Dus dat jij de connectie maakt, maakt het dan meteen waar?quote:Op zondag 26 november 2023 15:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zucht. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat we het niet over ZP hadden tijdens die lessen.
Die connectie had ik zelf gemaakt.
Heb ik ook gehad hoor. Zie de plaatjes van het slavenschip nog voor me. Kan me alleen niet herinneren dat ik daarop zwarte piet herkende en evenmin leek het sschip op een stoomboot of de pakjesboot? De kapitein kan ik ook niet herinneren, maar 100% zeker dat dat niet Sinterklaas was.quote:Op zondag 26 november 2023 15:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat heb jij dan gehoord over het slavernijverleden van Nederland op de basisschool?
Zoals ik al tig keer heb gezegd hier. Dat figuur in combinatie met dat verleden is niet fris.quote:Op zondag 26 november 2023 15:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dus dat jij de connectie maakt, maakt het dan meteen waar?
Oke, jij dan niet. Proficiat er mee.quote:Op zondag 26 november 2023 15:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad hoor. Zie de plaatjes van het slavenschip nog voor me. Kan me alleen niet herinneren dat ik daarop zwarte piet herkende en evenmin leek het sschip op een stoomboot of de pakjesboot? De kapitein kan ik ook niet herinneren, maar 100% zeker dat dat niet Sinterklaas was.
Hoe dan ook, ik denk dat we met jou een intellectueel in huis hebben hier op fok!quote:Op zondag 26 november 2023 15:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Werden ook grappen over gemaakt.
Maar blijkbaar ben jij andere kinderen/volwassenen tegen gekomen. Dat zou ook kunnen.
De huidige generaties icm criminaliteitscijfers ook niet. Gelukkig is daar zwarte piet, die laat zien dat we niet bang hoeven te zijn voor donkere manhen en vrouwen.quote:Op zondag 26 november 2023 15:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals ik al tig keer heb gezegd hier. Dat figuur in combinatie met dat verleden is niet fris.
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op zondag 26 november 2023 15:26 schreef Inbox het volgende:
[..]
De huidige generaties icm criminaliteitscijfers ook niet.
Klopt, dit topic gaat over vriendelijke donkere mannen en vrouwen die het goed voorhebben met iedereen.quote:
Het gaat er niet om of ze vriendelijk zijn of niet.quote:Op zondag 26 november 2023 15:30 schreef Inbox het volgende:
[..]
Klopt, dit topic gaat over vriendelijke donkere mannen en vrouwen die het goed voorhebben met iedereen.
Of je kan ook wegblijven.quote:Op zondag 26 november 2023 15:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ze vriendelijk zijn of niet.
Maar goed, ik kijk hier later wel weer om te zien of er iets interessants is om op te reageren.
Nope. Ik ben geen Zwarte Piet.quote:Op zondag 26 november 2023 15:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Of je kan ook wegblijven.
Meer een zeurpiet.quote:
En dan heb jij het over discriminatie. Zelf generaliseer je er lekker op los...quote:Op zondag 26 november 2023 12:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij bent begonnen met je kinderachtige toon. Blijkbaar had ik een gevoelige snaar geraakt.
Ik heb mijn mening over het feest gegeven. Het moet aangepast worden. En op wat inteeltdorpen na is dat ook redelijk gelukt.
Nee hoor.quote:
Met dit soort reacties kan ik weinig natuurlijk. Blijkbaar heb je het erg hoog zitten.quote:Op zondag 26 november 2023 17:13 schreef Inbox het volgende:
Eigenlijk @:Harvest89, heb je het helemaal verkeerd aangepakt. Je had een BN'er kunnen zijn, subsidiegelden kunnen binnenharken en in elk stadje een schatje dushi kunnen hebben. Je was een visionair, maar Quinsy Gario en Airfryer hebben je idee gejat
Misschien kun je nog een veelbetekenend rapper worden?
Een piet is prima, zwart is bijzaak zo hoor ik van de meesten om me heen.quote:Op zondag 26 november 2023 18:02 schreef DavidTwente het volgende:
"Organiseer dialoog erover."
Het is inmiddels wel duidelijk hoe de verschillende standpunten zijn.
Van dialoog is nooit sprake geweest.
Van pressie des te meer.
Meerderheid van Nederland wil een Zwart Piet.
Klaar.
Nee man. Maanden lang op een anoniem forum van smorgens vroeg tot savonds laat posten hoe erg je ZP vindt. Dat voegt echt waarde toe aan je leven...quote:Op zondag 26 november 2023 17:13 schreef Inbox het volgende:
Eigenlijk @:Harvest89, heb je het helemaal verkeerd aangepakt. Je had een BN'er kunnen zijn, subsidiegelden kunnen binnenharken en in elk stadje een schatje dushi kunnen hebben. Je was een visionair, maar Quinsy Gario en Airfryer hebben je idee gejat
Misschien kun je nog een veelbetekenend rapper worden?
'Dialoog' is iets anders in kozp ogen. Dat is een monoloog van hun kant af van wat voor kutracist je wel bent en hoe je ZP gaat aanpassen.quote:Op zondag 26 november 2023 18:02 schreef DavidTwente het volgende:
"Organiseer dialoog erover."
Het is inmiddels wel duidelijk hoe de verschillende standpunten zijn.
Van dialoog is nooit sprake geweest.
Van pressie des te meer.
Meerderheid van Nederland wil een Zwart Piet.
Klaar.
In dorpen waar de reguliere niet doorging ja.quote:Op zondag 26 november 2023 18:19 schreef DavidTwente het volgende:
"Zwart is bijzaak zo hoor ik van de meesten om me heen."
Nee hoor. Er komen steeds meer particuliere intochten.
En die hebben Zwarte Pieten.
Nee hoor. Stad hier ook gewoon zwartquote:Op zondag 26 november 2023 19:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In dorpen waar de reguliere niet doorging ja.
De reguliere? Afijn, ik spreek gewoon heel weinig ouders die er last van hebben en dan zitten wij er midden in.quote:Op zondag 26 november 2023 19:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee hoor. Stad hier ook gewoon zwart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |