abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211624468
:o
pi_211632568
Slapen gaat hier weer ouderwets kut. Ik kan 3 oorzaken bedenken:
- tanden. Ze kauwt ook veel op haar handen. Maar lijkt me een beetje vroeg voor de laatste kiezen
- geen slaapje meer nodig overdag. Lijkt me verschrikkelijk vroeg daarvoor
- Alles is ontregeld met haar grote broer die naar school gaat en zijn rondrenenergie niet kwijt kan overdag. Dus nu moet dat in de avond en nu is Maggie helemaal hyper als ze moet gaan slapen.

Ik hoop dat het 3 is, alleen verklaart dat niet waarom de middagslaap ook zo moeilijk gaat.
Nu slaapt ze bijna trouwens. Zondag moeten we ergens heen, moeten er ten laatste 20u30 zijn. Ik heb echt geen idee hoe we dat klaar gaan spelen. Hele dag wakker houden en paracetamol erin? Ofwel de babysit ermee opzadelen. Maar dat is ook niet fijn weggaan.
pi_211635243
Misschien gewoon eens proberen hoe het gaat zonder middagslaapje?
Bijna 2 klinkt niet als verschrikkelijk vroeg.
pi_211635385
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 21:25 schreef Bottoms_up het volgende:
- tanden. Ze kauwt ook veel op haar handen. Maar lijkt me een beetje vroeg voor de laatste kiezen
Laatste kiezen komen volgens het boekje tussen de 20 en 33 maand.

Bij S komt de 4e kies door en hij heeft daar flink last van terwijl de andere 3 allemaal tegelijk doorkwamen en we daar niets van hebben gemerkt behalve dat de kiezen met tandenpoetsen zichtbaar werden.
pi_211635582
R heeft net tanden 3 en 4 gekregen met bijna 15 maanden. :P
En er is volgens mij ook nog niks nieuws in aantocht. Gaat volgens mij heel lang duren voor die een echt gebit heeft.
pi_211655535
Zo, dit weekend geen middagslaapjes laten doen. Gisteren sliep ze tegen half acht, na 5 minuten al en heeft ze bijna het klokje rond geslapen :o
Netto heeft ze in 24 nu meer geslapen zelfs. Ik verwacht dat ze op het kdv nog wel slaapt, maar we hebben aangegeven dat het niet hoeft (en of ze haar aub op tijd uit bed willen halen). Ik wist dat ze vroeg zou stoppen met slapen maar ik had wel verwacht dat het pas na haar verjaardag zou zijn. Maar goed, wie weet is het maar een fase :)
pi_211660302
Fijn dat het zo goed is gegaan! Dan was ze er blijkbaar gewoon wat eerder aan toe dan volgens het boekje. Hier vanaf 10/11 maanden op 1 slaapje, ook niet helemaal volgens het boekje, maar wat geeft het als het je kind weer in een ontspannen ritme kan brengen. Het geeft zoveel rust als slapen geen strijd meer is.
pi_211669078
Hoe gaat het nu @Bottoms_up?
R hier ging ook vrij jong over naar één slaapje, ze was net wel of net geen jaar oud volgens mij. Paste ook wel lekkerder qua schema in dat van haar grote broer moet ik zeggen :+. En ze heeft gewoon wat minder slaap nodig blijkbaar.
Nog maar iets meer dan twee weken en dan is ze alweer twee, wat gaat het hard jongens…
pi_211669217
Ze ging dus ook met 11 maanden naar 1 slaapje. Dus op dat vlak zit ze "op schema". Eigenlijk vanaf geboorte 1 slaapje minder dan het boekje.
Gisteren heeft ze op het kdv wel geslapen, wakker gemaakt om 14u30. En ze sliep pas na 21u. Ik laat het nu zo en we zien na de kerst wel hoe het ervoor staat. Kdv is een week dicht dus ze gaat alleen donderdag nog en dan 2 januari weer. Als ze het de hele week zonder slaapje doet dan zullen we daar ook aangeven haar niet meer te laten slapen.
Haar broer was ook zo geen slaper maar die was vroeg gemiddeld klaar met slapen overdag.
Ik vind het dubbel. Heerlijk om de hele dag dingen te kunnen doen. Anderzijds had ik tegenwoordig op mijn vrije vrijdag 1.5u voor mezelf nu haar broer naar school gaat
pi_211670818
Jaaaaaaaaaaaaa

Meneer is bijna 23 maanden maar heeft tot nu toe nauwelijks los stapjes gezet. Krijg ik nu van de opvang twee filmpjes dat hij loopt / dans en meerdere stapjes zelf (los) zet.

Ik ben zoooo blij nu O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door KaBuf op 19-12-2023 17:41:08 ]
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_211670852
O+ *O*
pi_211679722
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 16:47 schreef KaBuf het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa

Meneer is bijna 23 maanden maar heeft tot nu toe nauwelijks los stapjes gezet. Krijg ik nu van de opvang twee filmpjes dat hij loopt / dans en meerdere stapjes zelf (los) zet.

Ik ben zoooo blij nu O+ O+
jaaa daar gaat ie O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211680519
Thuis weigert hij te lopen dus we wachten het verder nog maar even af _O- :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_211680674
Een eerste schoentje waarop mijn kleine leerde lopen bewaard voor altijd, door het te laten verzilveren bij www.schoentjes-verzilveren.nl *O*
Federer is the best player in history - no other player has ever had such quality." - Rafael Nadal
pi_211692284
T. eet steeds minder gevarieerd en het was al niet fantastisch. Ik vind het met 20 maanden eigenlijk iets te vroeg voor dergelijk peutergedrag, moet ik hier iets mee?

De lijst van wat hij eet:
- Brood & halvarine, pindakaas, appelstroop, jam, hummus, zuivelspread
- Aardbeien. Soms mandarijnen. Heel soms een klein stukje peer.
- Appelmoes
- Yoghurt
- Crackers en droge 'saaie' koekjes, soepstengels, rijstwafels
- Olvarit potjes 18m soms
- Aardappelpuree, gebakken aardappels en friet
- Worst en hamburger
- Doperwtjes soms
- Simpele spagetti met tomatensaus, soms
- Pannenkoeken, soms
- Chips en tortillachips

Heel veel meer dan dit heeft hij nooit gegeten maar voorheen lustte hij bijvoorbeeld nog wel banaan, kiwi, tomaatjes, wortels uit blik, krentenbollen, soep. Nu geven we hem maar af en toe een potje Olvarit zodat hij nog íéts van groente binnenkrijgt :{
pi_211692480
Mijn dreumes van 16 maanden eet niet veel gevarieerder op het moment, groenten gaan er sowieso nauwelijks in. Bij peuter merkte ik dat het echt in fases ging, dus daar houd ik maar aan vast. Het wordt vast weer beter :D.
pi_211692769
Ik vond het trouwens verdacht stil in de speelkamer laatst, dus ik kijken. Zat ze heerlijk in de doos met duplo (ondersteboven) in haar boekje te kijken :D.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211692934
O+

quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 15:28 schreef Smart_ass het volgende:
Mijn dreumes van 16 maanden eet niet veel gevarieerder op het moment, groenten gaan er sowieso nauwelijks in. Bij peuter merkte ik dat het echt in fases ging, dus daar houd ik maar aan vast. Het wordt vast weer beter :D.
Peuter (vandaag kleuter trouwens) at tot 2,5 echt alles en zit nu zo ongeveer op hetzelfde dieet, dus dat stemt niet heel hoopvol :')
pi_211693019
Gefeliciteerd met kleuter!! O+ *O*

Tot 2,5 is opzich best lang! Misschien duren sommige fases gewoon jaren :P.
pi_211694105
Qua brood en fruit gaat het echt top hier, maar ik vraag me soms af of we ooit van glad geprakt avondeten af gaan komen. :')
Eigenlijk eet ze alleen verschillende soorten stamppot als avondeten.
pi_211694385
Bij mijn oudste duurde dat ook enorm lang eer die mee at. Toen hebben we ook lang potjes gehad. Kwam uiteindelijk wel goed maar eten gaat soms nog moeizaam. Veel tijd rekken en onderhandelen.
Maggie eet dan weer al lang mee met ons. Prakjes weigerde ze vrij vroeg al. Vaak eet ze meer dan haar broer. Ze proeft ook meer, echt een heel ander kind. Echt een plezier om haar te zien eten. Alleen groenten worden vaak subtiel op ons bord gedumpt ;)
En groot worden ze allebei :Y
pi_211694744
Hier wordt amper gegeten op het moment. Ik ben (al heel snel) gestopt bij te houden hoeveel en wat ze wel eet. Ze wordt ‘s nachts niet wakker met honger en is verder gewoon zichzelf dus ik vind het wel best.

Uiteraard wil ze wel altijd alles wat lekker is en ze van ons nog niet mag, zoals chips en chocola. :+
pi_211698069
Ah wat verfrissend om dit te lezen! Pukje eet fruit echt best goed, brood alleen goed als het geroosterd/in tosti vorm is en avondeten heel wisselend. Om te compenseren eet ze gelukkig wel met veel smaak volle yoghurt of kwark, dus er zitten wel weer iets meer vetjes aan nu.
pi_211699471
Nou ja met de calorieën zit het hier wel goed, met de variatie dus wat minder. :P
Ik denk dat we nog een hele tijd apart zullen koken voor haar, ook omdat ze hangry wordt als ze weinig gegeten heeft.

Wel grappig om te lezen hoe verschillend het per kind is!

En wat een cutie is jouw dreumes @Smart_ass .
pi_211699627
Wat eten betreft heb ik overdag geen enkel klagen, hooguit dat ik smiddags soms misgrijp met brood.
Het avondeten gaat wel eens minder vooral na een vermoeide dag.
De beste tip die ik daarvoor heb gehad is groente bij het middageten en/of tussendoortje dan hangt het voor mijn gevoel niet zo af van die laatste maaltijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')