Normaliter is dit inderdaad het geval ja. Dat je echt op zulke moment cravings kan krijgen of dusdanige associaties met gokken. December kraslot is bijvoorbeeld ook zo'n dingetje deze periode. Maar vanwege mijn persoonlijke situatie op dit moment lijkt het erop dat mijn hoofd zo vol zit dat ik geen ruimte heb voor triggers. Wat dat betreft komt dat dan weer goed uit. Maar als dat minder is zullen triggers ook weer sneller doorgang vinden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:03 schreef christmastsunami het volgende:
Vind je dat, als je over het gokken praat, of anderen over het gokken hoort praten, of iets ziet(reclame) dat over het gokken gaat: Je de dagen daarna, weer een hunkering merkt, om te gokken ? (die dan weer vanzelf na een uurtje verdwijnt)
Ik vraag dit omdat ik me afvraag, of voetbal kijken nu een trigger kan zijn geworden, of dat het echt specifiek om dat gok-element gaat, wat voetbal eigenlijk opzich niet heeft.
Als je naar verslaafden kijkt hebben ze meestal nooit een hobby en kunnen zichzelf nooit vermaken met wat afleiding.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Normaliter is dit inderdaad het geval ja. Dat je echt op zulke moment cravings kan krijgen of dusdanige associaties met gokken. December kraslot is bijvoorbeeld ook zo'n dingetje deze periode. Maar vanwege mijn persoonlijke situatie op dit moment lijkt het erop dat mijn hoofd zo vol zit dat ik geen ruimte heb voor triggers. Wat dat betreft komt dat dan weer goed uit. Maar als dat minder is zullen triggers ook weer sneller doorgang vinden.
Het is dan de kunst om zoveel mogelijk blokkades voor jezelf te creëren zodat bij de tijd dat je eindelijk de mogelijkheid hebt om te gokken die craving weer voldoende afgezwakt is.
Zeker. Ben open geweest voordat ik in behandeling ging. Vonden het ene kant wel confronterend maar ook wel goed dat dit eindelijk de stap in je leven kan worden die je moet nemen om dingen te veranderen. Dus vooral trots nu op dit moment. Familie werd ook heel erg betrokken in het process waarbij elke week 1 middag besteed werd aan een familiebijeenkomst waar ook familie/vrienden/partner uitgenodigd werden om deel te nemen en hun verhaal te doenquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:11 schreef livelink het volgende:
Weten je ouders en je vrienden nu wel van je gokverslaving? Hoe reageren zij?
Dit lijkt me niet heel handig inderdaad. Nee het is wel de bedoeling dat je vervanging zoekt inderdaad, dus ook echt kijken naar wat je leuk vindt, waar je goed in bent. Nou ja, gedachten zitten op dit moment helaas wel ergens anders maar daar moet je wel mee aan de slag inderdaadquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:16 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Of zit je het uit, als een bevroren klompje op de bank, wachtend tot het wegzakt?
Schrijf alles van je afquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Heb na mijn behandeling ook nog een gecompliceerd sterfgeval in de familie erbij gekregen. Wat me vooralsnog weinig de tijd geeft om alles te kunnen verwerken. Ik ben op dit moment ook nog steeds uit de running op mijn werk en krijg naast mijn nazorg ook nog extra psychologische hulp omdat het toch wel wat precair is atm. Dus ik vind het eigenlijk best wel prettig om er nu ietwat luchtig over te praten
Ze zijn in zoverre vergelijkbaar dat beide `innames' op het beloningsysteem inwerken. Verder verschilt het wel zeker qua behandeling. Alcohol/drugs verslaafden hebben een detox-periode nodig waarna ze pas kunnen beginnen. Met gokken is het meteen vanaf dag 1 helemaal klaar.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:00 schreef DJMO het volgende:
In hoeverre is een gokverslaving volgens jou vergelijkbaar met bijvoorbeeld een alcoholverslaving? En waarom zijn behandelingen tegen welke verslaving dan ook gericht op groepstherapie, ipv het behandelen van een individu?
Lastig. Ik zit op Reddit ook op r/GamblingAddiction en daar zie je ook een hoop mensen die denken omdat ze x-aantal dagen gestopt zijn bijvoorbeeld dat ze het dan verslagen hebben. En dat ze ook geen verslaafde meer zijn. Ik zie dat toch anders. Als je `echt' verslaafd bent ga je dat niet alleen redden. Want het is simpelweg gewoon een chronische hersenziekte waarvan je echt door middel van intensieve therapie bij jezelf na moet gaan wat er is gebeurt wat daar de aanleiding voor is geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:33 schreef Dven het volgende:
Mijn vriendin is gokverslaafde en houdt er altijd nieuwe theoriën op na over hoe het wél gaat lukken.
Ik zou vooral graag willen weten wat jij denkt over hoe je zo'n/een verslaafde verder kan helpen. Vanuit het oogpunt van de partner en met de visie om haar verder te helpen. Ik heb namelijk geen idee meer.
Op mijn 15/16de begonnen. Telkens in stappen erger geworden. Laatste jaren was het echt een issue en tot de realisatie gekomen dat ik een probleem hebquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:38 schreef Brandhout14 het volgende:
Hoe lang kamp je nu met deze verslaving? En na hoeveel tijd (maanden/jaren?) denk je dat het echt een issue begon te worden?
Nooit specifiek op gestaan ervoor, maar wel nachten wakker gebleven om te gokken inderdaad. Dat je om een uur of 4 dan naar bed ging. Of met een hoop verlies. Of met op het allerlaatste moment een klapper. Waarvan je jezelf wijsmaakt. Deze laat je echt uitbetalen en daarna is het klaar. Ja, bijnaquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:14 schreef Ponsai het volgende:
Hoe zag je dag eruit:
Stond je bv extra laat op omdat je toch midden in de nacht had gegokt? Ging je jezelf slechter verzorgen omdat die laptop aan moest staan om te gaan en blijven gokken? Draaide echt je hele dag om gokken (en is er bv verschil tussen een doordeweekse of weekenddag)
Wat goed zeg! Fijn dat je nog wel ergens een rem en het inzicht had om het niet nog verder uit de hand te laten lopen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik had maanden geleden al een doorverwijzing gekregen voor reguliere GGZ-zorg, maar de wachttijden zijn zo debiel lang natuurlijk. Vanwege medische situatie in de familie ben ik toen flink over mijn gokgrenzen weer heen gegaan en wist ik eigenlijk wel dat het nu een punt had bereikt waarin ik echt aan de bel moest trekken voordat ik wel op een punt kwam dat ik in de problemen zou belanden. Heb ik wat research gedaan en zelf contact opgenomen voor een intake bij die kliniek.
Paar kquote:Op zaterdag 25 november 2023 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat is het hoogste bedrag dat je ooit hebt gewonnen?
En denk je dat je dat nog kunt evenaren?
Ja was geloof ik van elke gokker in Nederland meegerekend paar honderd euro per maand verlies gemiddeld. Heel bizar inderdaadquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:56 schreef Hyperdude het volgende:
Net weer op YT: wat kost gokken jou?![]()
Thanksquote:Op zaterdag 25 november 2023 22:32 schreef _flore het volgende:
[..]
Wat goed zeg! Fijn dat je nog wel ergens een rem en het inzicht had om het niet nog verder uit de hand te laten lopen.
Hoe ben je er ooit mee in aanraking gekomen/begonnen? (Edit) Toeval, bewust op zoek, via vrienden of reclame, of?
En hoe keek je er toen zelf naar: als goed idee, of wist je al dat het misschien niet handig was?
Veel succes in je verder herstel!
Zowel winst als verlies paar k.quote:Op zaterdag 25 november 2023 22:36 schreef Inbox het volgende:
Wat was je grootste winst?
En wat was je grootste verlies?
Zie of zag je alles in het leven als een gok?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |