abonnement Unibet Coolblue
pi_211402597
Doe het nooit zonder echt een account geregistreerd te hebben...

Ik ben te lui om weer te registreren dus deed veel schaakpotjes zonder rating.. vanaf nu niet meer.

Mensen proberen de meest slechte tactieken (loper naar a2), als je niet neemt nemen zij je loper en rook. Als je de loper gratis pakt gaan ze direct weg. Waaruit haal je je voldoening als je zoiets doet?

Anderen gaan niet weg als ze verliezen maar laten de tijd gewoon uitlopen.

Nog anderen gaan niet opgeven als ze totaal verloren hebben, ze blijven gewoon zetten maken.

Weer anderen geven je aan het begin direct tijd bij dus als ze verliezen dan denken ze dat het kan komen door die extra tijd die ze gegeven hebben en als ze winnen is het vanwege hun geweldigheid, ze gaven extra tijd en wonnen nog steeds.

Sommige mensen starten het spel uberhaupt niet, laten je 15 seconden wachten voor de lol... hahahaha! Leuk joh.

Wat een flut. Nooit meer

[ Bericht 1% gewijzigd door Masberum op 23-11-2023 20:05:31 ]
pi_211402692
dank je voor dit waardevolle advies
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211403018
Maak dan een account waarmee je met geschikte tegenstanders gematcht wordt zodat je er wel lol aan kan beleven.

Dit hele topic maken kost meer moeite dan een account maken, dus echt lui ben je niet. :D
gr gr
  Miss 200.000.000! vrijdag 24 november 2023 @ 06:49:14 #4
367000 roos94
pi_211406185
Ja probeer eens league of legends dan krijg je dit soort taferelen x100 :')
pi_211417708
Vooral bij lagere ratings komt dit gedrag veel voor. Je moet dus zorgen dat je een hogere rating krijgt.
pi_211422068
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 19:43 schreef Masberum het volgende:
Doe het nooit zonder echt een account geregistreerd te hebben...

Ik ben te lui om weer te registreren dus deed veel schaakpotjes zonder rating.. vanaf nu niet meer.

Mensen proberen de meest slechte tactieken (loper naar a2), als je niet neemt nemen zij je loper en rook. Als je de loper gratis pakt gaan ze direct weg. Waaruit haal je je voldoening als je zoiets doet?

Anderen gaan niet weg als ze verliezen maar laten de tijd gewoon uitlopen.

Nog anderen gaan niet opgeven als ze totaal verloren hebben, ze blijven gewoon zetten maken.

Weer anderen geven je aan het begin direct tijd bij dus als ze verliezen dan denken ze dat het kan komen door die extra tijd die ze gegeven hebben en als ze winnen is het vanwege hun geweldigheid, ze gaven extra tijd en wonnen nog steeds.

Sommige mensen starten het spel uberhaupt niet, laten je 15 seconden wachten voor de lol... hahahaha! Leuk joh.

Wat een flut. Nooit meer
Hangt van de schaak site aff denk ik. Mijn broer speelt veel schaak online en hoor daar geen klachten over van bijv. mensen die partijen i de steek laten. Dan krijg je problemen ook met de site.
pi_211425618
Ik speel alleen tegen grootmeesters, dus geen last van.
pi_211455347
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 21:29 schreef Brandhout14 het volgende:
Ik speel alleen tegen grootmeesters, dus geen last van.
Wat is je rating?
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:20:31 #9
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_211455359
Ik heb nog nooit met een account online geschaakt.
Ook niet zonder, overigens.
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:22:13 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211455366
Ik deed vroeger Battle Chess, en dan zoveel mogelijk stukken laten slaan om de prachtige animaties _O_ _O-
pi_211455479
Geen chess.com diamond member zijn :')
pi_211458472
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 november 2023 07:38 schreef thabit het volgende:
Vooral bij lagere ratings komt dit gedrag veel voor. Je moet dus zorgen dat je een hogere rating krijgt.
Zonder registratie heb je geen rating hé Hans
  dinsdag 28 november 2023 @ 20:42:42 #13
503118 Bezsen
FKA Bezsennosc
pi_211458477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 06:49 schreef roos94 het volgende:
Ja probeer eens league of legends dan krijg je dit soort taferelen x100 :')
elo hell is een myth
pi_211459327
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wat is je rating?
Laten we blitz aanhouden, dan is het op Lichess momenteel 1780. Ik speel overigens de laatste tijd bijna alleen maar bullet en daar zit ik momenteel op 1880. Afhankelijk van de vorm en het moment van de dag dat ik speel schommelt het tussen de 1750 en 1950.

Volgens mij zou mijn rating op Chess.com wel wat lager zijn.
pi_211460012
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:42 schreef Brandhout14 het volgende:

[..]
Laten we blitz aanhouden, dan is het op Lichess momenteel 1780. Ik speel overigens de laatste tijd bijna alleen maar bullet en daar zit ik momenteel op 1880. Afhankelijk van de vorm en het moment van de dag dat ik speel schommelt het tussen de 1750 en 1950.

Volgens mij zou mijn rating op Chess.com wel wat lager zijn.
Ik weet weinig van schaken maar dat is erg hoog. Chess.com vindt je niet leuk?
pi_211466192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:42 schreef Brandhout14 het volgende:

[..]
Laten we blitz aanhouden, dan is het op Lichess momenteel 1780. Ik speel overigens de laatste tijd bijna alleen maar bullet en daar zit ik momenteel op 1880. Afhankelijk van de vorm en het moment van de dag dat ik speel schommelt het tussen de 1750 en 1950.

Volgens mij zou mijn rating op Chess.com wel wat lager zijn.
Bullet = zeer korte partij?
pi_211466354
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Bullet = zeer korte partij?
Ja, denk aan 1 minuut per persoon per partij. 2 minuten + 1 seconde per zet is ook nog net bullet.
pi_211466393
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 22:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik weet weinig van schaken maar dat is erg hoog. Chess.com vindt je niet leuk?
Zeker netjes, ook al is Lichess behoorlijk inflated. Kan je zo 300-500 vanaf trekken tov chess.com.

Rond de 1500 is nog steeds heel respectabel. Dat haal ik alleen met daily.
pi_211466407
Schaken, dat is toch dat spel met die toren, paard, loper en soldaatjes? Daar ben ik masterlijk goed in, ELO van 2300
pi_211466477
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:23 schreef thabit het volgende:

[..]
Ja, denk aan 1 minuut per persoon per partij. 2 minuten + 1 seconde per zet is ook nog net bullet.
Als je dat goed doet gaat dan je algemene rating ook snel omhoog. Extra waarde?
pi_211466495
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:28 schreef opgebaarde het volgende:
Schaken, dat is toch dat spel met die toren, paard, loper en soldaatjes? Daar ben ik masterlijk goed in, ELO van 2300
Dus welke rating kies je om tegen te spelen zodat het voor jou nog leuk is?
pi_211466605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als je dat goed doet gaat dan je algemene rating ook snel omhoog. Extra waarde?
Je hebt aparte ratings voor de verschillende tijdscategorieën.
pi_211466955
Sprak net even een broer die schaakt via chess.com. Een rating van 2300 is echt heel erg hoog.......
pi_211468385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:19 schreef Jaroon het volgende:
Sprak net even een broer die schaakt via chess.com. Een rating van 2300 is echt heel erg hoog.......
Dat is rond master niveau. Dat heeft niemand hier waarschijnlijk.
pi_211468962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:32 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dat is rond master niveau. Dat heeft niemand hier waarschijnlijk.
Dat zegt mijn broer nu ook. Kans is klein.
pi_211469013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat zegt mijn broer nu ook. Kans is klein.
Heel klein. Minder dan 15.000 wereldwijd. Als je de kandidaat masters uitsluit. Ook al hoef je geen master te zijn met 2300 rating maar als je eenmaal zover bent gekomen wil je meestal de titel ook.
pi_211476765
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Bullet = zeer korte partij?
Ja, 1 minuut per speler zonder extra tijd per zet.
pi_211486685
Schaken is het beste bordspel ooit _O_

Anderhalf jaar geleden een keer de queens gambit serie gekeken en daarna een account gemaakt op chess.com

Speel nu meestal wel 5 of 6 daily potjes tegelijk. Doe wat puzzels en speel af en toe wat rapid en sinds kort ook eens blitz geprobeerd.

Speel voor de lol en mijn ratings zijn niets bijzonder maar wat ik vooral merk is dat hoe sneller het gaat hoe slechter ik speel :P Als ik in een daily de tijd neem speel ik best accuraat en vind ik vaak wel goede of de beste zet. Een 15|10 of 10|5 rapid gaat ook nog wel. Maar sneller dan dat vind ik toch nog erg lastig. Als ik dan eens zo'n bullet potje spectate dan gaat het zo snel dat ik het nauwelijks kan volgen, laat staan spelen lol :D

Mijn favoriete openingen zijn king indian defense/attack, (jobava) london en caro kann. Of iig iets wat daarop moet lijken :7
pi_211489416
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:35 schreef Brandhout14 het volgende:

[..]
Ja, 1 minuut per speler zonder extra tijd per zet.
Maar is dat leuk? + het telt niet mee voor echte rating. Mijn broer zit nu erg laag. Gaat dit weer opbouwen. Maar dat is dan 15 punten per gewonnen partij?
pi_211489505
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar is dat leuk? + het telt niet mee voor echte rating. Mijn broer zit nu erg laag. Gaat dit weer opbouwen. Maar dat is dan 15 punten per gewonnen partij?
Ik speel vaak 1 minuut + 1 seconde per zet. Is wel leuk voor tussendoor een paar keer maar vooral, vind ik, wel nuttig omdat je veel potjes speelt dus veel verschillende potjes ook meemaakt. Scheelt denk ik veel denktijd bij potjes die langer duren omdat je soort van instinctief al wel weet wat slechte zetten zijn dan
pi_211489538
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar is dat leuk? + het telt niet mee voor echte rating. Mijn broer zit nu erg laag. Gaat dit weer opbouwen. Maar dat is dan 15 punten per gewonnen partij?
Bullet telt mee voor bulletrating. Eckte rating krijg je als je lid wordt van een club en toernooien speelt oo een echt bord.

Hoeveel punten je krijgt, hangt af van een aantal factoren, waaronder het ratingverschil tussen jou en je tegenstander. Win je van iemand die veel zwakker is, dan krijg je er nauwelijks punten bij. Win je van iemand die veel sterker is, dan krijg je er heel veel punten bij.
pi_211489822
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:06 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik speel vaak 1 minuut + 1 seconde per zet. Is wel leuk voor tussendoor een paar keer maar vooral, vind ik, wel nuttig omdat je veel potjes speelt dus veel verschillende potjes ook meemaakt. Scheelt denk ik veel denktijd bij potjes die langer duren omdat je soort van instinctief al wel weet wat slechte zetten zijn dan
Speel je op de pc zeker ?

Denk dat je op de mobiel al flink in het nadeel ben met bullet.

Maar je punt over veel potjes spelen klopt wel. Daarom probeer ik nu ook meer blitz 5|5 te spelen.
pi_211490282
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar is dat leuk? + het telt niet mee voor echte rating. Mijn broer zit nu erg laag. Gaat dit weer opbouwen. Maar dat is dan 15 punten per gewonnen partij?
Wat versta je onder echte rating? Je hebt een aparte rating voor bullet, blitz, rapid en classical. Ik heb ongeveer 12000 bullet, 2000 blitz en 50 rapid games en precies niks classical. Dus zeg maar wat echte rating is.
Officiële fide rating heb ik überhaupt niet.
pi_211490311
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Speel je op de pc zeker ?

Denk dat je op de mobiel al flink in het nadeel ben met bullet.

Bullet op mobiel lukt me op zich wel aardig, maar sommige spelers zijn krankzinnig snel. Afhankelijk van hoe het spel verloopt kan ik soms tot 70 zetten wel in een minuut persen, maar vaak genoeg zit ik bij 40 al op nul. Vooral het snel herkennen van patronen vind ik een interessant fenomeen bij bullet.
pi_211490511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:02 schreef Brandhout14 het volgende:

[..]
Wat versta je onder echte rating? Je hebt een aparte rating voor bullet, blitz, rapid en classical. Ik heb ongeveer 12000 bullet, 2000 blitz en 50 rapid games en precies niks classical. Dus zeg maar wat echte rating is.
Officiële fide rating heb ik überhaupt niet.
12000 bullet _O_

:P
pi_211490595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
12000 bullet _O_

:P
Een potje bullet duurt max 2 minuten en ik denk gemiddeld 90 seconden, dus het is iets van 300 uur bullet over een periode van zo’n 5,5 jaar.
pi_211490864
Ik zit over de 20000 bulletpotjes. :@
pi_211491315
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:08 schreef thabit het volgende:

[..]
Bullet telt mee voor bulletrating. Eckte rating krijg je als je lid wordt van een club en toernooien speelt oo een echt bord.

Hoeveel punten je krijgt, hangt af van een aantal factoren, waaronder het ratingverschil tussen jou en je tegenstander. Win je van iemand die veel zwakker is, dan krijg je er nauwelijks punten bij. Win je van iemand die veel sterker is, dan krijg je er heel veel punten bij.
Klinkt logisch. Maar als je dus echt zeg meester wil zijn (2300) moet je dat op een echt schaakbord meerdere keren bewijzen en dan telt chess.com niet. Sprak mijn broer net. Die wordt dan getreiterd bij het uitspelen terwijl hij alleen maar kan winnen.......en wordt dan uitgescholden. Hij heeft voor het eerst melding gemaakt van iemand. Maar dat gebeurt vaker. Raar. Ik heb schakers vrij hoog zitten......dat je weet dat je verloren hebt en blijft treiteren.
pi_211491771
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Klinkt logisch. Maar als je dus echt zeg meester wil zijn (2300) moet je dat op een echt schaakbord meerdere keren bewijzen en dan telt chess.com niet. Sprak mijn broer net. Die wordt dan getreiterd bij het uitspelen terwijl hij alleen maar kan winnen.......en wordt dan uitgescholden. Hij heeft voor het eerst melding gemaakt van iemand. Maar dat gebeurt vaker. Raar. Ik heb schakers vrij hoog zitten......dat je weet dat je verloren hebt en blijft treiteren.
Rating op bijvoorbeeld Chess.com is vaak een stuk hoger dan officiële FIDE rating. 2300 op chess.com is misschien 1900 FIDE.
pi_211491807
Overigens, terugkomend op mijn eerste post in dit topic, ik heb 1 potje blitz tegen Max Warmerdam gespeeld. Dat ging zo’n 8 zetten goed en toen strafte hij een mindere zet genadeloos af waardoor het gelijk lastig werd. Het gevolg was nog een paar slechte zetten en binnen 20 zetten was het over :')
pi_211492357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:59 schreef Brandhout14 het volgende:
Overigens, terugkomend op mijn eerste post in dit topic, ik heb 1 potje blitz tegen Max Warmerdam gespeeld. Dat ging zo’n 8 zetten goed en toen strafte hij een mindere zet genadeloos af waardoor het gelijk lastig werd. Het gevolg was nog een paar slechte zetten en binnen 20 zetten was het over :')
Die heeft dan duidelijk een hogere rating.
pi_211492654
Kan....... Je kunt overal een master in krijgen in principe....met heel veel kennis. Een baan vindt je er niet mee.

Liefs,

Dirk
pi_211492982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 01:47 schreef Jaroon het volgende:
Kan....... Je kunt overal een master in krijgen in principe....met heel veel kennis. Een baan vindt je er niet mee.

Liefs,

Dirk
Tegenwoordig verdienen best wat schakers geld met online streaming.
pi_211496675
Om af te zijn van alle nadelen in de TT nu toch een account aangemaakt en wat bullet potjes geprobeerd.

https://lichess.org/@/MasberumFok/perf/bullet

Op lichess ongeveer iets van 1800 wat ik ook ongeveer had verwacht
pi_211499315
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:15 schreef Masberum het volgende:
Om af te zijn van alle nadelen in de TT nu toch een account aangemaakt en wat bullet potjes geprobeerd.

https://lichess.org/@/MasberumFok/perf/bullet

Op lichess ongeveer iets van 1800 wat ik ook ongeveer had verwacht
Maar je speelt zo te zien geen langere partijen.
pi_211499325
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 20:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar je speelt zo te zien geen langere partijen.
Nee, als ik schaak dan schaak ik eigenlijk altijd dronken. Langere partijen zijn dan niks en zou ik altijd verliezen
pi_211499488
Ook dit een typisch voorbeeld:

https://lichess.org/LAkOprau/white#77



Net gespeeld.

In het begin weet ik nog wel wat ik moet doen automatisch. Nou ja dan verpruts ik het door mijn alcohol maar ik heb geen idee hoe maar ik kom dan alsnog weer naar boven uit. Ik moet de openingen meer leren en dan zou ik 2100+ plus zijn, nooit wat dat betreft iets gedaan, puur op wat ervaring met alcohol op. Zo tof om dan juist toch nog weer te winnen



Denk alleen niet dat ik vanavond meer moet proberen want merk het al sinds 15:00 ofzo
pi_211499499
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 21:05 schreef Masberum het volgende:
Ook dit een typisch voorbeeld:

https://lichess.org/LAkOprau/white#77

[ afbeelding ]

Net gespeeld.

In het begin weet ik nog wel wat ik moet doen automatisch. Nou ja dan verpruts ik het door mijn alcohol maar ik heb geen idee hoe maar ik kom dan alsnog weer naar boven uit. Ik moet de openingen meer leren en dan zou ik 2100+ plus zijn, nooit wat dat betreft iets gedaan, puur op wat ervaring met alcohol op. Zo tof om dan juist toch nog weer te winnen

[ afbeelding ]
Ik begrijp de frafiek verder niet. Wat ik wel begreep van mijn broer is dat je als schaker soms slechte tijden hebt en veel punten kan verliezen. Dus moet je minder spelen als het minder met je gaat en alcohol lijkt mij ook niet echt helpen.
pi_211499552
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 21:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik begrijp de frafiek verder niet. Wat ik wel begreep van mijn broer is dat je als schaker soms slechte tijden hebt en veel punten kan verliezen. Dus moet je minder spelen als het minder met je gaat en alcohol lijkt mij ook niet echt helpen.
Nou ja de grafiek geeft aan dat ik de eerste paar zetten oke speel (gewoon normaal), dan de hele tijd verlies (als de grafiek onder die lijn gaat zitten) maar dan daarna bij het eindspel alsnog dik win.

Nee en alcohol helpt niet, zeker niet, maar maakt het wel extra leuk!



Nee ik net een account gestart en weer serieus geprobeerd. Serieus als in inderdaad met alcohol op maar dat is ongeveer wat ik had verwacht. Maar voor mij wel grappig om te zien dat ik eigenlijk dik verliezende ben maar dan alsnog win ondanks dat ik niet goed na kan denken.

Het is zaterdaggggg



Schaken is gewoon een superleuk spel! :)
pi_211499597
'Dus moet je minder spelen als het minder met je gaat'

Hier had ik nog niet op gereageerd trouwens. Voor de mensen die er serieus mee bezig zijn lijkt me dit wel van toepassing ja. Als je ziek bent of geestelijk er doorheen zit zal je bij een spel waarbij je geestelijk scherp moet zijn wel minder presteren. Dus ja dan is het beter voor je carrière in dat spel om dan even niet te spelen zodat je geen punten verliest. Maar voor mij bijvoorbeeld maakt het niks uit want ik zit toch helemaal in het onderste segment en heb een heel andere baan en beginnend bedrijf überhaupt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')