Maar dan is het nog steeds een centrumlinks kabinet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb de geschiedenis van de Nederlandse politiek niet voor mij nu. Maar ik acht een Links kabinet meer haalbaar dan een rechts kabinet. De reden is dat de in naam centrumrechtse partijen eerder bereid zijn om hun ziel te verkopen aan Links dan andersom. GL/PvdA zouden niet met VVD willen samenwerken, maar de VVD wel met GL/PvdA. Eenzelfde scenario acht ik voor NSC, hoewel NSC natuurlijk sowieso een stuk gematigder is dan de VVD.
De hoop voor alles wat rechts is in Nederland is dan ook dat de PVV groot zal blijven en BBB veel kiezers van VVD en andere rechtse partijen kan overnemen. Hopelijk wordt dat FvD dan ook eens leeggetrokken.
De VVD is al aan het voorsorteren voor de volgende verkiezingen en Timmermans is gisteren begonnen met campagnevoeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Zoddie het volgende:
Ik ben bang dat het zoals alles steeds meer een wedstrijd wordt tussen partijen ipv samen een land gaan regeren.
En zo 2,5 miljoen stemmers de mond snoeren in een democratie mag best wel over gepraat worden.
Maar NOS gastjes waren aardig aan het glimlachen weer door dit nieuws.
Wanneer jou ideeen of wensen voor Nederland zo dwars staan op wat andere ideeen en wensen, dan wordt jij niet als persoon uitgesloten maar is men het gewoon niet met jou eens. En kun je anderen gelukkig niet dwingen het wel met je eens te zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat mag, ik houd er gewoon niet van als de PVV wordt uitgesloten en daarmee miljoenen kiezers en omdat ik geen hypocriet wil zijn denk ik hetzelfde over de GL/PVDA, hoewel ik nooit op die combo (in deze tijd) kan stemmen. Ook daar stemmen miljoenen mensen op wiens stem ook gehoord mag (moet) worden.
Daar is weinig op af te dwingen. De kiezer heeft de VVD gestraft, en zij accepteren de consequentie.quote:De VVD gaat niet meeregeren in een kabinet, laat VVD-leider Dilan Yesilgöz vrijdag weten. Als reden noemt ze het zetelverlies van de partij. De VVD zou wel eventueel een centrumrechts minderheidskabinet willen gedogen.
"De grote winnaars van de verkiezingen zijn PVV en NSC, daar ligt het initiatief", zei Yesilgöz. "Voor de VVD, als je kijkt naar de afgelopen dertien jaar en deze uitslag, betekent het dat we een andere rol gaan pakken. We gaan niet in een kabinet zitten."
Volgens de VVD-leider voelt haar partij een verantwoordelijkheid om "een kabinet van winnaars" mogelijk te maken. "Dat zal zijn in een vorm van gedogen. Constructief beleid dat gericht is op het beter maken van dit land gaan wij steunen."
Yesilgöz deed de mededeling vlak voor aanvang van de bijeenkomst met Kamervoorzitter Vera Bergkamp. Op de bijeenkomst kwamen alle lijsttrekkers samen en werd een verkenner aangewezen. Dat is PVV-senator Gom van Strien geworden.
Geen puur links kabinet nee, maar een 100% rechts kabinet hebben we ook niet gehad.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wanneer hebben we een links kabinet gehad dan?
Denk dat dat de campagnes vol staan met teksten als “Wilders is ons veel te extreem, maar we moeten niet doof zijn voor de geluiden uit die hoek”. waarschijnlijk gaat veel links hier wel verzaken natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als er door dit gekloot uiteindelijk nieuwe verkiezingen komen, dan wordt de PVV nog groter denk ik.
Hehe, al die prietpraat. Van de zijlijn meekijken en dan proberen op het juiste moment de boel op te blazen. "Nee, wij waren geen onderdeel, stem op ons VVD, verkiezingen 2024"quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/formati(...)l-gedoogpartner.html
[..]
Daar is weinig op af te dwingen. De kiezer heeft de VVD gestraft, en zij trekken de consequenties.
Want VVD, CDA met gedoogsteun van PVV was niet rechts?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal de volgende keer dan ook zeker gebeuren als er nieuwe verkiezingen komen. Het is belachelijk dat we in Nederland alleen een links, centrumlinks, centrum of centrumrechts kabinet kunnen hebben.
Het is wel slim vanuit VVD oogpunt. Sneaky, maar slim.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hehe, al die prietpraat. Van de zijlijn meekijken en dan proberen op het juiste moment de boel op te blazen. "Nee, wij waren geen onderdeel, stem op ons VVD, verkiezingen 2024"
Ik ben benieuwd of het deze keer gaat werken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is wel slim vanuit VVD oogpunt. Sneaky, maar slim.
Balkenende 1, Balkenende 3, Rutte 1, Lubbers 2, Van Agt 1. Ik tel er genoeg de laatste 50 jaar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen puur links kabinet nee, maar een 100% rechts kabinet hebben we ook niet gehad.
Dus krijg je een coalitie waar altijd wel een links of linksige partij in zit, dus ook linkse invloed. Dat is net zoiets als een lekker pilsje waar je in pist.. het resultaat is smerig.
Behalve migratie zijn er maar weinig punten waar PVV de VVD in mee zou kunnen krijgen. Verhoging van AOW en pensioenleeftijd terug naar 65 kan alleen als je de staatschuld fors laat oplopen, de belastingen voor het bedrijfsleven flink verhoogt en de belasting voor burgers opschroeft. Die eerste 2 zullen NSC en VVD niet willen, de laatste zal PVV niet willen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat toch niet werken. Bijvoorbeeld: PVV wil graag het eigen risico afschaffen. De VVD en het NSC willen daar niet aan dus zullen ze steun moeten zoeken bij BBB en links (GLPvdA, SP). Met name links zal wel iets terug willen voor die steun dus krijg je toch weer een soort mini-onderhandeling. En dan valt het hele idee van vakministers en per punt steun zoeken alweer in duigen.
Het ligt in dit geval toch echt bij centrumrechts, niet bij Links. Dat Links niet met de PVV wil samenwerken valt heel goed te begrijpen. Maar het blijkt dus dat centrumrechtse partijen (want van NSC moet ik het ook nog maar zien) in principe meer hebben met Links dan met rechts. Dat is een probleem. VVD heeft meer raakvlakken met de PVV dan met PvdA/GL en toch wil men liever samenwerken met PvdA/GL dan met de PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Geen puur links kabinet nee, maar een 100% rechts kabinet hebben we ook niet gehad.
Dus krijg je een coalitie waar altijd wel een links of linksige partij in zit, dus ook linkse invloed. Dat is net zoiets als een lekker pilsje waar je in pist.. het resultaat is smerig.
Waar dan nog meer behalve op het gebied van migratie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ligt in dit geval toch echt bij centrumrechts, niet bij Links. Dat Links niet met de PVV wil samenwerken valt heel goed te begrijpen. Maar het blijkt dus dat centrumrechtse partijen (want van NSC moet ik het ook nog maar zien) in principe meer hebben met Links dan met rechts. Dat is een probleem. VVD heeft meer raakvlakken met de PVV dan met PvdA/GL en toch wil men liever samenwerken met PvdA/GL dan met de PVV.
Omdat het niet alleen gaat om het aantal raakvlakken/verschillen maar ook om hoe groot die zijn en hoe belangrijk ze gevonden worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ligt in dit geval toch echt bij centrumrechts, niet bij Links. Dat Links niet met de PVV wil samenwerken valt heel goed te begrijpen. Maar het blijkt dus dat centrumrechtse partijen (want van NSC moet ik het ook nog maar zien) in principe meer hebben met Links dan met rechts. Dat is een probleem. VVD heeft meer raakvlakken met de PVV dan met PvdA/GL en toch wil men liever samenwerken met PvdA/GL dan met de PVV.
Op het gebied vam.migratie zijn er ook weinig raakvlakken hoor, getuige de afgelopen 13 jaarquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waar dan nog meer behalve op het gebied van migratie?
Ik denk dat dit onderdeel is van het probleem binnen de politiek. Vooral wijzen en bang zijn voor de verschillen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je had voor Wilders natuurlijk een groep, wie onder de VVD schaarde, maar niet achter de liberale ideeen stonden, maar wel vonden dat uitkeringen gestopt moesten worden, niet omdat de uitkeringen mensen tegen houden het maximale uit hun zelf te houden, maar omdat geen uitkeringen ervoor zorgt dat mensen hier niet naar toekomen of weg gaan naar een ander land.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op het gebied vam.migratie zijn er ook weinig raakvlakken hoor, getuige de afgelopen 13 jaar
Cultuur en recreatie, onderwijs, natuur en milieu, verkeer en infrastructuur en openbare orde en veiligheid. Om maar een paar voorbeelden te geven. Op bijna alle onderwerpen stemmen de partijen minstens 50% van de keren hetzelfde.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Waar dan nog meer behalve op het gebied van migratie?
Oei, toch geen Perzische tapijten?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Jemoederniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gezichten-van-de-pvv
De slaven van Wilders zijn ook een stelletje koekenbakkers.![]()
Gelukkig hoeven ze niets te kunnen behalve klakkeloos en zonder aarzelen de bevelen van de grote roerganger opvolgen. Letterlijk stemvee. Want binnen de partij heeft alleen Wilders het voor het zeggen, en ook in de fractie luistert hij naar niemand. Het gebrek aan interne partijdemocratie vind ik nog gevaarlijker dan zijn standpunten.
Een poffertjesbakker op de kermis, middelbare school niet afgemaakt, zegt te weten wat er speelt in het land.
Een oud-politieagent die bestraft is voor de mishandeling van een geboeide arrestant.
Een Bakker Bart franchisenemer / supermarktmanager, 'staat dagelijks tussen de mensen'.
Een zorgmedewerker.
Een gewichtsconsulent die in voedingssupplementen handelt en honden fokt.
Een metaalwerker die uit zijn werk weet dat een scheepsschroef niet met zonne-energie gemaakt kan worden.
Een beveiliger.
Een handelaar in tapijten.
Dit oogt niet als een club waar veel potentiële ministers uit te plukken zijn, tenzij er tussen de niet-genoemde namen wat mensen zitten met meer 'gewicht'.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Jemoederniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gezichten-van-de-pvv
De slaven van Wilders zijn ook een stelletje koekenbakkers.![]()
Gelukkig hoeven ze niets te kunnen behalve klakkeloos en zonder aarzelen de bevelen van de grote roerganger opvolgen. Letterlijk stemvee. Want binnen de partij heeft alleen Wilders het voor het zeggen, en ook in de fractie luistert hij naar niemand. Het gebrek aan interne partijdemocratie vind ik nog gevaarlijker dan zijn standpunten.
Een poffertjesbakker op de kermis, middelbare school niet afgemaakt, zegt te weten wat er speelt in het land.
Een oud-politieagent die bestraft is voor de mishandeling van een geboeide arrestant.
Een Bakker Bart franchisenemer / supermarktmanager, 'staat dagelijks tussen de mensen'.
Een zorgmedewerker.
Een gewichtsconsulent die in voedingssupplementen handelt en honden fokt.
Een metaalwerker die uit zijn werk weet dat een scheepsschroef niet met zonne-energie gemaakt kan worden.
Een beveiliger.
Een handelaar in tapijten.
Nee, maar hij heeft wel een matje.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oei, toch geen Perzische tapijten?
Ministers hoeven niet uit de fractie te komen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit oogt niet als een club waar veel potentiële ministers uit te plukken zijn, tenzij er tussen de niet-genoemde namen wat mensen zitten met meer 'gewicht'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |