abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:08:38 #226
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_211410425
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Die overdreven commotie wordt gemaakt om partijen af te schrikken met Wilders in zee te gaan. Dat is nu de enige strategie om de invloed van de PVV te beteugelen.
Dat herken ik van vroeger met Pim Fortuyn, toen kwam links ook met allemaal doemscenarios en paniek.
pi_211410443
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Die overdreven commotie wordt gemaakt om partijen af te schrikken met Wilders in zee te gaan. Dat is nu de enige strategie om de invloed van de PVV te beteugelen.
Van mij mag Wilders het laten zien. Maar hij zal eventuele coalitiepartners over de streep moeten trekken.

Gejank dat men hem maar moet helpen is onzin.
pi_211410452
Ik zou willen pleiten voor meer poffertjesbakkers in de politiek. Het parlement hoort een afspiegeling van het volk te zijn. Daar zitten ook poffertjesbakkers tussen. De oververtegenwoordiging van hoogopgeleide alfa's in de kamer is problematischer dan een poffertjesbakker.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211410464
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:03 schreef Nielsch het volgende:
Pfff ik vind Wilders een racistische teringmongool maar sommige mensen doen echt alsof de treinen naar de kampen weer gaan rijden...
wilders is zelf gewoon schuldig aan dit probleem. je kunt niet verwachten dat je ineens alle seinen op groen gaan, wanneer je zulke extreme punten en opmerkingen doet. Neem zijn minder, minder, minder actie. Geen partij staat daar achter, maar er zijn zeker Nederlanders die dit steunen maar ook heel veel die dit niet steunen en zeker verafschuwen.

enz. wilder moet zijn partij programma invoeren en daarstaat veel meer in behalve migratie. En migratie is een hot item, maar voor VVD, NSC etc geen nummer 1 prioriteit.

Wat wil wilders doen met de EU, wie wil er van NSC, VVD bij een nieuwe Orban aansluiten?
pi_211410465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat herken ik van vroeger met Pim Fortuyn, toen kwam links ook met allemaal doemscenarios en paniek.
Dat herken ik van vroeger met Pim Fortuyn, Geert Wilders, Jan Peter Balkenende, Rita Verdonk, Thierry Baudet toen kwam rechts ook met allemaal doemscenarios en paniek.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:11:01 #231
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
God, wat leggen jullie het probleem mooi bloot !

Hoop bla dat we moeten luisteren omdat ze de meeste stemmen hebben, maar de enorme groep die bang is voor de gevolgen van de PVV, die moeten we maar beter negeren.

Geeft mooi weer waarom de PVV niet de oplossing is voor de problemen.
De zorgen van die zogenaamde enorme groep zijn natuurlijk niet per definitie gegrond.

Dat is nog buiten het feit dat het is gewoon achterlijk is om te doen alsof we nu opeens volledig over zijn geleverd aan de grillen van Wilders.
pi_211410469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik zou willen pleiten voor meer poffertjesbakkers in de politiek. Het parlement hoort een afspiegeling van het volk te zijn. Daar zitten ook poffertjesbakkers tussen. De oververtegenwoordiging van hoogopgeleide alfa's in de kamer is problematischer dan een poffertjesbakker.
Maar hoeveel hoogopgeleiden zijn er, en hoeveel poffertjesbakkers?
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:11:54 #233
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_211410478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
God, wat leggen jullie het probleem mooi bloot !

Hoop bla dat we moeten luisteren omdat ze de meeste stemmen hebben, maar de enorme groep die bang is voor de gevolgen van de PVV, die moeten we maar beter negeren.

Geeft mooi weer waarom de PVV niet de oplossing is voor de problemen.
Dat is omdat het nergens op slaat.
Niemand zegt dat straks moslims niet meer naar een ziekenhuis mogen.

Dat is hetzelfde als Links de grootste partij zou zijn en een Ziekenhuis zou berichten:
"Ondanks de Massa instroom van gelukszoekers, zijn Nederlands ook nog welkom in ons ziekenhuis hoor, wees gerust"
pi_211410499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De zorgen van die zogenaamde enorme groep zijn natuurlijk niet per definitie gegrond.

Dat is nog buiten het feit dat het is gewoon achterlijk is om te doen alsof we nu opeens volledig over zijn geleverd aan de grillen van Wilders.
Als je naar het partijprogramma kijkt van de PVV en dat zijn punten waar Wilders achter staat, dan zijn die zorgen gewoon terecht.

En afzwakken omdat hij ze er toch niet doorkrijgt dat is, in mijn optiek, een achterlijke manier van goedlullen.
pi_211410503
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat is omdat het nergens op slaat.
Niemand zegt dat straks moslims niet meer naar een ziekenhuis mogen.

Maar mogen ze er nog wel werken met een hoofddoek om? Ik kom twee keer per week in het OLVG en hoofddoekjes op de werkvloer verbieden zou een flinke aderlating in het personeelsbestand kunnen betekenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 14:14:13 ]
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:15:30 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211410520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar hoeveel hoogopgeleiden zijn er, en hoeveel poffertjesbakkers?
35,5% van de Nederlanders was in 2021 hoger opgeleid:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)Djarigen%20in%202021.

Op de vraag hoeveel poffertjesbakkers er zijn, kon ik helaas geen gedegen onderzoek vinden.
Resistance is futile.
pi_211410526
Ik voorzie een aanslag op Wilders binnen afzienbare tijd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:17:38 #238
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als je naar het partijprogramma kijkt van de PVV en dat zijn punten waar Wilders achter staat, dan zijn die zorgen gewoon terecht.

En afzwakken omdat hij ze er toch niet doorkrijgt dat is, in mijn optiek, een achterlijke manier van goedlullen.
De grondwet is achterlijk, bedoel je? Die beschermt ons van de grillen van wie dan ook, links of rechts.

Doen alsof we zojuist een staatsgreep hebben ondergaan en de nieuwe Hitler is opegestaan is echt van een bedroevend niveau.
pi_211410584
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar lees zijn partijprogramma eens goed door. Dan is het goed te begrijpen dat veel mensen er bang van worden dat er zoveel mensen gestemd hebben op een partij met zulke extremen.

Als hij zou zijn verkiezingsprogramma voor de verkiezingen had aangepast was het nog wat anders, maar dat is gewoon niet het geval.

En met zulken moet je gewoon altijd oppassen, denken dat het meevalt is gevaarlijk.

En dan weet ik zaken nog wel te relativeren. Maar dat zal voor sommige mensen moeilijker zijn en dat snap ik heel goed.
pi_211410586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Meeste die jij verafschuwt zijn beta's maar dat ter zijde.

WiLders, heel FvD zijn allemaal rechtenstudenten dus zijn allemaal alfas

Kaag dubbel (politicologie en Economie)
Jetten bestuurskunde
dijkgraaf; Natuurkunde.
De Jong (Pabo)
Schouten: Bedrijfskunde
Blok: Bedrijfskunde
Grappenhaus advocatuur doctor (was partner bij een bedrijf)
Ollegren geschiedenis en een MBA

etc.

Veel van het vorige kabinet warden dus dus gewoon economen, bestuurders, etc.
pi_211410598
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:17 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
De grondwet is achterlijk, bedoel je? Die beschermt ons van de grillen van wie dan ook, links of rechts.

Doen alsof we zojuist een staatsgreep hebben ondergaan en de nieuwe Hitler is opegestaan is echt van een bedroevend niveau.
We hebben natuurlijk wel gezien aan landen zoals Hongarije of Venezuela dat je ook om een grondwet heen kan werken en zo alsnog allerlei autoritaire of antidemocratische drek in kan voeren.

Wilders moet met een goed verhaal komen om te garanderen dat hij niet dat soort truukjes uit gaat halen.
Incelfrikandel
pi_211410607
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:15 schreef Hathor het volgende:
Bierflesje op zijn hoofd? Hij kan maar beter een helm op doen.
Plaats hier uw advertentie
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:22:31 #243
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211410609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
We hebben natuurlijk wel gezien aan landen zoals Hongarije of Venezuela dat je ook om een grondwet heen kan werken en zo alsnog allerlei autoritaire of antidemocratische drek in kan voeren.
Ja hoor, nu zijn we opeens vergelijkbaar met een Hongarije of een Venezuela. :')
pi_211410620
quote:

[..]

Wilders moet met een goed verhaal komen om te garanderen dat hij niet dat soort truukjes uit gaat halen.
Dit is nogal een denkfout. Het is niet omdat het in Hongarije kon gebeuren, dat dat ook zo gemakkelijk in Nederland kan.

Heb jij enig idee wat er voor nodig is in Nederland om wetten te veranderen, of er ondemocratische zaken doorheen te krijgen? vertel mij hoe Wilders dat voor elkaar moet krijgen.
pi_211410633
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:17 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]

Nee, maar niet perfect. Je moet altijd waken voor extremisme van welke kant dan ook.

Het feit dat we mensen die bang worden van de extreme punten maar moeten negeren zegt mij genoeg.
pi_211410644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Ja hoor, nu zijn we opeens vergelijkbaar met een Hongarije of een Venezuela. :')
Dat staat er niet.
Incelfrikandel
pi_211410652
quote:

[..]
En dat hebben we niet gezien aan Nederland?

quote:
Dat mogen alleen VVD en D66? Ik ben niet voor hoor, en Omtzigt doet alleen mee als de democratische rechtsstaat hersteld gaat worden, maar dit is wel hypocriet geneuzel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:26:50 #248
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_211410655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Bierflesje op zijn hoofd? Hij kan maar beter een helm op doen.
Eerder een Volkert van der G'tje
pi_211410658
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Hij kan maar beter een helm op doen.
Die draagt hij toch elke dag? Of is dat echt zijn kapsel?
pi_211410682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:15 schreef Hathor het volgende:
Volgens mij heeft de VVD net een paar uur geleden de trekker overgehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')