De koers die Nederland tegenwoordig vaart is toch ook niet goed voor de zwakkeren van de Nederlandse samenleving?quote:
Tot zover het kanon met ervaring van de PVV.quote:Op zondag 26 november 2023 18:01 schreef superniger het volgende:
Het waren 2 fijne dagen Gom.
https://nos.nl/artikel/24(...)racht-met-fraudezaak
[..]
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?quote:Op zondag 26 november 2023 20:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgend jaar nieuwe verkiezingen denk ik. En dan word PVV nog groter.
Wilders heeft het niet zo op de "zwakkeren" van de Nederlandse samenleving. Behalve dan dat het leuk stemvee is.quote:Op zondag 26 november 2023 20:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De koers die Nederland tegenwoordig vaart is toch ook niet goed voor de zwakkeren van de Nederlandse samenleving?
Misschien wil Wilders een andere koers gaan varen.
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.quote:Op zondag 26 november 2023 20:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?
Het zal niet zonder slag of stoot gaan imploderen.Ik vermoed dat voor eerst het beeld van een martelaarschap (met name) voor de PVV en ook andere partijen wordt gecreëerd. Anders geef je niet genoeg brandstof voor volgende verkiezingen mee. We zullen eerst murw van de formatiepogingen worden.quote:Op zondag 26 november 2023 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, als dit sprookje mislukt klapt pvv weer in elkaar.
Net als zijn voorgangers.
Wilders zal zijn stinkende best moeten om dit voor elkaar te krijgen.
Dit is ook allemaal de realiteit natuurlijk.quote:Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.
Ik vind er wel iets van als je als ruimschoots grootste partij het niet voor elkaar krijgt om coalitiepartners te vinden maar ik ben de gemiddelde kiezer niet.
Kan, maar in de laatste optie zal een van de andere beide partijen betrokken moeten worden.quote:Op zondag 26 november 2023 20:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het zal niet zonder slag of stoot gaan imploderen.Ik vermoed dat voor eerst het beeld van een martelaarschap (met name) voor de PVV en ook andere partijen wordt gecreëerd. Anders geef je niet genoeg brandstof voor volgende verkiezingen mee. We zullen eerst murw van de formatiepogingen worden.
Ik denk persoonlijk dat het als volgt zal gaan:
- formatiepogingen vanuit de PVV mislukken
- PvdA heeft er geen zin in, maar verkent wel en dat mislukt ook
-VVD en NSC plakken misschien wat gekunstelds aan elkaar.
Het hangt bij alle verkiezingen toch deels af van de opstelling van de partijen?quote:Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voorlopig niet aan de orde, maar bij volgende verkiezingen zal heel veel afhangen van de opstelling van de partijen.
Men zal moeten leren.
Dat is natuurlijk onzin. Tot 2 dagen geleden was het een nobody. Aangiftes tegen random nobodies hebben geen nieuwswaarde en komen niet in de krant. Nu is het wel een relevant persoon en heeft een aangifte wel nieuwwaarde.quote:Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is ook allemaal de realiteit natuurlijk.
Ja hoor, het gaat weer aan alles en iedereen liggen, maar niet aan de incompetentie van de fascis PVV.quote:Op zondag 26 november 2023 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is ook allemaal de realiteit natuurlijk.
Jawel, maar veel hangt nu af wat partijen met de laatste uitslag gaan doen.quote:Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het hangt bij alle verkiezingen toch deels af van de opstelling van de partijen?
Beetje PVV, beetje PvdA omdat Omtzigt de regie gaat voeren zou een scenario kunnen zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 20:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kan, maar in de laatste optie zal een van de andere beide partijen betrokken moeten worden.
Tja, het is een extreem rechtse partij, daar wil niet iedereen mee regeren.quote:Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je hebt kans dat het gezien/geframed wordt als de schuld van anderen. De VVD die niet mee wil doen, de media die de formateur in een kwaad daglicht stelt, links dat tegenwerk want protesten tegen een democratische uitslag.
Ik vind er wel iets van als je als ruimschoots grootste partij het niet voor elkaar krijgt om coalitiepartners te vinden maar ik ben de gemiddelde kiezer niet.
Dan denk ik dat de kans dat de pvda/gl er uit gaat komen net zo groot is.quote:Op zondag 26 november 2023 21:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Beetje PVV, beetje PvdA omdat Omtzigt de regie gaat voeren zou een scenario kunnen zijn.
Maar het kan ook zijn dat Wilders liever geen nieuwe PVV’ers voor de camera ziet en dat hij liever toch voor gedogen gaat zodat ze er weer met de martelaarskaart tussenuit kunnen piepelen.
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.quote:Op zondag 26 november 2023 21:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel, maar veel hangt nu af wat partijen met de laatste uitslag gaan doen.
He bedoel je?quote:Op zondag 26 november 2023 21:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.
Ja, maar veel beslissingen zullen de partijen al genomen hebben natuurlijk. Ik vraag me ook af of partijen onderling al contact hebben op zulke momenten.quote:Op zondag 26 november 2023 21:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We gaan eerst nog wel een drama krijgen waarin alle partijen van betekenis de kaarten opnieuw geschud kunnen krijgen. Dat drama zal bepalender zijn voor een eventuele formatie of eventuele nieuwe verkiezing dan hetgeen we nu gezien hebben.
Hangt wat af van de fase en de stemming die er dan heerst.quote:Op zondag 26 november 2023 21:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dan denk ik dat de kans dat de pvda/gl er uit gaat komen net zo groot is.
Hij wil toch het leger inzetten tegen de gewelddadige en intimiderende groepen die in Nederland verblijven ?dat vind ik persoonlijk een juiste koers.quote:Op zondag 26 november 2023 20:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wilders heeft het niet zo op de "zwakkeren" van de Nederlandse samenleving. Behalve dan dat het leuk stemvee is.
We hebben eerder moeilijke lange formaties gezien waarbij we iedere pijnlijke afweging en partijdrama’s meekregen. Dat de nieuwsconsument / kiezer bijna op het punt zat van “als we maar wat krijgen want we hebben geen trek in nieuwe verkiezingen”.quote:
Het was me al opgevallen dat Wilders zijn toon niet echt gematigd is.quote:Op zondag 26 november 2023 21:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hangt wat af van de fase en de stemming die er dan heerst.
De PVV kan in deze eerste fase in de formaties niet meer tegen iedereen aan gaan schoppen. In die rol voelen ze zich het lekkerst, maar zal hun nu gaan tegenwerken.
En met die fraudezaak begint die verkenner en de PVV al op een achterstand. Kan zijn dat de andere partijen de PVV met opzet even wat meer tijd geven hierin zodat de partij zich op glad ijs moeten begeven en de incompetentie (die er waarschijnlijk ook volgens Wilders zelf wel in de partij zit) er straks helemaal vanaf druipt.
Als dat voldoende geëtaleerd wordt en men daarna even de partijpunten erbij neemt van de PVV om naar overeenkomsten te speuren en blijkt dat de PVV op een eiland zit, dan zitten we al op een heel ander uitgangspunt dan nu zo vers na de verkiezingen.
Waarom zou Wilders zijn kans verprutst hebben als een centrum-rechtse coalitie niet mogelijk is omdat anderen (VVD) niet willen samenwerken? Een links georiënteerde coalitie zie ik ook niet gebeuren. Dus..nieuwe verkiezingen en een afstraffing voor de VVD.quote:Op zondag 26 november 2023 20:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom? Als er nieuwe verkiezingen komen, dan is dat omdat Wilders zijn grootste kans ooit verprutst heeft. Hoe ligt het belonen daarvan voor de hand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |