abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211517669
Wat hebben ze verder gecheckt, MaJo? Ook zijn visus? Of alleen check en meten en wegen en evt. vragen bespreken?

Hier een doktersverkleedset, een bambino loco-boekje en een hoofdband-muts gekregen. Morgenavond doen we het heel klein en kort met mijn ouders.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 19:15:38 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211517826
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2023 18:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat hebben ze verder gecheckt, MaJo? Ook zijn visus? Of alleen check en meten en wegen en evt. vragen bespreken?

Hier een doktersverkleedset, een bambino loco-boekje en een hoofdband-muts gekregen. Morgenavond doen we het heel klein en kort met mijn ouders.
Dit moest ik even googlen ;) Nee geen oogmetingen gedaan.

Meer observaties zoals hoe hij blokken opstapelt, met de vormenstoof speelt en een bal schopt. Man was dit keer mee dus ik weet het niet exact.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 4 december 2023 @ 20:41:57 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_211519183
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:43 schreef MaJo het volgende:
Ha de slaapzakvraag wilde ik ook stellen! Aapie wordt elke nacht wakker rond een uur of 5, dan is het op z'n koudst in huis. Hij slaapt in een pyjama met lange mouwen, een romper met korte of lange mouwen (dat verschilt) en een fleece slaapzak. Zou genoeg moeten zijn lijkt me? De laatste nachten hebben we daar nog een lakentje met gebreid dekentje overheen. Misschien moet hij ook eens over op een dekbed maar hij slaapt nog steeds in een ledikant en dat hou ik graag nog zo :P

Wij zijn nu begonnen met de luierbroekjes. Heel leuk en aardig maar wat een gedoe als daarin gepoept is :X Iemand nog een protip hoe je dat handig verschoont zonder dat de benen meteen onder zitten? :X

Vanmiddag afspraak bij het CB, ben benieuwd naar de stats :s)
Ik heb een (hema) peuterdekbed in het ledikant liggen, da's precies de goede maat :)
disclaimer
pi_211519366
Bij ons is een romper met lange mouwen, een pyjama en een winter slaapzak ook niet voldoende

Hier gaat de verwarming dus maar aan…
pi_211519787
Hier een pyjama en een vrij dun (zomer?)dekbed. Ik zorg altijd dat het boven niet onder een bepaalde temperatuur komt maar dat komt vooral doordat dreumes alleen een pyjama en dunne slaapzak aan heeft.

[ Bericht 40% gewijzigd door Smart_ass op 04-12-2023 22:14:47 ]
  maandag 4 december 2023 @ 22:28:51 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211520188
Colin heeft de smaak te pakken met praten, enorme kletsmajoor is het!

Mama Google praten auto, papa Google praten kikker, mama teefone praten Google, hey Google kikker (en Google reageert dan ook met een heel verhaal over amfibieën en dat van de 8400 ondersoorten de meesten onder de kikkers gerekend moeten worden :+ ), mama Google hond, opa Google praten, hey Google ootoo.

En na een paar dagen Google, merk ik dat deze olievlek zich ook uitbreidt naar andere zaken zoals handen wassen, tantesanten (tandenpoetsen) en noem maar op.

Oogcontact gaat ineens een stuk beter. Hij kan beamen als hij boos of verdrietig is, dus ook als je boos zegt en hij is eigenlijk verdrietig, dan vertelt hij dat. 'Colin wil je cruesli?' Dan krijg je dus of 'cruesli' als antwoord, of gekrijs. Dus we oefenen een beetje met ja en nee antwoorden, in plaats van herhalen om te bevestigen of krijsen als het antwoord nee is.

Leuk om dit mee te maken, het begint nou wel echt ergens op te lijken.
Resistance is futile.
  maandag 4 december 2023 @ 22:30:36 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211520205
Voor de stats: pyama met lange of korte broek, en al maanden onder een dekbed. Maar hij heeft wel de neiging om zich volledig te ondergraven.

Het is op zijn kamer iets van 17c en hij wordt nu eindelijk niet meer standaard badend in het zweet wakker.
Resistance is futile.
  maandag 4 december 2023 @ 22:36:22 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211520251
Heerlijk Seven! Echt fijn dat er nu zoveel gepraat wordt.

Mijn peuter vertelt ook zoveel goeie verhalen. Vanavond toen we zijn jas aantrokken op de crèche: die (knutsel) buiten nat, die droog blijven! Gelukkig kon ik de aanwezige woorden invullen dus ik had een blij kind toen de knutsel in zijn tas verdween. Het lastigste is wel dat ‘niet’ vaak alleen de n is of een kortstondige frons. Maar oh wee als je ‘m niet begrijpt… Dan herhaalt hij het steeds luider tot ik het eindelijk snap.

Los daarvan zegt hij wel de hele dag random met een brutale grijns ‘niet doen, mama!’ dus hopelijk gaat die niet rap ook naar andere zinnen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 4 december 2023 @ 22:54:22 #109
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211520390
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 22:28 schreef Seven. het volgende:

Mama Google praten auto, papa Google praten kikker, mama teefone praten Google, hey Google kikker (en Google reageert dan ook met een heel verhaal over amfibieën en dat van de 8400 ondersoorten de meesten onder de kikkers gerekend moeten worden :+ ), mama Google hond, opa Google praten, hey Google ootoo.

En na een paar dagen Google, merk ik dat deze olievlek zich ook uitbreidt naar andere zaken zoals handen wassen, tantesanten (tandenpoetsen) en noem maar op.

Oogcontact gaat ineens een stuk beter. Hij kan beamen als hij boos of verdrietig is, dus ook als je boos zegt en hij is eigenlijk verdrietig, dan vertelt hij dat. 'Colin wil je cruesli?' Dan krijg je dus of 'cruesli' als antwoord, of gekrijs. Dus we oefenen een beetje met ja en nee antwoorden, in plaats van herhalen om te bevestigen of krijsen als het antwoord nee is.

Wij hadden ook zo'n Google, maar het werd echt een obsessie voor Koert. Nog steeds als dat ding aan gaat roept hij zijn favoriete opdrachten (inmiddels staat dat ding al 1,5 jaar niet meer aan). Als je op een bepaalde manier vraagt hoe je 'sowieso' spelt leest Google een hele lijst voor van een of andere website met verkeerde spellingen (sowerso, zo en zo, etc) :P
  maandag 4 december 2023 @ 23:07:47 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211520499
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:54 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Wij hadden ook zo'n Google, maar het werd echt een obsessie voor Koert. Nog steeds als dat ding aan gaat roept hij zijn favoriete opdrachten (inmiddels staat dat ding al 1,5 jaar niet meer aan). Als je op een bepaalde manier vraagt hoe je 'sowieso' spelt leest Google een hele lijst voor van een of andere website met verkeerde spellingen (sowerso, zo en zo, etc) :P
Hehe, hier ook wel bovenmatige interesse. Maar hey ho, zijn spraak gaat met enorme sprongen vooruit dus we zijn nog niet zover dat we het gaan beperken.

Zat soberso er ook tussen? Eens kijken of we Google kunnen triggeren morgen :P .
Resistance is futile.
  Moderator maandag 4 december 2023 @ 23:15:46 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211520564
quote:
10s.gif Op maandag 4 december 2023 22:28 schreef Seven. het volgende:

Go Colin, wat goed! Ik snap dat Google alleen niet helemaal, is dat net zoiets als Alexa? En dan elke keer als hij Google zegt dan komt er een verhaal?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211520609
Wat goed Seven! Wat fijn om zo’n vooruitgang te merken in zo’n korte tijd eigenlijk!

Haha wij hebben dus ook zo’n Google nest om mee te bellen naar opa en oma. Peuter noemt ‘m altijd de “hey google” maar blijkbaar weet ze wel dat ie nest heet. Waren vandaag een boek lezen en daar stond een ooievaar in met een nest. Dus ik zeg dat is een nest. Peuter helemaal in de war. Huh? Een hey google? Ik snapte eerst ook echt even niet waar ze het over had :') :D.
  maandag 4 december 2023 @ 23:33:29 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211520688
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 23:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Go Colin, wat goed! Ik snap dat Google alleen niet helemaal, is dat net zoiets als Alexa? En dan elke keer als hij Google zegt dan komt er een verhaal?
Ja, we hebben een Google Home Mini en die kun je allerlei commando's geven zoals lampen aan en uit doen, tv aanzetten en een Netflix aflevering spelen. Of je stelt gewoon vragen die je normaal zou typen, dus Google kan als geen ander verhaaltjes vertellen, tot 20 tellen, een liedje zingen en dierengeluiden laten horen enzo. Dus dan vraag je 'hey Google, hoe klinkt een kikker' en dan laat Google een kikker horen. Of een auto, of een poes of een vliegtuig of een paard.
Resistance is futile.
  maandag 4 december 2023 @ 23:49:36 #114
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211520744
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2023 23:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, we hebben een Google Home Mini en die kun je allerlei commando's geven zoals lampen aan en uit doen, tv aanzetten en een Netflix aflevering spelen. Of je stelt gewoon vragen die je normaal zou typen, dus Google kan als geen ander verhaaltjes vertellen, tot 20 tellen, een liedje zingen en dierengeluiden laten horen enzo. Dus dan vraag je 'hey Google, hoe klinkt een kikker' en dan laat Google een kikker horen. Of een auto, of een poes of een vliegtuig of een paard.
Of 'ha ha' en dan krijg je een giechel terug :D Koert praatte alleen niet zo goed dus op een gegeven moment was dat ding alleen routes aan het bepalen naar winkels 100 km verderop. Toen waren we er wel even klaar mee.
1 keer ben ik met Koert van de fiets gevallen (echt hard) en toen zat hij als een dood vogeltje op de bank. Mocht hij zich de hele dag vermaken met dat Google ding en dat heeft toch die dag een stuk leuker gemaakt voor hem. Dat was geen gewoonte hoor maar die dag had hij echt last en pijn, heel sneu.

Hij heeft zijn interesse later verlegd naar de ziggo afstandsbediening, daar kun je namelijk ook in praten 8)7 hij heeft dat kunstje dus ook bij andere gezinnen thuis gedaan, die wisten daarvoor niet eens dat dat kon, spraakbesturing via de afstandsbediening :P
pi_211521326
Wij hebben gelukkig geen slimme apparatuur. De onze praat al de hele dag, zou alleen maar erger worden met zo'n Google-ding.

Go, Colin!
pi_211521782
Hey google favorieten hier: hoe klinkt een scheet en laat een boer O-)
En hoe klinkt politie/brandweer/tractor...
Dat ding was alleen vervelend toen mijn dreumes nog bang had ervan, panisch zelfs. Fun times.
pi_211558734
Na aanleiding van de input hoe jullie peuters slapen hier een dekbedje eroverheen. Dat is een groot succes! Ze blijft ineens netjes aan een kant in het bed liggen. Zodra ze in bed wordt gelegd begint ze zelf al naar de deken te wijzen. En ze wordt niet meer wakker van de kou.
  zaterdag 9 december 2023 @ 08:47:10 #118
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211561379
Bambi dr haar lijkt eindelijk fatsoenlijk te groeien O+ Er beginnen ook krullen in te komen (het is nu nog vooral slag met in lange plukjes een grove krul in de punt), maar ik heb zelf steil haar, dus geen idee hoe ik haar haar het beste kan verzorgen zodat die krullen optimaal tot hun recht komen. Hebben jullie tips?
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211563610
Hier peuter met heel steil haar, dus geen tips. Ik kom niet verder dan kammen en een staart. Ze heeft gelukkig al lang haar tot over haar schouders, dus het is al een mooi vol staartje.

Krullen. ❤
  zaterdag 9 december 2023 @ 12:36:30 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_211563647
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 december 2023 08:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi dr haar lijkt eindelijk fatsoenlijk te groeien O+ Er beginnen ook krullen in te komen (het is nu nog vooral slag met in lange plukjes een grove krul in de punt), maar ik heb zelf steil haar, dus geen idee hoe ik haar haar het beste kan verzorgen zodat die krullen optimaal tot hun recht komen. Hebben jullie tips?
Vooral niks in gaan smeren ofzo. Bij mijn kinderen krulde het vaak lekker op als het nat was geweest. En van veel borstelen gaan krullen ook weg.

Mijn middelste had echt prachtige lange blonde krullen. Maar rond z'n vierde was dat vrij rap verdwenen en nu heeft ie van dat melkboerenhondenhaar :')
disclaimer
pi_211563797
Als het nog niet zo lang is en het is nog van dat dunne babyhaar hoef je er nog niet zoveel mee. Als het wat langer en dikker wordt dan kan je het wel gaan verzorgen.

Otis zijn haren was ik nu één keer per week en dan doe ik er mijn eigen producten in van pretty curly girl. Na het wassen, als hij uit de douche is, leave in conditioner erin. En daarna magical flaxseed gel (een lichte niet zware gel is aan te raden als het niet hele heftige krul is). Als dat droog is knijp je de krullen zacht met je handen.

Tussen de wasbeurten door doe ik er nog wel eens wat krullencrème in als ik echt even moet borstelen. Dan krult het tenminste ook weer op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211564997
Hier vergelijkbare krullen bij peuter als Otis hierboven en een tijd terug hier ook om tips gevraagd.
Ik kam het nooit (hooguit met mijn vingers) omdat je dan alle krullen kapot en eruit kamt. Ben nog wel op zoek naar een krullenkam evt dus mocht daar iemand een tip voor hebben.
Na het douchen doe ik er (gekopieerd ivm lange naam) Aunt Jackies Girls Fabulous Curls & Coils Baby Girl Curls Moisture-Rich Curling & Twisting Custard in. Wij noemen het snoepjeszalf ivm de geur. :') Als de krullen in de ochtend plat geduwd zijn doe ik er met een spuit wat water in, dan zijn ze zo terug. Zijn de krullen al mooi dan doe ik er soms wat Andrelon happy curls gel spray in.
pi_211565062

Misschien zoiets Nolita? Ik “kam” het eigenlijk ook altijd met mijn vingers maar toen ze kleiner waren heb ik zo eentje veel gebruikt. Ik wacht met smart op het moment dat de meiden groot genoeg zijn elkaars haren te doen O+ :') .
  zaterdag 9 december 2023 @ 15:35:09 #124
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211565309
Goede tips, thanks! Helemaal niet bij stil gestaan dat borstelen/kammen de krullen kapot maakt. Is het, nu met slag en alleen krullen in de punten, dan het beste om nu ook al niet meer te borstelen/kammen? Om het krullen te stimuleren zegmaar? Zal zo even kijken of ik een foto van haar haar kan uploaden. En ik ga even naar de genoemde producten kijken :Y

Wat heeft Otis mooie krullen @Aure O+ Zo zijn ze bij Bambi nog lang niet maar er is wel echt potentie.

Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 09-12-2023 15:44:37 ]
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211566267
Borstelen kan prima maar als ze echt krullen krijgt dan liever wel alleen met nat haar (en wat conditioner erin). Als ik Otis niet af en toe borstel (ik doe dat zoveel mogelijk onder de douche, maar soms lukt dat niet), dan klit het echt gigantisch. Wat dat betreft heeft ie wel echt mijn haar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')