Waarom niet? Dit moet geen enkel probleem zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:07 schreef ulq het volgende:
1. Kan dit uberhaupt? Ik ben we er van bewust dat ik een draagmuur moet doorbreken, maar wat googlen lijkt te suggereren dat dit in principe zou moeten kunnen.
Ja, maar dat is van zoveel zaken afhankelijk. Eerste stap wat je zou moeten doen is met de gemeente gaan praten, of er überhaupt iets mogelijk is.quote:2. Ik ben me er van bewust dat je hiervoor toestemming van gemeente nodig hebt. Zou er een reden zijn dat ze dit zouden afwijzen? Het eventuele toekomstige raam zou uitkijken op zijgevel van hoekwoning aan de andere kant van rustige straat.
Zo lang je niet weet wat je wil/mag, is hier niets over te zeggen.quote:3. Wat zou een prijs zijn die anno 2023 realistisch is voor materiaal + arbeidsuren? Ik zou dit werk volledig willen uitbesteden.
Dat is dus ook geen garantie. Hier is dat in bepaalde gevallen niet nodig. En bepaalde gevallen zijn dus incl. constructieve wijzigingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:27 schreef Geborenin1971 het volgende:
Je gaat iets doen in een draagmuur, dus moet er een vergunning komen.
In mijn geval ligt de hoekwoning een rustige autoweg met een stoep. Het toekomstige raam zou dus grenzen aan stoep, vervolgens rustige autoweg en dan tot slot, ongeveer 8 meter verder, de zijgevel van hoekwoning aan andere kant van de weg. In principe dus geen 2 meter tot openbare weg, aangezien het raam hier direct aan de openbare stoep ligt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:27 schreef Geborenin1971 het volgende:
Verder maakt het uit of aan de zijkant eigen grond tot 2 meter, vanaf 2 meter, openbare grond of van grond van de buren is.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:27 schreef Geborenin1971 het volgende:
Als buur in dit geval zou ik zeker geen toestemming geven.
Omdat ik zo'n zijtuin zou gebruiken en daar nu (of in de toekomst) een tuinset/zandbak/speeltoestel zou willen kunnen neerzetten. Zonder dat ik het gevoel heb bekeken te worden.quote:Waarom niet?
Gast, TS heeft al aangegeven dat het niet zo is zoals in het eerste plaatje...quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als het zo is al in het eerste plaatje dan kan je er vanuit gaan dat je buurman bezwaar gaat indienen als hij doorheeft dat je er een vergunning voor hebt aangevraagd. Niet iedereen leest namelijk de vergunningaanvragen, dus wellicht heb je geluk.
Ik zou zonder enige twijfel bezwaar indienen als ik daar zou wonen. Dat is voor mij een nobrainer.
waar dan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gast, TS heeft al aangegeven dat het niet zo is zoals in het eerste plaatje...
Vergunningsplichtig of niet: geef het vooraf altijd even aan bij de buren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:54 schreef ulq het volgende:
Hier een foto die lijkt op mijn situatie:
[ afbeelding ]
Oftewel, twee hoekwoningen naast elkaar, met daartussen een openbare weg. Enige verschil is dat de weg in mijn situatie nog wat breder is, en er een stoep aan beide kanten naast zit.
In zo'n situatie hoef ik niet ook nog toestemming van de buren neem ik aan? Aangezien er ruim 7 meter tussen beide woningen zit?
in principe komen je buren te weten wat je wilt als je een vergunning aanvraagt en zij de lokale vergunningaanvragen zelf bekijken elke maand. Doen je buren dit niet zelf dan hebben ze pech, dan hadden ze dit maar moeten doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:54 schreef ulq het volgende:
In zo'n situatie hoef ik niet ook nog toestemming van de buren neem ik aan? Aangezien er ruim 7 meter tussen beide woningen zit?
quote:U hebt de check gedaan voor Nieuw kozijn plaatsen of bestaand kozijn of gevelpaneel veranderen. De uitkomst hiervan is: Bouwen: Omgevingsvergunningplichtig, tenzij er voor de locatie waar u wilt bouwen geen welstandseisen gelden.
De welstandeisen kunt u vinden in de Welstandsnota van de gemeente. Neem bij twijfel contact op met de gemeente voor meer informatie.
U hebt aangegeven dat er sloopafval ontstaat bij uitvoering van de werkzaamheden. Doorloop de check Slopen en/of asbest verwijderen om te controleren of u omgevingsvergunningplichtig bent. Deze check staat al klaar bij Checken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop