Als je het samen met je kind doet gaat het ook niet ten koste van je vrije tijd, dat scheeltquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ben ook heel blij met onze hulp. Komt op woensdag- of vrijdagochtend en inderdaad, ik hoef zelf alleen maar de was te doen en de dagelijkse kleine dingen als aanrecht en tafel netjes aan het eind van de dag, 2x per week nog even benedenverdieping stofzuigen in een kwartiertje. Als de hulp een keer ziek is, voel ik me al fucked om zelf die wc en badkamer te doen en de keuken te dweilen. Echt luxe, maar wil echt niet meer zonder.
Boodschappen doe ik wel zelf. Ik vind dat ook niet erg met de peuter. Ik weet het, voor veel mensen een drama, maar ik vind dat wel gezellig met peuter. Ze is in de winkel meestal wel makkelijk en wil graag meehelpen op een goede manier. Zeurt ook nooit om iets (komt wellicht nog, maar soit). Dus ja, ik zou de boodschappen kunnen bestellen, maar samen boodschappen doen zorgt er voor dat de peuter de rest van de ochtend / middag veel beter te genieten is en veel beter luistert.
Grappig dat je het zegt. Ik vind mn gezin echt veel minder vermoeiend dan mn werk.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:15 schreef SQ het volgende:
Ik hoef trouwens niet uit te rusten van mijn werk. Van mijn gezin des te meer.
Dus nee Lemijn, pak die tijd voor jezelf. Zeker als alleenstaande. Daar is werkelijk niks schandelijk aan.
Ik ben vandaag 4 uur alleen geweest met Colin. Morgen weer zo'n dag. Ik ben nu al gesloopt. Ik zal blij zijn als ik weer kan gaan werken maandagquote:Op zaterdag 25 november 2023 14:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik werk momenteel niet. Ik ben de afgelopen jaren thuis geweest met dreumes en peuter en heb gestudeerd en examens gedaan zodat ik nadat buikbaby groot genoeg is aan het werk kan. Thuisblijfmoeder zijn vind ik enorm zwaar en ik heb soms ook echt het idee dat het voor mijn mentale gesteldheid niet optimaal is. Tijd voor mezelf heb ik voor mijn gevoel ook nauwelijks dus in jouw situatie zou ik zeker twee halve dagen of 1 hele dag opvang voor je peuter regelen
. Tijd voor jezelf is echt heel erg belangrijk!
Ik heb hetzelfde als jij laurilynne. Ik denk dat het aan de aard van ons werk ligtquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:05 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Grappig dat je het zegt. Ik vind mn gezin echt veel minder vermoeiend dan mn werk.
Echter heb ik er maar 1 kind. Daarnaast heb ik emotioneel best heftig werk. Lange dagen van 9,5 uur en nog 1,5 uur reistijd per dag.
Ik zweer bij weekmenu's en boodschappenlijstjes.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:46 schreef Lemijn het volgende:
Ja, een nieuwe schoonmaakster, dat staat heel hoog op de aandachtslijst. En ook weer beter vooruitdenken en boodschappen bestellen. Ik was daarmee gestopt omdat ik steeds achter de feiten aanliep, omdat ik te moe was - vicieuze cirkel.
Dat is echt wel een enorme luxe, je werktijden zo kunnen veranderen naar hoe jij het wilt. Ik heb zelf wel een beetje mijn tijden kunnen indelen (jaren geleden), maar dan staat het ook wel vast. Ik denk niet dat het makkelijk te veranderen valt. Ik vind daarom de zaterdag en de woensdag als A niet naar de psz gaat vrij zwaar (en ook de dinsdag bedenk ik me net, ik haal direct na werk A op van psz). Ik begin vroeg (5.45) en dan wanneer ik thuis kom heb ik sowieso op een dinsdag en zaterdag een hele werkdag erop zitten en dan duurt het nog eindeloos lang voordat de kinderen naar bed gaanquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:56 schreef Donna het volgende:
Ik ben toevallig per deze week veranderd van week indeling qua werk omdat ik 3 dagen alleen met kinderen in een ritme van KDV brengen, school brengen, direct naar werk, werken, meteen uit werk weer naar school, eventueel zwemles en dan weer KDV echt helemaal zat was.
De hele dag door door door, zonder rust moment en dan in die door door door ook nog alles alleen doen brak me echt op.
Dus nu werk ik op MA tot 14:00 en dan direct door naar school, 's middags lekker niks met m'n oudste en einde van de middag jongste halen van KDV.
Op DI werk ik tot 12:30, even tijd voor mezelf en dan om 14:00 naar school, dan naar huis voor wat drinken en dan zwemles en jongste van KDV halen.
Op WO ochtend ben ik nu lekker vrij en dan half 2 jongste van KDV halen, dan oudste van school halen en direct door naar zwemles (deze les is sinds kort en probeer ik nog wel eens om te zetten naar maandagmiddag want dan hoeft de jongste niet mee of naar een zaterdag voor wat meer rust in de week).
Op DO werk ik tot 14:00 en op VRIJ nu tot 13:00, maar die dagen zijn de kinderen bij hun vader en heb ik vanaf de woensdagavond al alle tijd voor mezelf. Soms tot en met maandagochtend zelfs.![]()
Dusja dat KDV is echt een uitkomst.
En ik werk 20 uren dus.
Ja!quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:07 schreef SQ het volgende:
Oh en verder, tips voor alle moeders hier:
LAAT JE BOODSCHAPPEN THUISBEZORGEN. Ga in godsnaam je 3 vrije uren niet besteden aan zoiets vreselijks als een supermarkt.
Neequote:NEEM EEN POETS. Echt. Doe het.
Ik sport:quote:Op zondag 26 november 2023 14:49 schreef SQ het volgende:
Ben nu wel benieuwd hoeveel avonden jullie in een week hebben gotc als jij vier keer sport, je man nog meer en dan nog meerdere avonden samen kan netflixen![]()
Of netflix je na het sporten?
Ik zie dat anders hoor. Ook met 1 kind kan t heel zwaar zijn. Ligt ook aan het kind. Uiteindelijk of het nou 1 of meer kinderen zijn —> je levert me-time in omdat het kind grootgebracht moet worden.quote:Op zondag 26 november 2023 13:04 schreef Hupje het volgende:
Ik heb 1 kind 'dus heb makkelijk praten' als ik het bij sommigen lees.
Om alles rondom kind te regelen en mijn vriend te ontlasten, heb ik dit schooljaar mijn werkdagen veranderd. Voor mezelf betekent dat minder eigen tijd. Ik mis dat wel. Als het voor kind en vriend te doen zou zijn, had ik het liever zoals eerst.
Eerst werkte ik 2 lange dagen en 2 dagen onder schooltijd (en dus een dag vrij). Nu werk ik 2 lange dagen, 1 dag onder schooltijd en 2 halve dagen.
Zeker. Alleen weg is niets voor mij, denk ik. Met iemand samen is beter. Ik zou ook graag weer even weggaan met man samen, maar dat zit er momenteel ook niet in. Schoonmoeder wil geen logerende kleine kinderen (onder de 5), maar doet verder al veel voor ons qua opvang als het nodig is, gelukkig. Mijn ouders laat ik niet oppassen (vanwege omstandigheden) en mijn zwager en schoonzusje hebben straks zelf al vier kinderen tussen de 4,5 en de 0 en hebben daar al de grootste moeite mee, no way dat peuter daar dan ook nog heengaat.quote:Op zondag 26 november 2023 20:03 schreef Lemijn het volgende:
Een weekend weg, of in ieder geval 2 dagen + 1 nacht, is echt zo fijn! Hopelijk kunnen jullie dat plannen @:Komkommerschijfje . Ik deed dat afgelopen jaar 2x en ook nog een keer 4 dagen alleen weg. Heerlijk. Dat laadt me ook significant meer op dan alleen thuis zijn. Dat laatste is meer noodzakelijk om niet gek te worden denk ik.
Sporten, tja. Dat schiet er hier heel snel bij in, en alleen al daarom zou dat structurele dagdeel eigen tijd nuttig zijn.
@:GotC heb je nog overwogen om 1 of 2 halve dagen minder te werken als je dreumes dan thuis hebt? Kan het niet vanuit werk of wil je het niet? Ik vind dreumesen en peuters fantastisch als ik tijd voor ze heb, maar als ik teveel wil zijn ze echt zo vervelend. Dus ik ben erg benieuwd waarom je hiervoor kiest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |