je niet even naar de dierenarts bellen voor advies?
Onder een auto is hij niet gekomen... ik woon op een soort van woonerf, waar niet meer dan 30 km - maar nog eerder 15 km per uur gereden wordt. Sowieso is mijn kater bang voor auto's en ook voor de meeste mensen. Als hij een auto ziet aankomen, dan zoekt hij bescherming. Het liefst onder een geparkeerde auto, of onder een carport.

Wat eventueel wel kan gebeurd zijn is dat iemand of iets hem een trap/ klap heeft gegeven (zie ik daar bijna niemand voor in aanmerking komen in deze buurt). :N

Nee dan denk ik eerder aan een fiets(t)er... want ik kon nergens pijnpunten vinden tijdens een uitvoerig onderzoek.
Als hij wel ergens pijn had...dan had hij dit wel laten merken.

Hoe dan ook, ergens na middernacht, begon hij weer te eten en te drinken. Eerst nog wat voorzichtig.. maar de volgende dag at en dronk hij weer als vanouds.

Maar ik hoop dat je mijn beslissing begrijpt dat ik niet laar op de avond de dierenarts bel (met 2 ot 3 keer hogere prijzen... laat staan op the Pay hours, waar slechts een controle al snel op 150 euro uitvalt voor 5 tot 10 minuten onderzoek. Dat is voor mij sinds ik het moet doen met een uitkering al snel richting de 15% van mijn inkomen, waar ook mijn katers het mee moeten doen!
pi_211565220
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 01:49 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Onder een auto is hij niet gekomen... ik woon op een soort van woonerf, waar niet meer dan 30 km - maar nog eerder 15 km per uur gereden wordt. Sowieso is mijn kater bang voor auto's en ook voor de meeste mensen. Als hij een auto ziet aankomen, dan zoekt hij bescherming. Het liefst onder een geparkeerde auto, of onder een carport.

Wat eventueel wel kan gebeurd zijn is dat iemand of iets hem een trap/ klap heeft gegeven (zie ik daar bijna niemand voor in aanmerking komen in deze buurt). :N

Nee dan denk ik eerder aan een fiets(t)er... want ik kon nergens pijnpunten vinden tijdens een uitvoerig onderzoek.
Als hij wel ergens pijn had...dan had hij dit wel laten merken.

Hoe dan ook, ergens na middernacht, begon hij weer te eten en te drinken. Eerst nog wat voorzichtig.. maar de volgende dag at en dronk hij weer als vanouds.

Maar ik hoop dat je mijn beslissing begrijpt dat ik niet laar op de avond de dierenarts bel (met 2 ot 3 keer hogere prijzen... laat staan op the Pay hours, waar slechts een controle al snel op 150 euro uitvalt voor 5 tot 10 minuten onderzoek. Dat is voor mij sinds ik het moet doen met een uitkering al snel richting de 15% van mijn inkomen, waar ook mijn katers het mee moeten doen!
Inmiddels ben je bij de dierenarts geweest, neem ik aan? Aangezien er al behoorlijk wat werkdagen zijn geweest met gewoon normale tarieven sinds je eerste post. Hoe gaat het nu met de staart?

Overigens kun je ook de spoedpost of spoedlijn van de eigen dierenarts (kies wat van toepassing is) gewoon bellen voor advies als je twijfelt wat te doen. Die telefonische triage kost geen geld - in elk geval bij mijn spoedpost niet (en kun je natuurlijk vragen als je belt voor de zekerheid).

Als hij zijn staart continu laag houdt, is er iets kapot en/of heeft hij pijn. Anders zou hij hem niet laag houden. Dus hij heeft al laten merken dat hij pijn heeft, jij herkent het alleen niet als zodanig.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 09-12-2023 21:12:05 ]
  zondag 10 december 2023 @ 01:32:17 #8
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_211571203
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 15:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Inmiddels ben je bij de dierenarts geweest, neem ik aan? Aangezien er al behoorlijk wat werkdagen zijn geweest met gewoon normale tarieven sinds je eerste post. Hoe gaat het nu met de staart?

Overigens kun je ook de spoedpost of spoedlijn van de eigen dierenarts (kies wat van toepassing is) gewoon bellen voor advies als je twijfelt wat te doen. Die telefonische triage kost geen geld - in elk geval bij mijn spoedpost niet (en kun je natuurlijk vragen als je belt voor de zekerheid).

Als hij zijn staart continu laag houdt, is er iets kapot en/of heeft hij pijn. Anders zou hij hem niet laag houden. Dus hij heeft al laten merken dat hij pijn heeft, jij herkent het alleen niet als zodanig.
Hey Vlindertje, dank je voor het alsnog reageren. :Y

Nee niet met hem naar de dierenarts gegaan... laat in de nacht (ik hield hem wel in de gaten), begon hij toch weer te eten, en ging zijn staart ook steeds verder omhoog.
Dus ja hij was inderdaad ergens erg van geschrokken, en dat duurde een paar uur ( i.i.g. lang genoeg om me zorgen te maken)! Maar het feit dat hij zijn voeding alsnog op at in de nacht... was voor mij een teken, dat nog geen dierenarts hoefde te bellen, als hij de volgende dag weer helemaal zichzelf zou zijn.
En ja, zo bleek gelukkig ook. Meneer was weer helemaal zichzelf.

Dus ja iets heeft hem even totaal "uit het lood" geschoten (meer theoretisch dan praktisch hoop ik).
Maar het katertje was de volgende dag weer blij om te eten, blij om te drinken ... en was weer de Johan Cruijff der katten om met papieren proppen te spelen.

Hij is nergens gewond, al was ik daar eerst wel heel bang voor... maar nee! Ik mocht al mijn katers' lichaam checken. Niet alles was gewenst zoals ik verwachte. :Y

Maar nog kort na het plaatsen van deze vraag... wist ik al, dat mijn katertje, niet gewond was... maar vooral geschrokken. En ja... dat kon soms ook een impact hebben... zoals een kind zijn eerste bestraffing krijgt van een ander (Kut) kind.

Nee, ik ben blij dat ik mijn kater begrijp... En ja, dit was zijn eerste keer dat hij "verlagen" tot mij kwam.
Maar nee, de volgende dagen ging hij weer op onderzoek uit in mijn tuin en soms ook daar buiten.
pi_211654504
Gewoon wat vuurwerk gehoord, niet teveel drama om maken.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')