https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuwsquote:Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA
Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
quote:PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
Maar even eerlijk, VVD past toch qua partij ook totaal niet bij de PVV. Op economisch vlak totaal verschillende partijen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Xylos het volgende:
De vvd is alweer begonnen om de boel te saboteren. Wat een kutpartij.
Dacht dat de PVV steevast meestemde met de VVD, argument wat hier al jaren gekrijst wordt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar even eerlijk, VVD past toch qua partij ook totaal niet bij de PVV. Op economisch vlak totaal verschillende partijen.
Die willen zich weer gaan profileren vanuit de oppositie. Of ze hopen dat de PVV alsnog bij hun komt vragen om mee te doen in een nieuw kabinet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Xylos het volgende:
Eerst nog een verbod op de VVD voor anti-democratisch en vijandig handelen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef Simmertje het volgende:
Nieuwe verkiezingen dus maar. Met een hogere kiesdrempel graag.
En dan? Komt PVV weer als grootste uit de bus. Wil je elke week stemmen ?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:21 schreef Simmertje het volgende:
Nieuwe verkiezingen dus maar. Met een hogere kiesdrempel graag.
Zieltjes winnen op links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:30 schreef Jemoederniet het volgende:
Valt me echt tegen dat de VVD niet in een kabinet wil zitten.
Het land moet toch bestuurd worden.
Wat willen ze hier nou mee bereiken?
Ben helemaal klaar met het grote uitsluiten.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:24 schreef Xylos het volgende:
quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerst nog een verbod op de VVD voor anti-democratisch en vijandig handelen.
Na de zetelcorrectie is de VVD gewoon de 2e partij samen met GL/PVDA, beiden 24 zetels. Ze zouden gewoon hun verantwoordelijkheid kunnen nemen, hun achterban is pro PVV, wil een kabinet met PVV en NSC en dan gaan ze oppositie voeren. Het is hun keus, maar denk dat ze nog wel eens harder afgestraft kunnen worden. De VVD is de meest ervaren partij, maar ja kan ook de tactiek zijn om de onervaren partijen te laten sukkelen en zich dan weer als redder van NL op te werpen met een wat strikter immigratie beleid maar wel weer hetzelfde afbraak beleid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wel grappig. Gister mocht links niet zaniken omdat de democratie gewerkt heeft.
Doet de vvd wat Wilders al jaren schreeuwde na verkiezingen, niet regeren omdat ze zijn afgestraft, is er weer gejank.
Wel het slimste voor de VVD denk ik. Als het kabinet slaagt gaan de kredits naar Wilders, slaagt het niet dan zql de VVD er ook de gevolgen van ondervinden. Nu kunnen ze eigen koers blijven varen.
Zou de PVV echt zoveel wisselgeld opeisen op economisch vlak?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar even eerlijk, VVD past toch qua partij ook totaal niet bij de PVV. Op economisch vlak totaal verschillende partijen.
Geen paniek.quote:,,We voelen echter de verantwoordelijkheid om een kabinet van winnaars mogelijk te maken. We zullen dat steunen. Dat kan zijn in de vorm van gedogen."
Als Omtzigt meedoet, en dat hoop ik, dan hoop ik op een zakenkabinet, van mijn part van buiten de partij, echte experts, echte deskundigen. Niet die types zoals bij D66 die gewoon uit de juiste kut gekropen zijn en geboren zijn in een elitair gezin.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:35 schreef skrn het volgende:
Wie worden in hemelsnaam ministers de komende tijd op deze manier?
Omtzigt? Wil je Nederland kapot hebben?quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als Omtzigt meedoet, en dat hoop ik, dan hoop ik op een zakenkabinet, van mijn part van buiten de partij
PVV nog groterquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Simmertje het volgende:
2 nieuwe partijen zonder ervaring en een populistische schreeuwpartij. Zou als VVD nog wel even nadenken of je dit wilt gaan gedogen.
Hoe dan ook kunnen we snel weer naar de stembus gok ik.
Nederland is over een jaar kapot. Dat krijg je als je hersenloze mensen een stem geeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Simmertje het volgende:
2 nieuwe partijen zonder ervaring en een populistische schreeuwpartij. Zou als VVD nog wel even nadenken of je dit wilt gaan gedogen.
Hoe dan ook kunnen we snel weer naar de stembus gok ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |