Euh, oké.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Donder op met je gebrabbel joh.
En hebben ze nog eisen gesteld? Of moet de VVD gewoon braaf doen wat Wilders zegt?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:10 schreef Tekaschi het volgende:
Op de socials (met nadruk op "socials") toch veel signalen van VVD stemmers die het niet eens zijn met Dilan en vinden dat de VVD hun verantwoordelijkheid moet nemen. Benadrukken ook dat meer dan 80% van de VVD kiezers met de PVV wil regeren.
Niemand stelt eisen, ze stellen wel dat er gepraat moet worden en waar hun voorkeuren liggen. Het is toch hun eigen achterban die het stelt. VVD hoeft niet te luisteren naar de PVV maar naar hun eigen achterban, en laten we eerlijk zijn, hadden ze de laatste jaren geluisterd hadden we nu niet met de PVV als grootste gezeten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hebben ze nog eisen gesteld? Of moet de VVD gewoon braaf doen wat Wilders zegt?
Prachtig is het hè?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:12 schreef Nielsch het volgende:
Haha kijk al die PVV'ers opgefokt zijn door een onderhandelingsstrategie van de VVD.
Dat zal de volgende keer dan ook zeker gebeuren als er nieuwe verkiezingen komen. Het is belachelijk dat we in Nederland alleen een links, centrumlinks, centrum of centrumrechts kabinet kunnen hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
VVD is een liberale partij. dat zijn ze altijd geweest. Dat er daardoor aantal maatregelen soms conservatief nationalistisch uit zien, doet niks af van dat zij die dingen doen op basis van een liberale ideologie.
Plus zou het strategisch erg dom zijn als VVVD een rechtse partij, zomaar in het midden te gaan zitten met de PVV om PVV zijn zin te geven. Want als al die VVD-ers allemaal eigenlijk wilders willen stemden ze wel op wilders.
Geen timmermans =/= PVV partij programma uitvoeren. Denk dat voorkeur van de VVD ligt bij CHristenpartij en een ander liberale partij.
Dat kan de VVD ook, en die speelt natuurlijk 'hard to get '.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? De vorige keren was de CU nodig voor een meerderheid. Die hebben als kleine partij zo behoorlijk wat invloed kunnen uitoefenen.
Dit heeft dan wel weer de voorkeur van Omtzigt, een minderheidskabinet met vakmensen en per punt steun zoeken in de kamer. Ach we gaan het zien, ik durf er niets over te zeggen voor mij ligt alles nog open, een kabinet met PVV, NSC en de VVD tot nieuwe verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Een gedoogkabinet met PVV en NSC zie ik ook niet gebeuren eerlijk gezegd, al krijgt Omtzigt dan wel de kans om 'vakministers' aan te stellen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij het een fijne constructie vindt.. een nieuwe partij en een partij zonder bestuurservaring die samen een coalitie vormen.
Wanneer hebben we een links kabinet gehad dan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal de volgende keer dan ook zeker gebeuren als er nieuwe verkiezingen komen. Het is belachelijk dat we in Nederland alleen een links, centrumlinks, centrum of centrumrechts kabinet kunnen hebben.
Laat ze lekker lachen, het is dit arrogante elitaire gedrag en het uitsluiten wat mensen boos maakt en de PVV zo groot, ze hebben het na Trump niet geleerd en zullen het nu ook niet leren, die club is gewoon de weg kwijt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Zoddie het volgende:
Ik ben bang dat het zoals alles steeds meer een wedstrijd wordt tussen partijen ipv samen een land gaan regeren.
En zo 2,5 miljoen stemmers de mond snoeren in een democratie mag best wel over gepraat worden.
Maar NOS gastjes waren aardig aan het glimlachen weer door dit nieuws.
Als er door dit gekloot uiteindelijk nieuwe verkiezingen komen, dan wordt de PVV nog groter denk ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Zoddie het volgende:
Ik ben bang dat het zoals alles steeds meer een wedstrijd wordt tussen partijen ipv samen een land gaan regeren.
En zo 2,5 miljoen stemmers de mond snoeren in een democratie mag best wel over gepraat worden.
De onderhandelingen zijn nog niet begonnen. Wat ze nu doen is een beetje als een stare-down.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niemand stelt eisen, ze stellen wel dat er gepraat moet worden en waar hun voorkeuren liggen. Het is toch hun eigen achterban die het stelt. VVD hoeft niet te luisteren naar de PVV maar naar hun eigen achterban, en laten we eerlijk zijn, hadden ze de laatste jaren geluisterd hadden we nu niet met de PVV als grootste gezeten.
Het heeft meer lagen dan dat. De aard van de PVV is daar 1 van.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is puur tactisch omdat ze bang zijn om bij deelname aan een regering weer te verliezen bij de volgende verkiezingen. Met verantwoordelijkheid voor het land heeft het niets te maken.
Er is nog nooit een kabinet geweest met 100% van alle stemmers achter zich, dus vanuit jouw redenering zijn er altijd miljoenen waarvan de mond wordt gesnoerd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Zoddie het volgende:
Of niet, ook kiezers die dan thuisblijven he, PVV had ook 12% kiezers aangetrokken die vorige keer niet gestemd hebben. Ken er een aantal die niet gestemd hadden omdat ze 0 vertrouwen hadden en "ze doen toch wat ze willen", maar waren wel pro PVV en blij dat de PVV had gewonnen. Sluiten ze de PVV weer uit, komen er nieuwe verkiezingen heb je ook mensen die de hoop hebben opgegeven, het zijn befaamde tactieken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als er door dit gekloot uiteindelijk nieuwe verkiezingen komen, dan wordt de PVV nog groter denk ik.
Het spel spelen idd, we gaan het zien de komende weken/maanden wat er gaat gebeuren. Als alle 18 miljoen Nederlanders maar op één staan, daar moet het om gaan nu.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
De onderhandelingen zijn nog niet begonnen. Wat ze nu doen is een beetje als een stare-down.
Den Uyl is van alle ellende de oorzaak. Je weet toch?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wanneer hebben we een links kabinet gehad dan?
Ja maar dat gaat toch niet werken. Bijvoorbeeld: PVV wil graag het eigen risico afschaffen. De VVD en het NSC willen daar niet aan dus zullen ze steun moeten zoeken bij BBB en links (GLPvdA, SP). Met name links zal wel iets terug willen voor die steun dus krijg je toch weer een soort mini-onderhandeling. En dan valt het hele idee van vakministers en per punt steun zoeken alweer in duigen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit heeft dan wel weer de voorkeur van Omtzigt, een minderheidskabinet met vakmensen en per punt steun zoeken in de kamer. Ach we gaan het zien, ik durf er niets over te zeggen voor mij ligt alles nog open, een kabinet met PVV, NSC en de VVD tot nieuwe verkiezingen.
Ja, daarmee is het begonnen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Den Uyl is van alle ellende de oorzaak. Je weet toch?
Nieuwe verkiezingen gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als er door dit gekloot uiteindelijk nieuwe verkiezingen komen, dan wordt de PVV nog groter denk ik.
Ik heb de geschiedenis van de Nederlandse politiek niet voor mij nu. Maar ik acht een Links kabinet meer haalbaar dan een rechts kabinet. De reden is dat de in naam centrumrechtse partijen eerder bereid zijn om hun ziel te verkopen aan Links dan andersom. GL/PvdA zouden niet met VVD willen samenwerken, maar de VVD wel met GL/PvdA. Eenzelfde scenario acht ik voor NSC, hoewel NSC natuurlijk sowieso een stuk gematigder is dan de VVD.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wanneer hebben we een links kabinet gehad dan?
Dan denk ik dat je terug zal moeten naar Rutger-Jan Schimmelpeninck.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, daarmee is het begonnen.
Maar dat was toch centrumlinks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |